Kiinteä akkulaturi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Vuppe, 11.1.2010.

  1. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Hain Ctekin Motonetista. Rengasliittimet on vaan helevetin pienet, rysleriin pitäis olla liittimet joissa olisi noin 9mm:n reikä. Hain pari isompaa abikoa ja sähkäri sanoi että vaatii pientä virittelyä että ne saa kiinni. Johto on aika paksua mutta sisällä menee muutama kuparisäie. Saako laitteeseen adapteria jossa olisi valmiina isommat liittimet? En viittis katkoa johtoa jos (kun) menee vituiksi.
     
  2. nippelit.fi

    nippelit.fi 1st gear

    Mä katkaisin vain rengasliittimen ja pikkusen leathermanilla venutin.....siitä tuli pyöreähkö haarukkaliitin.........................
     
  3. Gyrus

    Gyrus Gearhead

    Jos katsuri rupee valittamaan 230V kytkennöistä, niin ainahan voi kysyä katsurilta että onkos hänellä S1 oikeudet vai mitkä, kun sähkötöitä valvoo :D
     
  4. PK

    PK 1st gear

    No jos hiuksia halotaan, niin tuo sisälämppärin pistorasia taitaa olla hyväksytty vain auton sisätiloihin asennettavaksi. Eikä sitä silloin saisi laillisesti pistää konehuoneeseen. En kyllä nyt viitsinyt hakea mitään tekstiä tähän tueksi, mutta korjatkoon joku jos on parempaa tietoa.

    Eipä taida katsurilla olla asiaan sanomista, kun ei nuo kytkennät vaikuta liikenneturvallisuuteen.
     
  5. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Maajohtoa ei tarvinnut muokata koska se sopi varsinaisen maadoituspisteen viereen pienemmän ruuvin alle.

    + pihaan väsättiin adapteripiuha, toiseen päähän abiko jossa 9mm:n reikä ja toiseen päähän pienempi. Ruuviliitosella kiinni ja kutistesukka päälle. Hyvin toimii.


    Viitsisit vaan. Sähkäri ei ollut kuullut tuollaisesta.
     
  6. suorsa

    suorsa 3rd gear

  7. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Ylläpitolatauksen takia siinä vaan lämmittää turhaan konettakin. Päivittäisessä käytössä Defa olisi helpompi ratkaisu.



    ...ja tuosta laitteesta ketju sai alkunsa.
     
  8. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Miten tuo Ctekin lumihiutale-asetus lataa erilailla kuin normaalilataus? Ohjeissa mainitaan että ei suositella ylläpitolataukseen jos lämpötila nousee yli +5:n.
     
  9. Jza

    Jza Double Gearhead

    Siinä samassa manuaalissa sanotaan, että lumihiutale on 14.7 ja tavallinen (autonkuva) 14.4 volttia. Ei kait siinä muuta eroa ole...

    http://www.ctek.com/Manuals/new_XS3600_FI.pdf
     
  10. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Tänks, niinpä olikin. Puusilmä :oops:
     
  11. suorsa

    suorsa 3rd gear

    Niin no, itsellä lämmityksestä huolehtii Webasto. Edellisessä autossa oli Defan lohkolämmitin kahdella vastuksella + sisätilan lämmitin ja myös akkulaturi. Lämmitys oli hoidettu Defan kello/lämpötilaohjatun releen kautta eli akku kyllä latautui vaikka lämmitys ei ollutkaan päällä kunhan vaan johto oli kytkettynä. Toki tällaisessa alkaa noi kustannukset väkisinkin kohoamaan...omat kamppeet löytyi muistaakseni Teivosta suht edullisesti :lol:
     
  12. c.a.m.i.n.o

    c.a.m.i.n.o 3rd gear

    Liian lyhyet johdot

    Hommasin minäkin tuon Defan kiinteän akkulaturin, mutta asentaessa tuli sit probleema. Mun autossa akku on takapenkin alla eikä konehuoneessa ole mitään lisänapoja, joihin akkulaturin piuhat vois ruuvata kiinni.

    Ohje kieltää jatkamasta alkuperäisiä johtoja. Mutta jos laittaisi riittävän paksua johtoa jatkoksi, jotain 3-4 mm paksua? Mahtaako laturi sit tietää/ymmärtää akun varaustason oikein? Mittaa niille jatkojohdoille tulis n. 1,5 metriä.
     
  13. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Eikös sen voisi periaatteessa laittaa moottorin maadoitukseen ja startille tulevaan +kaapeliin kiinni?
     
  14. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    ketjua hieman tässä ihmetellyt jotta minkä takia se ctek pitää konehuoneeseen asentaa kaikkien kurien ja muiden armoille.
    haaroitus vaan normaalisti ja pistoke sisälle.. jokaisessa autossa on ties kuinka monta johtoa mihin voi liittää sen latauksen. samalla sen saa piiloon kojetaulun alle.
     
  15. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Re: Liian lyhyet johdot

    Jos laittais sen laturin sinne akun viereen ja pitemmän johdon sähkölle? :oops:
    -Siis jos se mahtuu, itellä vastaava laturi, se on aika pieni... :wink:
     
  16. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    virta akkulaturille sisäpistokkeesta ja laturi kiinni tupakansytyttimen pistokkeeseen (kunhan suorat johdot akulle). plussaan sulake väliin.

    sopivan pistotulpan saa vanhasta kännyn autolaturista 8)
     
  17. c.a.m.i.n.o

    c.a.m.i.n.o 3rd gear

    Eipä tosta mun ostamasta Defa-laturista tule näköjään lohko- tai sisälämppärin panssarijohdoille virtaa ollenkaan. Latauspuoli taitaa toimia ainakin liittimistä mittarilla mitaten, mutta muuten on mykkä... hienoa :mad: !
     
  18. kuutio

    kuutio Gearhead

    Jos se on sellasta mallia että tarttis aikakellon...

    sillon piti laittaa joku hyppylanka :odroll: oliskos kellään ohjetta...
     
  19. c.a.m.i.n.o

    c.a.m.i.n.o 3rd gear

    Ai? Siinä on tosiaan yksi pikkuinen liitin (tyhjänä nyt), jossa on kellon kuva.
     
  20. kuutio

    kuutio Gearhead

    Mä en nyt pysty asiaa tarkastaan.. mut mun mielestä ajatus tossa uudemmassa defalaisessa on just niin, että aina voi olla piuha tolpassa ja vaan akkua ladataan
    ja sitte defan oma aikakello komentaa lohkon ja sisälämppärin päälle

    JA JOS tota ajastinta ei oo, niin sitte joku hyppylanka jolla kello ohitetaan ja sillon kaikki vermeet toimii kokoajan

    viisaammat varmaan korjaa jos oon vääräss... :poff:
     

Kerro tästä muillekin!