kiktaunin faijjeri

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja tela79, 8.4.2015.

  1. tela79

    tela79 1st gear

    Moro.
    Miten tuommonen vaijjeri säädetään?
    Mistä tuommonen vaijjeri löytys(halvalla tietenki)
    Minkälainen homma vaihtaa?
    Auto on silveraato 89 6.2d ja eikö se loota noissa ole th400
     
  2. jorkki107

    jorkki107 Gearhead

    jos se on th400.niin siinä ei oo vaijeria :)
     
  3. tela79

    tela79 1st gear

    TÄ!! EI FAIJJERIA? Mikä se faijjeri sitte on mikä mennee siitä kaasuvaijjeri hässäkästä laatikolle päin? Ja miten se sitte sääjetään?
     
  4. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Jospas siellä oliskin TH700? Niinkuin noissa yleensä tuppaa olemaan...
    Silloinkaan siellä ei Kickari-vaijeria tosin ole..
    Vaan TV-faijeri.. :rotfl:
     
  5. impala67

    impala67 Double Gearhead

    paina vaijerin kaasarin päässä olevaa isohkoa nappia (voi olla hyvinkin jäykkä), ja säädä se kireelle. noin nyrkkisääntönä.
     
  6. tela79

    tela79 1st gear

    No pittääpä säätää.:)
    Noniin ja mistä sen eerottaa onko th400 vaiko th700?
    Ja mikä ihme on tv?
     
  7. paja1

    paja1 Double Gearhead

  8. hantta

    hantta Double Gearhead

    Jos laatikkoon menee faijeri, niin on th 700, ja faijerin vaihto ei ole rakettitiedettä: Ylhäältä irti, ja sen jälkeen auton alle kymppimilisen lenkin kanssa, lukitusruuvi auki, ja veto, jolloin faijerin pää tulee näkyviin, ja kiinnitystavan näet silloin. Muista kumitiiviste, kun asennat.

    Hantta
     
  9. tela79

    tela79 1st gear

    Kiitos hyvistä neuvoista ja linkeistä.
    On se helppoa hommaa ku näin helposti saapi
    Apuja ja neuvoja
     
  10. paja1

    paja1 Double Gearhead

    oletko ajanu sillä autolla? montako vaihdetta siinä sun toosassa on? on siinä se mahdollisuus että sinne menee se faijeri jos siellä olis joku laittanu th350:sen :odroll: mietin vaan kun sitä on luultu 400:seks niin onko se 3 vaihteinen...
     
  11. tela79

    tela79 1st gear

    Olen mie ajanu sillä
    Siinä on 1.2.d.od
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    No ei se sentään viisvaihteinen ole :rotfl: . 1,2,3/d,od ja lock-up.
     
  13. tela79

    tela79 1st gear



    :eek: olet aivan oikeassa!! Mulla lähti käsistä tuo vaihde kaavio elikkä 1.2 d.od
     
  14. tela79

    tela79 1st gear

    Perkeles!!!
    Nyt loppuvat tupakit ja hermot.
    Onko olemassa suomalaisia neuvoja tuohon juuttaan vaihjerin säätöön?
    Nyt alkaa olla aika lähellä vaijjerin säätö mutta vieläki tekee sitä kun lähtee liikkeelle niin 1vaihteella mennään niin kauan ku pikkusen löysää kaasua.. eli kaasua löysäämällä vaihtaa vaihteita. Mitä vittua.
    Mikä on siinä syöttöpumpun vasemmalla puolen kaasuakselin käytettävissä oleva potikka?
    Mitä sillä sääjetään ja mikä virka sillä on? Ja vaikuttaako se nyt tuohon vaihteen vaihtoon?
    Autossa on nyt uusi kiktaunin vaijjeri paikallaan.
     
  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Se pötikkä on tps, höpöttää tietsikalle kaasun asentoa ja komentaa lukon päälle ja pois.

     
    Muokattu: 9.6.2016

Kerro tästä muillekin!