Kill stories- tarinoita tosielämästä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Inlinee, 9.10.2020.

  1. Scuderia Gungko

    Scuderia Gungko 3rd gear

    Viestin selvyyden vuoksi on syytä heilutella koko nipullisella niitä ky*piä kun kerran rupeaa.
     
  2. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Wartburg 353 WR auton moottorissa on 115hp/5500rpm ja huippunopeutta kyseisellä autolla 188km/h. Jos joku on osannut Suomessa lähellekään vastaavan replica koneen rakentaa niin voipi olla että kitikalla ei ehi. Autotallissa on minulla hyllyssä tuulilasi jossa ohjeet warren 80hp viritykseen eikä se kovin ihmeitä minusta vielä vaatinut.
     
    kerkko ja Kowalski tykkäävät tästä.
  3. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    siskolla oli joskus '89 BX 1.6GTi. tultiin särkänniemestä böndellepäin ja oltiin just ajettu kurusta läpi ylöspäin kun saavutettiin lasiperä civic joka roikkui pitkähytti+pitkälava silveraadon perässä kiinni ja haki ohituspaikkaa, puikkelehti puolelta toiselle perin vammaisen näköisesti. jätin civicciin vähän rakoa että näki paremmin mitä sieltä on tulossa vastaan ja kun tie kurvasi vasemmalle ja ketään ei ollut tulossa niin hondasta ja chevystä ohi. kun pääsin hondan vierelle niin äänestä päätellen se kuski tuuppas kakkosen sisään kun siellä vierellä oikeesti kierrokset rävähti johonkin 9000rpm. vedin bexillä niin paljon kuin lähti, se kulki jotain 170-180 mutta sillä sai oikeesti ajaa kaikki mutkat loso pohjassa ja civicci hävisi peräpeilistä kolmannen mutkan jälkeen. sisko kehu vaan että tykkää siitä autosta kun sillä kuulemma voi ohittaa :D
     
  4. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Entisellä tyäkaverilla oli semmonen kahööksankyöntluvun loppupuolen civic joka mitatusti kulki farttimailin 14-15 sekunnin väliin. Kun olin ajanu kaverin buickilla joka 13,9 meni niin kysäsin mahtollisuutta koeistua että miltähän se tommonen pikku auto tuntuu. Töitten jälestä se muutaman kerran suoralla anto näytöstä ja tuntu penkissä istuessa että notkuu koko auton kori. Ei tainnu vetoja olla alle 3500rpm.
     
  5. Ford 15M

    Ford 15M 2nd gear

    BX herättää muisteloita. Kaverin veljellä oli 90-luvun lopulla BX 19GTi mitä ilmesimmin oli ruuvailtu ja vehje oli melkonen kanuuna. En muista aikaa, mitä tultiin kesäsenä aamuyönä Turusta Loimaalle, mutta olin juoppolaumasta ainoa valveilla oleva. Vauhti pysyi koko matkan 200-220 mittarissa. Yksi mukana olleista sano myöhemmin, että "parempi ku olisit nukkunu". Voi olla, jäi mielikuva että lasikuidut lepatti aina sitä mukaan kun vauhti kasvoi...
     
  6. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Tästä muistu mieleen kans yks Rukan reissu. Aamuyöstä lähettiin kaakkois-suomesta kadett gsillä 4 hengen porukalla ajamaan. Kuski ja samalla omistaja sano että kyllä hän yksin jaksaa vetää koko siivun. Jossain vaiheessa heräsin takapenkiltä ja katoin mittaria. 190km/h tuntu jäisellä talvikelissä täyvellä lastilla ihan vitun kovalta ku kamaakin oli auton sisätila täynnä viikkoa varten. Laitoin silmät kiinni ja jatkoin nukkumista.
     
  7. Jeep360

    Jeep360 2nd gear

    Kaveri osti joskus muinoin turbo Unon ja pitihän sitä kokeilla , motarilla mittari tappiin , jotain 190-200.Auto täristi nin saatanasti , vedettiin tiensivuun ja kaveri käski kattoon renkaita , toinen eturengas nahkakalju ja kudokset paisto kyljestä. Takaisin ajeltiinkin paljon rauhallisemmin:D
     
    isalmela tykkää tästä.
  8. peto

    peto Gearhead

    Faija oli kartturina Tuulilasin toimittajan Juntusen Markulle. Ajoivat N-ryhmän Warrella useamman kisan. N-ryhmässä ei saanut juuri konetta virittää, mutta pakoputkisto oli vapaa. Warreen sai tehoa mukavasti lisää kun teki siihen kunnon paisari putkiston. Ohjeet tuli suoraan Warren tehtaalta ja putken teki Warre virittäjä Warre Virtanen. Äänet muuttui hienon kumeaksi ränttätäntäksi paisarilla.

    Btw. Asuttiin Vihdin Ojakkalassa lapsuudessani 80/90-luvulla. Ensimmäisen kilpa Warren kaadettua, faija teki kaverinsa kanssa uuden kilpurin siviiliautosta, jota ei maalattu vaan oli väriltään alkuperäinen ripulin ruskea. Olisiko tuon edellä mainittu "bx vs. warre" mittelön osapuolena sattunut olemaan faija Warrella? :cool:
     
  9. tapsah

    tapsah 2nd gear

    simo salminen: alle lujaa...siinä tää topikki pähkinänkuoressa..
     
  10. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    e60 on aikamoinen lahna ja 15 vuotta vanha auto jossa uutena ollut 258hv (189kw), kuinka paljon sitten lienee tallella 300tkm jälkeen. Että ihan hirveänä meriittinä en pitäisi jos sellainen jää 20m kiihdytyksessä :D
     
    linc. tykkää tästä.
  11. Weijari

    Weijari Gearhead

    Tuli tuossa mieleen tuo otsikoihin noussut Ambulanssi-Hummer. Ko. värkissä kartturin paikalla piti olla tarkkana jos alkuperäinen ( = Suomeen värkin tuonut) omistaja oli puikoissa: Jos menit sanomaan että "Tästä Oikeelle" tms, niin seuraavaksi joutui tarkentamaan että "ei kuin tuolta tien kohdalta.."

    Laitteella tehdystä Venäjän reissusta riittäisi juttua vaikka artikkeliksi.
     
    12345678910 tykkää tästä.
  12. Scuderia Gungko

    Scuderia Gungko 3rd gear

    Hatusta +10% kulumisen myötä alentuneiden vastusten ansiosta.
     
  13. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Itse joko tullut vanhaksi tai sit on vaan puuttunut auto.... :D
     
  14. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Aikoinaan kaverin vauxhallia mentiin hinaamaan jostain trailerilla talvikelissä.
    Saatiin lintta lavetille, jota veti iskän Volvo 2,3 kyttä moottorilla oleva 244 malli.

    Kammo kiire tietenkin oli , ja yhdessä mutkassa olin, että no niin leveeksi menee, mutta ihmeenkaupalla kulma hoitui.. Asiasta puhuttiin 20 vuotta myöhemmin hymuillen. Ei paljo hymyilty sillon.
     
  15. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    en muista kirjoitinko tän tuonne autonhakureissuja-topikkiin mutta kerran meinasi yks trailerikeikka mennä överiksi

    lainattiin joku aivan helvetillinen kärry, 250 levee ja vähintään 650 pitkä. iskettiin se sierran koukkuun. jo tyhjän kärryn kiskominen oli vähän niin ja näin luuskalla sierralla. perillä huomattiin että kärryvuokraaja ei antanu ramppeja mukaan ja unohtu liinatkin. kyytiin piti saada coupe taunus. otettiin kärry pois koukusta ja kasattiin kiviä ja romua aisan alle että saatiin perä maahan, sit sierran perästä hinausköysi johon jatkoksi joku mikälie hyppynaru ja se kärryn yli. revittiin varmaan 2 tuntia sitä taunoo että saatiin se nousemaan kärryyn, sierran kytkin haisi varmaan kilometrin päähän. kun saatiin tauno kyytiin niin köytettiin se hinausköydellä akselista kärryyn ja 150km kotimatka alkakoon.

    ekana huomattiin että ei muuten jaksa oikeen kiskoa. tokana huomattiin että nopeuden noustessa yli 70kmh kärry vippaa sierran poikittain. pari kertaa meinas lurahtaa housuun, varsinkin sen viimeisen kerran kun alamäessä yhtäkkiä sierra ruopas tyhjää. tais jäädä vähän perälle se tauno siellä kärryssä. mut kotiin päästiin, tauno kärrystä alas ja takaisin opiskelupaikkakunnalle mistä kärrykin oli vuokrattu. itse menin rättiväsyneenä nukkumaan kun muu sakki lähti sierralla vielä johonkin karkeloimaan. tulivat aamulla taksilla kämpille kun sierran kytkin oli räjähtänyt.
     
    isalmela ja MJF tykkäävät tästä.
  16. Jeep360

    Jeep360 2nd gear

    Lähettiin muinoin hakeen 144 volvoa , tarkoitus oli hinata se 25km päästä kotiin.Paikan päällä huomattiin , että hinausköysi oli n 3m pitkä . Ei muuta kun menoksi, vetoautona mu 244 jossa ei toiminut mittari. Vedettävässä kyllä toimi , välillä oli 110 vauhtia ja muuta ei näkyny kun vetoauton perävalot parin metrin päässä. Siihen aikaan ei ollu kännyköitä , mutta onneksi matkalla oli tietyömaa , johon jouduttiin pysähtyyn. Kävin sanoon kaverille , että voidaan mennä hiljempaakin, sanoi että luuli ajavansa 70-80 , kun ei tuntunu missään.Toisen kerran haettiin 142 volvo ja kaveri kysy että toimiiko jarrut , todettiin ekassa risteyksessä , että ei toimi , kaveri jarrutti ja minä vedin oikealta ohi , niin pitkälle kun köysi sitten kiskas mut vetoauton kylkeen. Onneksi ei ollu iso menetys paska brassi Escort , jota ei kukaan kaivannu.
     
    Inlinee tykkää tästä.
  17. Kippo6

    Kippo6 2nd gear

    Omistin joskus taannoin hinausauton, joka oli toteutettu doppeli-mallisen LT volkkarin alustalle. Takaylitys oli aika komea ja lavan jatkopaloilla vielä komeampi.
    Saatiin kaverin kanssa ideaksi viedä LT:llä pitkä ja korkea Transitti romikselle. Transitista puuttui tekniikka, ovet ja sisusta, niin ajateltiin, ettei se nyt voi paljoa painaa.
    Hirveän vääntämisen jälkeen saatiin hylsy kyytiin ja tässä kohtaa molemmat oli sitä mieltä, että olikohan tämä nyt ihan fiksu idea.Volkkarin eturenkaat hädin tuskin otti maahan ja takenkaat oli lähes kaksinkerroin. Lisäksi takaylitystä oli varmaan yhden henkilöauton verran.
    No ei me sitä poiskaan otettu, kun oli niin työläs ottaa kyytiin ja toisekseen Pitäjänmäestä ei ole Tattarisuolle edes pitkä matka. Suunnattiin siis Kehä ykköselle.
    Oli varsin kevyt ohjattava ja päästiinkin n.200m päähän romiksesta, kun punaiset valot vilkkui taustapeilissä.
    Jostain syystä poliisit ei oikein ilahtuneet tästä kuljetuksesta ja kehtasivat jopa väittää, että ensimmäisen kerran näkevät, kun joku keulii Kehällä kahdeksaakymppiä.
    Sanoin, ettei se keuli, kun vetokoukku ottaa asfalttiin kiinni ennen kuin pyörät on ilmassa.
    Halusivat punnita tietysti, mutta ei se meinannut onnistua, kun ei tahtonut pysähtyä vaakojen päälle. Toki eturenkaat otti niin kevyesti, että jarruttaminen ei auttanut ja takajarrut oli tehottomat, niin ei nekään riittäneet pysäyttämään. Ratkaisuna 4 poliisia roikkui etuovien aukoissa, niin että etupyörät otti edes vähän ja pysähtyi.
    Ja ne akselimassat, 400kg edessä ja 2700kg takana.
    Poliisit luonnollisesti ilmoitti, että tällä yhdistelmällä ei voi jatkaa. Kysyin ,että jätetäänkö Transitti kadulle, mutta sekään ei käynyt konstaapeleille. Lopputulemana kaveri sai luvan ajaa yhdistelmän romikselle ja minä jäin ottamaan sakon vastaan, sekä luovutin kortin pois toviksi.
    Kaveri meinasi ajaa vielä risteyksen pitkäksi, kun etupää oli nyt minun painon verran kevyempi.

    Siinä vaakoja odottaessa, ohi ajoi ainakin 4 poliisipartiota, jotka ottivat kuvan tuosta viritelmästä.
     
    ImpJay, FuryIII '71, 12345678910 ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    -15% kuoleentuneista männänrenkaista johtuvasta ohivuodosta.
     

Kerro tästä muillekin!