Kilpailuasiaa kaudelle 2011

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja DS 325, 25.11.2010.

  1. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    FHRAn johtokunta on päättänyt seuraavaan kauden 2011 kilpailumaksuista:

    Kutsut kilpailuihin lähetetään kilpailijoille ja FHRAn nettisivulle 1.3 2011 mennessä.

    Kilpailuihin tulee ilmoittautua 1.4 2011 mennessä kirjallisesti FHRAn toimistolle. Jotta ryhmän ajattaminen toteutuu tulee 1.4 mennessä olla ryhmään ilmoittautunut vähintään 8 kilpailijaa. Ryhmät joihin toi 8 kilpailijaa saadaan kasaan ajetaan ja niistä saa pisteitä, vaikka jossain kisassa ei tuota kadeksaa olekkaan. Toki jälkiilmoittautuminenkin on mahdollista ja luonnollisesti myös suotavaa. Tähän esimerkki vaikka STREET puolelta. Eli jos BEE ryhmäläisiä ei tohon 1.4 mennessä saada tota 8 kilpailijaa kasaan, ajetaan BEE autoilla yhdistetyssä CEE-DEE ryhmässä. ja tietysti toisinkinpäin. Joten, kunhan kilpailukutsut saapuvat, niin kaikki ilmoittautumaan ajoissa.

    Kilpailuissa televisioidaan SM ryhmistä ne 3 auto- ja 2 moottoripyöräryhmää joissa on eniten osanottajia tohon 1.4 päivään mennessä.

    Jos kilpailijat ajavat koko sarjan ja on tohon 1.4 mennessä oltava ilmoittautuminen suoritettu. Tällöin sarjamaksut ovat SM ryhmissä 1400 Euroa ja Cup ryhmissä 600 Euroa kaudesta. 1.4 jälkeen sarjaan ilmoittautuneilta peritään +30% jälkiilmoittautumismaksu.. Kisamaksut laskutetaan ilmoittautuneille toimistolta ton 1.4 päiväyksen jälkeeen. Sarjamaksu sisältää osallistumismaksun kaikkiin ryhmien kisoihin SM puolella 6 ja Cup puolella 5 kisaan.

    Yksittäisiin kisoihin ja yksittäin kisoihin ilmoittautuneille hinnat ovat seuraavat:

    Drag ( SM) puolella 2 päiväinen kisa 300 ja 3 päiväinen 400 .

    Streettipuolella ( Cup) 2 päivää 150 ja 3 päivää 200 .

    Juniorreille 2 päivää 75 ja 3 päivää 100.

    Ilmoittautuminen suoritettava 1 KK ennen kilpailua. Jälkiilmoittautumismaksu tämän jälkeen +30 % ( Tässä alennusta) edellisvuiosiin. Muistaakseni toi oli +50 % aikaisemmin.

    Jos kisoihin ilmoittautuneille tulee päteviä ja perusteltuja esteitä, ettei paikalle pääse ja kisamaksu on maksettu, niin FHRAn toimistolta voi anoa rahojaan takaisin, Rahat palautetaan tapauskohtaisesti niitä anottaessa.

    Uutta sensijaan on, että ensikertalaisille, eli lisenssin suorittaville annetaan ensimmaäinen kisa, eli se kisa missä lisenssi ajetaan ilmaiseksi ajettavaksi. Eli uudet kuskit saavat ensimmäisen kilpailunsa pelkän lisenssin hinnalla.

    Mikäli lisenssitön kuski osallistuu ja maksaa koko sarjan sarjamaksun, niin kisassa jossa lisenssi hänelle myönnetään palautuetaan lisenssimalsu.

    Tossa jotain tiivistelmää mitä mä noista harakanvarpaita muistuttavista muistiinpanoistani sain tongittua. Perusajatus FHRAlla kilpailujen suhteen on se, että suositaan koko sarjaa ajavia, ja heidän kilpailumaksuihinsa onkin tullut 15-20% alennuksia viime kauteen varrattuna. Toki yksittäisiin kisoihin osallistuvat maksavat pienehkön lisäsumman mutta jos aikoo ajaa vaikkapa 3-4 kisaa kannattaa maksaa jo kausimaksu, sillä tällöin jo vähän säästää. Paras uudistus lienee kuitenkin kynnyksen madaltaminen uusille kuljettajille tulla mukaan. Toi EKA kisa pelkän lisenssimaksun hinnalla kuulostaa varmasti jo houkuttelevalta.

    Tämä kaikki siis FHRAn kilpailijajäsenille. Hinnat perustuvat FHRAn myöntämään 50% alennukseen omille kilpailujäsenilleen. Kilpailijajäsenyys on sis suotavaa kaikille kilpaa ajaville.
     
  2. joteam1

    joteam1 Gearhead

    Eli, jos Pet/Set ryhmään ei tule riittävästi osallistujia 1,4 mennessä, niin ryhmä peruutetaan? Koska ei ole muuta ryhmää johon siirtyä, tervemenoa vaikka WCC-kisoihin?
     
  3. Jza

    Jza Double Gearhead

    Ja noistako lähtee se 50% pois kuten ennenkin, jos sattuu olemaan yhdistyksen jäsen? :rotfl:
     
  4. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Siis onko toi eka kisaan/sarjaan ilmottautumisen päivämäärä todellakin 1.4. eli siis jo huhtikuun alussa?

    Eihän silloin ykskään auto oo vielä kasassa eikä useimmat edes siinä määrin että osais arvata kasaantuuko ne 1,5 kuukautta siitä ajettavaan eka kisaan mennessä :rotfl:

    Toisaalta, toi eka neljättähän on aprillipäivä joten kai silloin voi ilmoitella sit mitä vaan :poff:
     
  5. Kentsu

    Kentsu 3rd gear


    Mä luulen että toi määrä löytyy helposti.
     
  6. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Korjasin virheeni. Hinnat siis kilpailijajäsenille. Kiitos huomiostasi 8)
     
  7. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Omakohtasesti kattoen toi ei lie iso ropleemi, eiköhän noita REE:läisiä löydy tolleenkin juuri ja juuri tarvittava määrä.

    Mut jos katotaan viime kautta niin eka kisassa tota kahdeksaa ei ollu Street B:ssä, Pro/Sportsman ET:ssä eikä Super Compissa.
    Siis sellasista autoluokista joissa kuitenkin toteutui sarjan ajaminen.

    Ja tasan kahdeksan oli eka kisassa paikalla Stockissa ja Outlawssa eli tiukoille menis niidenkään sarjan ajaminen jos kausi lähtis liikkeelle samalla tavalla ja ajajamäärillä.

    Pyöräpuolella ei monessakaan luokassa ollu eka kisassa tota kahdeksaa eli sieltä kato olis vielä isompi.

    Joten tossa mielessä toi on aika mielenkiintoinen ja omituinen tiukennus.
    Ja mitä luokkia tarjotaan sit vaihtoehdoiks niille autoille kuten vaikka Stock/PET/Street B luokista jos autoista jää silloin 1.4. hetken tilanteessa puuttumaan tarvittava määrä?

    Herättää ainakin kovasti keskustelua ja kysymyksiä.
     
  8. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Jotakuinkin näin. Mutta uskon ainakin näihin ryhmiin osallistujia riittävän.
     
  9. triniemi

    triniemi Gearhead

    Kiitoksia infosta! Huomioitavaa: Nitrokisa oli viime vuonna SM-ryhmillä nelipäiväinen (to-pe-la-su), ainut kolmipäiväinen kisa on tainnu olla finaalikisa silloin kun se on ajettu pe-la-su.
     
  10. triniemi

    triniemi Gearhead

    Jälki-ilmoittautumismaksu 2010 110€, Nitrokisoihin 140€.

    2011 SM-ryhmät 300x0,3=90€
    2011 SM-ryhmät kolmipäiväinen kisa 400x0,3=120€
    2011 Cup-ryhmät jälki-ilmoittautumismaksu 150x0,3=50€

    Eli alennuksia näissä.
     
  11. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    No. BEEläiset mahtuu kaikki REEhen, mutta noiden PETtiautojen mahtumisesta en osaa sanoa. Toivotaan, että tällainen aikainen kilpailujen ilmoittautusmis menetelmästä tiedottaminen saa kilpailijat joukolla kasaamaan autojaan ja ilmoittautumaan mukaan. Munkin mielestä toki toi 1.4 on liian aikainen päivämäärä. Parempi vois olla vaikka 1.5 :odroll:
     
  12. kihe

    kihe 1st gear

    Ja taas sitte pikkunen korotus yksittäisten kisojen osallistumismaksuihin :mad:
    Tohon streetissä viä lisä tiimi liput päälle......
    Ei kyllä oikeen tiä mitä sanois,meni sanattomaksi
     
  13. nysse1

    nysse1 1st gear

    ...

    Onneksi on vaihtoehtoisia kilpailuja/järjestäjiä joissa matkat+ maijoitukset maksetaan ja ilmoittautuminen/osallistuminen ilmaista :rotfl:
     
  14. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Toivotaan mut jos katotaan kaikkia viime vuosia niin on toi aika kovalla riskillä tehty sääntömuutos joka helposti pikemminkin tappaa luokkia kuin lisää niissä ajamista.
    Ja sehän tarkoittaa jo kisajärjestäjän kannaltakin osallistujien ja samalla kertyvien maksujen vähenemistä vaikka kisojen järjestelykulut pysyy kuitenkin käytännössä samalla tasolla.

    Nimittäin kovin usein eka kisat on saattanu vielä olla monissa luokissa tarkalla aikaisemman minimi 5 autoa säännön kanssakin jopa sellasissa luokissa joissa kesän mitaan on kyllä ollut autoja/pyöriä ja nyt se on nostettu kahdeksaan jo heti tohon eka kisaan ja jopa niin että osallisumisestaan kaikilla pitää olla jo varmuus paljon entistä aikaisemmin.

    Eli kokonaisuudessaan lajin kannalta iso ja riskaabeli muutos toi mun mielestä kuitenkin on.
    Ja siis ihan ilman omia lehmiä ojissa, meille itelle kun tuo muutos ei nyt vaikuta monestakaan syystä oikeestaan käytännössä mitään :wink:
    Ellei nyt oteta huomioon semmosta käytännön muutosta että samallahan toi lähes varmasti tarkoittaa sitä että toi on yhtä kuin päätös siitä jotta Streetit ajaa ens vuona koko kauden yhdistettynä B+C+D sarjana kun ainakin mä pidän todella epätodennäköisenä sitä että niiden aktiivisuutta yhtään vähättelemättä B:hen kuitenkaan löytys heti jo tohon 1.4. ilmottautumismäärään mennessä tota kahdeksaa koko sarjaan sitoutuvaa kiituria.
     
  15. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Josko tämä päätös saisi aktiivisuutta BEEläisissä aikaan. Positiivista kai sentään on, että tää tieto tuli tänne jo näin ajoissa.
     
  16. chyevelle

    chyevelle Gearhead

    Maksaako Nitrokisa sitte 500€ ?oli ainakin vuonna 2010 4 päiväinen.
     
  17. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Enpä osaa sanoa. Täytyy soittaa huomenna toimistolle ja kysyä. Paan tiedon sitten tänne.
     
  18. joteam1

    joteam1 Gearhead

    Toivottavasti olen väärässä, mutta pahoin pelkään että keväällä on kolme (3) autoryhmää SPET, STREET ja JR

    No toivottavasti laji lähtisi tästä nousuun, ja koko kauteen ilmoittautuisi enemmän kisaajia, kuin muutamaan viimekauteen. Eihän se vaatisi kuin muutaman jo lopettaneen jatkamista ja / tai muutaman uuden per ryhmä

    Aika kova vaatimus uudelle, mahdollisesti kisoihin osallistumista harkitsevalle, että pitää sitoutua osallistumaan kaikkiin kisoihin. Jos et ilmoittaudu, niin mahdollisesti koko ryhmää ei enää ole, mihin osallistua.
     
  19. HM

    HM Gearhead

    Näinhän FHRA on jo kauan halunnut että on vain kolme tai neljä ryhmää joista yksi on juniorit. Näinkö FHRA edistää suomalaista kiihdytysurheilua. Mitä jos joku suomalainen haluaisi lähteä ajamaan vaikka ruotsiin jotain super ryhmää kun suomessa on ajanut brakettia. Turhahan sinne on lähteä treenaamatta. Näissä asioissahan ajatellaan ainoastaan kilpailun järjestäjää tai yleisöä mutta ei koskaan kilpailijoita.
     
  20. ProSB 170

    ProSB 170 1st gear

    Ei koske mopoja, meillä on eri jumalat.
     

Kerro tästä muillekin!