Kilpailuasiaa kaudelle 2011

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja DS 325, 25.11.2010.

  1. Jza

    Jza Double Gearhead

    Juu. Jos kymmeneltä kysyy, niin saanee kymmenen erilaista vastausta. Mutta samaa ihmettelen, kun toi olis yks mielenkiintoisimpia ryhmiä. Tosin suomi lienee väärällään myös jossain ladon nurkassa seisovia stockereita, sst -pirssejä ja niin edespäin että tiedä niistäkään miksi ovat eläköityneet. Olisko "rahat loppu ja autokaan ei mene kaupaksi" -ongelma aika monella...
     
  2. C-barge

    C-barge Gearhead

    Tossa aiemmin oli puhetta et noita comppivehkeitäkin pitäis maassa olla sen verran et niillä olis saatu toi kaheksan täyteen. Mut näinhän se homma menee muillakin, eli on noita varmaan kaikkiin muihinkin sportsman luokkiin, joihinkin jopa moninkertasesti. Ja vaikkapa striittiautoja jotka olis säänötjen mukasessa ajokunnossa lienee vähintään sata ja saattaa olla vielä tuokin moninkertaisesti. Jos niistä radalle saadaan parikymmentä, niin ei se aktiivisuusprosentti järin korkee ole.
     
  3. supo

    supo Double Gearhead

    Tervehdys,onko muut pistänyt ns. että tänä talvena/heti vuoden alusta olemme saaneet ns. selvät askelmerkit miten tämä kausi ajetaan sekä että tiedotus on pelannut kaikkinensa erittäin hyvin.Toimistolta on vastattu kun sinne on soittanut ja esim.tilasin uuden katsastuskortin Hanskilta iltapäivällä n.klo 14.38.28 niin minulla oli tiällä Savon perukoilla Kuopiossa seuraavana päivänä ennen puoltapäivää käsissä uusi katsastuskortti!!!Eli FHRA:n puolelta homma pelannut erittäin hienosti!!!Ilmoittautumiset onnistuneet erittäin hyvin ja saadaan vielä Motoparkin avaukseen harjoituspäiväkin ja sekä näkyi tulevan postin mukana kauden osallistumismaksut!!!Terv:Spet 1937
     
  4. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Se on se "Hanski" tullut sinne hommiin jonkun sisäpiirikytköskartellihärdellin kautta... Varmaan jotain sukua jollekkin ja joku nyt ihan varmasti vetää välistä... :wink:

    Hyvä homma jos nykyään pelaa paremmin noi tiedotukset sun muut.
     
  5. triniemi

    triniemi Gearhead

    Juu kyllä tänä vuonna on tullut selkeet ohjeet mulleki ja heti, pointsit Hanskille.
     
  6. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Onhan siellä mukana vielä yks (ja se paras 8) ) heads-uppi ryhmä eli OL.
    Tosin nykysten rakentelusääntöjen sallimusten vuoksi osa autoista kulkis jo kovempaa mitä luokkaan rajaks kirjattu 7.50 on mutta heads-uppinahan sitä ajetaan ja suurin osahan ei oo vielä saanut autoa kulkemaan niin että ne menis alle rajojen ja nehän sit vetää siellä vielä aina mies miestä ja auto autoa vastaan ilman mitään händikäppejä sen mitä laitteista irtoaa :wink:
    Eli OL:hän on heads-up luokka vaikka toi runkojutun määrittelemä 7.50 siinä vähän hämääkin.
     
  7. C-barge

    C-barge Gearhead

    Oikeestihan se on ihan yhtä paljon heads uppia kun SST, SG tai SC:kin, jos ei niissä autot kulkis indeksiin. Toki nopein tollanen eikä alittajista tähän asti ole ollut ruuhkaa, mut ei siinä oo oikeestaan mitään muuta kuin tavoiteltava aika joka sen noista erottaa.
     
  8. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Tohonhan siinä ollaan osin jo käytännössä tultu mutta ei tarkoituksella eli toihan on ihan viime vuosien saldoa jonka nykyiset tekniikan mahdollisuudet yhdistettyinä sääntöjen hiukka perässä laahaamiseen (tai muuttamattomuuteen) on mahdollistanu eli suomeks sanottuna, homma on karannu vaan vähän lapasesta :wink:
     
  9. C-barge

    C-barge Gearhead

    No jaa, OL:ssä ajettin jo 90-luvulla matalia seiskoja parhaimmillaan eikä en säännöt siitä oo ainakaan kiristyneet. Nyt on vaan ehkä tullut enempi sääntöjen tuomia mahdollisuuksia hyödyntävää kalustoa. Ja muutama vuos tkaaperin kun siirryttiin "jenkkisääntöihin" tais monien minimipainot tippua aika rajusti.
     
  10. Jza

    Jza Double Gearhead

    Jopa siinä määrin, että säännöissäkin seisoo ekalla rivillä Indeksi 7.5s. Joskus taannoin tuo oli vielä muotoiltu toisin, mutta nyt on jo luovuttu toivosta. :lol:

    Ja eroaahan tuo superryhmistä sentään siinä, että sähköhimmelit on kielletty ja deepstage -kielto ei kosketa ooällää. Eipä sikäli, tän hetkisistä SM -ryhmistä kuitenkin varmaan se mielenkiintoisin monen mielestä.

    Ja nyt kun kattelee, että mitä kalustoa radalle on tulossa, niin ihmettelen jos ei monikin tikkaa tuota indeksiä. Ja samalla toki pitää ihmetellä, että jos kerran prostockereilla ajellaan ns. lähes streettiryhmää, niin eikös sinne samaan rahaan vois sitten sallia dragsteritkin. :eek:
     
  11. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Tää on vähän tämmöstä :rotfl:

    Nykysin saatavissa olevalla tekniikallahan joku osaava ja ison rahapussin omaavahan paukauttas jo Steetilläkin alle ton 7.50 joten minkäs teet tai oikeestaanhan noi jutut tuo lisää mietittävää tulevaisuudelle tonne sääntöpuolelle jos tai varmaankin kun kehitys jatkuu tuolla saatavissa olevalla tekniikkapuolella tästä vielä eteenpäin.
     
  12. triniemi

    triniemi Gearhead

    Eihän Outlawissa saa ajaa oviautollakaan, jos on ahdettu metanolimotti, mikä on mun mielestä suuri vääryys. Mutta toisaalta ei mun mielipiteellä oo oikein merkitystä, kun ei oo Outlawia suunnitelmissa ajaakaan, lähinnä tohon dragserijuttuun pointti, et on sielä muitakin sääntöjä kuin pelkkä 7.5sekan indeksi.
     
  13. Jza

    Jza Double Gearhead

    On toki. Siihen indeksiin vaan kun alkaa olla useammalla paukut alittaa, niin seuraava murhe heille tulee vain ja ainoastaan siitä, että miten siihen tikataan mahdollisimman tarkasti. ;-) Oliks se sit heads uppia vai ei. Mun mielestä ei, mutta periaatteessahan asian voi nähdä monella eri tavalla.

    Mistä toi seiskapuolikas muuten juontaa juurensa? :eek:
     
  14. triniemi

    triniemi Gearhead

    Muistaakseni ns. runkoraja kun mild steel runko voi olla korkeintaan 7.5sekkaan asti kelpaava, siitä nopeempiin tarvitaan aina cromomolya.
     
  15. Rellu8

    Rellu8 Gearhead

    Jos ei parin vuuen sisällä löydy luokkaa ajaa heads uppia muissa kuin street puolellla. Meidän tiimi siirtyy street luokkiin.
    Rakennamme esim. D-ryhmään sopivan vessan Pilkkua viilaamalla.

    Paukut ei todellakaan riitä Pro luokkiin.


    OL560.
     
  16. mafo

    mafo 3rd gear

    no niin, tervetuloa vaan
     
  17. supo

    supo Double Gearhead

    Taitaa kun mennään tuon 7.5s alle niin ruveta tulemaan noita vaatimuksia niin ajopukuun,runkoon jne eli alkaa homma maksamaan todennäköisesti todella....Joku varmasti osaa kertoa mitä muuttuu,tarvitsee lisää noita maagisia SFI vermeitä jne.
     
  18. W201

    W201 3rd gear

    Eiköhän ne vaatimukset löydy sääntökirjasta :eek:
     
  19. supo

    supo Double Gearhead

    Tiedän että sieltä ne löytyy mutta tarkoitin että jos joku on joutunut ns. päivittämään pirssinsä niin kun kulkupuoli parantunut niin kertoisi mitä esim. maksanut jne.
     
  20. SuperGas

    SuperGas Gearhead

    Tarkoittaako Supo kysymyksellään sitä, että mitä maksaa rautarungon vaihtaminen CrMo -rungoksi?
    Pirssin päivitykseen taitaa tulla tämän lisäksi vain FHRA:n runkokatsastuksen muuttuminen SFI-runkokatsastukseksi...
    Sääntökirjan 2011 sivu 210 :eek:
     

Kerro tästä muillekin!