Kilpailukutsut

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja jussi308, 22.4.2008.

  1. Ck

    Ck Gearhead

    Kuuluuko ilmoittautumismaksuun 2 mekaanikkoa kuskin lisäksi vai pitääkö nekin jotenkin ostaa erikseen. 2 nimeä kirjotin siihen tiimi&turvallisuuslomakkeeseen. Jos ei kuulu niin mihin ne maksetaan ja kuinka paljon ja koska.
     
  2. triniemi

    triniemi Gearhead

    Kuskin lisäksi pääsee yksi mekaanikko Street-ryhmissä. Lisämekatsuille voit tilata sillä postissa tullella lapulla lisää mekaanikkolippuja 20e/turpa tai sitten ostaa varikon porteilta 30e/turpa.

    Sen lapun voi tulostaa tuoltakin: http://www.fhra.fi/dragracing/teamlippu.html

    Mä oon joskus tilannu noita jopa puhelimitse, mutta kai toi lomake on se enssijanen konsti.
     
  3. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Streetissä (ja noissa E.T.ssä) kuski + yks mekaanikko. Lisälappusia voi tilailla toimistolta etukäteen, tai niitä saa myös käsittääkseni kilpailutoimistosta. Parempi vissiin olis kuitenkin tilata eteenpäin, kun sitä jonoa tahtoo kilpailutoimistoon syntyä ilmankin lisäaskareita.
     
  4. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Tänään tuli vihdoin tännekin :eek: :poff:


    Tosin kuten aikasemmin sanoin kausi aloitettaneen vasta Nitro kisoista ja sielläkin näyttäisi tulevan luokan vaihto eteen FHRAN syrjivän polittikan Street ryhmiä kohtaan takia. Meistä toiset kun joutuvat tekemään töitä elämisensä eteen,myös Torstaisin ja Perjantaisin. Täten päästääkseen ajamaan ko. kisoissa lienee pakko ilmoittautua johonkin korvaavaan ryhmään :mad:

    Pääseeköhän muuten Pro Modiin ajamaan turboilla ? :poff: Meillä kun ei jarru ryhmiä ajeta :rotfl:
     
  5. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

    ai nyt se on jo syrjintä politiikkaa kun streetit otettiin mukaan EM-kisaan!!!!! :argue:

    kiitollista porukkaa...... :x
     
  6. kime2

    kime2 Gearhead

    Juu,katsos kun harrastajien syvät rivit pääsee vaan lauantaina ja sunnuntaina kisoja seuraamaan eli tuonne kisoihin ei siis tullutkaan lähtöä jos katuautot ei aja la/su ollenkaan sillä niitähän ne ihmiset noihin kisoihin tulee katsomaan,tietysti myös noita nitrovehkeitä juuri tähän em-kisaan tulevat katsomaan mut kyllä nuo katuautot vaan vetää yleisöä...
     
  7. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

    no tästähän asiasta olemme paljon viisaampia EM-kisan jälkeen ja uskon että korjaaviin toimenpiteisiin ryhdytään jos yleisöä ei paikalle vaivaannu... :lol:
     
  8. kime2

    kime2 Gearhead

    Yleisöä tuonne tulee varmasti,onhan se ainutlaatuista nähdä useita nitrovehkeitä ajamassa ihan tosissaan mut niitä "korjaavia toimenpiteitä" kyllä kannattanee harkita siitä huolimatta,et tätä lajia saatais vietyä eteenpäin laajempien katsojakuntien tietoisuuteen rallin ja formuloiden seuraamisen tasolle...
     
  9. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Sama homma ainakin omalta kohdalta ton EM:n aikaan, puolivuotistilinpäätösviikko, eikä tarvi siis streettiaikaan ainakaan paikalle vaivaantua. Eka kisa jää myös väliin "tuotannollistaloudellisista syistä". Tällä kaudellahan piti kai alunperin olla kuusi osakilpailua, joista streetti ei olis ajanut EM:ssä. Päätös streetin ajattamisesta kuljettajien pyynnöstä tänäkin vuonna tuli tietty jo ennen ton elokuun motoparkin peruuntumista, joten nyt on edes viis kilpailua. Jos vaan on kuskeja. Ite oon sitä mieltä, että toi streetin ajattaminen ennen "oikeeta" kisaa on ehdottoman hyvä ratkaisu, ne voi olla ainoita sportsmaneja jotka saa kisansa ajettua ton rasvakarkelon yhteydessä. Ja vaihtoehtonahan on tosiaan osallistua OL luokkaan, jolloin on sitten ainakin teoriassa ajoa myös la-su. Vaikkei toi kutsukirje tullut himaan vielä eilenkään, niin kyllähän noi kutsut ja ilmottautumiset ainakin kahden ekan kisan kohdalta alkaa hahmottua ja olemaan hanskassa, mikäli siis tiedotus on kaikki asianosaiset tavoittanut. EM on sitten se suraava rastipaikka, toivottavasti sen osalta saadaan sitten päätös riittävän ajoissa, millaisia käytäntöjä ja aikatauluja sen ilmoittautumisen kanssa noudatetaan.
     
  10. Tea

    Tea 1st gear

    Ihan vertailukohteena, no okei - maa on eri mutta kisat noin suunnilleen samat (vaikka kokoluokka nyt on ihan toista luokkaa). Viimekesän Mantorpin kisassa ajoimme Super Gas -ryhmää. Olosuhteiden johdosta 4 lajittelulähtöä torstaina, sitten olikin vaan odottelua muutama päivä ja pudotuksiin päästiin sunnuntaina. Ett ei se muuallakaan helppoo oo, enkä nyt ihan hirveesti kokenu olevani ylisorrettu. Tais olla sama homma suurimmalla osalla sportsman -ryhmiä.

    Jos ei katuvessat olis päässeet nyt EM:iin mukaan, niin me ainakin oltais keksitty joku toinen ryhmä. Ei sitä pidä niin fanaattinen oman ryhmänsä suhteen olla. Joustoa puolin ja toisin. Muistetaan se, että tämä on pääasiassa ns. "isojen poikien" kisa.

    En tiedä liittykö tää nyt mitenkään mihinkään, mutta ihmetyttää että vuosi toisensa jälkeen valitetaan että kun ei saa vapaata töistä jne. Eikös nämä EM-kisat oo lähes vakiintuneet nyt tohon heinäkuun ekaan viikonloppuun, voisko sitä vaikka nyt sille työnantajalle sanoo että mites ens heinäkuussa..
     
  11. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

    sit vielä pitänee huomioida että mantorpissa ajetaan noin 4-5 tuntii pidempää päivää, minkä ympäristölupa meillä rajoittaa siihen 8-10 tuntiin... :mad:
     
  12. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Mun työnantaja lupas, ettei ens kesänä rajoita mun menemisiä millään lailla EM:n aikaan. Eikä muutenkaan. :rotfl:
     
  13. hejo

    hejo 1st gear

    No mitäs se teidän :pinup: sanoi? :rotfl:
     
  14. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Kyllähän sä tiedät; en mä tiedä kun en kuunnellut.
     
  15. kime2

    kime2 Gearhead

    Kyllä se on perseestä tälläisessä maassa jossa on torppa siellä täällä ja autojakin vaan muutama niin aletaan sitten lyömään kapuloita rattaisiin "ympäristölupa"-nimikkeen turvin :soosoo:

    Tämä ei olis käynyt päinsä Kekkosen aikana :lol:

    Muutenkin nämä ekoihmiset alkaa olla uhka maamme sisäiselle turvallisuudelle et oiskohan meidän aika koota jäälleen erään tietyn liikkeen jäsenien jälkeläiset koolle ja aloittaa kyyditseminen :wink:
     
  16. kime2

    kime2 Gearhead

    Meillä tuota leikkiä kesti nyt melko tasan 6v(sulla kai on vielä pikkasen pitempäänkin?),mut nyt ei sit tarvikaan enää kuunnella et montako päivää olette kisoissa ja ketä on mukana eikä tarvi kuunnella mitään muutakaan ja saa ruokailla tässä tietsikan vieressä 8)
     
  17. Henski

    Henski 1st gear

    Mä näkisin ton EM:n nimensä mukaan noiden isojen poikien FIA-ryhmien temmellyskenttänä. Ja jos NDRS enää tulevaisuudessa Suomessa toteutuu, on ne ehdottomasti seuraavat mukana olevat ryhmät. Toi kisa on tapahtumana ainutlaatuinen PR-show yhteistyökumppaneille ja uusille katsomon puolen lajiintutustujille antamaan käsitys siitä mitä Dragracing parhaimmillaan peräpohjolassa on, joten mun mielestä sen olemassaolo täytyy turvata Suomen kamaralla myös tulevaisuudessa.
    Jos tilanne kilpailijoiden aikataulutuksen erimielisyyksien ja varmaan myös FHRA:n henkilökunnan resurssien venyvyyden osalta nelipäiväisenä käy liian raastavaksi, pitää vain se viides kisa kaivaa kalenteriin jostain muillekin SM- ja CUP-ryhmille.
    Moottoripyöräilijäthän on ainakin viime kaudella ilmeisen onnistuneesti osannut yhdistää yhden SM-osakisan ja kadunmiehen kiihdytystapahtuman yhdeksi tapahtumaksi, joten eiköhän tuo onnistuisi myös autopuolella.
    Tiedän, että V8-GTI-päivä on täynnä säpinää jo sellaisenaan, mutta esim. Porin lentokenttä ratana, varmasti omaisi puitteet WCSC:n tai Money Bracketin kisan yhteydessä paikkaamaan EM:stä poisjäävien ryhmien kilpailuvajeen, jos vain järjestävä taho ja luvat on myötämielisiä.
    Autojen puolelta, ja varsinkin "katuautojen" puolelta, mun mielestä on jo pitkän ajan puuttunut se "King of the Hill-kisa". Ja mikäs muu kuin lentokenttäärata olis parempi paikka tollasen järjestämiseen.
    Eli pointti koko turinalle oli se, että miks väkisin EM-kisan osalta pitää joka vuosi tapella Streettien osallistumisen kanssa, vaan yritetään raivata sinne kalenteriin vaikka jäsenkerhojen kanssa yhteityövoimin toteutettu kauden "amatööri spektaakkeli".
     
  18. Käkö

    Käkö Gearhead

    Noi eeämmät siis noi kisat, ne on hyvinkin tärkeät myös katuautoilla kisaaville, ei se että ajetaan to-pe vaan se että päästään mukaan euroopan mestaruussarjan kisoihin, halusitte tai ette, noi kisat on huikea kokemus kilapiljoille, kilpailijoille (meniköhän toi nyt oikeen) ja heidän sponsoreille, edelleen halusitte tai ette, jopa katuautoihin on onnistuttu hankkimaan sponsereita jotka ovat hyvinkin mielissään siitä että ko. ryhmät ajavat eeämmissä.
    Jo pelkkä mukana mukana olo kilapiljan muodossa luo jatkossa ajatuksia siihen suuntaan josko siirtyminen isompiin luokkiin olisi mahdollista.

    Street-ryhmät fyyran kisoissa luo tietysti enemmän painetta ja työtä fyyran henkilökuntaa kohtaa mutta hienosti ovat osanneet hoitaa asiansa ja yhtä hienosti ovat kilapiljat ja kilpailijat (meniköhän toi taaskaan oikein) pelanneet asiansa.

    Henski tossa kirjootti et pitäis mennä lentokenttäradoille ajamaan noilla street-ryhmän autoilla, samaa mieltä on myös vesa raiski fyyran puolelta.
    Lentokentillä ja kaduilla sekä jopa takapihoilla on ajettu kilpaa, muistakaa nyt kuitenkin se tosiasia, pito ja turvallisuusasiat eivät ole missään olosuhteissa niin hyvät kuin ne ovat alastarossa eeämmien aikaan.
    Toki voi järjestää vaikka king of the kalja kisoja, mutta miksi?
    Suomessa ajetaan fyyran streetcuppia ja west coast street cuppia, eikö se joka voittaa molemmat ole "king of the hill"?
    Jaa mut hei, siinähän joutuu ajamaan yhdeksän kisaa, olishan se helpompaa ku Suomen nopeimman tittelin sais yhdessä kisassa...

    Mun pointti on se että street-ryhmät pitää olla eeämmissä joka vuosi eikä siitä tarttis joka vuosi nostaa saatanan moista meteliä et miksi streetit ei olisi mukana.

    Mitenhän tommoosen kukkulan kuninkaan kisan vois järjestää?

    Heleposti, otetaan fyyran säännöt katuatoille ja west coast street cupin säännöt, peilataan toisiinsa ne ja katsastetaan kaikki halukkaat radalle, osallistumis maksu olis noin 70 euroo, yksi luokka; katuautot; kolme parasta saa pytyn ja neljäs ja viides kunniamaininnan.
    Kisapaikaksi Pori tai alastaro.

    Enään ei tarvita ku järjestävä organisaatio ja tekjiät siihen.

    Ajatelkaa, yhdellä kisalla Suomen mestariksi (epävirallinen) samassa kisassa länsirannikon kuninkaaksi tahi kuningattareksi, ei tarttis ajella ympäri Suomea ja yhdellä auton huollolla pärjäis... :lol:

    Enpä olis uskonut et Henski alkaa dissaamaan katuautoja eeämmissä ja kyseenalaistaa street cupin ja west coast street cupin.

    Kirjootti REE-ryhmän kilapiljan nekaamikko.

    Käkö
     
  19. hejo

    hejo 1st gear

    [quote="Tea Mantorpin kisassa ajoimme Super Gas -ryhmää. Olosuhteiden johdosta 4 lajittelulähtöä torstaina, sitten olikin vaan odottelua muutama päivä ja pudotuksiin päästiin sunnuntaina. Ett ei se muuallakaan helppoo oo, enkä nyt ihan hirveesti kokenu olevani ylisorrettu. Tais olla sama homma suurimmalla osalla sportsman -ryhmiä.

    Jos ei katuvessat olis päässeet nyt EM:iin mukaan, niin me ainakin oltais keksitty joku toinen ryhmä. Ei sitä pidä niin fanaattinen oman ryhmänsä suhteen olla. Joustoa puolin ja toisin. Muistetaan se, että tämä on pääasiassa ns. "isojen poikien" kisa.
    En koe että Tea tai Henski mitenkään dissaa(ihme sanoja,siis Deellä eikä peellä.)tota Streettiä,molemmat kuitenkin niitäkin ajaneet paljon mutta järkevinä ihmisinä ilmeisesti käsittävät tuon ajan rajallisuuden...Ja niinkuin tuo Teakin tuossa mainitsee,fanaattisuus tässäkin hommassa on yliarvostettua sontaa. :DTosiasiahan on se että EM:ssä niin täällä Suomessa kuin tuolla Ruotsissakin on ihan pelkkäää odottelua ja hengailua kaikille muille paitsi FIA ryhmille..
     
  20. supo

    supo Double Gearhead

    En ota kantaa ketkä pitäisi ajaa Em:ssä mutta meikäläisen kohdalta on ollut helpompaa saada noita elintärkeitä yhteistyö kumppaneita mukaan kun on kerrottu että ajetaan EM:n yhteydessä kilpaa myös omassa luokassa.Meillähän on vain sellainen vanha tarroilla täytetty -30 luvun mobiili.Terv:pro Et 1337
     

Kerro tästä muillekin!