Kilpailukutsut

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja jussi308, 22.4.2008.

  1. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    On se odottelua niille FIA ryhmillekin. Toistan aiemman kantani, että mielestäni on erittäin hyvä kun noi streetit ajetaan alta pois jo to-pe. On joskus tullut vietettyä pari kuumaa päivää jonottamassa line uppiin ajamatta perjantaina tai lauantaina ainootakaan lähtöä, ainoo mikä siinä kohoaa on vitutuskäyrä. Mä luulen, että tän kaltanen ajattaminen parhaiten palvelee myös niitä sponsseja, kalusto näkyy edelleen varikolla "varsinaisina kisapäivinä", ja on jopa aikaa niiden sponssien (vai mitä ne nyt ovatkaan, en tiedä) kanssa hengailuun vähän vapaammin. Lisäksi se voi näkyä kisan jälkeen myös tuloksissa, toisin kuin ehkä la-su ajettavat rupuryhmät. se, jos ei kisaan pääse sitten viikolla tai viikonloppuna, ei sekään oo niin itsestäänselvää, työ- tai muiden esteiden takia on mun mielöestä tyystin kilpailijan oma häpeä, enkä siitä kyllä järjestäjiä syyttäis kun korkeintaan leikkimielellä.
     
  2. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

    käkölle semmonen korjaus että:
    En mä ole ollut ajamassa street autoja pois kisoistamme lentokentille ajamaan, niin kuin voi kirjoituksestasi käsittää.... Vaan olen puhunut siitä että jos suomessa on kaksi erillistä street-cuppia jossa molemmissa on muutama kilpailija, niin yhdistämällä nämä sarjat saataisiin streetille parempi tulevaisuus.... Sit saataisiin samalla osakilpailujen lukumäärä kasvatettua ja koko naisuudelle julkisuutta ja ehkä uusia harrastajia lisää.... Mut ennen kuin tähän päästään, niin pitää säännöt yhdistää, jotta kilpaileminen olisi mahdollista.... Suurin osa WCC kilpailunjärjestäjistä ovat halukkaita ottamaan kilpailun yhteyteen fhra-street cupin.... Eli tahtoa järjestäjiltä löytyy, kunhan säännöt saataisiin nippuun.... Toivottavasti tuleva uusi kilpailija "hallitus" ja siinä olevat streettimiehet saavat kasatuksi toimivan sääntöpakettiehdotuksen.....
    Mut nää on asioita joita kannattaa miettiä tulevaisuuden kuvassa.....

    Sit vielä tosta lentokentästä sen verran että FHRA:kin on siirtänyt SM-kisoja lentokentille, ja kalajoella on jo kisattu useamman vuoden.... Koko ajan päällä olevista uusista ratahankkeista kaudelle 2009 kaikki ovat lentokenttiä..... Näitä moottori staadioneita on vaan vähän harvakseen täällä maassamme.....
     
  3. Henski

    Henski 1st gear

    Onkohan Käkö ny lukenu näitä juttuja vähän sammutetuin lyhdyin? Missä kohtaa mä oon ollu ajamassa Katuautoja pois FHRA:n kisoista pelkästään lentokentille? Missä kohtaa mä oon sanonut, että ne EI SAISI osallistua EM:iin? Niinkuin jotkut jopa asian ymmärsikin, oli kyse vain siitä, että aika ei vain yksinkertaisesti riitä EM-viikonlopussa kaikkien ajattamiseen. Eli, jos ei toi to-pe streettien ajattaminenkaan tyydytä, niin jotain muutahan olis kai keksittävä. Ketä palvelee kaks lajittelurundia ja kesken jäävä pudotuskisa? Mä ainakin katuautojen suurena fanina, uskallan kuitenkin sanoa, että kyllä Nitroissa, Alkkiksissa, Prostokissa ja Modeissa on kuitenkin huomattavasti enemmän munaa, kuin kympin Valiantissa, ja yhden viikonlopun niitä vuodessa haluaisin nähdä.

    Mitä tohon sponsoriasiaan tulee, niin miks just toi EM on niin tärkee kisa katuautoja sponssaaville, vähitenhän ne siellä ajaa? Aatteleppa ite, jos oliski yks sellanen kisa, missä olis vaan niitä ainoita oikeita REE-autoja, joita ihmiset oikeesti tulee katsomaan, ni siellähän olis ainakin satatuhatta katsojaa ja sponssirahaa saatais saavista. Menisköhän sittenkään noin?

    Normi SM-kisathan on viikonlopputapahtumana just sopiva aika, jossa sääolosuhteiden salliessa on pääsääntöisesti 4-6 rundia kaikki saanu lajitella ja finalistitkin on joskus päässy jopa ennen 18 lähtemään sunnuntaina himoihinsa. Tollasia kun FHRA pystyy sen 5 kisaa tarjoomaan, niin luulis kaikkia tyydyttävän.
     
  4. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Kyllä se varmaan sponsorin silmissäkin näyttää hienommalta, kun osallistutaan EM tasoiseen kilpailuun. Kävijämäärä siellä on kuitenkin huikee, ja tolla to-pe ajattamisella tosiaan jäis katuvessoissakin aikaa sitten tohon lajiin tutustuttamiseen, seuraamiseen ja kommentointiin. Vaikken ole mikään nero noissa sponssiasioissakaan, niin luulisin ton EM-kisassa mukanaolon olevan ihan kovaa valuutttaa sponsseja metsästäessä. Luulen, että aika moni streettitiimi ajais tota EM:mää sitten jossain muussa ryhmässä, joten sitä kautta oikeestaan streettien ajattaminen to-pe varmaan vain helpottaa noita ajopaineita "oikeina kisapäivinä". Mut tää nyt on vaan tollasta luulottelua, ja ehklä vähän tarpeetontakin juupaseipäs vääntöä.
     
  5. Henski

    Henski 1st gear

    Tossa mun sponssiasiassa piilikin pieni juju. EM kisa tuo katsojia ja kansainvälistä näkyvyyttä juurikin noiden FIA-ryhmien vehkeiden suosion myötä. Ja tokihan jokainen sponsseja omaava haluu ottaa siitä näkyvyydestä osansa, esim. ajelemalla paluutietä edestakas TV-ryhmien ajon aikana :lol: .
    Mutta, jos asiat olis niin kuin jotkut ovat täällä ainoana totuutena vakuutelleet, ei Streetti-ryhmät tarvitsis mitään vetoapua noista turhanpäiväisistä Pro-ryhmistä, vaan ajelis ihan omaa palkallista sarjaansa täysille katsomoille :wink: .
     
  6. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Niinhän me ollaan tehtykin. Palkka vaan on ollut aika kohtuuttoman pieni, ei oo sitä liiton miestä varikolla paljon näkynyt? FHRA? Haloo? :rotfl: Yhtä asiaa mä kuitenkin kovasti ihmettelen. Osallistumismaksut ei tälle kesälle alentuneet yhtään, vaikkei enää tarvi maksaa niistä autotarroistakaan. Kaikki muu alkaa olee selvää pässinlihaa, mut tää yks seikka vielä vaivaa mieltä.
     
  7. Henski

    Henski 1st gear

    "Jaaha, vai niin"; sanos yks Reeläine... :poff:
     
  8. Putte

    Putte 1st gear

    Muisteleppa oikein. Keimola suljettiin kilpailutoiminnalta meluvalitusten seurauksena juuri Kekkosen aikaan eli siinä suhteessa mikään ei ole muuttunut.
     
  9. kime2

    kime2 Gearhead

    Totta,sehän oli urkin parasta aikaa mut eikö siitä ollut isompikin "kansalaisliike" valitusta tekemässä ja jos mä olen nyt oikein ymmärtänyt niin noissa nykyisissä kisapaikoissa tai siis niiden välittömässä läheisyydessä olis vaan kourallinen näitä valittavia viherpiipertäjiä!
     
  10. Putte

    Putte 1st gear

    Eipä tuossakaan montaa valittajaa ollut, mutta taisi olla yksi jopa melkeen klansanedustaja tuolta toveripuolueesta. Osa Kivistön asuinalueesta oli radan puolesta ja osa vastaan.
     

Kerro tästä muillekin!