Kilpailumaksut

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Mopar, 15.4.2007.

  1. Mopar

    Mopar Gearhead

    SB, HD, SH, BS, CS, DS, Pro ET / Sportsman ET, Super Pro ET
    Osallistumismaksu on 200 € / kilpailu.

    SGB, SPSB, PSB, CB, FB, S/SS, SST, SG, SC, COMP, PC, MC, PM, PRO, TM, OL
    Osallistumismaksu on 520 € / kilpailu.

    Mitenkäs tää menee, jos ilmottaudun tuonne kalliimman ilmoittautumis maksun luokkaan ja sitä ei sitten ajetakkaan( osallistujien vähyys) ja joudun siirtymään tuonne halvemman kategorian luokkaan, saako ilmoittautumis maksujen erotuksen takaisin vai joudunko kalkkiviivoille asti seuraamaan ilmoittautumis tilannetta online ja siinä sitten päättämään, Mihin ilmottaudun?
     
  2. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Takasin jotain? FHRA:lta? Mä luulen, että toi maksettu summa jää "hyväks", jonka voi sitten käyttää jossain myöhemmässä kisassa tms. Oikeesti, en mä tiedä, mutta toisinpäin homma on toiminut niin, ettei oo tarvinut maksaa kalliimpaa maksua, jos on joutunut siirtymään kalliimpaan ryhmään osallistujien vähäisyyden vuoksi.
     
  3. SG 448

    SG 448 3rd gear

    Kannattaa ilmoittautua tohon SPET-ryhmään ja maksaa halvempi osallistumismaksu ja siirtyä vasta paikanpäällä tohon kalliimpaan ryhmään.
     
  4. Putte

    Putte 1st gear

    Mikäli itse vapaaehtoisesti siirtyy kalliimpaan ryhmään, joutuu erotuksen maksamaan. Vain niissä tapauksissa, joissa järjestäjä on pakkosiirtänyt kilpailijoita muihin ryhmiin, erotusta ei ole tarvinnut maksaa.
     
  5. jiipee CB55

    jiipee CB55 1st gear

    Kilpailumaksut nostettiin sitten kivasti ilman suurempia selittelyjä ja ihan kisojen kynnyksellä.

    Perustelut lienevät tarpeen? Nielläänkö tässä taas nurisematta kaikki ?
    Porukka on melko kiukkusta.



    Jiipee

    Jiipeeracing, CB55
     
  6. Mopar

    Mopar Gearhead

    Saako sen erotuksen käyttää esim seuraaviin kilpailumaksuihin, jos joutuu halvempaan ryhmään?
     
  7. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Täh? Onks niitä nostettu ohi sen, mitä on kokouksissa sovittu?
     
  8. SG 448

    SG 448 3rd gear

    Sopiminen oli lähinnä järjestäjän yksipuoleinen ilmoitus ,TV:hän sen osallistumisen taas kerran nosti.
    Ei vissiin pyörämiehiä ollut kilpailijakokouksessa mukana keväällä.
     
  9. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Gearhead

    Siis ymmärsinks mä oikein ton TV:n ja jos niin mites se voi siihen vaikuttaa :eek:
    Koskahan muuten ilmaantuu lisenssit kotiin ja nettiin ne kilpailukutsut eka kisaan, tietääks kukaan?
     
  10. Henski

    Henski 1st gear

    Vai oliks se sittenkin VR? :rotfl: :eek:
     
  11. Sapru

    Sapru 1st gear

    Nettiin (ja postiluukkuunkin) tulossa kutsut ihan näillä näppäimillä. Etanalla ne on perillä ensi viikolla, nettiin koitamma saada vielä tämän viikon aikana.

    Hanski
     
  12. cafe

    cafe 1st gear

    Olenkin tässä jo ihmetellyt että nielevätkö autokuskit korotuksen mukisematta :(

    Pyöräkuskien mietteiteitä voi lukea

    http://www.bomber.fi/modules.php?name=F ... ic&t=35026


    ei näytä äänestystulos ainakaan tällä hetkellä kovin mairittelevalta...

    http://www.bomber.fi/modules.php?name=F ... ic&t=34570

    Joo, myönnän. Olen pa*ka jätkä kun erehdyn arvostelemaan hintoja. Ei vain malta olla hiljaa kun tehdään mielestäni hyvää harrastusta haittaavia päätöksiä. Keskustelu hinnoista ei ilmiselvästi miellytä kaikkia, ja veikkaan että tämäkin viesti katoaa täältä varmaan hyvin nopeasti

    Kiira
     
  13. sporty59

    sporty59 3rd gear

    Joo on Fyyralla sytytys myöhäsellä osallistumismaksujen julkistamisen kanssa. Terveisiä sinne konttorille Espooseen, että ajattelis vähän tarkemmin mitä tämä myöhäinen päätös/ilmoitus maksujen korotuksista aiheuttaa teameille. Kisabudjetit kaudelle rakennetaan kyllä huomattavasti aikaisemmin kuin kuukautta ennen ensimmäistä kisaa !!!!! Näin H-D drags kuskien puolesta, joiden maksut nousivat 160 %, voin todeta, että muutama teami jää kisoista pois tulevalle kaudelle, eli palataan takaisin tynkä luokkien joukkoon. Kiitos ja anteex
     
  14. rrauta

    rrauta 3rd gear

    ulkopuolisena en voi kuin ihmetellä noita täysin käsittämättömän suuria osallistumismaksuja.
    olen kuitenkin yleisönä ollut useita kisoja katsomassa, eikä mun mielestä kilpailija määrät ole yhtään liian suuria, että pitäisi hinnoitella porukkaa pienemmäksi.
    eihän kaikilla ole rahoittajia jotka maksaisivat tollaset maksut, harrastushan sen pitäis olla, ja toiset käy töissä tienaamassa rahat harrastamiseensa, tuntuu kyllä varmasti sika kalliillta jos joutuu tienaamansa rahat sijoittamaan osallistumismaksuihin.

    ilman kuskeja ei ole kisoja, ilman kisoja ei ole yleisöä, ilman yleisöä ei ole lipputuloja.
     
  15. jiipee CB55

    jiipee CB55 1st gear

    Voipi käydä niin että kilpailumaksujen kokonaissumma pienenee kun väkeä tippuu korkeiden hintojen vuoksi pois.

    Mielestäni FHRA / FDBA:n jäsenillä on oikeus saada tietää kilpailujen kulurakenne.

    Hyväksyn korotuksen nurisematta kun joku sen mulle perustelee ja selittää laskemineen yms. Voisko rahaa löytyä esim. säästämällä jossain kuluissa? Onko kuskien selkänahka se ainoo paikka mistä repiä rahaa ?

    Ilman meitä kuskeja ei oo yleisöä eikä kisoja.

    Kaikki kunnia kuitenkin FHRA / FDBA:n toimitsijoille. Hienoja kisoja ootte järjestänyt. Toivottavasti niihin riittää kilpailijoita jatkossakin.

    Jiipee
     
  16. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Voi käydä niin tai näin. Johtokuntahan noista asioista päättää, ja johtokunta valitaan yhdistyksen vuosikokouksissa, sekä noita asioita varsin perusteellisesti siellä käsitellään ja saattaa olla, että päätetäänkin. Edellinen vuosikokous tais muuten olla viime viikonloppuna. Moottoripyöräpuolelta johtokunnassa on Harry Räikkönen, joka varmaan on tietoinen noista asioista ja niihin johtaneista syistä, kuin myös jokainen, joka noihin yhdistyksen tilaisuuksiin vaivautuu paikalle seuraamaan. On ollut pitkään tiedossa ja oon itsekin sitä kritisoinut, että FHRA:n tiedotus on aivan olematonta. Useat asiat tulee eteen jäsenistölle yllättäen ilmotusluontosina asioina, mutta kun tää tiedotusasia on tiedossa, niin siitä, ettei vaivaudu osallistumaan yhdistyksen kokouksiin edes yksittäisen edustajan kautta, joka sitten muita informois, ei kyllä pelkästään FHRA:ta voi syyttää. Johtokunnassa on varmaan erilaisia näkemyksiä asioista, ja johtokunnan jäsenen kausi on kaksi vuotta. Eli periaatteessa yhdistyksen toimintaan osallistumalla, saa koko johtokunnan vaihdettua kahdessa vuodessa. Periaatteessa siksi, että esimerkiksi viime kerrallla kun henkilövalintoja suoritettiin erovuorossa olevien tilalle, valittiin vanhat sinne takaisin, eikä ketään muuta asettunut edes ehdolle. Siitä tällanen keskivertoa vähä-älysempi kaveri päättelis asioiden olevan jäsenien ja kilpailijoiden mielestä aivan riittävän hyvällä tolalla?
     
  17. SG440

    SG440 3rd gear

    Nordic- kalenterissa on edelleen savon jälkimmäinen kilpailu ohjelmassa.
    Oletettavaa on että ulkomaiset kilpailijat suunnittelevat jo tässä vaiheessa kautta menemisiään. Joku saattaa päättää että juuri tuo on se kilpailu, mistä otetaan ne suomen pisteet.
    Lomakaudella laivat tuppaavat olemaan melko täynnä joten varaukset yleensä tehdään hyvissä ajoin.
    Yllätys peruutuksesta voi olla melkoinen.
    Olisi syytä kyllä päivittää se kalenteri myös siihen suuntaan...
     
  18. Savis

    Savis Gearhead

    Näin "maallikosta" nuo osallistumismaksut ovat aivan uskomattomia. :eek:
    Minäkin kilpailisin mielelään FHRA:n kisoissa, mutta nuo iloittautumismaksut
    ovat minun budjetille jo aivan liikaa. :oops: Ehkä sitten kun lakkaan köyhtymästä? :odroll: Minulle jää vaihtoehdoksi vain Kiikalan, että Hyvinkään tapahtumat, onneksi.
     
  19. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Onneksi katuryhmien osallistumismaksut ei nousseet. 100 eur on ihan kohtuullinen.
     
  20. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Joo, sen vielä voi maksaa harrastelijakin muutaman kerran kesässä. Noista hinnoistahan siis saa FHRA:n kilpailijajäsen 50% alennusta. Minunkin mielestä ainakin tällaselle omasta pussista ajelevalle alkais korkeemmat osallistumismaksut olla kipukynnyksen yläpuolella. Mutta oikee tapa vaikutta näihin asioihin on vaikuttaminen yhdistyksen sisällä, ei niinkään "maksaako mielestäsi liikaa" gallupeissa jälkikäteen. Mut sehän vaatis toimintaa ja oma-aloitteisuutta. Muutaman kerran mukana olleena voin kertoa, etten noissa kokouksissa mitään varsinaista tungosta oo havainnut. Se tarkoittaa mm. sitä, että varsin pienellä iskuryhmällä siellä olis äänestyksissä saatavissa jotain aikaankin.
     

Kerro tästä muillekin!