Kilpailumaksut

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Mopar, 15.4.2007.

  1. supo

    supo Double Gearhead

    Taitaa olla kuluja kun noita kisoja järjestää,luulisin!!Elämä on täynnä valintoja eli katotaan,ollaan ja pelataan.Kuukauden päästä kaikki vaan Motoparkkiin ajamaan,täällä netissä ne hommat ei parane.
     
  2. Savis

    Savis Gearhead

    Saako tuosta 100e vielä 50% alennusta FHRA:n jäsen? :p
     
  3. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ei saa, virallinen hinta on 200, ja siitä saa puolet pois. Se mitä muistelen noista puhutun, niin ovat kuulemma edelleen halpoja hintoja SM-tason osallistumismaksuiksi muihin lajeihin verrattuna. En tosin oo tarkistanut asiaa. Varmasti on taloudellisia perusteluja periä kovia osallistumismaksuja, ja taloudellisia perusteluja olla perimättä niitä "täysimääräisinä", niiden välistä pitäis löytää joku kompromissi jonka kanssa järjestö pystyy taloudellisesti elämään. Tollaseen näköjään on nyt sitten päädytty.
     
  4. Savis

    Savis Gearhead

    Voih :oops: :mad:
     
  5. SG440

    SG440 3rd gear

    Mielestäni hintoja pitää verrata oman lajin kilpailuihin muissa NDRS-sarjan maissa...
     
  6. Jasca

    Jasca 1st gear

    Näin just! Ei voi verrata johonki toiseen autourheilulajiin, kulut ku voi olla ihan erilaiset. Onhan se nyt pikkasen edullisempaa järjestää joku pingiskisa ku vaikka golfkisa. Kummassaki mätkitään kuitenki palloo :odroll:
     
  7. Sapru

    Sapru 1st gear

    SG440:lle tiedoksi, olen jo kolme kertaa ilmoittanut Ruotsiin elokuun kisan peruuntumisesta, (ensimmäisen kerran heti sen tiedon tultua). En vain voi heidän puolestaan heidän kalenteriaan ylläpitää.

    Samoin asiasta on ollu 2 kertaa Eurodragsterin puolella tieto. En enää tiiä mitä asian eteen tehdä, vinkkejä vastaanotetaan mielellään.

    Englannin kielinen sivusto avataan jossain vaiheessa myös FHRA:n sivustolle ja siellä tietenkin asiasta tiedotetaan.

    t. Hanski
     
  8. SG440

    SG440 3rd gear

    Onko Motoparkin avauskilpailu NDRS kilpailu ?
     
  9. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Mistä noi hinnat muuten löytää? Koetin pikkasen niitä katella, mutten löytänyt, onks ne halvempia vai kalliimpia?
     
  10. SG440

    SG440 3rd gear

    Norjan EM viime kesänä 1000 Nkr. Veidec Festival taisi olla viime vuonna 2800 Skr. Nämä siis SG:ssä. Englannin avauskisassa tänä vuonna taisi päästä ajamaan ammattilaisryhmään suomen sporttiryhmän hinnalla.
     
  11. SG440

    SG440 3rd gear

    Sori. Syyllistyin itse perusteettomaan hinnankorotukseen. Mantorp oli 1600 Skr. Tämä tästä, mutta joku kyllä voisi vastata tämän viestiketjun alkuperäiseen kysymykseen.
     
  12. Caddy65

    Caddy65 1st gear

    Elikkäs euroiks muutettuna norjan kisan osallistuminen 123 ekee ja ruotsin 173,voi perhana kun mentiin tohon euroopan rahaliittoon.Tuntuvat maksavan tuolla ulkomailla kansallisissa luokissa palkintorahojakin,mikähän on tilanne suomessa?
     
  13. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Täs on Suomessa varmaan käynyt taas niinkuin monissa muissakin hinnoissa että euroihin siirtyminen jelppas silleen että hintoja ei tarvinu nostaa, muutettiin vaan se luvun perässä oleva merkki markoista euroiks :poff:
     
  14. kime2

    kime2 Gearhead

    Hiukan samaa mieltä edellisten kirjoittajien kanssa ja myös siinä mitä paistaa rivien välistäkin...
     
  15. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Niin, silloin 80-90-luvulla katuautoluokkien kilpailumaksu oli muistaakseni just 100mk. Mutta onks toi 100 eur sitten paljon ? Sillä saa kuitenkin 2 hengelle kokoaikalipun ja todennäköisesti pääsee vetäisemään 5-10 lähtöä ? Tostahan näppärä laskee paljon se on lähtöä kohden. Sitten kun ottaa sen huomioon, että pito on "oikeissa" kisoissa todella hyvä. Lpr:n lentokentällä kun kävin niin yksi kiihdytys maksoi 15 eur eikä saanut kuin varttimailin ajan ilman varttimailin loppunopeutta (mittaukset joskus ollut vielä mitä sattuu). Viikko-pari sen jälkeen alastarolla varttimailinaika oli 0.7 sek parempi, vaikka en tehnyt autolle mitään.
     
  16. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    henkilökohtaisesti oon sitä mieltä, ettei 100€ street cup osakilpailusta nyt mitenkään tuhottomasti ole. Sillä satasella ei tänä päivänä kauheesti saa mitään muutakaan. En kylläkään varmaan nousis barrikaadeille, vaikka se olis vähemmänkin. Toi SM ryhmien hinta on kovempi, taitaa siihen kuulua ton "SM arvon" lisäksi myös kaikki kaks lisälippua streettiin verrattuna?

    Mut niinku sanottu, niin nää hinnoittelukysymykset on osittain politiikkaa. Yhden näkemyksen mukaan matalammalla osallistumismaksulla saadaan enempi kokonaistuloa, enempi kilpailijoita ja sen ansiosta myös enempi yleisöä, joten osallistumismaksuissa "kannattaa" ottaa persnettoa. Toisen näkemyksen mukaan taas laskukone näyttää, että menoa on ton verran, ja tuottoa pitää saada ton verran; jakolasku antaa kilpailumaksun suuruuden. Totuus lienee jossain välimaastossa ja perustuu aina myös oletuksiin. Kuitenkin nää on mun käsittääkseni asioita, joita käsitellään fyyran hallituksessa, ja sitä kautta nousee taas esiin toi osallistumis- ja vaikuttamistarve yhdistyksen kokouksissa.

    Jollain lailla kuvaavaa yhdistyksen toiminnasta on se, että tätäkin keskustelua on täällä FHRA:n drag racing palstalla käyty jo tovi, se lienee asianosaisten tiedossa vai miks tällasta kanavaa ylipäätään ylläpidetään, mutta missä on päättäjien kommentit?
     
  17. Caddy65

    Caddy65 1st gear

    Ei varmaankaan 100euroo cup luokissa ketään vie vararikkoon,mutta varmaan suurin osa sm-luokissa ajavista purnaa sitä 260eken osallistumista vastaan jossa on ainakin 60ekee pakollista tv-maksua tuottaja Vesan pussiin.Aika monta varmaan ihmetyttää että mihin se raha aina menee kun kuulemma syyskokouksessa oli ylijäämää mummon miljoona ja sille olis pitäny jotain keksiä.Mun ymmärtääkseni Suomalaisen kiihdytyksen kattojärjestön pitäis luoda pohjaa uusille kiihdytyskuskeille ja antaa niille mahdollisuuden nousta luokissa ylöspäin kohtuullisin kustannuksin ja antaa harrastelijoillekin mahdollisuus osallistua sm-kisoihin.Olen itse kuullut tässä kevään aikana että useampi auto jäisi talliin seisomaan protestina korotetulle osallistumiselle,ei lienee hyvä konsti kiihdytys urheilun eteenpäin viemiseen ja tämä ei lienee kattojärjestön tarkoitus??
     
  18. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Näinhän se on, että asioita voi ajatella monella eri tavalla. Ja ajatellaankin. En mä itse ole välttämättä FHRA:n linjan kanssa samaa mieltä, mut enemmistöpäätöksillä demokratiassa ainakin pitäis mennä. Siellä on yks "ammattilainen" hoitamassa taloutta, joka mun käsittääkseni (voin olla väärässä) aika pitkälti luo ton linjan jonka mukaan mennään. Linjahan on toiminut viimeaikoina hyvin, ehkäpä paremmmin kun sellanen "sosiaalidemokraattisempi" linja kenties jonkun muun hoitaman olis toiminut. Kaippa tää johtokunta kattoo sitten näissä SM luokissa ajamisen olevan liiketoimintaa, josta pitääkin vähän enempi rokottaa? FHRA on pääsemäisillään jättimäisistä veloistaan, ja sillä saattaa olla varaa vaikka ostaa uusia luutia tulevalle kaudelle. Mä en oikein ymmärrä, että mistä nää "kuulemma" jutut tulee; osallistukaa niihin kokouksiin niin ei tarvitse luulla. Jos olis kristallipallo, tai jos asioita vois tehdä jälkikäteen, ni budjettejahan olis tosi helppo tehdä. Mut oletetaan, että yhtenä kesänä kisat menee hienosti, ne tuottaa voittoakin, joten FHRA antaa kaikkien ajaa ilmasiks, ja tarjoaa vielä limonaatitkin kaupan päälle. sitten seuraavana kesänä joka kisassa sataa ja on kylmää, katsojia on paikalla seitsemän, ja kulut on samat. Mistä ne rahat sitten otetaan, kilpailijoiltako? Vapaa maahan tämä on, en muista näitä valittajia ja protestoijia niissä vuosikokouksissa joissa itse oon käynyt, juurikaan nähnyt. Joten autot talliin vaan, jos se tuntuu oivalta vaikuttamiskeinolta ja ratkaisulta asiaan.
     
  19. Mopar

    Mopar Gearhead

    Mantorpissa 2001 tarjoiltiin virvokkeita line upissa, kun oli pitempi radansiivous tauko ja paahtavan kuuma ilma...
     
  20. Caddy65

    Caddy65 1st gear

    Hyvähän se on että herra vipottaja on noin tarkkaan kuunnellu siellä kokouksissa kun nyt jo on valjennu että fhra olis pääsemässä jättiveloista eroon.Muut tais kuulla ja ymmärtää että ne velat olis jo ollu jonkun aikaa historiaa,mene ja tiedä...
     

Kerro tästä muillekin!