Kilpailumaksut

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Mopar, 15.4.2007.

  1. seppo saapola

    seppo saapola 1st gear

    Vesa, saisko EM kisoihin vielä makkarat niitten vesipullojen kanssa, ja mediumina.
    En tiedä voidaanko tulla avauskisaan ku ei tiedä saakohan kilpuria kuntoon, ku aika menee nykyään lukiessa näitä juttuja, näähän on
    parempia ku Aku Ankka.

    Ja halpaa vappua kaikille paperiduunareille !

    T.PM3
     
  2. kime2

    kime2 Gearhead

  3. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

    mullahan onkin seppo hyvää aikaa istuskella täällä koneen ääressä kun duunarit kyntää vappupillisuussa simapäissään edestakas espanpuistoa, ei koske nää kinkerit mua. miunhan homma on istua FHRA:n älyttömän rahakirstun päällä ja kytätä ettei vaan joku pääsisi livauttamaan sieltä mitään... voi meinaan joku napata vappunakin... :eek:

    mun pitää kysyä onko poutulla sitä medium makkaraa. tuoko kuskit vai FHRA grillit lineuppiin?

    ehkäpä tässä koko touhussa on piirteitä ankkalinnaan, ja mistäs luulette nykyisen johtokunnan oppinsa hakeneen :odroll:
     
  4. HM

    HM Gearhead

    kyllä SST:n pois jättäminenjohtunee täysin siitä että meillä ei täällä suomessa saada ryhmään kilpailua aikaiseksi. Viimeisenä vuonna kun se oli vielä NDRS kalenterissa mukana oli ryhmän kisoihin ilmoittautunut aina yksi kuljettaja norjasta, jolle jouduimme sitten soittelemaan että turha on tänne suomeen lähteä kun ei saada kilpailua pystyyn

    Toihan johtui pelkästään siitä että kisoihin ilmoittautuessa et tiennyt mitä ajat vaan se selvisi vasta paikanpäällä. Toihan on ihan naurettavaa touhua. Eihän missään kilpailuisssa noin tehdä. Hiukan noloa mennä sponsoreillekin sanomaan että ajan jotain mutta en vielä tiedä että mitä. Kyllähän toi pitää tietää aikaisemmin mitä ajetaan ja mitä ei. Ja tähän pitää saada tieto aikaisemmin kuin kahta viikkoa ennen kisoja. Minä ainakin alan hankkia sponsoreita jo edellisen vuoden lopulla ja kerron heille mitä ajan. Voisiko nyt vaikka tämän kauden lopussa selvästi ilmoittaa että mitä ryhmiä vuonna 2008 ajetaan ja mitä ei. Eli lopetetaan sitten esim. SST eikä sanota että ajetaan jos...
     
  5. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

    kyllä SST on edelleenkin mukana SM-sarjassa. ja jos ilmoittaudut yksin sinne ajamaan niin ketä vastaan ajat kisaa ja miten pisteet jaetaan? sääntökirjassa on aina ollut minimi määrä kuljettajista, jotta kilpailu syntyy. se että tämä mini nostettiin 3 -> 5 kilpailijaan, ei SST:n kohdalla olisi muuttanut tilannetta mihinkään. ei kai se ole FHRA:n vika että SST kuljettajat ovat lopettaneet tai siirtyneet muihin ryhmiin. ja onko se nyt sponsseja ajatellen joku salaisuus että ajat ryhmää jossa ei ole muita? etkö voi heidän mieliksi sitten ajaa jossain muussa ryhmässä esim. SG tai ET, vai onko yhteistyökumppaneillesi elintärkeää että ajat SST:tä vaikka yksin?

    Mutta totuus nyt vain on se että FHRA on kutsunut avauskilpailuun tällekkin kaudelle SST ryhmän ja jos sieltä ei ketään tule niin ei se FHRA:n vika ole. virallisesti SST:n SM ajetaan tänäkin vuonna, sinulla varmaan on parempaa tietoa tuleeko siihen kuljettajia vai ei? Olisiko oikeuden mukaista jakaa vaikka SST:n suomenmestaruus sulle, jos ketään muuta ei sitä satu tavoittelemaan.jos säännöissä ei olisi mitään rajoitetta kilpailijoiden määrästä niin siihenhän riittäisi pelkkä ilmoittautuminen kauden kisoihin ja ilmoittautumispisteillä suoraan MESTARIKSI, EI TARTTIS EDES AUTOA!!!

    kyllä muissakin lajeissa toimitaan samalla tavalla. itse olen kiertänyt ralleissa 1300 luokassa, ja jos siellä ei ollu tarpeeksi populaa niin meidät siirrettiin ajamaan 1600 kanssa... taitaa sieltä 1600 olla yks luokkavoittokin kymeen jäärallista vuodelta....... :lol:

    mitä itse haluaisit ehdottaa käytännöksi tulevaisuudessa???
     
  6. HM

    HM Gearhead

    kyllä SST on edelleenkin mukana SM-sarjassa. ja jos ilmoittaudut yksin sinne ajamaan niin ketä vastaan ajat kisaa ja miten pisteet jaetaan? sääntökirjassa on aina ollut minimi määrä kuljettajista, jotta kilpailu syntyy. se että tämä mini nostettiin 3 -> 5 kilpailijaan, ei SST:n kohdalla olisi muuttanut tilannetta mihinkään

    Juurihan tuossa kirjoitin että lopetetaan se sitten vallan ettei tarvitse paikanpäällä arpoa että mitä ajetaan.

    ei kai se ole FHRA:n vika että SST kuljettajat ovat lopettaneet tai siirtyneet muihin ryhmiin

    SST ei ole NDRS sarjaa niinkuin aikaisemmin kirjoitin.

    ja onko se nyt sponsseja ajatellen joku salaisuus että ajat ryhmää jossa ei ole muita? etkö voi heidän mieliksi sitten ajaa jossain muussa ryhmässä esim. SG tai ET, vai onko yhteistyökumppaneillesi elintärkeää että ajat SST:tä vaikka yksin?

    Kyllä siellä muitakin vissiiin on ollut ajamassa koska SM:t on voitettu. Yhteistyökumppaneille Suomen mestaruus on huomattavasti tärkeämpää kuin joku Jyväskylän cup mestaruus kuten joku täällä kirjoitti. Super Gasiin ei ole rahaa. Ja Jyväskylän cup ei näy televisiossa.

    Mutta totuus nyt vain on se että FHRA on kutsunut avauskilpailuun tällekkin kaudelle SST ryhmän ja jos sieltä ei ketään tule niin ei se FHRA:n vika ole. virallisesti SST:n SM ajetaan tänäkin vuonna, sinulla varmaan on parempaa tietoa tuleeko siihen kuljettajia vai ei? Olisiko oikeuden mukaista jakaa vaikka SST:n suomenmestaruus sulle, jos ketään muuta ei sitä satu tavoittelemaan.jos säännöissä ei olisi mitään rajoitetta kilpailijoiden määrästä niin siihenhän riittäisi pelkkä ilmoittautuminen kauden kisoihin ja ilmoittautumispisteillä suoraan MESTARIKSI, EI TARTTIS EDES AUTOA!!!

    Kuten edellä, niin SST ei ole NDRS sarjaa ja se on FHRA:n vika. Ei tarvi jakaa Suomen mestaruutta kun lopetetaan vallan SST. Näinhän juuri ehdotin. Miksi sitä sitten väkisin roikutetaan mukana. Kilpailijamääristä en ole puhunut mitään.
     
  7. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Ja mä huudan vierestä kännissä TÄÄ ON TAAS FYYRAA MIKÄÄN EI TOIMI!!!
     
  8. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

    viime vuonna SST oli vielä mukana NDRS osakilpailuna ja pariin kilpailuun ilmoittautui yksi kilpailija, jolle emme valitettavasti pystyneet kilpailua järjestämään. ja on mielestäni turhaa ajattaa kaveri norjasta suomeen toteamaan että saa ajaa yksin, vai olisiko se mielestäsi oikein????

    mut jos sm-sarjassa tänävuonna jaetaan SST mestaruus niin uskon että se on taas mukana NDRS sarjassa, jos koko NDRS sarjaa edes on olemassa enään tän kauden jälkeen. Eli ei muutakuin puhelin käteen ja soittamaan SSTkuljettajat lävitse ja kilpailupystyyn. kuten sanoin jo aikaisemmin niin SST suomenmestaruus ajetaan tälläkin kaudella jos osallistujia on. ei FHRA ole ryhmää poistanut.

    mutta kuitenkin pitää ajatella realistisesti, onko oikein että FHRA maksaa SST kilpailuryhmästä tuhansia sen takia että pidetään ryhmä mukana NDRS kalenterissa, ja soitellaan kuljettajille et kisa on heidän osaltaan peruttu. ei kovin järkevää mielestäni. Homman muutaisi toiseksi se että jos NDRS myötä mukaan ilmoittautuisi edes se 5-kilpailijaa ulkomailta, mutta yksi kuljettaja norjasta ei kovin näyttävää kisaa yksin, eikä edes sinun kanssa kaksin tee. kerätkää keskuudestanne 5-kuljettajan lista jotka ajavat kisat suomessa, niin ilmoitamme SST:n vielä mukaan NDRS sarjaan?

    kuluista sen verran että ei se kynnys SG:hen ole iso, varsinkin jos sielläkin on osallistuja pulaa niin sooloilla, hyvillä valoilla ja tuurilla pääsee yllättävän pitkälle. vaikka indeksistä vähän jäisikin. olen itsekkin voittanut SG:n osakilpailun vaikka auto oli hajalla ja kulki pelkästään 10,2 aikoja.

    sit jos otat siihen vielä päälle mediapaketin niin näkyvyys on kaudelle taattu yhteistyökumppaneillekkin.....

    mutta vielähän tässä on kauden alkuun aikaa ja mistä me tiedämme onko uusia kilpureita ilmestynyt mukaan SST-ryhmään. voihan se olla että murehdimme tässä ihan turhaan :lol:
     
  9. HM

    HM Gearhead

    viime vuonna SST oli vielä mukana NDRS osakilpailuna ja pariin kilpailuun ilmoittautui yksi kilpailija, jolle emme valitettavasti pystyneet kilpailua järjestämään. ja on mielestäni turhaa ajattaa kaveri norjasta suomeen toteamaan että saa ajaa yksin, vai olisiko se mielestäsi oikein????

    Noiden ryhmästä toiseen siirtosääntöjen takia minäkään en ajanut viime vuonna kuten ei varmaan muutkaan.

    Ihan tosissani ehdotin SST:n lopettamista. Ei se mitään v........ ollut.

    Kyllä minä siihen olen asennoitunut että SST:tä ei enää ajeta.

    SG:stä on kyllä kokemusta että se siitä.
     
  10. Cata

    Cata 1st gear

    Kaikki kunnia ja suuret hatunnostot ja kumarrukset näille tekijöille. Itse toisessa kerhossa paljon talkootöitä tekevänä tiedän mitä se on, ja arvostan sitä suuresti (itse on vaikea osallistua fhra:n kisatalkoisiin kun pitää ite ajaa samalla..). Se tässä tietenkin kilpailijoita suuresti ihmetyttääkin, että miten niinä vuosina osallistujamaksut olivat niin paljon halvempia, ja nyt kun pahimmasta on päästy, joudutaan näin suuriin vuosittaisiin korotuksiin. Että mikä tässä on muuttunut huonompaan taloudellisesti, kun velkojen korot on saatu nolliin? Tämä nyt tv:llä perusteltu +60 euroa on kuitenkin vain viimeisin korotus viimeisten vuosien korotussarjassa. Olen ajanut vasta neljä vuotta ja se maksu on noussut aika hurjasti sinä aikana.

    Enkä minä uskokaan että näillä maksukorotuksilla vanhat kisaajat lopettavat (ainakaan kovin moni, joka on useemman vuoden ajanut), pelkään vaan että uusia ei tule. Ja vanhatkin lopettaa joskus..

    Pitäs varmaan jaksaa lukea sääntökirjaa että tähän vois vastata mutta enpä jaksa (kun siis en tunne ET:n sääntöjä). ihmettelen siis vain että miksi tarviimme tällaisen, mikä siis autopuolen ET:ssä on semmoista mitä pyörille tarvitaan? Meillä on nyt japaninpyöräpuolella kolme eri kilparyhmää joihin voi tulla kilvellisellä pelillä: Street Bike henk.koht. indekseineen johon voi tulla millä vaan katupelillä (yli 10s), SGB vähän kovemmille katupeleille joille on jo jotakin tehtykin ja PSB:ssäkin varmaan vielä ajetaan osin kilpivehkeillä vaikka siinä sitten mennäänkin jo tosikovaa. Näistä tietty vaan SB:hen pääsee halvalla osallistumismaksulla (jonka takia vähän pelkäänkin SGB:n kuolemaa jatkossa, 260 on siihen liikaa). Toki, kilpailun kehittämisessä FDBA:lla on varmasti työsarkaa joka tapauksessa.

    Mitä tulee kommenttiisi siitä että kisaajat äänestävät jaloillaan jolloin kisoja voidaan lakkauttaa. Tämä on tietty pahimmillaan noidankehä, parhaimmillaan voisi olla positiivinen kierre: lisää kisaajia -> lisää parempia kisoja ja halvempia osallistumismaksuja. Mutta kun porkkanan tilalta tulee keppiä, maksut nousevat ja nousevat, niin kyllä siinä sitten pahimmillaan käy niin että maksu nousee, jalat äänestävät ja kisat vähenevät, taas maksut nousevat (kun maksajia vähemmän), kisaajat äänestävät ja taas kisat vähenevät... Pyöräpuolella ainakin osallistujamäärien kehitys on tähän asti ollut viime vuosina todella positiivinen, toivottavasti se ei tyssää nyt vaan porskutetaan entistä kovempaa jatkossa, niin ehkä ne osallistumismaksut vielä joskus laskee niin että vielä useammat pääsis mukaan!

    Jotain muutakin piti vastata mutta tallipäälliköllä on nälkä, joten prioriteetit...

    -Cata-
     
  11. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Eiks toi streetbike oo just niinku nää ET:t autopuolella? Siinä vähintään sais kyllä olla toi alennettu osallistujamaksu.
     
  12. Jay

    Jay 1st gear

    Bracket-ryhmä joo, mutta säännöt on melkosen tarkkaan rajatut.
    Osallistumismaksu on tuo alempi, eli 100€/200€.
     
  13. shmot

    shmot 1st gear

    Pro ET:ssä ainoa sääntö on henk. koht. indeksi alle 12.99 s. Ts. voi ajaa vaikka nitrolla. SB on vakiopyöräluokka ja rakennettu pyörä menee SGB:hen tai comppi-pyöriin (=260 e). Muissa luokissa pyörän tulee muistuttaa jotakin tuotantomallista pyörää. Eiköhän pyörien rakentelijat ole kuitenkin pontentiaalisimpia kisaajia kun tämä on 99.5 % rakentelua ja säätämistä. ET:ssä voisi ajaa myös vanhoilla kisapyörillä, mitä tästäkin maasta jonkinverran löytyy ilman, että tarvitsisi hävetä hirveesti. Missä luokassa voi nyt ajaa vanhalla pro stock-pyörällä? Tietysti voi ajatella, että se voi syödä kilpailijoita pois muista luokista, mutta se ei taida olla pro et:n vika. Nytkin boikotoivat psb-kuskit voisivat ajaa pro-et:ssä 100 e osallistumismaksulla ja todennäköisesti jonkin ajan päästä siirtyisivät psb:n puolelle ajamaan SM:stä, jos pro et olisi cup tai ei ollenkaan pudotusajoa/mestaruutta ts. treeniluokka...
     
  14. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Eiks toi pyörien sääntöpuoli oo FDBA:n heiniä?
     
  15. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

    FDBA vastaa moottoripyörien säännöistä. Minunkin mielestä tuolleiselle ryhmälle olisi tilaus. ja olisi hyvä jos myös moottoripyörillä olisi ryhmä minne alle 5-kilpailijan ryhmät voisi tarvittaessa yhdistää, että kaikki pääsisivät kuitankin ajamaan kisaa. Edullinen osallistumismaksu antaisi vaihtoehdon niille kenellä todella nykyiset osallistumismaksut on liikaa.

    Ylimääräisestä televisiotuesta +60€, vielä sen verran että jos tunnette ympärillänne painetta korotuksen ylivoimaisuuteen, niin kerätkää kuljettajista nimilista motoparkkiin jossa haluatte ryhmänne pois televisiokoosteista, jos yli puolet ryhmässänne ovat televisiota vastaan niin uskon että pystymme rajaamaan ryhmänne tv:n ulkopuolelle täksi kaudeksi ja palauttamaan tuon 60€. kyllä näissäkin asioissa joustetaan ja neuvotellaan ryhmä kohtaisesti.

    Sit kuulin että jotkut mp-kuljettajat kaavailevat boikottia savon kilpailuun, aika mielenkiintoinen tilanne, varsinkin kuin FDBA on järjestämässä ylimääräistä kilpailua MP-kuskeille tälle kaudelle. Tämän pelkän MP- kuljettajille tarkoitetun kilpailun taloudellisen vastuun kantaa FHRA. onko järkeä rahoittaa lisätapahtumaa, jos se syö osallistujia omista päätapahtumista. mutta toivotaan että huhut on huhuja.... :)
     
  16. panhead

    panhead 1st gear

    Minkä takia muuten järjestetään pelkkä mp-kilpailu savoon?Eikö olis mahdollista järjestää sen peruuntuneen kisan takia yhteinen kilpailu,jos FHRA kuitenkin maksaa viulut?Vaikka järjestäjä onkin FDBA niin eikö nyt ois hyvä pakka joustaa,vai onko kisa yksi päiväinen ja siten pakko rajata osillistujia.
    Toi olis aika mielettömän hyvä juttu,jos tulevaisuudessa ajattais ET ryhmissä NDRS sarjaa.Toivottavasti huhu toteutuis joskus!
     
  17. Jay

    Jay 1st gear

    FDBA Speed Weekend on Alastarossa, ei Motoparkissa.
     
  18. KennyJr

    KennyJr 1st gear

    Varmaan monelle muullekkin ryhmälle olisi tilausta, mutta tällä hetkellä pienet kaaviot eivät houkuttele tekemään lisää ryhmiä mp-puolelle vaan tarkoituksena on vähentää ja yhdistää pari ryhmää, että kaaviot saataisiin suuremmiksi. Toki ryhmien määrää ei tarvi pienentää jos osallistujien määrä kasvaa...
    Moni ennakkoon ilmoittautunut kuski perui osallistumisensa juuri tuon teevee maksun takia ja nyt siihen on mahdollisuus vaikuttaa, joten mielenkiinnolla jäämme odottamaan montako kuskia "palaa"...

    Speed weekend 14-15.7 alastarossa on tarkoitettu pelkästään moottoripyörille ja kisassa ajetaan sm/cup-luokkien lisäksi ns kadunmiesten/naisen päivä mihin saa osallistu melkein millä moottoripyörällä vaan. Lisätietoa www.dragrace.fi


    Jari Halonen/FDBA
     
  19. ernie

    ernie 1st gear

    Ei se mikään boikotti ole, vaan ihan se että varmaan iso osa esim. meistä ProSB kuskeista on persaukisia harrastajia ilman sponsoreita, joille tuo viime kauden maksu 200€ on sekin liian kallis mutta se saadaan vielä kaavittua jostain kasaan. Siihen se 60€ lisää niin sitten katkeaa muulin selkä. Joku mainitsi toisella foorumilla että tarkkaan on laskettu kisabudjetti jos se 60€/kisa kaatuu mutta on meitäkin jotka joutuu maksamaan kaiken itse. Ja silloin se monesti kaatuu kun rahat loppuu.

    Luulen että Speed Weekendiin tulee monta semmoista kuskia sarjan ulkopuolelta ajamaan ns. kadunmiesten vetoja halvemmalla, jotka suunnittelivat ajavansa koko kauden SM sarjassa vielä pari kuukautta sitten kun oletettiin että osallistumismaksut ovat sen 200€.
     
  20. Cata

    Cata 1st gear

    Juu haluan kantaa ottaa minäkin tähän boikottihuhuun ettei nyt täällä aleta sitten selittämään jotakin mp-kuljettajien touhuiluista joka ei pidä paikkaansa. Mitään yleistä mp-kuljettajien boikottia ei ole tapahtumassa ainakaan tietääkseni. Ne jotka nyt boikotoivat ovat niitä uusia kuljettajia jotka olisivat tulleet ajamaan mutta tämä suurempi osallistumismaksu heidät siis nyt jättänee rannalle. Ellei tämä tv:stä poisjättämis -> halvennus- systeemi sitten tuo heitäkin paikalle. Siis potentiaaliset uudet kuljettajat ovat boikottia suunnitelleet, joka ei pitäisi olla tällä politiikalla kenellekään edes mikään yllätys. Silti (ainakaan minun käsittääkseni) mitään yleistä mp-kuljettajien boikottia ei ole tekeillä, tai sitten mulle ei oo kukaan kertonut ja meidän tiimi on ainoo paikalla :D

    Tämän kirjoitin siis lähinnä korjatakseni, ettei nyt aleta lietsoa mitään täysin turhanpäiväistä autot vs mopot- hässäkkää ja eripuraa (taas). Samassa suossa osallistujamaksujen kanssa tässä on kaikki kuljettajat riippumatta ajokin renkaiden määrästä.

    Hassu juttu muuten tämä, jostakin tuntemattomasta lähteestä on ennenkin lähtenyt ihme huhuja joilla on pyritty luomaan kahnausta. Minulta tultiin edellisen huiman osallistumismaksukorotuksen yhteydessä (taisi olla 2005?) kysymään erään autopuolen henkilön puolesta, että "nouseeko teillä osallistumismaksut ollenkaan?". No tarkkaa sanamuotoa en muista mutta sisäänarkennettuna kysymykseen oli oletus että meidän osallistumismaksut olis jo muutenkin halvempia ja että se korotus nyt ainakaan ei meitä koske... Toivottavasti näissä ja muissakin asioissa nyt huomattaisiin olevamme samoissa kisoissa ja samojen kysymysten / haasteiden äärellä kuitenkin.

    Pelkkää pyöräkisaa ei ole lähdetty järjestämään kenenkään kiusaksi, vaan haluttu järjestää iso häppening jossa katupyörillä pääsisi ajelemaan ja kokeilemaan lajia, ja tähän siis riittäisi myös aikaa. Tyyliin BikeWeekend Ruotsissa. Jotka eivät sitä tunne, niin ehkä paras kuvaus tän foorumin porukalle on että se on ikäänkuin V8-vauhtipäivän ja SM-kisan risteytys :). Ruotsissa konsepti on toiminut, saa nähdä toimiiko täällä, luulisin että kaikki toivovat homman toimivan. Jos kisa tuottaa voittoa, niin sehän on sitten positiivista kaikkien meidän 2008 osallistumismaksujen kannalta? Ja ehkäpä saadaan lisää kuskeja innostumaan myöskin ensi vuodelle, niin ajamaan kuin katsomoonkin toisaalta. Niin ja sekin vaikuttaa meidän osallistumismaksuun 2008!!

    Olenpas minä tänään positiivinen. Halataan kaikki toisiamme kun nähdään :D.

    -Cata-
     

Kerro tästä muillekin!