Kilpurin kuljetus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja triniemi, 23.5.2007.

  1. triniemi

    triniemi Gearhead

    Jerry Bickelin chassisraamattu väitti että kilpurin iskarit kuluu 99% kuljetuksessa ja saattaa olla tottakin. Ainakin Toyotan perä löysine sisäänjoustoineen niiailee aika lailla trailerilla. Lääkeeksi opus ehdottaa auton rungon alle tulevia ja paineilmalla täyttyviä kuutioita jolloin auto makais ainakin osittain niitten päällä. Pitääkö Ameriikasta tilata moiset vai saako jostain Suomesta?
     
  2. jonep

    jonep 3rd gear

    Saiskohan tommosista kuorma-auton matalista makkarapalkeista väsäiltyä?
     
  3. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Kaikki kunnia jerry bickelille, mutta funtsi vähän jos sillä autolla ajais tollasia matkoja? Tarvisko monetkin iskarit vaihtaa kesken matkaa? Ehkä toi jossain oikein hifivehkeissä johonkin vaikuttaakin, mutta miten lie tällasissa epäpro autoissa? Toki bickel varmaan mielellään sellaset myy. Joskus aikoinaan kun toi "keikkuminen" itteä häiritsi, niin tein vaan sopivat palikat runkopalkkien ja trailerin rungon väliin, ja vedin sen sitte liinoilla alas. Ei heilunu enää.
     
  4. triniemi

    triniemi Gearhead

    Taidanpa laittaa itekin kirveen heilumaan :D
     
  5. Fireball

    Fireball Gearhead

    Jerry on hifisti ja kauppamies.

    Kakkosnelosesta miekin veistelin aikoinaan. Räksterissä ei oo ees jousia mutta ko runko katkes ilman tuentaa, että kyllä se kyytiä siellä kyytillä saa. Ihmettelin Alastarossa maalin jälkeen että miten on niin casterit ja camperit fidurallaan, no ohan ne kun tuennat on rungosta irti. Ihan kiva näin jäkikäteen ajatellen ettei irronnu kokonaan vaikka vähän vipotteli.

    Ja katkes muuten Auliksellakin rekan kärryssä takarunko putkesta, mutta ei kai noi jousiautot oo niin juttiinta.
     
  6. jyrki201

    jyrki201 1st gear

    Eiköhän sellaisia kuutioita saa suomestakin. Siis ihan irrallisia jotka laitetaan kuljetuksen ajaks alle. Oon mielestäni nähny rakennuskonevuokraamoissa kuutioita jotka on tarkotettu nostamista varten ja eiks palokunnillakin oo sellasia.
     
  7. Henski

    Henski 1st gear

    Meillä on ainakin duunissa sellasia "säkkejä", joiden tarkoitus on estää esim. tynnyreiden liikkuminen kuormatilassa. Eli kuormalavojen väliin jäävään tyhjään tilaan laitetaan veltto säkki, joka sitten paineilmalla täytetään ja ei heilu enää vehkeet....

    Tiedä sitten miten soveltuisi sun käyttökohteeseesi, kun eivät varmasti kestä mitään terävien reunojen rynkytystä.
     
  8. pötkö

    pötkö Gearhead

     
  9. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Kyllä mä koettaisin tollasista säkeistä ja paineilmasta pysyä aika kaukana ainakin niin kauaa kun ne vehkeet vielä heiluu. :rotfl:
     
  10. Henski

    Henski 1st gear

    Joo, kyllä noi on enempi noiden rekkamiesten hommia. Ja niistäkin töistä olen hyvin onnistunut erossa pysymään :wink:
     
  11. MadMike

    MadMike Gearhead

    Kun ei kuormansidonnasta mitään tiedä niin noin voi ajatella.
    Ilmapussit on loistava keksintö.
    Noita on tullut käytettyä niin laivaa kun rekkaa lastatessa.
     
  12. Henski

    Henski 1st gear

    No heiluuko vielä vehkeet? :rotfl: :eek:
     
  13. SC 285

    SC 285 1st gear

    Mistäs noita tollasia pusseja saa...
     

Kerro tästä muillekin!