Kimppaharraste, Dodge Fargo d500 paloauto, -71

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja HendriXXX, 21.9.2015.

  1. Fargonautti

    Fargonautti 1st gear

    Tota.. olisiko liikaa vaivaa jos kävisit mittanauhalla vähän mittailemassa apukuskin puolen lasia? Korkeus vaikka lasin keskeltä ja ala ja yläreunojen mitat. Sais vähän hajua että onko noissa Kulmalan koreissa mahdollisesti samat lasit kuin Nummeloissa.
     
  2. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Ok. Minäpä yritän huomenna muistaa ku käyn muutenki fargoa kattomassa.
     
  3. Fargonautti

    Fargonautti 1st gear

    Eikös nuo ruudut aika samanmoisilta näytä?


    [​IMG]
     
    palontie tykkää tästä.
  4. palontie

    palontie Double Gearhead

    Onpa hieno!
     
  5. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Hieno on kyllä, ja pellit paremmasda kunnossa ku meillä. :D
    Minusta näyttää että hieman ois sulla korkeampi koko koppa ja lasit kans. No huomenna saat mitat ni voit vertailla.

    Tuo meidän vekotin on aikanaan kuulemma siksi tehty matalammaksi ja lyhemmäksi, kun niillä oli ollu se paloaseman halli niin matala ettei korkeampi ja pidempi ois mahtunut sisään.
    Pitäs olla aika uniikki tuo meidän hoppa sen vanhan palopäällikön mukaan. :)
     
  6. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Lasien mitat tiivisteen keskeltä keskelle:

    Korkeus: 58,5cm
    Leveys alalaita: 122,5cm
    Leveys ylalaita: 111,5cm

    Vänkärin puolella 5mm jokaiseen mittaan lisää. Varmaan ne lasit samankokoiset keskenään on vaan tuo tiiviste taitaa hämätä hieman..
     
  7. ValluRaivo

    ValluRaivo Gearhead

    Vanhat kengät saa elvytettyä viina-etikalla, onko jarruletkut vaihdettu? Sen sisältä turvonneen kyllä irrallaan helposti hoksaa.
    Yhden kerran oli jarrusylinterikin haljennut ja paineet karkas osittain männiltä rumpuun.
     
  8. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Jarruletkut ja putket uudet. Ei ainakaan vasemmalta, missä siis heikompi teho oli, ollut mitään vuotoa. Oikeaan ei olla vielä kurkattu, ehkä kesän kuluessa sitten ku virtaa siihen on.
     
  9. Fargonautti

    Fargonautti 1st gear


    Pistin yv:n
     
  10. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Olipas lystiä eilen naukkailla Fargossa muutama olunen. Hieman se Oulun alueella tais herättää hilpeyttä viime yön aikana. Peukkuja näky ja hanskaa nousi kovasti. :D
    Aika väljästi tuolla näköjään 8 henkeä matkustaa, se on vähä niinku liikkuva olohuone.. :cool:

    Kuskilla tais hieman olla raskaampi kaasujalka ku laskeskelin 40litraa satkulle kulutuksen nurkka ajossa. Ei sillä ~90litran tankilla pitkälle pötki.. Toisaalta ei kai se tuommonen malmiläjä ihan pyhällä hengelläkään kulje.:D
     
    Rotten ja palontie tykkäävät tästä.
  11. palontie

    palontie Double Gearhead

    Kuusamon suunnalla näytti olevan tulipaloauto kanssa myytävänä
     
  12. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Jep, on siellä juu. Ja kuusamossa kotitien varressa on ollu pitkään kans vanha piipaa parkissa. :)
     
    palontie tykkää tästä.
  13. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Jonku verran saanu nyt säätöjä enempi kohilleen. Pelaa jo paremmin, vetää tasaisemmin laajemmalla alueella. Vieläki ois tekemistä, ku prötää ja empii just ku kaasuläppä aukeaa. Kuitenki tänään oli kylillä pyöriessä kulutus 25litraa satkulle pelkkää kaupunkiajoa, että oikea suunta on. :rolleyes:
     
  14. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Nyt sain viimein vaihdettua uudet katkojan kärjet ja konkan laiton kans samalla uuden. Siihen lisäksi taas perstuntumalla ennakot "kohilleen", ja woima eiku lisääntyy prkl!! Tuohan jopa kiihtyy nyt, tuntuu satanen olevan aika "herkässä".. Keveni kulku vielä entisestään ni jospa se tuosta puoli ämpärillistä vielä tipahtas kulutus. Sittehän se ois jo varsinainen ekoteko.. Alkas tuo toimintasädeki olla vähän järkevämpi.. :D

    Dwell arvo on nyt 30astetta tasan, 0.016" kärkivälillä. Saapi kelvata prkl. Vittumainen oli säätää ku se on ryppiksessä tuo saatanan jakaja siellä tulipellin luona..
     
  15. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    [​IMG]
    28l/100km matka-ajossa ja kylällä noin 40l/100 ilman vaunua :) ..... Natikan oma 304Cid kones. Aktiiviajossa kulkenut täydellä pokalla 120km/h
     
    Rotten, HendriXXX ja palontie tykkäävät tästä.
  16. palontie

    palontie Double Gearhead

    Tuli mieleen että olis tollainen aika hieno tonttiin tiputettuna ja chopattuna.
     
  17. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Makuasioosta ei sovi kiistellä :eek: . Mulla taas visioissa katon korotus ja....... Liian pieni koppi asua miiteissä :mad: sanoo hän joka on kiertänyt perheen kanssa matalakattoosella vanilla pitkin ja poikin eurooppaa.
     
  18. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Komia yhdistelmä!! :D
     
  19. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Heh....

    [​IMG]
     
    Dataviilaaja ja palontie tykkäävät tästä.
  20. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Ei prkl, siinäpä melko härski laitos! :D
     

Kerro tästä muillekin!