Kipinän poistaminen?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Temppu, 30.6.2003.

  1. Temppu

    Temppu 1st gear

    Kun haluu mitata sylinterien puristuspaineet, niin muistaakseni manuskoissa neuvotaan irroittamaan korkeajännitejohto jakajasta ja maadoittamaan se runkoon.

    Onko näin?

    Onko tämä turvallista myös elektroniselle sytytysjärjestelmälle?

    Eikö riittäisi, että irroittaa korkeajännitepiuhan puolan päästä?

    Temppu
     
  2. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Ei riitä, kipinän pitää päästä "purkautumaan", muuten moduli tai puola tykkää ikävää. Jos irroitat vaikka plussan puolalta niin mitään pahaa ei pitäisi päästä tapahtumaan?
     
  3. Temppu

    Temppu 1st gear

    Mites, kantsiiko elektronisen sytytysboxin liitin ottaa irti ennen kokeiluja?
    ja sit korkeajännitejohto vielä maihin.

    Temppu
     
  4. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    ?Taitaa toi -korkeeännitejohtamaihin- juttu olla sellaisille ihmisille, jotka ei muita osia konepellin alla tunnista?
     

Kerro tästä muillekin!