Kirjallisuutta?!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Annie Mopar, 15.8.2005.

  1. Annie Mopar

    Annie Mopar 1st gear

    Tarvitsisin itselleni hyvän kirjan avuksi moottoriremontin tekoon. Apuna myös osaavia kavereita, mutta tahtoisin myös itselleni jonkunnäköisen käsityksen asiasta :rotfl:
    Yleisteoksetkin ok ja tarpeellisia, jos spesiaalia mopareista/Valiantista/Dartista löytyy, niin hyvä!

    Eli vinkkejä kirjoista...
    Kiitos!
     
  2. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    1965 Plymouthin englanninkielinen korjaamo kirja. Sisältää Valiantin. Kirjassa kaikki yleensä ko. vuosimallin Plymouthin kunnossapitoon liityvä, kone, jarrut, ohjaus, v-laatikko, kori jne. Kirja on kopio alkuperäisestä, ei itse kopioima vaan ostettu noilta autokirjallisuuta välittäviltä. Käyttämätön kun tuli ostettua 2. Hinta 60E
     
  3. MoodyBlue

    MoodyBlue 3rd gear

    Eikö yleensäkin korjaamokäsikirjat (Shop Manual, Service Manual) ole kattavia ja päteviä yleisteoksia kaikenlaiseen remonttiin. Meidän 1979 Oldsmobile All Series Service Manual on ainakin kunnon opus (sivuja varmasti paljon yli 1000), josta löytyy vastaus kysymykseen kuin kysymykseen. (Olettaen siis, että ymmärtää lukemansa, kun minulla ainakin tuo teknisen alan sanasto on vielä hieman haussa, vaikka ameriikankieli muuten taipuukin hyvin...)
     
  4. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Itse tykkäsin kovasti Foordi-puolen "How to rebuild small block Ford engines" by Tom Monroe. Siinä kun oli selitetty paljon enemmän kuin pelkästään oikeat kiinnitysmomentit. Ja homma eteni loogisesti järjestyksessä, onko vikaa, mikä osa, miten puran, miten mittaan, mitä tilalle, miten kasaan. Eiköhän Moppeihin ole samanlaista saatavilla.
     

Kerro tästä muillekin!