Kirkkaat umpiot

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja pala63, 27.9.2007.

  1. pala63

    pala63 Gearhead

    Eli mistä mahtais löytyä suoralla ja kirkkaalla lasilla/muovilla varustetut H4-umpiot...siis sellaiset joissa valokuvio muodostetaan umpion pohjan heijastimen avulla, eikä siis lasin rivoituksella. Tarvittava koko olis 5 3/4".
     
  2. tw

    tw 1st gear

    Sw trade ja Motonet myi noita Sirius merkkisinä. Niistä olen ite hommannut. Motonetissä taisi olla muutaman euron halvempia.
     
  3. jart$u

    jart$u Gearhead

    ei noita motonetissä oo, ainakaan turuus. tavallisia umpioita toki. täälläpäin noita suora-lasisia myy osaset-ketjun kauppias, tai ainakin tässä jokin aika sitten sellasia hyllyssään katselin. hyllyyn sai mun puolesta jäädäkkin...
     
  4. pala63

    pala63 Gearhead

    En ole motonetistä enkä edes paikallisista osaseteistä niitä löytänyt...joten metsästys taitaa jatkua.
     
  5. Fleetsider

    Fleetsider 1st gear

    tuolta: http://www.uscenter.fi/

    sieltä ostin omaan kiuluun, ja oli muuten ihmeen hyvät.
    tai ainakin kirkkaat. ja parkit samassa umpiossa.


    Edittiä: oho, sä haet siis niitä pienempiä, mulla on noi ämpärin kokoiset.
    mut voihan sieltä silti kysyä.
     
  6. weard_racing

    weard_racing 1st gear

    Mistä sais suorakaiteen muotosia valoja kirkkaalla linsillä?
    Siis tää yleisin caprice/van/pick up valo malli..
     
  7. 4dtolppamies

    4dtolppamies Gearhead

    Porin Motonetissa noita Siriuksia ainakin oli aiemmin, ostin sieltä Chevelleen pari kpl ja hassun näköinen ilmehän sille tuli. Löytyi eri kokojakin koska sain idean kaverin ostettua sellaiset chevykakkoseen. Ehkä niitä voisi kysellä paikallisesta Motonetista jos kuuluvat valikoimaan. Sieltä löytyy myös kuperalasisia vanhanaikaiselle polttimolle tarkoitettuja umpioita...
     
  8. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Motonetista hain, siellä oli kyllä vain 7" kokona tampereella. Suorakaiteen mallisia olen katsellut South west traden hyllyllä.
     
  9. SamiL

    SamiL Gearhead

    Eikös tuossa alkuperäisessä kysymyksessä kuitenkin kyselty vakioumpioita, joissa on suora=sileä=rihlaamaton lasi ja valokuvion muodostus heijastimen muotoilulla? Minä en ainakaan tiedä tämmöisiä vakiokokoisina olevan olemassakaan.
     
  10. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Siis alkuperäisessä kysyttiin 5 3/4 tuuman umpiota :eek: joka on standardikoko samoin kuin 7", kumpaakin kokoa varmasti saa suoralla lasilla, en ymmärrä tätä sun vakioumpiopointtia?

    Suoralla lasilla vanhempia vakiona onkaan??

    Suorakaiteenmallisia kysyttiin caprice/van umpiota, näkyi swt:n hyllyssä Tampereella, saattoihan siellä olla myös 5 3/4 umpiotakin.
     
  11. SamiL

    SamiL Gearhead

    Siis ymmärsin asian niin, että tässä etsitään vakiokokoista umpiota, jonka lasi on myös sisäpuolelta sileä, kuten nykyautojen ajovaloissa. Se käy kyllä tekstistä ilmi.
     
  12. Fleetsider

    Fleetsider 1st gear

  13. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Näistä tällaisista umpioista minäkin olen koko ajan puhunut, sellaiset on Caminon nokalla. 5 3/4" ja 7" on standardikokoisia vakioumpioita. :rotfl:

    Motonetissa löytyy Sirius merkkisenä.
     
  14. SamiL

    SamiL Gearhead

    Näitä Siriuksia minullakin on hyllyssä, mutta ei niiden lasi kyllä ole sisäpuolelta sileä (siis tasainen), vaan kuvioitu oikeanlaisen valokuvion aikaansaamiseksi. Mutta olkoon miten on, eihän tämä asia oikeastaan minulle kuulu...
     
  15. jart$u

    jart$u Gearhead

    tälläsistä on ymmärtääkseni kyse.
    anteeksi mopoilijalle jos rikon linkitykselläni netikettiä. sana vaan ja poistan sen.
     
  16. H.J.

    H.J. 1st gear

    Mä käsitän asian samalla tavalla kuin jart$u. Itse ainakin ajattelin sit joskus laittaa omaan sellaset. Sopisi tulevaisuuden visioon. Eli tietääkö kukaan mistä niitä sitten saisi ostaa ja mihin hintaan?
     
  17. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Kauheita palkokasveja heti nenään. :eek:

    En tiedä millaisista siriuksista puhut, mutta mun valoissa ei laseissa ole naarmun jurmua eikä rihlaakaan, aivan suoraa kirkasta lasia molemmilta puolilta. Kuvionmuodostus tapahtuu heijastimessa.

    5 3/4 tuuman vastaavaa umpiota löytyy viimeistään moottoripyöräliikkeistä, varsinkin H-D dealerilta. Soitto Loimaalle V-twin cityyn niin ei tarvi enään haeskella.

    Pistän vielä kuvasen ettei mene sananselityspeliksi :rotfl: , tällaisita olen puhellut kokoajan->http://public.fotki.com/elkamiina/sekalaisia/
     
  18. fire

    fire Gearhead

  19. SamiL

    SamiL Gearhead

    En minä suuttunut, mutta en ole aikaisemmin tuommoisia Siriuksia nähnytkään, kun minun siriuksentoimittajillani, kummallakaan, ei noita ole ollut. Mutta nythän on nuokin ihmeet nähty. Ihan ne ovat sitä, mitä kysytäänkin.
     
  20. 4dtolppamies

    4dtolppamies Gearhead

    ARGH olipa häijyn näköinen -59...
     

Kerro tästä muillekin!