Kitisevä jäähdyttimenhihna

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja tapio, 26.8.2005.

  1. tapio

    tapio Gearhead

    Todella typerä kysymys, mutta kysyn kuitenkin:

    Millä pirulla saan kitisevän jäähdyttimen hihnan hiljaiseksi? Kun rundit nousee 3000 RPM, niin konehuoneesta alkaa kuulua nolostuttavaa ulvontaa. Kumi palaa, mutta väärässä paikassa :) Olen yrittänyt kiristää hihnaa, mutta se ei auta.

    Moottori on Corveten 327 ja siinä on vakiohihnapyörät. Hihna on ns. hammashihna.

    Jos jollain olisi hyviä neuvoja, niin otan kiitollisuudella ne vastaan.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    luistonestosprey.
     
  3. autoilija

    autoilija Gearhead

    Väärän kokoinen hihna
     
  4. jukka63

    jukka63 1st gear

    hihnan ns.profiili väärä.tai sitten se on jo niin lopussa,ettei kiristäminen auta,kun pohjaa hihnapyörän pohjaan.
     
  5. SM

    SM 1st gear

    Tai hihnapyörät kuluneet.
     
  6. SamiL

    SamiL Gearhead

    Kun hihna kerran pääsee kunnolla luistamaan, ei siitä välttämättä enää kiristys hyvää tee. Sen pinta "lasittuu". Vaihda uusi.
     
  7. tapio

    tapio Gearhead

    OK, kiitos vastauksista.
     
  8. jaketin

    jaketin Gearhead


    sitä kun suhauttaa tarpeeksi, alkaa myös kova älämölö :eek: :eek:
     
  9. CC69

    CC69 Gearhead

    Niinkuin aiemmin joku jo arveli, niin kuluneet hihnapyöräthän tuota aiheuttavat kun hihna pohjaa. Eikä se parane vaikka remmin kiristäisi hampaat irvessä. Etsi jostain hieman leveämpi hihna niin päässet tuosta kitinästä eroon. Huomaa että leveämpi hihna tulee hihnapyörällä korkeammalle -> hihnan pituutta pitää kasvattaa samalla hieman.

    Luistonestospraysta ei ole apua kuin viikoksi kerrallaan.
     
  10. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Ei taida lika kiristäminen tehdä hyvää vesipumpun laakerille.

    Eikä ohj. tehostimen laakerille.
     
  11. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    V-pumppu on menny omasta kun edellinen omistaja ÖÖVERkiristi remmiä. Aina silloin tällöin popitettaessa vielä vinkuilee mutta olkoot ei jaksa ruveta remmisiivoja vaihtamaan..
     
  12. SM

    SM 1st gear

    Hihnapyörän ei tarvi olla kulunut etes niin paljon että hihna pohjaa urassa. Pelkkä sivujen kuluminen riittää. Yhden kampiakselin pyörän oon sorvaamalla oikassu kun se oli silmin nähden kulunut uraiseksi -> kitinää riitti vaikka kuin kiristi, sorvin jälkeen parani. Ehjillä pyörillä hihnat saavat olla yllättävän "löysällä" niin vielä toimii. Paitsi tietenkin sitten kun pannaan kierroksia tarpeeksi.
     

Kerro tästä muillekin!