"Kivi"kitkat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja Anonymous, 12.11.2003.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Uusimmassa Autolehdessä (9/03) oli artikkeli jostain islantilaisten kehittämästä patentista:

    päällystetään käytetty rengas kuten normaali kitkarengas, mutta kumi levitetään ohuina kerroksina, ja väliin levitetään pieniä, teräväsärmäisiä "kiviä" (jotain puristetta olivat). Päällimmäinen kerros kuten normaalilla kitkarenkaalla, koska muotit ei kestä noita "kiviä".
    Rengas pitää sisäänajaa muutama tuhat kilometriä, jolloin esiin tulevat "kivet" toimivat kuten nastat. Paitsi että renkaan kuluessa niitä tulee kokoajan lisää esille.

    Sanottiin, jotta melu ja pito tavallisten kitka- ja nastarenkaiden puolivälistä. Paitsi, että nämä siis ovat pinnoitettuja.

    Näitä ilmeisesti myydään Green XXX -merkillä? Onko kukaan ehtinyt ostaa (mistä, kokemuksia?)? Jos hinta on kohdallaan, noitahan voisi vaikka kokeilla...
     
  2. osilpi

    osilpi Gearhead

    Tuo olin siis minä, tää ei koskaan laita mun nimeä tohon!
     
  3. Pikku Musta

    Pikku Musta 1st gear

    Pidon kannalta varmaan ihan hyvä, mutta entäs takana tulevat autot!?
    Saattaa lähteä kohtuullisen kovaa noi hiekat tosta renkaasta, kun se kuluu.
    Miksi se pitää muuten olla pinnattu?
    Taitaa olla jonkun pienen pinnoitus pajan tuotos?
     
  4. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Ehkä oppis suomalaiset vähitellen pitämään sitä turvaväliä, ei siinä toisen perseessä oo pakko aina ajaa kiinni :grin: :grin: :grin:

    -JJ-
     
  5. tomimk

    tomimk 1st gear

    Käytän aina "perseessä roikkujiin" moottorijarrutsta pakkokakkosella tai tarvittaessa ykkösellä. Korotetun pikun vetokoukku kyllä kestää japsin nokkapellin kolhasun... Pari kertaa olen saanut aikaan kunnon lukkojarrutukset "roikkujilta"!
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Järki ohoi älä jätä meitiä. Sori tuli taas nimettömänä. tomimk
     
  7. osilpi

    osilpi Gearhead

    Kunhan luin Suomen Autolehdestä, jotta tollasiakin on. Joku islantilainen virma se oli, ei vissiin hirveen iso...
    Miksi pitää olla pinnattu? No, ei sen tarviakaan olla, mutta jos tolla tavalla sais tehtyä pinnoitettuja renkaita kohtalaisella pidolla ja edullisesti, niin miksi ei??? En kyllä ole yhessäkään testissä nähnyt, mutta jos joku on, niin kertokoon.

    Eikä ne kivet mitään nyrkin kokoisia ole, vaan ihan pieniä murusia ts hienoa hiekkaa.
    Tuskin aiheuttaa normaalia hiekkatietä isompaa vauriota.

     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hyvät ovat kivikitkat green diamont. Mulla on cutlassin alla ja hyväst pitävät maksovat töineen 260 erkkiä, ja auto taitaa olla sun vanha.
     
  9. osilpi

    osilpi Gearhead

    Mistä ostit noi renkaat? Pistitkös 195/70/14 cutlassiin (siis se tumman sininen/violetti 4d) kuten oli ennenkin?

    Ps toivottavasti auto on toiminut? Lämpöä ainakin piisaa talvella. Vaihdoitko eteen uudet puslat? Pistä vaikka privaattiviestiä, jos haluat.
     

Kerro tästä muillekin!