KÖH! (Nyky) autojen turhat ja tarpeettomat varusteet!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja mpower, 5.3.2023.

  1. Buick225

    Buick225 Double Gearhead

    Laita vyö kiinni selän takaa niin antaa peruuttaa ovi auki.
     
    malvasto tykkää tästä.
  2. malvasto

    malvasto 3rd gear

    Eipä ole tullut mieleen, täytyy kokeilla
     
  3. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Maria Ohisalo tai Emma Kari houkutellu miehiä reittä vilauttamalla ja herkkäuskoiset uskoneet perusteluja maailman pelastumisesta! :)Lahkolaisia on sähkisuskovaiset, niin kuin uskossaan lestadiolaiset ja helluntailaisetkin vissiin!? :rolleyes:

    Tosiasiassa niin Suomen kuin muidenkaan Pohjoismaiden avulla maailma ei pelastu! Eikä kehittyneiden teollisuusmaiden toimilla! Pitäis ny Maria Ohisalon ja Emma Karin+muidenkin virheiden lähteä pelastamaan maailmaa vaikkapa Intian pääkaupunkiin New Delhiin! Ja muut lähinnä Aasian kehitysmaiden suuret kaupungit mukaanlukien!:rolleyes:

    Meinaan vaan, että siellä sitä käryä ja savua olis ihan riittämiin pelastettavaksi. Ja oikein kuumana tuulettomana hellepäivänä!
    Siinä virheet näkisivät asioiden suhteellisuuden!:cool:

    Nyt kun osittain kylmässä ja harvaan asutussa ja pitkien välimatkojen Suomessa ollaan, ehdottaisinkin semmosta, Suomi poistaa polttoaineveron, ja Aasian kehitysmaat sitten kompensoivat sitten valtiolle menetetyt verotulot!

    Me puolestaan annamme Aasian tiheään asutuille kehitysmaille vastaavan määrän sähkistukea.Enimmäkseen nyt kun sais ne hirmuiset savuttavat kakstahtimopot ja skootterit poijes niin jo vain ilma raikas olisi! Ja akut toimii lämpösessä Suomen talveen verraten aika hyvin!:)

    Ai että, nyt pitäisi ehdottomasti niin virheiden kuin muidenkin puolueiden käyttää ideani.:p Meinaan vaan silleen, hyöty olisi niin virheille, muillekin puolueille, mutta eritoten Suomen ahkerille duunareille ennennäkemätön, olis varaa ajella duuniinkin, eikä pakoilla kotona, miettien kun ei vaan duuniin joutuis kun ei oo varaa polttoainetta ostaa!

    Ideani toteutuessa maailma ainakin kehitysmaissa osittain pelastuisi, käry ja savu vähenis, ihmiset sais happee New Delhissäkin ja Suomessa siirryttäisiin polttoaineiden reaalihinnoitteluun! Olisi duunarillakin Suomessa varaa ajella duuniin!

    Missäköhän mää nyt ajattelin väärin!? Ei tää voi näin helppoa olla sitten kuitenkaan!?:D Jotain häikkää nyt on!:)

    Edit: Pikkasen meni ohi aiheen, mutta ainahan nuo jutut niin minulla kuin muillakin menee!
     
    Muokattu: 6.3.2023
  4. MJF

    MJF Double Gearhead

    Hipaisunäppäimet on saatanasta, koskee myös kaikkia kodinkoneita. Oikeat napit pitää olla!
     
    LehtinenA, viikinki75, japetalk ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. Concarne

    Concarne 3rd gear

    Muun muassa siitä että sähköinen voimalinja on aivan loistava suorituskykyisessä autossa. Kannattaa kokeilla niin veikkaan, että autoista ymmärtävälle asia alkaa kyllä valkenemaan.
     
    Catiska tykkää tästä.
  6. Catiska

    Catiska Gearhead

    Toteutustapoja on kyllä monia, mutta itseäni tuo ei häiritse, koska annan penkin- ja ratinlämmittimen olla automaattiasennossa, ei ole edes tarvetta painella mitään nappia.
    Jos haluaisin ohjata noita lämmittimiä käsin, "raahaisin" sen penkinlämmittimen "napin" siihen ruudun alareunaan, siinä se olisi sitten pysyvästi näkyvissä ja aina samalla paikalla. Ei siis tarvetta valikoiden kaivamiseen.
    Tai sitten vain kertoisin autolle että perse jäätyy/palaa niin homma hoituisi niinkin ilman nappuloiden räpläämistä. Mutta automaattiasento on minulle paras.

    Jos olisi mekaaniset napit, joutuisin tyytymään niihin mitä tehtaalla on joskus päätetty, nyt voin itse valita mitkä on minulle tärkeitä olla aina saatavilla, mitkä taas on minulle tarpeettomia ja voi olla vaikka yhden klikkauksen päässä tai puheohjauksen takana.
     
    Concarne tykkää tästä.
  7. Catiska

    Catiska Gearhead

    Hassua sinänsä että valtaosa väestä ketkä puhuu sähköautouskovaisuudesta, ei ole itse omistanut sähköautoa vaan uskovat baarijuttuja asiasta. Sähköautojen omistajista taas valtaosa omaa kokemusta molemmista voimalinjoista, silti heihin viitataan kuin uskoisivat johonkin. Pikemminkin tietävät ja mutuilijat on uskovia, uskovat johonkin mitä eivät ole itse kokeneet...

    Toki suurin osa ihmisistä on sen verran fiksuja etteivät esitä vahvoja mielipiteitä sellaisista asioista mistä eivät varsinaisesti mitään tiedä. Ymmärtävät ettei heillä ole tarpeeksi tietoa jotta kannattaisi suuresti elämöidä.
     
    Concarne tykkää tästä.
  8. Swinger

    Swinger Gearhead

    mitä jos kaikkia ei kiinnosta täydellinen voimalinja ja sähköauto? Käsittääkseni tämä ketju käsitteli turhia ja tarpeettomia varusteita, mutta tottakai sinun piti tulla provoamaan sähköauto paskaa tänne ja ylistämään niiden täydellisyyttä. Siihen on olemassa toinen ketju mihin voit joka päivä kertoa kuinka elämäsi on parempaa sen pulkan kanssa ja yrittää todistaa meille paskoilla autoilla ajaville kuinka olemme väärässä emmekä tajua ollenkaan kuinka hyviä ne teidän sähköautot on
     
    Camari, LehtinenA, viikinki75 ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. Concarne

    Concarne 3rd gear

    Samalla tavalla ne auton hipaisunäppäimet toimii kuin puhelimen kosketusnäyttö. Tai ainakin ne mitä itse olen hipelöinyt. Makuasioita tietysti mutta en kyllä enää ottaisi näppäimellistä puhelinta.
     
  10. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Jee, nyt reilut 1600 katsonut!:D Mää luulin, kukka mittä viitti kattoo tätä ketjuu, mutta säh... Tiedätte kyllä mitä!!:p
     
  11. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Mun mielestä puhelimessa pitää just olla oikeat näppäimet ja älyluurissakin vähintään ne näppäimet alareunassa.
    Jos Nokia tekis 6150 tai 6310i malleista uudet versiot vaikka värinäytöllä, niin ostasin sellasen heti...mulla on noita vanhoja vielä jälellä ja yksi 6310i avaamattomassa paketissakin, harmi vaan ettei nykyset SIM-kortit toimi enää niissä.

    Takasin aiheeseen, autojen kosketusnäytöt on tosiaan syvältä etenkin ammattikäytössä, puhumattakaan niiden valikoista, johon kaikki tärkeät toiminnot on jemmattu...samoin kaikki typerät etu-, sivututkat sun muut turhan piipittäjät on ihan P:sta :wc:
    Eikä tollasta "nykyaikasta avaruusalusta" sais enää edes liikkeelle jos sellanen tyrkättäs vaikka lainaan jostain autohuollosta...mieluummin hitto kävelen, pääsee varmemmin ja nopeammin perillekin :rotfl:
     
    japetalk ja Swinger tykkäävät tästä.
  12. Concarne

    Concarne 3rd gear

    No prkl eikös Nokia juurikin tuollaisia tee: https://elisa.fi/kauppa/tuotteet/nokia
    Siitä 8210 tai 6310 hankintaan. Tai eihän niitä Nokia tee mutta sen merkkisiä kuitenkin ja on tuo 6310 selvästi halvempi kuin alkuperäinen vaikka on värinäyttökin.
     
  13. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Aijaijai, sentään ® ja! Aika mukavaa vänkäämistä nyt! Pikkasen kun hellakoukulla vielä kohii, niin...!:D
     
    japetalk ja SPORT TRUCK tykkäävät tästä.
  14. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Nykyautoissa voisi olla myös ulkoinen merkintä hienoista varusteista. Niin kuin ennen oli merkit: "5speed, power steering, kat, abs" yms.
     
    japetalk, mpower ja SPORT TRUCK tykkäävät tästä.
  15. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Siihen riittää ihan vuosimalli, jos se on 2000 ->> uudempi, niin pysy mieluummin erossa siitä :rotfl:
     
  16. aircool

    aircool 3rd gear

    Muijan volkkarissa on semmonen kaistavahti joka toimii hyvin tasasella sileellä asfaltilla. Mutta sitten kun suomen maantiet on täynnä urapaikkauksia ja bitumisoiroja niin se kampeaa ohjausta ja täristää kun se luulee että ajetaan reunaviivalla. Maantiellä kun oon tottunut ajelemaan yksi käsi ratissa niin vähän väliä kilahtaa ruutuun ratinkuva ja teksti. Ota ohjaus hallintaan. Molemmat kädet ratissa niin varoitusta ei tule. Start/stop systeemille en keksi muuta käyttöä kun Burger Kingin auto kaistan jono.
     
  17. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Mää ostin aikoinaan Lohjan Veholta niin BMW 2002 turbon pakosarjan kuin myös Turbon merkin takaluukkuun.
    Oli aina mukava asioida, kun minä ja veljeni pikkasen erikoista ostimme! Hirmu into oli meillä kyllä juu! Noh., tiedättehän, nuoret kuin minäkin veljeni kanssa olimme!

    Mukavaa, ja aika mielenkiintoista aikaa näin jälkeenpäin ajatellen oli! Nääs pojat on poikii, ja se oli sitä aikaa se!:)
     
  18. Blower Camino

    Blower Camino Gearhead

    taustapeilin kompassille en oo vielä keksinyt käyttöä ja vähän turhalta tuo pakokaasujarrukin tuntuu omassa käytössä.
     
  19. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    12 valve oli myös! Pikkasen sitten vitsailimmekin, asiasta sen kummemmin tietämättä! Varaventtiilit vakiona!:D Omalta kohdalta tykkään,mittään ylimääräisiä
     
  20. MJF

    MJF Double Gearhead

    Makuasioita nimenomaan. Puhelin onkin varmaan ainoa laite mikä menee kosketusnäppäimillä. Mutta sitä käyttäissäkin joutuu jatkuvasti korjaileen kirjoitusta kun ei sormet osu oikeaan paikkaan sileällä näytöllä. Ja tämmöinen hipaisupuhelin on aivan käyttökelvoton autoa ajaissa, vanhalla näppäinpuhelimella saattoi kirjoittaa pitkiäkin viestejä näyttöön katsomtta :D Autossa ei ole kokemusta kosketusnäytöissä muuten kuin 2din radiossa. Eikä sieltäkään löydä mitään sitä katsomtta, oikeat napit löytyy näppituntumalla. Kovin kauaa ei viitsis ajaissa ihmetellä missä ne kuvakkeet on.
     
    japetalk ja Turbiini tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!