KÖH! (Nyky) autojen turhat ja tarpeettomat varusteet!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja mpower, 5.3.2023.

  1. Pertura

    Pertura Gearhead

    ^Tyhmän vakkarin kanssa sen rattijuopon nopeuden heittelyn huomaa ja tulee ohitettua sen kummemmin ihmettelemättä. Adaptiivisen kanssa jää helpommin siihen suu auki ajamaan perään. Lisäksi en pidä siitä kun motarilla pikkuhiljaa saavuttaa edelle menijää ja alkaa kyttäämään sopivaa ohitusrakoa, niin johan se cruise himmaa turhan aikaisin, sitten saa kiihdytellä ihan turhaan että pääsee ohi. Tyhmällä cruisella onnistuu ohitus helpommin nopeutta muuttamatta.

    Liikennemerkkitunnistuksen offset-mahdollisuudesta en tiennytkään, kovin vähän olen ajanut autolla jossa moinen ominaisuus on. Tuon asetuksen kanssa lienee siedettävämpi, vaikkakin silti haluan itse päättää mitä vauhtia ajan.
     
  2. Concarne

    Concarne 3rd gear

    Bemareissa on yleensä saanut halutessaan kytkettyä kaikki avustimet pois ajonvakautus ja luistonesto mukaan lukien ja vielä niin ettei ne lupaa kysymättä hyökkää takaisin päälle. En tiedä miten on kaikissa aivan uusissa.
     
  3. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    Täällä puhutaan edelleen Nokian 1610 puhelimiin enkä koskaan ole toisenlaisia kännyköitä omistanutkaan. Eipä nuihin muuta vikaa tule ku akku kulahtaa kuuden vuoden välein ja akut joutuu kennotuttamaan alan liikkeessä. Nykyisessä käyttiksessä Buick Roadmasteri Wagonissa alkaa olla kyllä liikaa sähkö ominaisuuksia, mutta eihän niitä kaikkia nappuloita ole pakko koko aikaa väännellä.
     
    kad_boost, faikku66 ja SPORT TRUCK tykkäävät tästä.
  4. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Vakkarikin on ihan turha varuste:D.
     
  5. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Joo,itselläni myös käytössä suht pienikokoinen "näppäin-Nokia".Kestävä ja menee mukavasti rintataskuun.Ja akku kestää viikon.Noi nykyiset älyluurit on kyllä pääsääntösesti niin helvatin isoja,että minnekkä sen oikeen tunkee,jos mukana meinaa kuletella.Itseltä löytyy kyllä sellainen halppis älyluuri,mutta käytän sitä vain kaupankäynnissä,helppo ottaa kuvat ja laittaa tavarat myyntiin.Puhelut sitten ihan "oikealla puhelimella";).
     
    Ismoskosmos tykkää tästä.
  6. Concarne

    Concarne 3rd gear

    Totta. Silloin kun matkapuhelimien ryntäys jokaisen taskuun oli kuumimmillaan niin kisa oli siitä kuka tekee pienimmän. Nyt siitä ei enää välitetä vaan sen "luurin" pitää olla järkyttävä mela. Työnantajan suosiollisella avustuksella sain Samsungin Z Flipin mikä taittuu keskeltä kahtia ja taas menee puhelin taskuun. Kättä en olisi itse taskuun laittanut niin syvälle jos olisi pitänyt omasta pussista maksaa mutta onneksi firmassa ymmärtävät, että työkalujen on oltava kunnossa.
     
    faikku66 tykkää tästä.
  7. Jape105

    Jape105 Gearhead

    Se liikkuu ovi auki kun pidät jarrua vähän pohjassa, sillai on pakko ajaa nosturille et näkee mihin kohtaa toppaa auton.
     
    malvasto tykkää tästä.
  8. Jape105

    Jape105 Gearhead

    Mulla on mennyt 208 nokia nyt 9 vuotta, kerran oon akun vaihtanu. Kerran oon luminalla ajanu yli kun oli tippunu kädestä pihalle aamulla ja tippunu useita kertoja mut viä toimii!
     
  9. Jape105

    Jape105 Gearhead

    -Sähkönen käsijarru, maailman turhin systeemi
    -Starttinappi
    -kaikki ledi/xenon valot
     
    faikku66 tykkää tästä.
  10. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    Joo on niissä tuo kuvan otto juttu kyllä jonka takia itekki harkinnu, van mennään edelleen oikealla kameralla. On laitteita ku Leavingsin biisissä konsanaan.... Niin ja vakkari on kyllä joutava... En oo ees Buickista kokeillu toimiiko. 960 Volle oli vajaa pari vuotta ja yhesti kokeilin.
    Ajattelin minä eilen kyllä ku olin Suomussalmelle saunomaan menossa eikä liikennettä ollu nimeksikään ja kahtelin kaljakassia, jotta jos pistäsi vakkarin päälle ja liukusi vänkärin paikalle nautikskelemaan, van joutusi siinä rattia hieman silimällä pitämään.
     
    Muokattu: 7.3.2023
    faikku66 tykkää tästä.
  11. kustomkuuppa

    kustomkuuppa Gearhead

    Yksi turhake ovat ratissa olevat kaukosäätimet radiolle johon yltää muutenkin. Ehkä siinä on ajateltu jotain lyhytkätistä pitkäjalkaista. Niitä kosketusnäyttöjä haukutaan mutta vielä huonompia oli niiden edeltäjät, eli nestekidenäytöt joita ohjattiin napeilla joiden alla oli ne valikot. Minullakin on käyttöautossa puhaltimen suuntauksen ohjaus sellaisessa, eli yksi paikallus puhaltaa jaloille ja lasille, seuraava jaloille ja naamalle jne. Lämpötilaa ja puhallusnopeutta säädetään naputtamalla toisia nappeja ylös- tai alaspäin. Eli koko ajan pitää katsoa mitä on tekemässä.
     
    Ismoskosmos ja faikku66 tykkäävät tästä.
  12. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Aikoinaan entisellä työpaikalla oli yks tyyppi,joka nukahteli vähän sinne ja tänne.Olisiko nykyään ns. uniapnea oikea termio_O?Tämän nukahtelevan tyypin autolla kulki duuniin myös hyvä tuttuni.Oli joskus töihin ajaessa kuski nukahtanut niin toi mun kaveri oli ohjannu autoa vaan vänkärin paikalta ja ajatellu,ettei se pitkään nuku ja vauhtikin oli pysynyt aika hyvin rajoituksen puitteissa :).Noh kohtahan oli kuski herännyt ja matka jatkui normaalisti.
     
    Ismoskosmos tykkää tästä.
  13. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Joo niin on, samoin sähkövalot, karbidilampuilla pärjättiin ennenkin! Samoin peltikori, puuta on metsät täynnä. Sähköstarttikin ihan turhake, veivillä ne lähti ennenkin autot käyntiin.

    Ihan on taskussa ollut tapana pitää... Ja mitä nyt kanssaihmisiä on tullut huomioitua niin ainakin miehillä tuntuu kulkevan taskussa muillakin, naisilla sitten käsilaukkuja sun muita pussukoita missä tavaroitaan kuskaavat.

    Paskan marjat, onneksi ei paluuta enää ole kelmeisin halogenivaloihin. Just eilen ohitin motarilla jonkun ysäri-Lincolnin, vaikka nokalla on ne pienen matkatelkkarin kokoiset kulmikkaat lyhdyt niin valoteho on kuin myrskylyhdyssä. Ehkä 5-10 metriä auton edessä on valaistua tietä.
     
    Catiska, Slant Sickness ja Volvo_5.7 tykkäävät tästä.
  14. Pertura

    Pertura Gearhead

    Kännyköiden koko alkoi kasvaa silloin, kun huomattiin että niillä pystyy katsomaan pornoa netistä.
     
    Slant Sickness ja Bowtie tykkäävät tästä.
  15. Forester

    Forester 1st gear

    Ei, vaan narkolepsia.
     
  16. Concarne

    Concarne 3rd gear

    Etuvetoisessa ainakin pitäisi olla sujuvaa kääntymistä varten kunnollinen kässäri. Valot pitää olla laserit.
     
  17. Concarne

    Concarne 3rd gear

    Niin ja tekeekö sillä koko autollakaan mitään kun kävelemälläkin pääsee samoihin paikkoihin kunhan vaan varaa tarpeeksi aikaa.
     
    Volvo_5.7 tykkää tästä.
  18. Antabus

    Antabus 3rd gear

    Kyllä ennen aikaan oli paljon paremmin kun hevosilla mentiin joka paikkaan Ei ollu turhanpäiväisiä varusteita häiritsemässä siirtymissuoritusta. Ja olihan marski niin kova että se meni hevosella kiinaankiin vierailulle
     
  19. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Yksi asia joka on nykyautoissa (ja varmaan vähän vanhemmissakin jo) melko ärsyttävä, ei niinkään varuste; miksei pyyhkijän sulkien kiinnitys voi olla standardi? Miksi niitä kiinnikkeitä pitää olla sen seitsemää erilaista? Esim. W211 Mersussa on kaikessa yksinkertaisuudessaan loistava kiinnitys, mutta eihän sitä voi enää uudemmissa malleissa käyttää vaan pitää olla sellainen pieni muovisatiainen missä on joku pieni lukkoklipsi...
     
  20. Vaalimainos alkoi ajaa Susannan autoa, kiihdytti ylinopeuteen

    Ilmiö on olemassa, sanovat asiantuntijat, mutta se ei poliisin mukaan kelpaa lieventäväksi asianhaaraksi ylinopeudelle.

    TEKNIIKAN nimi on mukautuva eli adaptiivinen vakionopeuden säädin.
    Auto havainnoi liikennemerkkejä ja sopeuttaa auton nopeutta nopeusrajoituksiin.
    Ja – jos hassusti käy – vaalimainosten numeroihin.

    Laite on – monen muun auton tavoin – Volkswagenin sähköautossa Id.5:ssä, jollaisella Susanna oli maanantaina matkalla töihin.

    Mies ajoi, Susanna istui vieressä. Määränpää oli Pori.

    Nopeusrajoitus valtatie 2:lla Ulvilan kohdalla oli 80 km/t.

    – Äkkiä se [auto, ei aviomies] alkoi kiihdyttää 120:een, Susanna kertoo.

    – Se laite toimii yleensä tosi hyvin. Tulkitsee liikennemerkkejä ja muuta liikennettä ja pitää turvavälit, Susanna kuvailee.
     

Kerro tästä muillekin!