köyhän miehen madallus...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja ajw, 13.5.2005.

  1. ajw

    ajw Gearhead

    onkos kukaan kokeillut bilteman jousen "nosto- ja laskusarjaa"? aattelin jotta jos kokeilisi...kestävätkö? katastusmiehet ei taida tykätä ja jousen kestoikä varmaan laskee, mutta kerranhan sitä vaan eletään!
     
  2. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    rälläkällä pätkä pois................... saa käyttää pilteman laikkaa, mutta ei suositella :lol: :lol: :rotfl:
     
  3. HEAVYDUTY

    HEAVYDUTY 1st gear

    Lehtijousesta.... :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  4. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Mun amerikan autoissa on sen verran paksut kierteet ja lyhyet kierteen välit, että tuommoisten ruuvattavien laitto olisi yhtä helevettiä.
     
  5. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    no katos minkälaisia LEHTIJOUSEN laskusarjoja siellä on tarjolla :rotfl: :rotfl: :rotfl:

    puhutaan vissiin kuiteskin kierrejousesta???
     
  6. HEAVYDUTY

    HEAVYDUTY 1st gear

    No hyvä ku kerroit!!! :eek: :-? :rotfl: Aikoinaan kaveri muutteli Swingerin(mööppäri) perän korkeutta laittamalla profiiliputken pätkiä taka-akselin ja jousen väliin,eikä inssikään tykänny pahaa :eek:
     
  7. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    inssillä rapulapäivä?

    vai minkä alan "insinööri" oli kyseessä? rakennus?
     
  8. Morgan Kane

    Morgan Kane 1st gear

    Amerikan tyylin madallus

    Todellinen köyhän miehen Lowrider. . .
    Kaikista paras madallus mihin olen koskaan törmännyt, oli meidän Letukassa kun se saapui suomeen vuonna -89. Mexicaanot oli lämmittäny pillillä jousia ja tiputtaneet koria sillä tavalla. Arvatkaa vaan että oliko kaikki kulmat yhtä matalalla ja mikä oli insinjöörin ilme, kun näki tapauksen. Jokainen voi kuvitella, kuinka nannaa kyseinen konsti tekee jousien karkaisulle :)
     
  9. ajw

    ajw Gearhead

    no kierrejousiin oli kyllä tarkoitus laittaa...vai mainitsinko jotain lehtijousellisen mobiilin suuntaan? no jos näin tein niin anteeksi vaan herrat asiantuntijat. harvemmin itsellä riittää fiiliksiä alkaa vittuilla näillä keskutelupalstoilla. senkin ajan voi käyttää vaikkapa - harrasteiden parissa?
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Laitoin joku vuosi sitten tuollaisen Bilteman tyyppisen laskusarjan 67 Cadillaciin. (mun tosin oli J.C Whitney -firmasta) Ensin kierrejouset otettin irti, puristettiin sitten riittävästi kokoon penkissä, ja siinä sitten pantiin laskusarjat paikoilleen. Olivat käytössä n 3 vuotta ilman mitään ongelmia. Caddyn uusi omistaja ei välittänyt matalasta lookista, ja sarjojen poisto onnistui muutamassa minuutissa rälläkällä.
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    tavaraa vaan lehtien ja takaakselin väliin...ja kierrejousista rälläkällä pätkää pois...
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Rälläkällä kun "vaan ottaa pätkää pois" systeemissä on se huono puoli että hommaa ei voi peruuttaa, paitsi hommaamalla uudet jouset.
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    kierrejousi puristimeen ja uuniin, saa saman mittasia eikä tule mitään rälläkällä katkottuja töröjä... :soosoo:
     
  14. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    No en tiiä, mutta ei ollut tääkään kallista ja tulee kuitenkin "laillinen". Vallilan takomossa teetin ´57 Lincolniini etujouset. Alkuperäiset lähetin malliksi ja tarvittavat tiedot. 2 viikkoa meni ja matkahuolto toi eilen uudet n. 60mm madalloittavat etujouset a´60€ ja taakse laitan 50x50rhs putkenpätkät.
     
  15. Bandicoot

    Bandicoot Gearhead

    Kierre jousta lyhentäessä mitta suhde niin,vapaan jousen mittaa lyhentäessä esim,3cm,alusta madaltuu 6cm,nyrkkisääntönä lyhenetty määrä tuplautuu auton alle laitetaessa,ja samalla ominaisuudet jäykistyy hieman.
    Kotopuolessa lehti jousien madallus palat piti erikseen muutos katsastaa oteeseen ja poistosta myös maininta otteeseen cm lukema.
    Madallus pala materiaalina käytin nailonia.
     
  16. Otzi

    Otzi Gearhead

    ÄLÄ VAAN OSTA! Itse joskus aikoinani aimikses :) sellaisiin sijoitin ja katsastuksen hetki kun koitti ja meinasin niitä irroitella, niin puristimen välistä oli jousi katkennut, eihän se niin kauan menoa haitannut kun puristimet oli kiinni, sainpas sitten ostaa uudet vanhat jouset eteen, molemmat halki. Laikalla vaan, pikku pätkää kerrallaan niin saa katsottua mikä on hyvä korkeus, maksaa kyllä vaivan...
     
  17. El kamina

    El kamina 3rd gear

    :soosoo: Jousien katkaisu ei ole järkevä ratkaisu etujousituksen madallukseen.
    Lainaus: 1. Perinteinen puolisuunnikastuenta
    - tukeva ja pitkäikäinen, mutta suhteellisen painava
    ja lyhytjoustoinen rakenne (autotekniikan perusteet 3)

    tämä jousitus tyyppi on suurimmassa osassa jenkki autoja.

    amerikan immeiset on ratkaisut ongelman dropatuilla etuakseleilla(navoilla).

    lisää aiheesta STW clubin sivuilla :pinup: :pinup:
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    osta mopar niin onpa helppoa keulaa tiputtaa...
     
  19. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Eipä ole enään köyhänmiehen madallus...
     
  20. El kamina

    El kamina 3rd gear

    No niin! :mad: meni taas käen väännöksi nää tarinat!!!!

    300e ei ole kovinkaan paljoa auton madalluksesta! :lol: (kunnolla) noita ville 5v temppuja amerikan autoon ei helvetti??

    PS. jos ei ole tota rahaa niin menkää töihin!! :soosoo: tai unohtakaa amerikan autot. 127 fiat löytyy kyllä ja ilman käsirahaa!! :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!