Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. Soikhei

    Soikhei 1st gear

    Minkä merkkisiä etuiskareita olette autoonne laittaneet? Mulla takana suht tuoreet nivomatit ja eteen ajattelin vaihdattaa pajalla keväthuollossa uudet. Mistä olette iskarit hommanneet? Us parts myy vajaat 200e kpl.
    Jakohihna vaihdettu viimeksi reilut 7 vuotta sitten, mutta kilometrejä tullut vain 60tkm tuon jälkeen, Joko kannattaisi vaihtaa hihna? Eli kumpi "mittari" tärkeämpi ajetut kilometrit vai aika joka on kulut edellisestä vaihdosta. jakohihnan hilppeet ajattelin tilata Rockautosta, jos vaihtohommiin allan. Millainen homma tuohon 3.5 koneeseen on jakohihna vaihtaa?
     
  2. Taneli

    Taneli 3rd gear

    Aika simppeli jakohihnan vaihto, hyvät merkit. Itsellä suurin ongelma oli dampperin irrotus kampiakselilta, ei ole hirveesti tilaa ulosvetäjälle. On aika tiukka sovite. Uusi dampperi oli aika edullinen south west tradessa.
     
  3. -tl-

    -tl- Gearhead



    Näkyy rock autossa Gabrieliä tarjouksessa 6,96€/kpl :eek:

    https://www.rockauto.com/en/catalog/chrysler,2005,300,3.5l+v6,1430634,suspension,strut,7584
     
    isalmela tykkää tästä.
  4. Soikhei

    Soikhei 1st gear

    Miten on, onko mitään väliä iskareiden sopivuudessa se, et takana nivomatit? Jossain rockauton etuiskareissa maininta self levelling rear suspension, eli määritteleekö takapään nivomatit etupäähän sopivat iskarit? Noi rockauton gabrielit houkuttais, on muuten sama iskari us partsissa 189e kpl!
     
  5. -tl-

    -tl- Gearhead

    Nivomat on itsenäinen yksikkö, ei vaikuta etuiskareihin mitenkään. Nuissa missä maininta self leveling rear niin lukee fits w/o or w eli sopii kanssa tai ilman...
     
  6. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Ei tarvitse tikkua. Mulla on vaijerinkuori jolla mitataan. Mittatikulla ei ole mitään virkaa kun öljyn määrä katsotaan kaavion kanssa tietyssä öljyn lämpötilassa ja öljyn pinta silloin X millimetriä laatikon pohjasta.
    esim 95 asteinen öljy ja pinta Xmm pohjasta. Eli tässä tapauksessa lämpömittari tärkeämpi. Kylmä öljy X mm pohjasta. Öljyn pinta heittelee aika paljon lämmön seurauksena, joten mittatikku on ok, mutta ei kerro mitään jos ei tiedä öljyn lämpöä.
    Kaavio löytyy netistä.

    42RLE
    https://www.300cforums.com/threads/...similar-issues.73681/#lg=thread-73681&slide=0

    NAG1
    https://www.challengertalk.com/threads/nag1-fluid-filter-change.571777/#lg=thread-571777&slide=3
     
    Muokattu: 29.1.2020
  7. mkranta

    mkranta 1st gear

    En lukenut linkkejä, silti tikusta asiaa.
    Mittatikku ei mene öljypohjan pohjaan asti vaan pysähtyy lootan kuoreen. Jos mitta-asteikon kopio tikusta johonkin letkuun tms, ja työntää tarkistaessa pohjaan saakka, vajaaksi jää.
     
  8. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    En ymmärtänyt nyt kyllä yhtään sun suomen kieltä, mutta oikein mitataan niin, että mittausväline pohjaa laatikon pohjaan ja mitataan tikussa oleva öljyn korkeus vaikkapa ihan rullamitalla. Öljyn lämpötila ja taulukon mm täytyy täsmätä. Sen olisit hoksannut jos olisit viitsinyt nuo linkit avata.
    Mittatikku ei kuulu oikeasti ollenkaan asiaan ja sitä ei tarvita.
     
    Muokattu: 29.1.2020
  9. mkranta

    mkranta 1st gear

    Suomennan, mulla on mittatikku tohon toosaan. Jos se näyttää vaikka öljynpinnan olevan tikun kärjestä 10mm ylöspäin ja sen jälkeen laitan putkeen vaikka vaijerin kuoren pohjaan asti niin siihen öljynpintaa tulee noin 15mm.
    Koitin varoittaa ettei kukaan erehdy kopioimaan mittatikun asteikkoa siihen vaijerinkuoreen ja tuuppaamaan sitten lootan pohjaan.
    Taulukon kanssa voi sitten olla eri asiaa (en avannut linkkiä vieläkään)
     
  10. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Nyt hokasin.:rotfl: Juuri näin.
     
  11. rotax

    rotax 1st gear

    Onko kukaan vaihtanut kardaanin risriniveliä ku noi alkuperäiset taitaa olla prässättyjä ei viittis tilata koko kardaania ton takia.
     
  12. Taneli

    Taneli 3rd gear

    En suosittele itse vaihtamaan, alkaa helposti täristään, vaikka kuin yrittää keskittää ristinivelet. Pitäs saada kardaani tasapainoitettua sen jälkeen. Komet Juvanmalmilla ainakin tekee.
     
  13. OK

    OK Gearhead

    Noissa vanhoissa vehkeissä niitä on vaihdeltu kyllä..jos siellä on keskittävät sokat kupin sisäreunassa niin onnistuu kyllä.
     
  14. Taneli

    Taneli 3rd gear

    Juu jos sokat on niin kyllä onnistuu! Mutta esim. uudehkot mb:t/bmw:eet niin on vain rympätty ne nivelet niin tosi usein alkanut täristään ja just sillein ärsyttävän vähän 80km/h En kyllä ihan varma millainen nivel 300sissa on? Epäilisin ainakin mb tekniikkaisia juuri tuota rympätty?
     
  15. ossa250

    ossa250 Gearhead

    Onko ukaan vaihtanut jakolaatikon öljyjä. Luin että vajaa litra menis,,mut mites itse vaihto onks siellä tyhjennys ja täyttöproppu erikseen vai miten miten se hoituu?
     
  16. C '70

    C '70 3rd gear

    Onko joku perehtynyt sähköpeilien toimintaan tarkemmin. Pelit toimii kyllä säätöpotikasta mutta kuskin puolen peili ei enää laske alaspäin ku laittaa pakin päälle, hantin puoli toimii kyllä. Onkohan siinä joku oma systeemi vai onko vain kontakti häiriöö. Kesällä toimi vielä talven aikana porsi.
     
  17. Bukero

    Bukero Gearhead

    kuuluukohan sen kuskin peilin edes laskea...?
     
  18. seiluri

    seiluri 1st gear

    Ajelin eilen mökille 300crd touringilla tunnin verran ja ihmeellistä pientä ääntä kuten joku lepattais irti/resonois tai pientä kolinan poikasta keskeltä edestä kun ajeli yli 80 nopeudessa...60 ku ajeli ääni hävis...vaihteenvalitsimen paneeli oli polttavan kuuma ja kun ajoin ton viimiset pari km hiekkatietä 35 niin jäähtyi sinä aikana
    Laatikko toimi ok, kone kävi ok...alustassa ei tuntunut mitään ihmeellistä mutta ehkä jotain pientä tärinää kuitenki oli ilmassa mutta kun on sailon nastat ja tiet karheita ja kuoppasii niin ei pysty tarkempaa kuvailee ongelmaa... mitään näkyvää vauriotakaan ei siis autoa ympäri kiertäessä ja allekkaan kurkatessa näkynyt

    Autokin itselle vielä uusi tuttavuus...kuukauden verran nyt ajellut tällä...07 ja mittarissa alle 220tkm mutta noi äänet tuli nyt ekaa kertaa korviini
     
    Muokattu: 15.2.2020
  19. Bukero

    Bukero Gearhead

    äkkiä arvaten ne koneen alusmuovit huonosti kiinni ja ajoviima saa ne siellä läpättämään/resonoimaan, kannattais joskus käydä siellä auton alla.
    ja se vaihdepaneeli on yleensä aika lämmin, ilmeisesti valaistuksen lamput lämmittää
    ja siitä sen ali menee taakse ilmakanavat.
    tuskinpa liittyy tuollaiset havainnot milläänmuotoa toisiinsa.
     
    isalmela ja seiluri tykkäävät tästä.
  20. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Saattaa olla taas näitä mallille ominaisia kalibrointijuttuja. Kokeileppa säätää se peili jokaiseen ääriasentoon ja tallentaa ajoasento oven muistipainikkeesta. Mulla ei ratti aina ymmärrä laskea oikealle korkeudelle ellei käytä sitä ääriasennoissa ja tallenna uudelleen. Unohtaa tuon silloin tasetuksen aina välillä.
     

Kerro tästä muillekin!