Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

     
  2. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

  3. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Nyt liikkuu!!! :cool: Millä sait lopulta pelaamaan noin hyvin?
     
  4. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Eniten varmasti vaikutti keli lämmintä oli 7c ja pudotin trottle boostia on nyt 7%. Ei vakioputkella ja ilmanputsarilla enempää boostia 'tieten' kestä
    täytyi vaan etsiä aava paikka kun metsän kohdalla oli kostea tie niin sutimisen esto vilkutti ykkösen läpi..
    Vielä kun tyhjentäisi peräkontista 150kg tavaraa niin saisi ainakin kympän pois ajasta...viikko sitten soittelin ja pistin loudmouth2 pakoputkesta ja 85mm trottle bodystä kyselyä s.postina Oulaisten pojille vaan ei ole vielä kuulunut mitään.
     
  5. autoilija

    autoilija Gearhead

    Lienee 2.7?
    Vaikka sanotaankin että 2.7 -koneen ongelmat korjattiin jo vuosituhannen vaihteessa se on edelleenkin murhetta.Öljynkierron ongelmia näissähän on,toki voi olla ihan muutakin.
    Laita kopat kiinni ja unohda koko asia,kyllä se menee vielä.Ei se huono kone ole,muttei näillä ajeta puoli miljoonaa...3.5 kyllä menee sen,mutta on tarkka öljynvaihdoistaan ja huolenpidosta.2.7 ei vaikka kuinka tekisis mitä tahansa.
     
  6. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Mä en suostu uskomaan tuota, näillä on ajettu isoja kilsoja ympäri maailmaa ja nuo öljynkierto ongelmat on myytti joka perustuu varhaisen koneen liejuuntumisongelmiin. Sen sijaan 3.5 koneessa porsii kiertokangen laakereita ilman mitään syytä...

    Vaihdoin nokat, jakoketjun ja vesipumpun. Taas mennään toiset 170 000. Vanhojen mökkien kovakromaus oli irtoillut eli kyseessä oli valmistusvika. Autoliike korvasi .
     
  7. autoilija

    autoilija Gearhead

    No,älä usko.Montako puolimiljoonaa 2.7 -koneista näet missään maailmalla?
    3.5 on tosiaan siitä ongelmallinen,mutta se kyllä kestää kun sitä huoltaa,ne eivät porsi ilman syytä,eivät ainakaan huonouttaan.
    En halua tietenkään aliarvioida k.o konetta,se on varmaankin ikuinen oikeissa käsissä,mutta karu totuus on kuitenkin ettei se ole yhtä luotettava kuin 3.5.
    Uskon että ajat sillä vielä toiset 170tkm.Eikä se öljynkierto-ongelma ole myytti laisinkaan...Minulla oli jopa linkkikin siihen ihan tälle vuosituhannelle paljonko oikeustapauksia tästä moottorista on tehty...siis edelleenkin.Mutten siis maalaa piruja seinille,hyvissä käsissä se varmasti kestää maailman tappiin.

    Chryslerin teknikoita vapaasti lainaten;3.5 -kone on yksi parhaimmista heidän itse suunnittelmistaan moottoreistaan,jollei jopa paras.
    Tuohon voin kyllä yhtyä.

    Sellaista 2.7 konetta ei ole olemassakaan jota ei ole avattu vähintäänkin 2-3 kertaa ja mittarissa puoli miljoonaa,sellaista ei ole.Mutta sellaisia 3.5 koneita on joita ei ole avattu kertaakaan.
     
    Muokattu: 1.10.2016
  8. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Löysin viimein alkuperäiset awd vanteet.
    Jos jotain kiinnostaa valkoiseksi käsitellyt takavetoisen alkuperäiset vanteet kesäkummeilla... niin kyselyä vain...halvalla lähtisi...
    Ps 5.66s on nyt 5.55s
     
  9. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Pudotin syys siivouksessa peräkontista kamat pois auton painoksi jäi 2120kg tankki täynnä...
    Lämmintä 4c 5.40s 0-100kmh
    Luistonesto pois ja 5.36s sitten kierroksia jarrua vasten 5.32s
    Edelleen pelkkä diablosport.
    Tässä talven aikaan jos sen putken yms kivaa saa niin täytyy toiveet asettaa 4 sekunnin puolelle kun kesällä haaveilin 5 sekunnin pintaan pääseväni ja se menee sen jo nyt
     
    Pertti K tykkää tästä.
  10. Bukero

    Bukero Gearhead

    alkaa vaikeutua varmaan tuosta ajasta alaspäin kymppien pudottelu.
    joutuu piakkoin raappaamaan klaseista jäätä pois että ehtii johonkin...
     
    päivystäjä tykkää tästä.
  11. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Tuo throttle boost ei vaikuta tehoihin millään muotoa, se vaikuttaa vain kaasun herkkyyteen, eli toisinsanoen avaa vain nopeammin läppärungon selälleen. Joten tuo ei sinänsä vaikuta kuin ajotuntumaan :) Itse pudotan sen nyt 12%:sta 0%:iin kun talvi tulee, talvella siitä on vain haittaa liikkeellelähdössä jne.
     
  12. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Tjaa ilmeisesti moottori stumppaa kun tyhjäkäynniltä linttaa kaasun pohjaan kun oli enemmän trothlea tai jotain seoksien vääristymistä kun eron huomasi kyllä☺
     
  13. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Mulla ei huomaa muusta ku alkaa vaan helpommin sutimaan ja kone vastaa kaasuun paljon nopeammin. Voihan se toki olla ku sulla nelikko että jostaki syystä läppä aukeaa niin nopeaa ettei se ehdi kunnnolla reagoida, aika kaukaa haettua ehkä mutta voihan se olla kun sulla ei tuo sutiminen toimi "sulakkeena" äkkiteholle ettei tuo Hemi pelaakaan niin hyvin jos läppä aukeaa pirun nopeaa.
     
  14. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Ei mitenkään kaukaa haettua ainakaan omasta mielestä kun auto on aina ollut noissa 0-100kmh testeissä voimattomamman tuntuinen mitä perusajossa varsinkin tuolla alle 3000rpm sitten pyörähtää toisinpäin kuten tossa mun 5.66s videollakin näkyy. Sitä 5.32 sekunttista en ole vielä youtubeen ladannut ja nyt on nastat alla niin en testailekkaan ennen kevättä.
     
  15. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

  16. Soikhei

    Soikhei 3rd gear

  17. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Lue tää topicci läpi niin saat vastauksen. Omastani olen tähän mennessä rempannut:
    Etujarrut, raidetangonpäät, laturin, ohjausakselin ristinivelen, reaktiotangot eli alustan palikkaa menee noilla kilsoilla jos alkuperäisiä.

    Kesäkuussa ostin ja 30 000 tullut nyt lisää.

    3.5 koneesta kandee tarkistaa onko jakohihna ja vesipumppu vaihdettu.
     
  18. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    tuostakin katteli tarkemmin niin viisari ei kyllä ollut vielä 100:ssa kun numerot pysähty 5.32s aikaan, pikemminkin 92km/h? otin tosta videosta pysäytyskuvankin mut en näköjään saa laitettua sitä tähän...
     
  19. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Joo itse katsoin samaa ja ajattelin että onkohan jenkkipojan 60 mailia oikea nopeus mikä on vaan suoraan käännetty kilometreiksi.. mutta navigaattorilla mittari heittää 2-3km/h...
    Odotellutkin että milloin joku laittaa omia tuloksia että saisi verrata
     
  20. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Se voi olla että tuo digitaalinen pysyy paremmin perässä kuin tuo viisarilla oleva mittari, pienestä erosta kuitenkin kyse. Mutta ei tuo nyt täysin luotettava ole tuo mittaus tuolla syslerin omalla kiihtyvyysmittarilla, siihenhän vaikuttaa heti esim. renkaiden kokokin, eli lähtökohtaisesti voi suuntaa antavana pitää mikäli nopeusmittari pitää paikkansa tarkasti.

    Takavetoisellahan saa kaasun survomalla pohjaan vaikka 3s ajaksi kun antaa sutia mittarin sataseen :D Nelikolla ei tuota pystyne tekemään kun ei taida sutia sataseen asti kuitenkaan. Jokatapauksessa on tuo Hemi jo vakiona yllättävän liukaskulkuinen, saatikka vähäkään piristettynä. Kyseessä kuitenkin melkoinen tankki autoksi.
     

Kerro tästä muillekin!