Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. rysleri67

    rysleri67 1st gear

    Juu kyllä se kuulostaa normaalilta käynnistykseltä että hyrähtää ja sammuu samantien..kokeilin vara avaimella ja sama juttu..
     
  2. rysleri67

    rysleri67 1st gear

    Voisitteko ystävällisesti vinkata semmoisen pajan joka optimoisi ja laittaisi kerralla kaikki kuntoon rysystä..
     
  3. C '70

    C '70 3rd gear

    Nyt en tiiä sitte auttaako onko fiksua, joku saattaa sanoa että älä tee mutta mulla alko toimimaan tän jälkeen. Itelläni autto kun rankasin laitetta vittuspäissäni kunnolla muutaman kerran töihin aamulla lähtiessäni. Saman vuotinen oli ja myös riisseli. Eli tein sillain että heti ku lähti käyntiin pistin plääkät levälleen annoin huutaa jonkun aikaa ja tyhjäkäynille sitte taas lisää lämää. Sillon tosissaan kyllä näytti sitä punasta salama valoo näytössä, pari kertaa rankasua vehkeille eikä enää tullu sen jälkeen. Enkä sano että olis mikää korjaus mutta hermo meni ja rankasin sitä ni tietää ainakin ketä sitä käskee.
     
    rysleri67 tykkää tästä.
  4. rysleri67

    rysleri67 1st gear

    Jep..mä oon ajanut tolla jonkun aikaa pelkästään kakkosella että kierrokset pysyy yli 3500 että toi dpf alkas vörkkii..en tiä tykkäskö se kyttyrää siitä..onko muuten kokemuksia noista dpf puhdistus aineista..
     
  5. isalmela

    isalmela Gearhead

    Sun paikkakunta ei oo mulle selvillä, mutta Jamant on näiden asiantuntija
     
  6. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Tolla konstilla saa ykkösen kiertokangen laakerit paskaks aika hyvin. On aika herkät kolkottamaan jos niitä kiusaa ennen kuin öljyt lämpimät.
     
  7. C '70

    C '70 3rd gear

    Saitko laitteen toimimaan vai jäitkö mökille jumiin.
     
  8. rysleri67

    rysleri67 1st gear

    Mökillä jumissa..tänä aamuna kun kokeilin niin lähtee heti mutta samantien ikään kuin kuristuisi tai tukehtuisi.
    Virta avain tempulla ei anna mitään vikakoodeja..
     
  9. sirkus

    sirkus Gearhead

    Onko auto facelift eli uudemmalla avaimella? Jos on niin koitappa lähteekö sähkönen rattilukko pois päältä kunnolla? Mulla jäi omassa rattilukko silleen puoliks päälle ja käynnisty ja sammu samantien.
     
  10. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Muistaakseni uudemmat sähköt ei anna avainjumpalla koodeja, et se on vanhempien ominaisuus.
     
  11. rysleri67

    rysleri67 1st gear

    Sellainen muovi avain..ei tunnu siltä ettei rattilukko avautuisi.. avain jumppa toi näyttöön neljä viivaa ja hetken päästä tekstin done. Kai se on kuskattava jollekin pajalle..tuli vielä mieleen että voiko öljyn vähyys vaikuttaa asiaan..onko siellä joku öljyvahti..mitä öljyä kannattaa lisätä..
     
  12. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Virtalukko on ainakin oireiden perusteella sama syy joka Jeepissä aiheuttaa tuota käynnistyy ja sammuu oiretta (eli Grand Cherokeet 2008-> ja ainakin kahteen vai kolmeen oon vaihtanut 2011-12 -malleihin virtalukon, haittana on, että samalla pitää vaihtaa se rattilukkomoduli, se kun ei paritu uuteen virtalukkoon enää, on kertakäyttökamaa)...
     
  13. Stetson

    Stetson 3rd gear

    Asiaa ajovaloumpioista:
    Kyseessä vuosimalli 2006 xenoneilla ja korkeuden säädöllä. Oikean puolen umpio päässyt melko sameaksi. Kuskin puolelle ilmeisesti joskus vaihdettu kun on sen verran hyvässä kuosissa. Ajattelin kokeilla kiillottaa tuon huonon hyväksi mutta jos ei onnistu niin mikä neuvoksi? Esim. Uspartsilla pelkästään jenkkimallin umpioita tarjolla. Käykö tuollainen euromallin autoon? Voiko pelkän lasin vaihtaa? Jostain bongasin euromallin xenon-umpion korkeuden säädöllä ja hinta oli about tonnin joka on vähän turhan paljon.
     
  14. sirkus

    sirkus Gearhead

  15. jänis2

    jänis2 3rd gear

    Sen voi myös lakata uudestaan. Hioo vanhan lakan pois ja lakkaa "automaalilla". Lakkaan muovitartunta joukkoon ohentimen tilalle. Toimii ainakin glasuritin lakalla.
     
  16. rysleri67

    rysleri67 1st gear

    No niin..auto tuli huollosta eikä mitään vikaa löydetty..oli lähtenyt pitkällä starttauksella käyntiin..nyt polttoaineen seassa joku puhdistus litku..ei vika koodeja paitsi tuo dpf..sekin nollautui käyttämällä paineanturin piuhan irti..onko kyseinen anturi se joka on siinä turbon oikealla puolella..pimeneekö se kerralla vai voiko oireilla..
     
  17. rysleri67

    rysleri67 1st gear

    No niin..auto seisoi muutaman tunnin pihassa ja sama juttu..lähtee käyntiin ja sammuu heti..ei lähde pitkällä starttauksellakaan..
     
  18. rysleri67

    rysleri67 1st gear

    Kellään olis tarvetta pikkuvikaiselle..:(
     
  19. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Jos se DPF-pönttö on ihan tukossa ei sieltä kulje ilmat (pakokaasut) läpi , sama kun laitat sen tennispallon sinne pakoputkeen , niin sahauttaa kunnes paine kasvaa riittäväksi ja pallo lentää pois.
    Kahdesta mesestä ton pöntön putsannut niin ei uskois miten voi olla täynä nokea ja karstaa ja lujassa. Pari pulloa viemärinaukaisu ainetta sai käyttää liotukseen ja päivän aikaa , painepesurilla molemmista päistä välillä vettä ennen kuin aukesi . Jos se dpf-anturi on pitkään ollut hajalla ja valo palanut niin ei polta pöntössä nokiapois .
     
  20. rysleri67

    rysleri67 1st gear

    Huollon jälkeen ajoin lenkin ja kaikki tuntui toimivan hyvin. Auto seisoi puoli päivää pihassa ja käynnistys ongelma palasi, mutta mitään vikavaloja ei syttynyt. Huollossa heräsi myös kysymys että onko kyseessä paine anturi vai paineero anturi..tuon paineero anturin olen vaihtanut mutta en tuota paine anturia..joka käsittääkseni sijaitsee siinä turbon oikealla puolella.. mutta estääkö sen toimimattomuus käynnistymisen ??
     

Kerro tästä muillekin!