Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Öljytikun katkeaminen on ihan ominaisuus. :D
    Takaikkunoiden lukitusnapissa pitäs olla valo.
    Metallinen ääni voi olla jarrupalat tai nivel. Yks mikä rämisee/kolisee on kun jarrukilpi ruostuu irti.
     
    kerkko tykkää tästä.
  2. TURBOapc

    TURBOapc Gearhead

    Tuosta kolinasta tulikin itsellä ensimmäisenä mieleen satula/ tai palat
     
  3. TURBOapc

    TURBOapc Gearhead

    No niinpäs näyttää olevankin kun ottaa silmän käteen ja katsoo :)
     
  4. TURBOapc

    TURBOapc Gearhead

    Onkos tässä sinulla olevassa kiina versiossa valaistus ihan oikean sävyinen, ja toimii himmennyksen kanssa ihan oikein?
    mietin vaan että jos tuommoisen hommaa niin ei tarvitse siihen tehdä heti poltin jumppaa
     
  5. TransSami

    TransSami Gearhead

    Joo, väri on oikea. Sellainen vihertävä. Noissa kiinan valokytkimissä väri taitaa järjestään olla sinininen mutta tässä siis ok.
    Ja himmenninkin toimii niinkuin kuuluu.
     
  6. TURBOapc

    TURBOapc Gearhead

    no niin, autoon tehtiin luottoasentajan toimesta katsastustarkastus ennen kuin käytettiin konttorilla, mainitsin kolahtavasta äänestä jonka itse epäilin tulevan jarruista.
    nooo. hansikaslokerossa oli lukkopulttien hylsy joka osasi kolahtaa kerran pysähdyttäessä ja kerran liikkeelle lähtiessä :)

    kaikki muuten ok. perä hieman kostea oikealta puolelta mutta pitää pestä ja katsoa tuleeko vetoakselin tiivisteestä vai onko tullut huohottimen kautta(mitä näistä lueskeli niin olivat vaihtaneet noita huohottmia jonkin verran. onkohan parannettua versiota saatavilla vai onko vaan hajonneet / ylitäyttöä)

    Öljymittatikkukin tuli ongittua ylös ja uusi tilalle. litran sai kaataa öljyä koneeseen. (mutta vanhoilla menty muistaakseni yli 10 000 eli vaihdon paikka)

    Pidemmän ajorupeaman jälkeen pieni pysähdys ja uusi liikkeelle lähtö niin starttauksen jälkeen syttyy vikavalo, herja P0406 muiden kokemuksista rohkaistuen en tehnyt vian hakua sen enempää vaan tilasin suoraan uuden egr venttiilin (näitä kuulemma mennyt 100 000 mailin molemmin puolin)

    joten sitä odetellessa, samalla tilasin uudet tulpat koska niiden vaihtoaika myös käsillä.
    pitänee samalla vaihdella uudet jarru ja jäähdytin nesteet sekä ne moottoriöljyt
     
  7. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    EGR on nopea vaihtaa, n. 20min, mistä 5 minuuttia menee ihmettelyyn. Varovainen vaan kun irrottaa EGR ja imarin välisen putken, ettei imusarjanpäästä tiiviste tipu yms.
     
  8. Soikhei

    Soikhei 3rd gear

    Viime aikoina on Chryslerin valot temppuilleet oikein urakalla. Oikeanpuoleinen xenon-lähivalo on räpsinyt ajoittain jo vuosia, nyttemmin alkanut räpsimään jatkuvasti. Uusi ilmiö on se, että molemmat xenonit räpsii, jopa niin että sammuu välillä valot kokonaan. Välillä ei edes parkit syty. Uutta ajovalokatkaisijaa on kokeiltu, korkeudensäätö kytketty hetkeksi pois, ja ei vaikutusta. Oisko kellään "tekijämiehellä" vinkkejä mikä voisi olla vikana? Voiko xenonit vanhentuessaan ryhtyä tekemäään tällaista? Pari kertaa käynyt niin et valot on syttyneet vaikkei ole edes valokatkaisijasta kääntänyt valoja päälle.
     
  9. Morgan 5.7

    Morgan 5.7 1st gear

    Mulla ainakin temppuili samalla tavalla, räpsyi miten sattuu. Vika korjaantui kun vaihdoin uudet xenonit
     
  10. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Kokeillu poistaa sen ohjainboxin käytöstä. Itsellä ei kokemuksia noista, kun Dodgeissa ei moisia ylellisyyksiä ole :D
    [​IMG]
     
  11. Soikhei

    Soikhei 3rd gear

    Jep, otin liittimen pois, mutta ei vaikutusta. Vaikuttaako vaihtokunnossa olevat xenonit myös mittariston pimeäksi menemisen hetkittäin yhdessä ajovalojen kanssa?
     
  12. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Jyrkkä ehkä. :) Yksi voi olla jos ballasti on menossa, niin voi aiheutella sekoamisia.
    Jos itse valoista ja katkasijasta ei löydy ongelmaa. Sit onkin vaikeampi, sit voi olla virtalukko, kellojousi ratista, FCM... yms Välillä kun nettiä lukee, niin osa on ihan helppoja vikoja. Osa ei selviä ikinä vaikka puolet autosta vaihdettu.
     
  13. Soikhei

    Soikhei 3rd gear

    No niin, alkaa arvoitus ratketa. Kokeilin vielä kiinalaista katkaisijaa, ja valot eivät enää "elä omaa elämmänsä", vaan toimivat normaalisti. Edelleen oikeapuoleinen xenon ajoittain räpsähtää, muttei sammu kokonaan. Oikeanpuoleinen xenon on hieman räpsynyt koko auton minulla olo ajan, eli noin 7 vuotta. Pitää joskus kokeilla vaihrtaa uudet polttimot, josko tuo pienoinen räpsyminen oikealla puolella sillä korjaantuisi.Vanha katkaisija sen sijaan kadotti välillä molemmat valot ja O asennossakin saattoivat palaa. Eli kyllä se katkaisijassa oli vika.
     
  14. TURBOapc

    TURBOapc Gearhead

    Olen myös havainnut että oikean puolen xenon räpsyy. Ajattelin että itse hehku menossa rikki..omaan on hiljattain valokatkaisin uusittu. Syytä en nyt muista kun ei ole kuitit käsillä..pitänee kokeilla vaihtaa polttimot. Onkos näissä d1s polttimot va mitkä?
     
  15. TURBOapc

    TURBOapc Gearhead

    Onko ehdotuksia handsfree/musiikin striimaukseen.?
    Suoraan ei varmaan mitään löydy mutta onko joku rakennellut hyvän paketin.minulla siis pelkkä cd ilman navia
     
  16. sirkus

    sirkus Gearhead

    Jep d1s mut vo i kyl olla myös ballastissa ongelma
     
  17. TURBOapc

    TURBOapc Gearhead

    No niin, Egr venttili vaihdettu, samalla vaihtui sytytystulpat. Vikamuistin tyhjennys. Samalla nollasin moottorin ja vaihteiston ohjainlaitteen opitut arvot.
    ainakin matka kotiin sujui ilman häiriövaloa. samalla tuli testattua lämpimässä hallissa että ilmastointi laite toimii. Vielä johonkin lähtöön vaihtaa ne moottoriöljyt ja suodatin sekä jarru ja jäähynesteet. ja samalla pestä perämurikka ja seurata että vuotaako oikea vetoakselin tiiviste vai onko vain ollut ylitäyttöä /tullut huohottimen kautta tms..
     
  18. TURBOapc

    TURBOapc Gearhead

    Huomasi muuten ihan silmin että vanha egr oli juuttunut auki asentoon kun vertasi uuteen
     
  19. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Vaihda myös ohjaustehostimen öljyt, nämä monesti aikamoista tervaa. Vaikka niille ei ole vaihtoväliä, mutta ens usko se tökötti siellä ainakaan helpottaa pumpun tai hammastangon elämää. ATF+4 öljy.
    Oikea tapa ois ottaa letkut irti ja pyöritellä rattia laidasta laitaan, että järjestelmä tulee tyhjäksi. Itse vaan imasin säiliön 4-5 kertaa tyhjäksi ja uudet tilalle.
     
    isalmela tykkää tästä.
  20. TURBOapc

    TURBOapc Gearhead

    Hyvä huomio, Kiitoksia!
     

Kerro tästä muillekin!