Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. Isamu

    Isamu Gearhead

    Se on hieman nuhjuinen ja pari kohtaa repsottaa, kun yhden iltapäivän uhraisi pesuun ja fixaamiseen niin freesaantuisi tosi hyvin, perustaltaan kuitenkin vaikutti olevan kunnossa ja ehjä, kaikki autossa toimi ja ajoltaan hyvä, löytyy myös tosi hyvin huoltomerkintöjä ja rekisteritietojen mukaan viihtynyt jokaisella omistajallaan useita vuosia, edellisellä ollut joku kuusi vuotta.
    Takaoven kahvan alla ihan pientä alkavaa kuplaa, pohjaa sekä helmoja yritin katsella taskulampulla mitä siinä pihassa pystyin ja pohja näytti hyvältä, helmojahan ei niiden muovien alta oikein tahdo nähdä. Olin saanut vinkin raottaa helmamuovia minkä pystyy ja lyönti perään, jos putoilee ruostetta ja likaa niin kannattaa poistua.

    10 vuotta ajellut subaruilla niin kova mietintä luovunko nelikkovetoisesta autosta joka todella hyvä sekä menee kohtuu kuluilla ja tilalle takapotku V-kasilla joka itselle iso kysymysmerkki.
    Kaveri jo heittikin, että sitten mulla on kaksi harrasteautoa jos ostan hemin :p
     
  2. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Sitä Matin autoa kommentoin ihan kuvien ja ilmoituksessa olleiden tietojen pohjalta, ja mitä omia kokemuksia yleensä 300c korista ja niiden yleisistä vika kohteista. Noi ovenkahvojen ympärykset on yks yleisimpiä kohteita maalivialle, noi helmat jos auto esim tulva-auto tai muuten kovasti kuralle ja kosteudelle esim savitiet altistaa, pitäis muistaa pestä. Samoin molemmat apurungot helposti pinta ruosteessa kun kivet hakanneet maalit rikki.
    Toisalta kyseiset autot jo 15v. iässä ja ymmärrettävästi ei enää uuden veroisia, eikä myöskään liikkeet uhraa niihin euroakaan fiksiin tai pesuun , mitä ihmettelen .
    Sisä pesu ja imurointi ym. pikku fiksi muuttaa yleensä ihan uskomattomasti ilmettä .
     
    Isamu tykkää tästä.
  3. Isamu

    Isamu Gearhead

    Ymmärsin ja samaan itsekin viittasin, tuo sininen freesautuisi varmasti tosi hyvin kun just yhden lauantain kunnon aineilla ja vaivalla kävisi joka nurkan ja pinnan läpi sekä uusisi muutamat hukkuneet muovinastat mitä bongasin yms pientä fixiä
    Edit: Mitä siinä taskulampun avulla vilkuilin auton alle niin takakelkka/akselisto näytti ihan kohtuu hyvältä.
     
    Muokattu: 11.11.2024
  4. Isamu

    Isamu Gearhead

    Kiitti vinkeistä ja rohkaisusta @Fuselage ja @-71 MoPar , mut tällä kertaa rohkeus ei riitä vaihtamaan loistavasti palvelevaa subarua tuntemattomaan hemiin vaikka intoa ja kiinnostusta onkin.
    Ehkä sit joku toinen kerta kuume voittaa järkiperusteet
     
    Fuselage tykkää tästä.
  5. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Tämäkö? https://www.nettiauto.com/chrysler/300c/14702952
     
  6. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Tämä just, on se auto mistä oli kansipahvi laitettu väärinpäin ja seeti rengas pudonnut männän päälle. Molemmat kannet oli koneistuksessa ja mäntä vaihdettu ja nyt toimii nätisti . Vian alku syy varmaan termari vika ja siks lämmöt noussut ja seeti pudonnut ja pahvi palanut .

    Laitoin huutokaupoille , https://huutokaupat.com/kohde/5102691/chrysler-300c-2005
     
    Muokattu: 16.11.2024
  7. Isamu

    Isamu Gearhead

    https://classic.nettiauto.com/chrysler/300c/14686920

    Jäi vaihtokauppa kaivelemaan niin kävin vilkaisemassa tätä uudemman kerran ja keskityin tutkimaan helmojen aluetta sen mitä pystyin, tunkkauskohdan lähellä muovissa kolo ja siitä näkyi ruostetta molemmin puolin, muovia raottamalla myös lisää. Tiedä häntä miten pahasti sitä lopulta on, mutta nähnyt kuvia kohtuu lohduttomista ruostetapauksista.
     
    Muokattu: 17.11.2024
  8. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Se muovi on 4kpl 10mm mutterilla kiinni, ne on nopea aukaista jos haluaa nähdä runkopalkin paremmin. Ja jos se muovinen tunkkaustalla puuttuu, niin joko sitä on jo hitsattu tai sit ruoste on irroittanut sen. :D
     
  9. Isamu

    Isamu Gearhead

    Puhun nyt siis helmasta, siinä pieni kolo josta näkyi jokin vedenpoistoreikä ja sen ympärys oli aika rupinen ja ruskea, siitä kun katselin niin jatkui ylöspäin. Vai ymmärsinkö jotain väärin mitä tarkoitit 10mm muttereilla?
    Jokseenkin hankalaa työntää päätä sinne väliin jotta näkisi paremmin, on kohtuu matala.
     
    Muokattu: 18.11.2024
  10. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Kun avaat ovet niin näet muovihelman rajan ja siinä ylälaidassa on suorakaiteen muotoisia painonappeja noin 40-50cm välein ne jos nostaa pois jollain koukulla tai ruuvarilla niin helmamuovi irtoaa ulospäin korista , alalaidassa ei muistaakseni ole mitään kiinnikettä vain U- mallinen kantti .
    Sitä en tiedä antaako liike irroittaa muovin vaarana on kiinnike muovien hajoaminen .
     
  11. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Aaah, helmasta. Luulin että alla olevasta runkopalkin peittävästä muovista.
     
    Isamu tykkää tästä.
  12. Isamu

    Isamu Gearhead

    Netistä bongasinkin ohjeet helman irrotukseen eikä ole mitenkään vaikeaa, tosiaan iso riski kammeta 18 vuotta paikallaan olleita muovinastoja irti niin tuskin liike siihen suostuisi ellei olisi esittää korvaavia kiinnikkeitä paikan päällä.
     
  13. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ei muuta kuin tilaamaan pussillinen 1BA41AX1AA tuotteita. :D
     
  14. Isamu

    Isamu Gearhead

    Ebaysta katselin jo, pussillinen olisi muutaman euron :p
     
  15. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Onko etuapurunko missä kunnossa tuossa AWDssa?
     
  16. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    On hyvässä kunnossa , on pintaruostetta mutta helppo putsata teräsharjalla tai porakoneeseen harja ja uutta maalia päälle, niin tein tohon 3,5litr V-6 minkä vasta myin, siitä tuli tosi hyvä.
     
  17. Mr Banner

    Mr Banner 2nd gear

    Saako farkun takakonttia auki sisäpuolelta,kun tässä on akku ollut monta kk aivan mykkä?
    Ja akun kun vaihtaa -06 farkkuhempukkaan ,pitääkö se ohjelmoida autoon?
     
  18. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Saa. Keskellä takaluukkua sisällä, on pieni neliön muotoinen muovipala, sen kampeaa ruuvarilla yms irti, niin alta paljastuu vipu millä saa kontinlukon auki mekaanisesti.
    Ei tarvii ohjelmoida. Mutta voi olla jotain sitkeitä low voltage vikakoodeja, mitä kummittelee, yleensä ABS, EPS yms. Mutta pitäs hävitä ajamalla.
     
    Mr Banner tykkää tästä.
  19. Mr Banner

    Mr Banner 2nd gear

    Kiitos.Löytyykö mistään ilmaista factory service manualia pdf:nä?
     
  20. Fuselage

    Fuselage Gearhead

Kerro tästä muillekin!