Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. palontie

    palontie Double Gearhead

    Joo.Hylkäsin tällä kertaa ton automallin.
     
  2. Jza

    Jza Double Gearhead

    Ymmärrän. On siinä paljon autoa ja vetokykyä hintaansa nähden, mutta niveliä menee kuin näkkileipää ja tosiaan verottaja ei ole kaveri tuon kanssa.
     
  3. Bukero

    Bukero Gearhead

    alkaa olla kotimaassakin tarjontaa 300C kraisuista. parivuotta sitten oli rapiat 30 autoa nettiautossa tyrkyllä kun omaani valitsin/haarukoin ja nyt niitä on yli sata.
    onkohan näissä joku pahakin vika kun kaikki haluaa eroon näistä.
    veroahan näistä saa maksaa ittensä kipeeks.
     
  4. palontie

    palontie Double Gearhead

    Joo,paljon on myynnissä suomessakin.
     
  5. toyota...

    toyota... Gearhead

    No nyt on seuraavalla kerralla viisaampi. Kiitos!
     
  6. Jza

    Jza Double Gearhead

    No noissa on ne muutamat pikkuviat. Swirl -moottori poksahtaa jokaisesta jossain välisssä ellei ole suojattu öljyltä. Nivelet kiukuttelee, käsijarru on melkoinen irvistelyn aihe joka leimaan ja jos katin tai hiukkassuodattimen joutuu vaihtamaan, niin rahaa kyllä palaa.
    Hyvinä piirteinä täytyy sanoa että se parin tonnin kärry tulee kiisselillä kuin huomaamatta perässä. Kulutukseenkaan ei vaikuta kuin pari litraa satkulle. Ja kyseinen laiva omassa ajossa 2000 kilsan lenkillä vei viime talvena 6.4 litraa satkulle, joka on mielestäni aika vähän.
     
  7. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    500 eurolla saa bensaa aika paljon kun ero dieseliin ei ole kummoinen eikä hemin kulutus ole edes puolta enempää dieseliin.. ja bensavehkeisiin saa nelivedon joka on erittäin hyvä lisä talviajoon
     
    palontie tykkää tästä.
  8. palontie

    palontie Double Gearhead

    Venäjältä aika monta tankillista..Tankki näyttäis olevan vaan surkean pieni 68ltr
     
  9. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    awd hemi touringille tehdas lupaa 9.9litraa sataselle matka-ajossa ja awd:n hyvä puoli on että katsastuksessa jarrut testattu koeajolla.. kun ei voi jarrutesteriin laittaa
     
  10. Bukero

    Bukero Gearhead

    ootpa malttanu rauhallisesti kaasutella...
     
  11. Jza

    Jza Double Gearhead

    Bensavehjettä harkinnut itsekin. Mutta toisaalta tommoinen iso kärry perässä, niin riittääkö enää 25 litraa satkulle? Joskus tuli revittyä samaa kuormaa autolla, jonka kulutus oli maantiellä keskimäärin 14.7. Ton yhdistelmän kanssa se oli noin 35-40.
     
  12. Jza

    Jza Double Gearhead

    No juu, oli sen verran huonot kelit, että ajeltiin kasikymppiä että pysyi tiellä. Mutta sitä tuo mittari näytti. Kaupunkikulutus kuivalla kelillä on sitten jotain 12 päälle, kun auto saa välillä kenkääkin.
    Tossa 800 kilsan jälkeen: http://aijaa.com/QSF3sn
     
    Muokattu: 13.2.2017
  13. macman

    macman Gearhead

    Laitetaan nyt tähän josko jotain sattuu vaikka kiinnostamaan niin hemin vero 499,20€ vuosi ja kulutus pyörinyt 3 tankillisen jälkeen siinä 10,8l/100km. Ajettu pääasiassa kehäteitä nätillä kaasulla ja diablon mpg boost ohjelmalla. :D
     
  14. starcraft

    starcraft Gearhead

    Just maksoin awd hemin vuosiveron ja oli 550 euron nurkilla.
    En tiedä paljonko kullakin näkkileipää kuluu mutta oon nyt ajellut omallani 55 tkm, eikä yhtään niveltä oo vielä tarvinnut vaihtaa. Täytynee koputtaa puuta....
     
    päivystäjä tykkää tästä.
  15. toyota...

    toyota... Gearhead

    Onko minkä ikäsissä hiukkassuodatin? Mä oon ollu siinä uskossa että ei ole...
     
  16. Roadkill

    Roadkill 2nd gear

    Itsellä lähti 300C HEMI kiertoon seuraavan sankarin ajettavaksi.
    Ehtihän sillä kurvailla sen 5 vuotta ja vähän päälle satatonnia.

    Ainut ylimääräinen vika jonka joutui tuona koko aikana korjaamaan oli mystinen jäähdytysnestevuoto joka osoittautui vuotavaksi termostaatin tiivisteeksi. Kulut itselaitettuna noin 20e.

    Koko ajan meni perushuolloilla. Mitään ylimääräisiä ei tarvinnut korjata.
    Niveliä ei vaihdettu tuona aikana yhtäkään.
    Ei ollut tarvetta eikä kolistanut ja katsastuksissa ei ollut väljiä.

    Ainut vika mikä seuraavalle jäi oli satunnaisesti välkkyvä apparin puolen ajovalo.
    Tosin sitä teki satunnaisesti sen viimeset 3 vuotta :D

    Voihan se olla että edellinen omistaja oli uusinut "kaikki" ennen minua tai sitten
    ne vaan on hyviä autoja. Tai sitten tuo oli esimerkki yksilö..
     
  17. Roadkill

    Roadkill 2nd gear

    Ainiin..

    Hyllyyn jäi myytäväksi jos jotakuta kiinnostaa ostaa:

    -alkuperäinen soitin. Ei navimalli.
    -Diablosport Intune ohjelmointikapula
     
    Muokattu: 5.4.2017
  18. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Muistithan laittaa diabloon tallenetun vakio ohjelman sisään että sillä voi jonkun toisen auton ohjelmoida.
    Itsellä on tuo diablo ja jos joku miettii kannattaako ostaa niin suosittelen lämpimästi. Saa hieman räyhäkämmät äänet tyhjäköynnillä ja persdyno väittää noin 100hv lisäyksen (oikeasti 20hv) mutta vaihdelaatikon toiminta tai vaihtamiskohdat sen tunteen tekee
     
  19. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Onneksi tuolle vararengas tunkki/kiinityssysteemille oli vain nouto olisin muuten kysynyt hintaa ja varmaan ostanut pois...
     
  20. Roadkill

    Roadkill 2nd gear

    Muistin kyllä. Eihän sillä muuten mitään tee jos softa on lukittu toiseen autoon :)

    Kyllä omassa CAI ja 93 octane tune, kaasupolkimen säätö ja shift firmnessin säätö muutti
    300:sen enemmän sellaiseksi kuin sen vakiona olisi kuulunut jo olla.
     

Kerro tästä muillekin!