Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Muistan lukeneeni, että yksi ratas siellä säätömoottorin sisällä irtoaa kiinnikkestään, jolloin ratas pääsee liikkumaan sivuttain ja aiheittaa ongelma. Välillä ratas pyörii, välillä ei. Mutta voihan se syy olla kalibrointi tai likainen anturi.

    Mikäli aikaa ja intoa on, niin vaihda kuskin puolen säätömoottori pelkääjän puolelle ja katso siirtyykö vika säätömoottorin mukana.
     
  2. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Missä lie vika? Navigaattori (REJ - 2005) sijoittaa auton Barentsinmerelle lähelle Murmanskia. Zoomaus ei myöskään pelitä, eli jos kartan kooksi laittaa vaikka 10 km, niin kuva on osittain harmaa ja kuvaan piirtyy viivoja satunnaisesti eri suunnista.

    Navi näyttää koordinaateilla tarkalleen oikean paikan. Lisäksi suuntanuoli kartan päällä kääntyy kuten pitääkin. DVD:n linssi on puhdistettu eri puhdistuslevyillä ja viimeksi purin koko aparaatin käsinpuhdistusta varten.

    Autossa oli aikaisemmin AA -version navin levy, jossa ei Suomea muuten kuin kehä kolmosen sisällä ollut. Nyt olen laittanut version AG, eli viimeisimmän version naviin, jolloin nämä ongelmat ovat ilmenneet. Sain toimittajalta toisen levyn, mutta sama vika jatkuu.

    Eli koordinaatit ovat oikein kun valikosta katsoo, mutta auton paikka kartalla on aivan väärä. Lisäksi kartan kuvaa lähentäessä viivat piirtyvät päin p:tä. Mistä päästä alan vikaa etsimään, etsimään, etsimään?
     
  3. ayrjola

    ayrjola 1st gear

    Jaa, tässä on sitten ajeltu kohta vuoden verran 2008 300C kiisselillä. Kilsoja on tullut hyvään tahtiin ja autoa on tullut huollettua vähän eri paikoissa. Ihan siis vaan huolto ohjelman mukaisesti. Tämä lisäksi laatikko öljyt vaihdatin kun ei ollut tietoa oikein niihen aiemmista vaihdoista. Autolla on nyt vajaan vuoden aika rullattu reilu 35t km (mittarissa nyt karvan vajaa 200t km). Sitten tuossa huhti/toukokuun vaihteessa olin tankkaamassa auto Shellin pihassa ja voimakas tuuli puhalisi Shellin mainos kyltin auton kylkeen. Vauriot olivat suhteelisen pienet, kuskin oven kylkilista naarmuuntui, maalipintaan ja oven alapuolella olevaan listaan tuli sen verran syvät naarmut että maalarille oli mentävä. Shellillä (lue ST1) oli asiaan pelisilmää ja sanoivat että vie auto korjattavaksi ja he maksaa laskun. Hommahan kuulostaa helpolta... no, tutulta maalarilta kysymään ja vastaus on että vie Autokeskukseen kun se lista pitää kuitenkin sieltä tilata ja kerta ei itse tarvii maksaa. Idea hyvä kyllähän nuo nyt Autokeskuksen vaurio korjaamolla tuon osaavat hoitaa. Ei muutakuin soitto Autokeskus AirPortille vantaalle. Ajat olivat vähän kortilla ja auto pääsi maalaukseen kesäkuun alussa. Auto oli pari päivää pajalla ja sitten tuli soitto että ovi on maalattu, mutta olivat tilanneet väärän puolen kylkilista. Ja tämän lisäksi heiltä puuttui jotain muovi klipsejä oven alla olevaan listaan. Menee seuraavaan viikkoon että saadaan lista ja klipsit. Autolla voi kuulemma ajaa ei haittaa että nuo osat puuttuu. Eihän siinä mitään muutakuin hakemaan auto pajalta ja kotia kohti (tämä oli torstaina ja itsellä alkoi viikon loma). Auto kotipihaan parkkiin pysähtymättä matkalla ja siihen se jäi koko viikoksi seisomaan. (Harraste auto tulille tietysti juhannusviikoksi). No, tulee seuraavan viikon maanantai ja Autokeskuksen kanssa on sovittu että menen heti aamusta sinne ja he laittavat listan ja klipsit paikoilleen. Menen auton luokse ja ihmettelen että miten tuo valo heijastaa ovesta noin oudosti... kuskin oven kahvan alla on kämmenen kokoinen painauma. Mitä V*ttua... asun omakotitalossa ja tonttia on riittävästi ja naapuri talojakaan ei meinaa metsän läpi nähdä. Eli lommo ei ole omalla pihalla tullut. No lyhyt päättely ketju eli ovat rutanneet oven siellä korjaamolla. Eihän muutakin Autokeskukselle näyttämään autoa. Vastatus yllättää... he katsoivat asentajien kanssa että kyllä se varmaan täällä sitten on tullut. Lommo siis suoraan oven kahvan alapuollella ja loiva, eli ei ole voinut tulla siihen ilman että kahva on ollut irti. No sovitaan uusi aika että yrittävät oikaista oven vetämällä ilman vaurioita maalipintaa. Jos ei onnistu niin he oikaisevat oven ja maalaavat sen uudestaan. Sijaisautokin tarjotaan heidän piikkiin. Menee viikon verran että saadaan auto pajalle. Vien auton taas pajalle maanantaina ja saan sijaisauton tilalle. Sovitaan että jos saavat vedettyä lommon ulos niin saan auton takaisin samana päivänä, muuten voin pitää sijaisauton kunnes auto on valmis. Tähän asiahan asiat ovat menneet niinkuin ne pitääkin... mutta koittaa torstai ja soitetaan että auto olisi valmis. Puhelimessa selviää jo että lommo on edelleen autossa ja sitä ei saa korjattua. Kuulemma vika on auton ovessa. Ensin selitetään että muissakin ovissa on lommot kahvan alapuolella. Höyry alkaa nousta korvista... onko ne nyt hajoittanut kaikki ovet.... Ei muutakuin katsomaan mikä tilanne on. Autossa on kyljet aivan suorat, ei mitään lommoja muissa ovissa kuin kuskin ovessa se joka piti korjata. Sitten tarina muutuukin että se on vaan kuskin ovi ja että lukkopesä vetää oven lommolle. Sitten keskustelu siirtyy Autokeskuksessa porrasta isomman herran kanssa. Kuulemma tämä oven painuminen klommolle on kyseisissä autoissa normaali vika.

    Kiitos niille jotka jaksoivat lukea tämä vuodatuksen ja nyt siis varsinainen kysymys teille -08 300C omistajille onko teillä kuskin oven kahvan alle ilmestynyt kämmen pohja kokoista painaumaa? Kun kerta autokeskuksen mukaan tämä on auton 'normaali' vika :p
     
  4. spede

    spede Gearhead

    Inhottavia nuo naarmutus tilanteet. Itsellä kanssa tilanne viime kesäkuussa kun olin 300c vahannut ja lähdin käymään illalla kaupassa jonka pihassa toinen 300 ja ajoin viereen parkkiin. Kaupasta tullessani mies tuli kertomaan että joku peruutti autoni päälle ja poistui paikalta. Onneksi tämä kaveri oli ottanut tilanteesta videokuvaa. Sain ukon metsästystä eikä ylläri ollut tajunnut että oli kolhaissut. Siinä sitten ehdotteli kaikenlaista kuititonta autotalli suharia. No maanantaina menee kunnon korjaamolle ja lokasuoja sekä etupuskuri maalaukseen sekä lista ja heijastin. Saa nähdä sitten millasta jälkeä syntyy.
     
  5. ayrjola

    ayrjola 1st gear

    Toivottavasti maalaus onnistuu, itsellä taitaa olla edessä taistelu tuulimyllyjä (lue: Autokeskus) vastaan ennenkuin tuon oven saa korjattua. Sen takia kyselin että onko muilla ilmennyt tuollaisia lommoja itsestään oveen kun kerta Autokeskuksen mukaan on ns. 'normaali' vika. Tyyppiviaksi eivät sitä kyllä sanoneet, näilläkin varmaan on vissi ero...
     
  6. elkamiina

    elkamiina Gearhead

     
  7. ayrjola

    ayrjola 1st gear

    Hmmm... kumma kun minulla ei tuota kuoppaa/painaumaa ollut ennenkuin auto kävi autokeskuksen maalaamossa. Onko sinulla korjattu/vaihdettu osia tuohon oveen?
     
  8. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Niin, onhan 12v aikana kenties ehditty jotain, mutta mulla ei ole tietoa.
     
  9. ayrjola

    ayrjola 1st gear

    Autokeskus vastasi lähettämääni reklamaatioon: "voi kyseessä olla normaali kahvan kiinnityksen yhteydessä tuleva pellin muutos, joka ei ole lommo." Onko ihmiset itse vaihtaneet (tai vaihdattaneet) kuskin kahvaa ja huomanneet että ovipelti olisi mennyt mutkalle tämän johdosta?
     
  10. calkemp

    calkemp 3rd gear

    Täällä hankittiin vähänaikaa sitten -09 crd farkku ja johan sitä alustaan joutuu osia vaihtamaan. Molemmat yläpallonivelet, oikea etummainen alapallonivel ja vakaajan(?) etupystytangot. Mistä olette hankkineen/tilanneet osia ja mitähän nuo osat on englanniksi.?
     
  11. Timo_K.

    Timo_K. 1st gear

    Alvadi.ee
     
  12. the kuningas

    the kuningas 3rd gear

    Alustavasti käytin sisälokarit takaa pois kun toinen oli rikki ja vaihdoin sen samalla purkaamolta hommattuun uuteen. Muuten sedanissa ja farkussa sama.
    Se poistoletku vastaa muovisen sisälokasuojan päällä olevaan äänieriste pehmusteeseen, joten poistoletkujen päät oli tukossa. Sama homma molemmin puolin. Puhalsin ilmalla putket auki ja huudoin kattoluukun välistä kakat pois. Leikkasin poistoputkien päät vinoon jotta ongelma ei toistu. Toivon että tämä vika korjautu tällä.
     
  13. toyota...

    toyota... Gearhead

    Mikä tuollaisessa -06 crd touringissa tekee et ohjaus nypyttää kääntäessä esim risteyksessä?
     
  14. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    ihan ensimmäisenä tarkistaisin ohjaustehostinnesteen määrän, ettei järjestelmässä liiku ilmaa.
     
  15. toyota...

    toyota... Gearhead

    Öljyt vaihdettu liikkeen mukaan. Ei oo sellasta nopeeta nypytystä mitä yleensä öljyn puute tekee. Vaan vähän niinku jumi jonka yli on kankee kääntää. Ja taas pyörähtää palan matkaa kunnes seuraava jumikohta. Voisko olla ristikko, vai koko ohjausvaihde sökö? Vai jotain muuta?
     
  16. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    En tunne rakennetta, mutta voiko olla iskarin yläpään laakeri?
     
  17. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Ei ole iskarin yläpäässä laakeria. On normi tukivarsirakenne, ei perssoni.
    Eipä siellä oikein voi jumittaa muu kuin raidetanko, joka taitaa olla yksi vika-altis paikka. Tai pumppu. Lisäksi kannattaa tarkistaa raidetangon kiinnitys. On tapauksia että se on löystynyt kiinnityksestään ja pääsee liikkumaan.

    Tuliko vika heti öljynvaihdon jälkeen, onko ohjaustehostin ilmattu kunnolla?
     
    Muokattu: 3.8.2017
  18. Soikhei

    Soikhei 2nd gear

    Käyntihäiriöitä Chryslerissä.
    Pari kertaa kesän aikana on ilmaatunut vikakoodi p 0300, eli satunnainen sytytyshäiriö, joka on nollattu kun ei muutakaan ole osattu tehdä. Auto on käynyt tuolloin ikäänkuin olisi pari pyttyä pois pelistä eli katkonaisesti moottoriäänien ollessa epänormaalit. Sammuttaessa ja uudelleen startatessa kaikki taas pelannut ok. Sytytystulpat vaihdettiin keväällä ennen näitä pulmia. Pari kertaa on sattunut myös siten ( viimeksi eilen), että liikkeelle lähtiessä auto on reagoinut kaasuun nihkeästi ja on väläytellyt moottorin vikavaloa, mutta valo on poistunut ja auto reagoinut kaasuunkin ihaan normaalisti. Osaako joku valaista mistä lähteä vikaa etsimään, kun ei ole mitään vikakoodia tällä hetkellä joka kertoisi missä mennään? Häiriöt siis satunnaisia. Auto siis 300c ja 3.5 moottorilla. Voiko bensasuodattimella ja sen likaisuudella olla tälläisiä oireita, olisi ainakin halpa osa vaihtaa?
     
  19. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Löyty oikein tiedote joka viittaa vähän tuohon suuntaan. Välkyttää satunnaista sytytyshäiriötä. Kyseessä siis venttiilien karstoittuminen. Eli jotain hyvää puhdistusainetta tankkiin ja annat monoa sille niin perhanasti.

    TSB 09-010-06 CHRYSLER

    Affected Vehicles
    2004-2006 (CS) Pacifica
    2005-2006 (LX) Chrysler 300 / Magnum/Charger

    Note: This bulletin applies to CS models Built after February 1, 2004
    equipped with a 3.5L engine sales code EGN.

    Note: This bulletin applies to LX models equipped with a 3.5L engine (sales
    code EGG) except 2006 vehicles equipped with California Emissions (sales
    codes NAE) built on or before May 2, 2006 see Bulletin 18-016-06 for more
    info.

    Condition:
    The customer may experience occasional engine misfire (rough running engine)
    during certain vehicle operating conditions.

    In addition, MIL illumination may also have occurred due to Diagnostic
    Trouble Code (DTC) PO300 - Multiple Cylinder Misfire. Various single
    cylinder misfire DTC's may also be present. If the frequency of misfire is
    high, the Powertrain Control Module (PCM) may place the engine in "Limp-In"
    mode.

    The misfire condition may be caused by one or more engine exhaust valves
    that are slow to close due to a build up of carbon on the valve stem.

    Diagnosis:
    1.) This condition may occur when the engine is not allowed to run at engine
    RPM's that are greater than 3,500 RPM. At 5,000 RPM or higher the engine
    exhaust valves will rotate if not impeded by high carbon deposits. Low
    engine RPM's and high carbon deposits are associated with short trip driving
    where the engine is not allowed to fully warm to normal engine operating
    temperatures. Cold ambient temperatures will increase engine warm-up time
    and increase the likelihood of carbon deposit build-up on the stem of the
    engine exhaust valve. Fuel detergent quality may also contribute to the
    condition; the customer may want to try a different brand of fuel.
    2.) Verify that the engine misfire condition is not caused by faulty engine
    mechanical or electrical components.
    3.) If the engine mechanical and electrical systems are operating properly
    perform the Repair Procedure.
     
  20. Soikhei

    Soikhei 2nd gear

    No perhana, vähän jo olin miettinyt josko lisäainetta laittaisn tankkiin. Pitää koeilla. Oisko STP,n complete fuel system cleaner sopiva aine tohon venttiilien karstoittumisongelmaan, vai joku muu? Sonaxin vastaava tuote näkyy olevan lähimarketissa ja hintaa on alle puolet STP.n tuotteesta. Auto mallia 2005 ja ajettu kohta 160tkm, eli johan tuota karstaakin voipi olla...
     
    Muokattu: 3.8.2017

Kerro tästä muillekin!