Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. päivystäjä

    päivystäjä 2nd gear

    Turvallisuuskampanja s43 (Etumatkustajan turvatyyny) Vaihto 300c ...vuosimalleissa 2005-2012 . Siinäpä vaihtorumbaa. Näitä on suomessa aika paljon. Eikä taida olla 20 minuutin homma.
     
    Muokattu: 3.8.2017
  2. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Itselläni tekemättä kuulemma molemmat, kun varailin aikaa. Kuskin puolelle vaihto tunnin homma ja repsikan 1 1/2 tuntia.

    Pidän aika hyvänä jälkimarkkinointina tuommoiseen munkin 2005 kottoseen tarjota tuo vaihto edelleen.
     
    päivystäjä tykkää tästä.
  3. päivystäjä

    päivystäjä 2nd gear

    Jep samaa mieltä. Takata airbag tehdashan sen maksaa ja taisi olla miljardeja maksava vaihto operaatio kun liki 50 miljoonan autoon vaihdetaan.
    http://blog.caranddriver.com/massiv...now-including-full-list-of-affected-vehicles/
     
  4. Bukero

    Bukero Gearhead

  5. Jza

    Jza Double Gearhead

    Kappas, toikin on aktivoitunut. Alkuvuodesta vaihdatin kuskin tyynyn ja yritin siinä samassa tuota apparin puolta, mutta eivät voineet tehdä, kun kutsu ei ollut vielä aktivoitunut. Täytyypä varailla aika.
     
    päivystäjä tykkää tästä.
  6. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Eka kysymys: Pitäisikö vuosimallissa 2005 palaa vakkarin valo mittaristossa? Omassa kipossa saa oranssin valon palamaan viikseen, mutta vihreää merkkivaloa ei saa näkyviin edes testaamalla mittariston toiminta ja merkkivalot trippimittaria painamalla (ennen käynnistystä).

    Toinen kysymys on soittimen vaihdosta. Autossa on Boston acuostic kahdeksalla kajarilla, eli sillä isommalla vahvarilla. Mankka on siis REJ, johon on huono saada navin päivityksiä, koska niitä ei ole. Hyvä puoli on se, että navigaattori näyttää ohjeet mm. mittaristossa (ajotietokoneessa), äänenlaatu on hyvä ja jos peruutuskameran haluaa, niin ostaa jostain Lock Pick -lootan.

    Mieleen tulee kaksi vaihtoehtoa. Toinen on vanhempi malli 8 tuuman näytöllä ja toinen on uudempi Androidin urkintalaite 9 tuuma näytöllä. Mutta en ole oikein varma toimiiko ajotietokoneen näyttö näillä melutoosilla laisinkaan? Samoin olen kuullut, että laitteet käynnistyisivät hitaasti, jopa 25 sekuntia menisi? Liekö vahvistimen fader ja balanssi myöskään toimivan? Ja tuon kosketusnäytön toiminta talvipakkasilla askarruttaa.

    https://www.seicane.com/en/inch-aut...ering-wheel-control-dual-zone-sd-ubs-s089730m

    https://www.seicane.com/en/inch-200...b-quad-core-cpu-16g-flash-mirror-link-s088713

    Mutta jos on kokemuksia kyseisistä toosista, niin mielelläni kuuntelen.
     
  7. päivystäjä

    päivystäjä 2nd gear

    Hemissä toinen pakosarja halki ja kylmänä sirisee hetken kunnes lämpenee ja hiljenee..
    kysymys olisikin onko kukaan tilannut peltisarjoja katalyysaattoreilla jostain päin maailmaa ja jokin pöröpöröputki kiinnostaisi. Taas hankaluutena awd ja farmari ..toisissa forumeissa sanotaan että farkku on reipas 4 tuumaa pitempi(12cm) että tarvii jonkun jatkoputken pakoputkeen ja peltisarjatkin erilaiset awd:ssa ja toisissa niitä sanotaan höpöpuheiksi? Kokemuksia/linkkejä tai jos jokin tarvitsee merikontintäytettä mulle -07 vuosimalliin passaavat saisi tilata
     
  8. Soikhei

    Soikhei 2nd gear

    Lisäaine ( Sonax) laitettu tankkiin ja ajoa jonkin verran alla. Tänään sitten antoi koodin p0152. Osaisiko joku kertoa mihin ongelmaan tuo viittaa,?Moottorin käynti ja reagoiminen kaasuun oli jälleen "katkonaista".
     
  9. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    P0152 on vikakoodi ylemmän kakkospuolen lambda-anturin jännite häiriöstä. Eli sylinterit 2, 4 ja 6 kuskin puolella pakosarjojen jälkeen.

    Noistakin on ollut joku takaisinkutsu. Mulla on vaihdettu molemmat katit ja lambdat ja siitä on leima konetilassa. Kyseessä tosin 2.7 kone.
     
  10. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    P0152-O2 SENSOR 2/1 CIRCUIT HIGH

    When Monitored:
    - Sensor Heater Temperature is greater than 496°C (925°F) and battery voltage greater than 10.99 volts.

    Set Condition:
    -The Oxygen Sensor voltage is above 3.7 volts for 30 seconds. One Trip Fault. Three good trips to turn off the MIL.

     
  11. the kuningas

    the kuningas 3rd gear

    Itellä tuo linkin alempi versio. Kohtuu hidas käynnistyyn, mutta jos radio on ollut viimmeksi päällä niin ääni kuulu jo aijjemmin. Faderi ei toimi. Muutaman kerran meni jumiin mutta takuuseen sain uuden canväyläboxin kun oli väärä se alkuperäinen. Sen jälkeen on pelannu. Ei näy ajotietokoneen jutut ja mittariston näytössä lukee aina joku FM 109.3 tai vastaava kun soitin päällä. Oisin ottanu tuon napillisen mallin mikä linkissä ylempänä mutta kun se oli loppunu.
    Tuolta tilasin: www.realmediashop.de Saa taxfreenä jos alv velvollinen ja takuukin näyttää toimivan. En ole niin tyytyväinen mitä voi hintaan olettaa mutta Spotyfy toimii ja soittimeen voi ladata biisit offline tilaan niin se korvaa kyllä kaiken.
     
    VANKKURI tykkää tästä.
  12. Soikhei

    Soikhei 2nd gear

    P0300 vikakoodi tuli nollauksen jälkeen takaisin, mutta tuo lambda anturin viittaava koodi ei. HUomiseksi varattu anturin vaihto. ONko mahdollista että vaihto on turha, vai voiko lambdaanturi aiheuttaa myös tuon 0300 koodin?
     
  13. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Onko kenelläkään vanhempaa Diablosportkapulaa, millä onnistuisi ohjelmallisestikin EGR käytöstäpoisto? Ei taida riittää pelkkä tulppaaminen, jos herja koskee venttiilin väärää asentoa?

    Keväällä vaihdetiin uusi EGR ja alkoi silti vilkutella hetki siitä vikavaloa ja aina sama vikakoodi p0404.

    Kuulemma onnistuu Chryslerin omalla laitteella, mutta eivät suostuneet toimenpiteeseen Autokeskuksella, kun ei muka onnistu. Mielellään olisivat ottaneet kyllä tutkittavaksi.:odwink:

    Kyseessä siis 3.5 pata.
     
  14. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead



    P0300- MULTIPLE CYLINDER MISFIRE

    When Monitored: Any time the engine is running, and the adaptive numerator has been successfully updated. Set Condition: The threshold to set the fault is application specific; it is tied to the level of misfire that will cause emissions to increase to 1.5 times the standard or in some cases 1%. It is always a two trip fault above the calibrated RPM. It takes 1 soft fail to set a malfunction and two trips to set the MIL. Three good trips to turn off the MIL.

    Possible causes:

    • asd relay output 2 circuit

    • injector control circuit

    • coil control circuit

    • ignition wire

    • spark plug

    • ignition coil

    • fuel pump inlet strainer plugged

    • restricted fuel supply line

    • fuel pump module

    • fuel pressure leak down

    • fuel injector

    • engine mechanical problem

    • pcm
     
  15. sirkus

    sirkus Gearhead

    Mulla Tahoe heitti tota P0300 koodia ku pa-pumppu veteli viimisiään
     
  16. Soikhei

    Soikhei 2nd gear

    Aiemmissa viesteissä kerrottiin venttiilien karstoittumisen aiheuttavan tuota p 0300 koodia. Nyt on annetu " oikeasti kovaa" kyytiä, kierroksiaa 5000 ja enemmänkin kiihdytyksissä. Lisäainetta tankissa. Tänä aamuna moottorin vikavalo hävisi. Lambda-anturia herjasi pari viikkoa sitten, mutta ei ole herjannut sen jälkeen. Taidan jättää anturin vaihtamatta, toistaiseksi.
     
  17. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Tää ongelma tuntui ratkenneen kun otin säätöpaneelin irti ja kolvasin sen rullan uudelleen kiinni piirilevyyn. Nyt puhaltaa taas kylmää ja kuumaa kuten kuuluukin. Kalibrointi onnistui akun irroittamalla ja antamalla sen käydä virrat päällä kaikki asennot itse läpi.
     
  18. päivystäjä

    päivystäjä 2nd gear

    Onko kukaan käynyt ohjelmoimassa päivävalo automatiikkaa maahantuojan starsense ohjelmalla? eli valoisalla pitää pitkiä valoja 30% teholla päällä ja vasta hämärällä kxenonit syttyy. Tietäisi missä kaupungissa kävisi turvatyynyn vaihtamassa.
     
  19. SRT8

    SRT8 1st gear

    Ainakin Herttoniemen Autokeskuksella onnistui jokunen vuosi sitten. Eivät kyllä silloin asentajat tajunneet asiasta mitään, mutta antoi näppäillä asetukset itse päälle. Maksoi silloin n.16€.
     
    päivystäjä tykkää tästä.
  20. Bukero

    Bukero Gearhead

    ootteko muuten muistaneet kurkkia autojenne alle..näillähän useimmilla "300setkuilla" alkaa olemaan jo ikää ja matkaa takana.
    huomasin tässä kesän aikana tuota hemppaa etsiessäni ja ostoehdokkaita katsellessani muutamissa autoissa aika karmaisevan ruostepesän takapyörän etupuolella. jos nimittäin helman alla tuon taaemman "tunkin nostopaikan"muovit repsottaa ja roikkuu, on syynä usein jo laajahko mätäpesäke.
    sinne muovien "päälle"ei nää kunnolla muutakuin auton alta tankin kohdalta mutta jos paikan tietää niin esim. kännykällä voi paikkaa vilkasta...
    niinpä se taitaa tämäkin automalli joutua ennenaikaiseen kadotukseen ruosteherkkyytensä vuoksi. suoja-aineitahan ei näihin uutena ainakaan ole ruiskittu. nuo ruostuvat ovet kahvojen ympäriltä on jo kaikkien nähtävillä. hienoja mersumaisia ominaisuuksia.
     

Kerro tästä muillekin!