Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Tuo on kyllä järetön joka suhteessa, eli ihan mahtava :D Makia ois kyykyttää bemukka ja audi miehiä Jeepin "maastoautolla" :D:D
     
  2. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Joo halvaksi tulee joillakin autot. Mulla kuukausierä on yleensä ollut sama kuin auton hinta :odeek:
     
  3. Bukero

    Bukero Gearhead

    taitaa olla mersusta perittyä "konservatiivisuutta" tuo ominaisuus..
     
    VANKKURI tykkää tästä.
  4. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    juu on muistettu. tässä leikattuna huoltokirjan merkintää aisasta: "...alustamuovit purettu ja puhdistettu, pohjasta ja helmoista pintaruosteet puhdistettu ja tehty passivointikäsittely rautafosfaatiksi, tämän päälle ferrex-ruosteenestomaali, jonka päälle massaus, helmakoteloihin kotelonsuoja/ohutmassa, samoin..."
    [​IMG]
    kuvat keskeneräisestä työstä. ne muovit kannattaa "rikkoa" niiden nostonännien ympäriltä, jolloin ne on helppo ottaa pois nosturillakin
     
    Bukero tykkää tästä.
  5. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    nii joo tossa oikanpuolessa kuvassa näkyy sekin, että maalarinteipillä suojattu helmamuovi on pingottettu irti helmapellistä helman suojaamisen helpottamiseksi
     
  6. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    lukaisin koko ketjun lävitse ja jotain juttuja jäi imuriin, suurinta osaa ei, mutta okennan tähän nyt lyhyesti ajatuksia:
    - hemi awd vs 2wd laatikko ovat ketjun vastaväitteistä huolimatta erilaisia, nelivedon häntä on erilainen ja samoin kaaveli, taisipa olla starttimottikin vastakkaisella puolella, en muista? awd-laatikot harvassa 2wd laatikkoja löytyy helpommin
    - ainakin nimimerkki charger suositteli konservatiivisia "karttoja" matalaoktaanisemman polttoaineen yhteydessä, mikä on täysin ok, mutta ei ilmeisesti jollain lailla tajunnut kansien lämpötilan ja tehontuoton/nakutusherkkyyden yhteyttä...? laittakaa niitä kylmempiä termostaatteja niin saatte niitä vehkeitä sysäämään paremmin eikä nakutusherkkyys vaivaa. kasikymppisilläkin termareilla hemit pukkaa talvisin aivan riittävästi lämpöä ilman mitään vitun pahvivirityksiä.
    - oli niissä viesteissä muitakin kummallisia uskomuksia lepuutuksen poiskytkemisistä ja tasanopeuskierrosten laskusta, kun mds kytketään pois ja paljon muutakin, no ensinnäkin sitä lepuutusta ei tarvitse erikseen ohjelmallisesti kytkeä pois, kun vain pukkaa deeltä "pakkovitoselle" niin se ei ole enää aktiivinen
    - ja se miksi moottorin kierrosluku nousee lepuutuksen käynnistyessä johtuu siitä, että halutaan helpottaa kampiakselin elämää ja pitää matkustusmukavuutta parempana, ilman turbiinilukon pulssiohjausta lepuutustoiminto "rytkyttelisi". pienenä lisänä vielä, että suuremmalla moottorin kierrosluvulla moottorin kaasuläppää voidaan pitää aavistus enemmän auki, jolloin pumppaushäviökin pienenee hieman.

    oli ketjussa paljoin muutakin. kysykää.
     
  7. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Onko mds tyhjäkäynnillä päällä vai pois? Toinen raja taisi olla 3000rpm?

    Mulla ainakin ei ole pakkovitosta vaan 4 vaihteen jälkeen palaa d:lle.

    Tuo vaihdelaatikon erilaisuus awd/2wd välillä selittää ilmeisesti sen miksi catback putkissa awd:lle sopivia "äänen tehoste" pakoputkia on niin vähän ja peltisarjoissa sama homma.

    Itse ainakin ymmärtänyt että lepuutustoiminnon ollessa kytkettynä jollain tehoputkella resonanssit on kamalan kuuloisia.
    Mulla loppui öljyn kulutus kun sai litran lisätä öljynvaihdon välissä ja kun otin lepuutuksen pois käytöstä niin nyt ei ole kuluttanut öljyä ollenkaan. Oliko sattumaa vai ?
     
  8. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    En tiedä viittaatko minuun tuolla charger käyttäjän kommenttiin mutta en nyt ymmärrä mitä ajat takaa jos näin teet. Mulla on Diablon softat omassa ja näinollen kartat sen mukaiset etten edes voisi käyttää matalaoktaanista bensaa. Se mitä olen kehottanut tekemään on nostaa flektien päällelähtölämpötilaa jos Diablon softa on laitettu vakiotermostaatilla olevaan koneeseen, muuten flektit huutaa päällä jo ennenkuin termostaatti on edes auennut missä ei ole mitään järkeä, Diablon softa kun tuntuu olettavan että kylmempi termostaatti on jo vaihdettu. Jenkeissä hyvin tyypillinen modaus joten juontanee juurensa sieltä.

    Pakkovitosta ei ole, pakkonelosen jälkeen siirtyy normaali D:lle ja MDS on aktiivinen D:llä kun tietyt rajaehdot täyttyy, 1-4 pakkovaihteilla MDS ei ole aktiivinen. Esim mun tapauksessa MDS on kytkettävä ohjelmallisesti pois päältä kun haluan käyttää kaikkia 5 vaihdetta ja tuo SLP Loudmouth 2 on todella kovaääninen rosteriputkisto missä ei ole eliminoitu 4-pyttymoodissa tulevaa raivostuttavaa "pörinää", kuten on yritetty tehdä esim. Corsan Xtreme putkistossa (siinäkin kyllä 4-pyttysmoodi on kuultavissa mutta ei lähimainkaan niin häiritsevissä määrin kuin SLP putkistossa). MDS:äähän ei ole mitään syytä poistaa käytöstä mikäli käytössä putkisto joka ei ole häiritsevän ääninen 4-pyttysmoodissa.

    Ja kiitos mutta mulla ei kysyttävää :D
     
    päivystäjä tykkää tästä.
  9. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    mds on tyhmäkäynnillä pois. mds:n päällä pysyminen riippuu ajo-olosuhteiden lisäksi autoon tehdyistä muutoksista. en tiedä onko sen skriptissä mitään tarkkaa kierroslukurajaa, jolloin sen tulisi kytkeytyä pois, mutta ei liene järkevää yrittää pitää sitä päällä suuremmilla kierrosluvuilla, sillä se pieni polttoaineensäästö, joka toiminnolla on saavutettavissa on pääsääntöisesti siellä 2000rpm ympäristössä.

    ei pakkovitosta? öö olikohan se niin, että sitä ei alunperin ollutkaan, vaan se piti erikseen aktivoida jotenkin käyttöön? en muista, mulasin enemmän tuon kulkineen elektroniikan kanssa monta vuotta sitten, koitan muistella.

    se reilun samsoniten kokoinen resonaattorikotelo (toki myös pakosarjat + katit) siellä auton alla sen x-pipen jälkeen sitä pakokaasuvirtaa ahdistaa. sopivat äänet saa laittamalla matka-arkun tilalle suorat putket vakiotakaänkkäreille asti.

    tekee suorat putket vähän suuremmasta putkesta niin resonoi kabiiniin paljon miellyttävämmin lepuutus päällä. suurin osa matkalaisista ei edes huomaa v4 vs v8 eroa, itse kyllä huomaan.


    mds kytkeytyneenä aktiivisesti toimivien sylinterien täytökset ja näiden keskimääräiset sylinteripaineet ovat samassa ajonopeudessa suuremmat kuin kaikkien sylinterien ollessa aktiivisia, joten teoriassa tietyin reunaehdoin ohivuoto ja huohotus imusarjaan voisi voimistua, kun lepuutus on aktiivinen. onko pcv-venttiili ehjä? onko huohotinlinjassa keruusäiliöllinen öljynerotin? mikäli on niin voit punnita säiliön ja tämän jälkeen mitata keruuastiaan kertyneen öljyn vaa’alla / km mds aktiivisena vs. mds pois päältä ja näin selvittää/poissulkea ainakin yhden paikan jonne öljy voisi kadota, kun mds on aktiivinen.
     
    päivystäjä tykkää tästä.
  10. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Juu tuota Motonetin Red-lineä olen useamman purkin laittanut (vaihtanut). Tehostimessa oli varmaankin alkuperäiset ATF 4+ öljyt, punaisesta väristä päätellen. Vuotoja ei ole, joten taitaa olla pumpun vaihdon aika. Aika simppeli operaatio näyttäisi olevan.
     
  11. jenkki69

    jenkki69 1st gear

    MDS:n saa kytkettyä pois päältä myös vitosella ajaessa, kun tökkää kepistä kerran isommalle. MDS kytkeytyy takaisin päälle tökkäämällä jälleen keppiä isommalle. Tämän metodin olen todennut toimivaksi sekä pre-faceliftin, että facelift-mallin kanssa. MDS on aktiivisena, mikäli kaasu on auki alle 30 prosenttia ja nopeutta on alle 130 km/h.

    Mikäli ei pysty korvalla erottamaan, milloin MDS on aktiivisena ja haluaisi sitä kuitenkin seurata, niin EVIC:n kautta on mahdollista laittaa erilaisia ikoneja ilmaisemaan tätä lämpötilanäytön kupeeseen.

    Magnaflow:n cat-backilla lepuutuksen aiheuttama ääni on mielestäni saatu varsin hyvin kuriin. Toki tämä on makuasia.

    Minäkin olisin taipuvainen sille kannalle, että MDS aiheuttaa öljynkulutusta. Mitään tarkkoja mittauksia en ole asian suhteen tehnyt, mutta se vaikuttaisi olevan suoraan verrannollinen matka-ajon määrään. Mitä enemmän on tullut matka-ajoa ja sitä myötä lepuutuksen päällä olemista, sitä enemmän öljyä kuluu. Kulutus on ollut noin litran 12000 kilometrillä. PCV-venttiilin vaihtamisella uuteen ei ole ollut vaikutusta tähän.
     
    päivystäjä tykkää tästä.
  12. Bukero

    Bukero Gearhead

    no tuo vika eioo syslerin vika, se on mersun vika
     
  13. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    se pakkovitosjuttu menikin niin, että sen olemassaolo riippui hemppa-auton merkistä, mallista ja vuosimallista jollain mystisellä yhtälöllä.. mikäli sitä ei ole niin ohjelmointityökalulla ottaa keppiohjauksen auto upshift -toiminnon pois päältä ja, jos ajelee pääsääntöisesti kadulla niin kannattaa kuitenkin jättää toiminto, joka tästä huolimatta vaihtaa suuremmalle vaihteelle juuri ennen rajoitinta. selvennyksenä, että drivellä toimii kuten ennenkin.
     
  14. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Joo laatikossa on 2 erilaista vaihtomoodia valittavissa ohjelmointikapulalla. Toisella toimii kuten kuvasit. Mutta jos se MDS pitää saada pois päältä niin eikö se oo kätevin disabloida sillä samalla ohjelmointikapulalla.
     
  15. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    joo ja ei. se on aivan makuasia, samalla kun tekee tuon mainitsemani modin niin matka-ajossa keppiä sivulle tönäisemällä pykälä jää vitoselle, mutta mds putoaa pois pelistä ja sen saa takaisin päälle tökkäämällä uudelleen sivulle eli d:n päälle. toki, jos ei kertakaikkiaan koskaan halua ajella neljällä mukilla niin sitten disabloi sen kapulalla tai vaihtaa samointein nostimet.
     
  16. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Mulla oli hemi 4h nettiautossa myynnissä kun joku sen sieltä bongasi ja sovittiin Perjantaille haku. änkäsin peräkonttiin luonnolliseti talvirenkaat ja kaupan päälle kesärengassarja eli 8 kpl 225/65-18 sopii vanteilla ja ilmat sisässä autoon. Muuten ei olisi tehnyt tiukkaakaan mutta se 8 rengas vaati puoli tuntia sovittelua.
     
  17. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Mulle muuten jäi moparin omat suksitelineet ja alkuperäinen ilmanputsarikotelo hyllylle jos jollain on tarvetta.
     
  18. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Olipa ekakerta kun autoliike perui osto'lupauksensa" kun olin rehellinen ja laitoin kahdesta parkkipaikalla oveen tulleesta toisen auton ovenaukaisulla tehdystä jäljestä ja kuskin penkin nahkan "vanhuuttaan"halkeamasta kuvan. Liike soitti ja sanoi että 3tonnia hinnasta pois niin tehdään kaupat. No en hyväksynyt.
    Linkissä kuvat 7-8 ja 9

    https://m.nettiauto.com/chrysler/300c/9110745
    Suora ostohinta od:lla 15500e
     
  19. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Ohjelmontikapulasta tuli mieleen voiko diablosportilla ohjelmoida myös jeepin srt8 ja onko 6.1 litraisessa sylinterien lepuutusta. Tietääkö kukaan?
     
  20. Teemu T.

    Teemu T. 3rd gear

    Ei ole 6.1 SRT8 Jeepissä MDS:ää. Kuuspistenelkussa on.
     
    päivystäjä tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!