Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. Jza

    Jza Double Gearhead

    200€? Onko järkeä laittaa satasia kiinni kolmen euron vikaan. Boksi osiksi ja kolvi käteen, tai jos ei omassa kädessä pysy niin joku kaveri osannee vaihtaa ne.

    Raidetangonpäitähän saa melkein joka kaupasta, ainakin uspartsista, motonetista (17-6268) ja koskiselta. Joskus muistan mainitun että rautakummulta saisi rasvanipallisiakin päitä. Motonetissa alle 35 euroa, että ei kovin paha.
     
  2. Teemu T.

    Teemu T. 3rd gear

    Motonetin rt-päät olivat vielä Moogin valmistetta ja hinta tosiaan 35 eur. Nelivetoiseen siellä ei ollut.
     
    mika5115 tykkää tästä.
  3. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Täällä kans yksi awd hemin hämmentynyt omistaja, joka ihmettelee sellaista vikaa, että välillä tuntuu esim. ylämäissä ettei laatikko tajuu heittää pienempää sisään vaan jurnuttaa samalla pykälällä millä tultiin ylämäkeen? Manuaallisesti vaihtaessa aski kuitenkin heittää sit pienempää päälle ihan muitta mutkitta..? Ideoita missä vika?
     
  4. rb

    rb Double Gearhead

    Tossa yhdelle pähkäilty käyttöautoa kun kilsoja tulee se 40 t vuoteen, mut jollaintapaa kiva se käyttis sais silti olla.

    300c farkku mesen nakulla ois kuulemma nyt se, mitä mieli tekee.

    Selailin tossa nettiautoa ja 06 - 08 malleja enemmin tai vähemmin ajettuna välillä 11 - 18 t euron pyynneillä ois tyrkyllä.

    Onko 08 mallissa jotain parannuksia 06, 07 vuotisiin verrattuna?

    Pääseekö noista jollain skannaamaan todelliset kilsat, ettei vahingossa tulisi ostettua vanhaa taksia?

    Onko noissa jotain muuta tunnettua ongelmakohtaa sen vaihdelaatikon lisäksi, mitä kannattaa tsekata ennen kaupan tekoa?
     
  5. Ck

    Ck Gearhead

    Jos etupää kolkottaa niin kannattaa vaihtaa kallistuksen vakaajan korihelat ennenkun alapalloja tai muita niveliä. Maksaa alkuperäiset reilun kympin kpl, tarvikkeet oli jopa kalliimmat. Vaikea nähdä väljää ennenkun saa osan käteen, jos reikä on millin soikea niin kolisee oikein selvästi.
     
  6. HadeRodder

    HadeRodder 1st gear

     
  7. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Kyllä tarvii heittää manuaallisesti pienempää tai polkaista kickdownilla pienempää... Onko jotain ideoita ?
     
  8. johu

    johu Gearhead

    Näinhän se mersun loota toimii. Jos haluaa muutosta niin VTCM taitaa olla yhä ainoa ratkaisu. Ostin toiseksi viimeisen mikä Timillä oli jäljellä viime kesänä, mutta yhä asentamatta kun ei ole huvittanut alkaa purkamaan autoa kadun varressa tuon asentamiseksi.

    http://lxcs.weebly.com/
     
  9. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    No mun tapauksessa toi loota kyllä toimi ihan ok joskus aikasemmin...
     
  10. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    Nostetaan aihe ylös, käyttöauton päivittäminen tulossa ajankohtaiseksi. Vähän keikuttiin välillä Grand Cherokee - XC90 - V70, sitten mieleen tuli tämä 300C ja siihen sitten päädyttiin. Mites nuo kutoset, onko jotain hajua tai kokemusta kummalla koneella ois parempi 2.7 vai 3.5? Ei vaan ollut paljon tuolla isommalla koneella farmareita tarjolla. Hemi tietysti maistuisi, kulutus tietysti siinä ratkaisee jonkin verran, paljos sellainen hörppii?
     
  11. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead


    Neliveto hemi menee maantiellä n. 9-10L sadalla ja kaupungissa n.15-17L sadalla.
    Joku pääsee varmasti oikein hönöilemällä vieläkin pienemmällä...
     
  12. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead


    Spekulaatiota vielä tosta, voiko teoriassa paskana oleva akku tai yleisesti matala jännitetila aiheuttaa noita askin käytösongelmia?
     
  13. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    OK, takaveto varmaan menee vähän pienemmällä? Eipä ne nyt nuo lukemat ainakaan kuullosta siltä että ihan hirveesti enemmän hörppis kuin esim 3.5 V6? Lähinnä mietin sitä kun maantieajoa on lähes täysin, jos hemi vie joku puol litraa-litran enemmän niin tuollasella ei ole juuri merkitystä siinä mielessä etteikö sitä hemiä ostaisi.
    Vaikeampaa perustella :pinup: :lle :rotfl:
     
  14. Jza

    Jza Double Gearhead

    Ei se mikään raketti ole sillä 3.5 litraisellakaan. Mä ottaisn hemin tai dieselin. Kiisseli menee aika pienellä (isohko asuntovaunu perässä noin 10-11 pintaan, parin tonnia painavalla trailerilla 8-9 litraa) ja vääntöä piisaa. Huolto ja varaosat on tietty aika arvokkaita.
     
  15. Hai

    Hai Double Gearhead

    Noista huolto osista, miltä osin ovat arvokkaita?
     
  16. Jza

    Jza Double Gearhead

    Starttimoottori (yli 500, bensakoneeseen pariin sataan), dieselsuuttimet (200-400 €/kpl), kiisselipumppu vähintään tonnin, hiukkassuodatin muutaman tonnin, turbon säätömoottori (swirl motor) jonkun tonnin... Turbo, en edes tiedä. Moottoriöljyt pitää olla hiukkassuodattimeen sopivia, eli pari sataa per vaihto (9.5 litraa menee kerralla).
    Mutta eipä noita osia tietty joka päivä tartte olla uusimassa. Ja vielä se kiva käyttövoimavero (538€ muistaakseni vuodessa)Mutta on siinä tietty paljon autoakin. Ja tosiaan joku pieni tuomiokirkko tulee perässä pienehköllä kulutuksella. :) Bensakoneella saa tietty saman rahan hassattua ihan polttoaineeseen jos jotain painavaa perässä repii.
     
  17. Hai

    Hai Double Gearhead

    Varmaan kannattaa katsoa mistä ostaa.
    Startti 189,72€
    http://www.mister-auto.fi/fi/starttimoo ... 63_g2.html
    Muutenkin kannattaa tukeutua mersumiesten puoteihin kuten KL Varaosat.
    Meikäläisellä on nyt 200tkm/7V kokemusta omasta 300C CRD:stä ja mielestäni osat/ylläpito ei ole sen kalliimpaa, kuin muissakaan.
    Öljyinä olen käyttänyt Valvolinen Syn Power MXL (vai oliklhan se MXT), joka täyttää speksit. Vaihtomäärän takia sitä pitääkin ostaa "laatikko kaupalla", mutta sitten litrahinta onkin jo kohdallaan.
    VNT turbon kanssa ei ole ollut ongelmia, mutta swirlport läppien ohjauksessa oli. Korjaantui 10sentin vastuksella, kun ei huvittanut purkaa/vaihtaa. Käyttäjälle tuolla ei ole mitään näkyvää vaikutusta.
     
  18. Jza

    Jza Double Gearhead

    ^Juu, tuo on totta. Mutta jos taluttaa merkkihuoltoon, niin noihin hintoihin voi varautua, eikä välttämättä riitäkään. Swirlin poksahtamista odotellessa... tarttee hakea se 10 sentin vastus kaupasta valmiiksi :)

    Ööleinä mä olen juottanut Mobilin ESP:tä ja Castrolin Edgeä. Mutta kait se sama lienee että mitä liejua sinne koneeseen tunkee, jos speksit täyttyvät.
     
  19. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    Mitäs se kuluttaa 3.5 koneella? Tarkoitus ei ole raketti ollakkaan. Hemissä tietty olis sekin aika kivana bonuksena että kulkupuoltakin löytyy tarvittaessa aika reippaasti. Perässä ei tule tod näk juuri koskaan mitään kärryjä.
    Diesel ei nyt ylipäätään ole vaihtoehtojen joukossa ollenkaan.
     
  20. starcraft

    starcraft Gearhead

    Osta hemi vaan. Ei kaduta sitten myöhemmin jos vähänkään tykkää hevosvoimista. Mä oon ajellut 4,5 vuotta awd hemi 300 eikä ainakaan mun kilometreillä kulutus tunnu liian kovalta. Jotainhan ne pienempi koneisetkin kuluttaa. Muistaakseni takaveto Hemille tehdas ilmoitti maantiekulutukseksi 9 L/100KM kun taas neliveto Hemille 9,9 L/100KM. Elikkä litran heitto. Muiden moottorien kulutuksista ei tietoa.
     

Kerro tästä muillekin!