Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. softail

    softail Gearhead

    Kiitosta, täytyy tutkiskella...
     
  2. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Juuri näin, ei ole piilovalikossa. Kävin juuri katsomassa. Painele sitä menupainiketta (tarvittaessa useamman kerran) kompassin yläpuolelta, niin sieltä löytyy tosiaan tuo päivystäjän mainitsema personal settings.
     
  3. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Mitenköhän 3.5 litrainen 300c kestää E85:sta, jos muutossarjan laittaisi? Joissain autoissa kumit sulaa mm. bensapumpusta ja muista osista ton etanolibensan johdosta. Tulee silloin melko kalliiksi, jos etanoli liuottaa kumiosat.
     
  4. Bukero

    Bukero Gearhead

    ...eli 840€/v on -06 300c farkussa verot (220g/km) mutta lieneekö eri vuosimalleissa tai sedanissa jotain eroa.
     
  5. Jza

    Jza Double Gearhead

    Tätä minäkin ihmettelin, kun nettiautossa on joko 215g tai 288, vaikka samoja vehkeitä kaikki ovat?
     
  6. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Mulla oli muistaakseni 218g 2010 CRD SRT Designissä. Siinä ainaki oli se kirottu DPF, vaikuttikohan se noihin päästöihin?
     
  7. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    En ole muita kolmisatasia ajanut, joten vertailupohjaa ohjauksen jäykkyydestä ei ole.

    Alkaa ottaa päähän toi konservatiivisen jäykkä ohjaus. Tulee mieleen lähinnä rautakanki. Ohjaus ei palauta, eli rattia saa kääntää kuin vanhan Scanian rattia. Ensin siihen suuntaan minne aikoo mennä ja sitten sama vääntö takaisin. Hyvä puoli on se, että motarilla lähinnä antaa autolle suunnan ja sen jälkeen voi keskittyä johonkin muuhun.

    Ohjaustehostin ja öljyt on vaihdettu. Hyvin nuo red-mitkälie tehostinöljyt siellä kiertää. Samoin on vaihdettu alapallot ja ylätukivarret. Syksyllä oli nelipyöräsuuntauksessa, mutta lappua en siitä saanut niin en tiedä mitä tekivät. Mistähän sitä seuraavaksi asiaa ihmettelisi? Vaiko vieläkin isompi ratti urakkanupilla?
     
  8. sirkus

    sirkus Gearhead

    Ei se kyl kummassakaan mun (-05hemi ja -08crd) palauttanu ja oli jäykkä jos vertaa muihin autoihin ku mersuihin. Nopeesti kyl silti ite totuin. Toki nyt jos ajan tolla hemillä ku se on isällä niin onhan se kankee ja palauttaa huonosti.
     
    Charger´69 tykkää tästä.
  9. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Kyllä sen jäykkä kuuluu näissä olla. Mulla oli Audi A4 ennen 300c:tä hetken käyttiksenä ja luulin että siinä oli jäykkä ohjaus, mutta mitä vielä.
     
  10. Bukero

    Bukero Gearhead

    omakohtaisesti olen huomannut että -04/05 hemissä on huomattavasti jäykempi ohjaus kuin -06 crd:ssä. siis aivan eri tuntuma, aivan kuin eri auto...
    mutta niinhän ne onkin :poff:.
    ja tyhjäkäynnillä hemissä kun siirtää D:lle niin heti mennään kävelyvauhtia mutta diiselissä
    täytyy painaa kaasua että lähtee liikkeelle. varmaan rikki...:odeek: ja vielä molemmat kun eivät osaa käyttäytyä samallatavalla.
     
  11. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Sitähän olen lukenut, että hemi on tarkka moottoriöljystään. Mutta omakohtaisesti tuntuu toi 3,5 olevan myös. Paljon kirjoitellaan EGR ongelmista. Mullakin se vaihdettiin uuteen kun hain auton liikkeestä, sytytteli vikavaloa säännöllisesti noin 100-500km vlein. Uusi olikin sytyttämättä valoa muutaman sata kilometriä. Koneessa 5w40 synteettinen öljy. Sitten viimesyksynä vaihdoin mineraalinöljyn 10w30. Valo ei syttynyt koko 8000km öljynvaihtovälillä ollenkaan. Nyt sitten taas 5w30 synteettiset koneeseen. Valo sytyi 300km öljynvaihdosta ja taas EGR vikakoodi. Täytyykin ilmeisesti pysyä mineraalissa.....
    Muutenhan tuo lulla on toiminutkin kuin kello sen parikymmentätuhatta kilsaa mitä se mulla on ehtinyt olla.
    Ja juu, ohjaus on huomattavan jäykkä verrattuna edelliseen V70 volleen.
     
    Muokattu: 1.2.2018
  12. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Mulla oli molemmissa jäykkä ohjaus, niin 2010 CRD moottorisessa 280tkm ajetussa SRT Designissa kuin 2005 Hemi moottorisessa 141tkm ajetussa, joten tuo on ominaisuus. Toki vaikea tietää kuin jäykkä se nyt esim Vankkurilla on, mutta sitähän ei tiiä muuten ku laittamalla vehkeet niinsanotusti vierekkäin ja vertailemalla :rotfl::poff: Ei sen jäykempi pitäs olla mitä esim E-mersussa.

    Itellä tuntuu kevyeltä käännella Hemiin verrattuna sen tilalle tullu työkalu, eli Jeep Cherokee Renegade 2006 vaikka tuo on nelivetokampe. Haikein mielin hyvien vuosien jälkeen mun 300C Hemppa jatko matkaansa mutta minusta vaikutti että meni hyvään kotiin ja hyvälle pidolle :odcool:

    Voin sanoa näin kaksi kappaletta 300C omistaneena että mahtavia autoja ovat. Tosin en edelleenkään harkitsisi kuin pelkästään noilla 5.7-6.1 Hemi moottoreilla noita, SRT8 olisi kyllä makea kun siinä on se parempi sisustakin.

    Mulla kävi vaan niin että harrasteautot lisäänty pihassa siinä määrin että Hemille jäi kohtaloksi oikeastaan vain talviajo ja siihen "raiskaukseen" taas sopii sitten paremmin tuommonen edukkaampi neliveto. Hemin pittää saada räyhätä ja polttaa kumia kesälläki :odcool:
     
    päivystäjä tykkää tästä.
  13. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Kiitos hyvistä kommenteista ohjaukseen liittyen!

    Tuo ohjauksen tahmeus vaan silti ottaa päähän. Perheen Opelissa ei rattia tarvitse vääntää risteyksen jälkeen takaisin, sillä ohjaus oikenee ihan itsekseen. Näin ei 300c todellakaan tee. Ratin kun kääntää kolmesatkussa johonkin asentoon, niin siinä se pysyy. Okei, pakilla voi vähän suoristua, mutta ei eteenpäin ajettaessa.

    Onko ideoita millä ohjauksen saisi miellyttävämmäksi? Olisi nimittäin mukavampaa, jos rattia voisi hyvillä mielin kääntää kevyesti (yhdellä kädellä) ja ratti palautuisi keskiasentoon, heti kun ratista irti päästäisi.
     
  14. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Ei sille voine tehdä mitään kun on tuon tyyppisen ohjauksen perus ominaisuus. Onko sulla ollu tuo kauan aikaa? Jännä että iteku omistanu ennenki mersuja niin 300C ei koskaan tuntunu mitenkään oudolta ohjaukseltaan.

    Paras lääke tähän on nyt se että lopeta se Opelin ajaminen ja työntele vaan 300C:llä menemään, kohta et huomaa koko juttua :rotfl:
     
    VANKKURI tykkää tästä.
  15. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

  16. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    En ole takavetoisella ajanut niin ohjauksesta osaa sanoa mutta awd hemissä ohjaus oli hyvä tietenkin vetävät renkaat auttoi. En voi valittaa.
     
  17. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Tuo on varmasti totta että nelikko poistaa tuon ominaisuuden ainakin osaksi :)
     
    päivystäjä tykkää tästä.
  18. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Pystyykö säätämään enemmän casteria? Se pitäisi auttaa.
     
    VANKKURI tykkää tästä.
  19. Alvari

    Alvari Gearhead

    Täälläkin on hieman jäykkä ohjaus ,mutta mulla keveni ohjaus jonkun verran kun vaihdoin "huuhtelemalla" öljyt.
    Kun etupää oli ilmassa ja järjestelmä tyhjä öljystä niin ratti oli aivan tunnoton eli mulla ei ainakaan tule jäykkyys mistään nivelestä.
    Tehostimen pumppukin on vaihdettu joku aika sitten...ei kai tuolle voi oikeen enään tehdä mitään?
     
  20. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Joo ei se vika ollu ohjauksen alanivelessä. Ryömin auton alle ja irrotin rattiakselista tuon alemman nivelen, joka liikkui kaikkiin suuntiin kevyesti. Samalla pyörittelin rattia, joka liikkui ihan asiallisesti.

    Kipossa menee seuraavaksi vaihtoon mitkä lie "front lower control arm:it", eli etummaiset tukivarret mitkä on kulmassa. Sinne voisi tosiaan ostaa noi casterin säätöpultit, mutta ei ne säädä kuin vähän. Mutta jos 0.3 astetta pulteilla pienentäisi positiivisuutta, niin ehkä se keventää aavistuksen.

    Jos reilusti haluaisi säädellä, niin sitten voisi ostaa alapallonivelen, joka on vähän epäkesko, vai miten sen ilmaisisi. Ja ylätukivarsia on jenkeissä myynnissä, missä on säädettävä (liikuteltava) yläpallo. Tosin toisessa ei varmaankaan ole ajovalojen korkeudensäädön varren paikkaa, eli oikeamman puoleisessa, kun eivät moisia säätöjä Amerikan maalla käytä. Niin, ja noi molemmat, eli alapallot sekä ylätukivarret juuri eilen vaihdoin. Ja kait niitä säätöpusliakin on? Täytyy sanoa, että toi etupään uusiminen on aikaa ja rahaa vievä työ.

    Mutta parin viikon päästä tiedän, oliko uusista tukivarsista ja säätöpulteista iloa. Jospa sitten palauttaisi ohjausta paremmin.

    Mietin vielä, että voisiko raidetangon keskellä oleva kumitiiviste (mäntä) päästää painetta läpi toiselle puolelle ja näin ei tuo ohjaustehostin toimisi niin hyvin miten pitäisi?
     
    Muokattu: 1.2.2018

Kerro tästä muillekin!