Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Putkista en pyydä ku 150€ eli on melkolailla lahjoitetaan osastolla, mutta nehän on varmaan sen 2.5m pitkät lyhimmilläänkin ku on kateilta taakse asti yhtä jöötiä, siitä irtoaa ainoastaan se toinen sivuhaara irti mutta toinen puoli on ns. täysmittanen eli hankalan kokonen paketti lähettelyä varten. Hommaa joku kyyti noille, ei kai se sen kummempaa :)
     
  2. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Matkahuolto bussipaketti max 3 metriä pitkä.
    https://matkahuolto.fi/pakettipalvelut/pakettien-lahetysvaihtoehdot/bussipaketti/#.WpvyHUvks0M
     
  3. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

  4. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Myyntiesiteen mukaan kaikissa malleissa on rosteriputkisto.
     
  5. rysleri67

    rysleri67 1st gear

    Kiitos. Näkyykö vikakoodeissa jos kyseinen purkki herjaa..eikä varmaan korjattavissa muuta kuin vaihtamalla..mitähän kustantaa..
    Koskas näihin tuli valonvaihto automatiikka..
     
  6. Bukero

    Bukero Gearhead

    pakoputkiasiaa jatkaakseni, millaiset "tiivisteet" on -05hemissä katalysaattorin jalkeisessä liitoskohdassa mistä alkaa varsinainen putkisto.
    ovatko kenties vaihdettavissa...? lievällä KVGllä ei löydy selvää vastausta.
    jonkinlainen joustoliitoshan siinä on, ja vuotaa pahalainen.
     
  7. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Voi olla että muistan väärinkin mutta muistelisin kun uuden SLP rosteriputkiston asensin ettei siellä ollut mitään tiivisteitä siinä missä varsinainen putkisto alkaa.
     
  8. Bukero

    Bukero Gearhead

    niin siis heti katin jälkeen/yhteydessä paksunnos jonka sisäpuolelta lähtee varsinainen pakorööri.
    jotain siellä välissä on ollut. tuntuu kuitenkin ettei irtoa tuostavaan vetämällä.
    ja varsinaiset normi klemmari liitoksethan on vaihteiston paikkeilla suoralla osalla.
    https://www.highhorseperformance.com/Magnaflow_Direct_Fit_5_7L_HEMI_RWD_High_Flow_Cats_p/16421.htm
    tuossa ekassa pikkukuvassa näyttäisi samalta ja kun kerran myydään yhtenä kappaleena
    niin tuskimpa ovat korjattavissa....
     
  9. jorkat

    jorkat Gearhead

    siinä on vain joustokohta ei mitään liitosta. jos haluat helpon budjettiratkaisun niin saat sen kestämään yllättävän pitkäänkin, kun käärit kohtaan riittävän leveältä matkalta muutaman kerroksen alumiiniteippiä ja tämän päälle pakosarjakääreen tiukkaan, klemmari pakosarjakääreen alkuun joustamattomaan kohtaan ja loppuun joustamattomaan kohtaan lukitsemaan kääre.
     
  10. Jza

    Jza Double Gearhead

    Ja täällä vuotaa kiisselin putkisto taas vaihteeksi jostain. Turbolta lähtevä joustoputki on jo kerran vaihdettu, jännä nähdä mistä tällä kertaa, mutta kärystä päätellen joku niistä joustoista ennen kattia on halki, eipä se vissin oikein muualtakaan pääse puhaltamaan. Liekö sitten DPF tukossa, kun näin nopeasti on uudelleen ratkennut...
    No, siihen on onneksi suht helppo korjaus tiedossa.
     
    jorkat tykkää tästä.
  11. jorkat

    jorkat Gearhead

    eikö siinä ole semmosta snadikattia heti turbon jälkeen?
     
  12. Jza

    Jza Double Gearhead

    Ei se hirveän snadi ole. Mutta ihan perinteinen, on vaan ysikympin joustomutka ja sitten katti. Originaali (valitettavasti toistaiseksi). Voi olla ratkennut myös sarjojen puolelta ennen urpoa, ei tiedä vielä ennen kuin jaksaa alkaa tutkimaan.
     
    jorkat tykkää tästä.
  13. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead


    Vikakoodi voi mahdollisesti olla: U0181-LOST COMMUNICATION WITH HEADLAMP LEVELING TRANSLATOR ja numero näkyy vain merkkitesterillä. Osa maksaa noin 150 -220 €. Tuskin sitä kukaan on korjannut. Kyse on aparaatista joka muuntaa k-linjan, eli korkeudentunnistimien asentotiedon can väylään. Ja jos purkki alkaa lähettelemään can väylään ihan omia viestejä, niin silloin ongelmia ilmenee, ties mitä mielikuvituksellisimpia.
     
  14. Bukero

    Bukero Gearhead

    nojoo eipä tuo iso vaiva ole kokeilla jotain tuontyyppistä paketointiratkaisua...
    ja ainahan noihin voi soveltaa myös kempin 1K-veturiliimaa, tarttuu hyvin ja kovettuu nopeasti.
     
  15. jorkat

    jorkat Gearhead

    tämmöne
    [​IMG]
    kannatta tyhjätä samalla kanssa niin lämpökuorma ja pakoputkiston paine alenee
     
  16. jorkat

    jorkat Gearhead

    joustoa olis hyvä vähän säilyttää, muuten repee jostain muualta.
     
  17. Jza

    Jza Double Gearhead

    Nyt en ulkomuistista uskalla alkaa väittelemään, mutta minusta tuo oli isompi? No se ja sama, mutta tässä yksi kaveri oli tyhjentänyt sekä katin että dpf:n ja totesi, että olisi pitänyt katti jättää henkiin, kun auto käryää jollekin vanhalle transitille nykyään :D Ehkä se saa jäädä, ellei osoittaudu tukkeentuneeksi.

    Hiukkassuodatinhan on taas sitten maailman turhin laite. Sama kuin keräisi roskat jätesäkkiin ja levittelisi ne tuolla pitkin maanteitä. :p
     
    jorkat tykkää tästä.
  18. jorkat

    jorkat Gearhead

    softasta olisi hyvä poistaa mahdollinen "jälkipoltto" puhdistustoiminto niin ei tule ylimääräistä käryä, harmaata polttoaineaerosolia putkenpäästä.
     
  19. Soikhei

    Soikhei 3rd gear

    Auttakaas viisaammat pähkäilyssä. Jakohihnan vaihdosta tulee nyt keväällä 6 vuotta täyteen, eli vaihdettu viimeksi keväällä 2012. Mittariin ei ole kertynyt tuon jälkeen kuiin 50tkm. Kannattaako vaihtaa nyt suosiolla, vai mennä vielä vuosi eteenpäin jolloin vaihtoväli olisi 7vuotta ja noin 60tkm. Pystyykö hihnan kunnosta silmämääräisesti sanomaan mitään, onko helposti katsottavissa? Tiedossani on että vaihtoväli olisi 5v ja 160tkm.
     
    Muokattu: 6.3.2018
  20. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Ei oo välttämättä putkisto mikä vuotaa, noistahan dieseleistä halkee pakosarjat joten voi vuotaa sieltäkin.
     

Kerro tästä muillekin!