Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. Kumipää

    Kumipää 3rd gear

    En toki autoa väittänytkään:D
    Mut joo.. Moni sen mielestäni turhaan kaivaa sieltä ennenaikojaan pois, ajelee niin kauan kuin kohtuudella pelaa ja puukottaa sitten pois, kun alkaa oirehtiin. Tuntuu että joillain on kiire saada se pois, kun auton ajaa liikkeestä ulos.
    Egr:n olen muutamista uudehkoista kääntänyt pois päältä, se jo helpottaa tilannetta.

    Tuo pätkäajo on ihan totta, saastelaitteet tykkää lämmöstä ja raskaasta kaasujalasta.
     
  2. jorkat

    jorkat Gearhead

    kokeilin eräänä yönä ajaa kaasupoljin pohjassa helsingistä turkuun... jo paljon ennen turkua taustapeilissä näkyi melkoinen kipinäsuihku:eek: en silti höllännyt kaasupoljinta:oops:. katin ja hiukkaskiihdyttimen sisällöt hävisivät itsestään...
    ilm. tykkäsivät niin paljon kaasujalastani, että päättivät poistua:rolleyes:
     
  3. Bukero

    Bukero Gearhead

    jo aikoinaan ennen näitä pakoputken"tukkeita" saattoi diiselin pakoputkistoon saada aikaan ns.
    nokipalon jolloin punahehkuinen noki paloi ja poistui taivaantuuliin.
    pimeällä saattoi heikkohermoisempi autoilija jopa arvella jonkin menneen rikki.
     
    päivystäjä ja jorkat tykkäävät tästä.
  4. jorkat

    jorkat Gearhead

    ahaa. no siksi se perässätulija vilkutti niitä sinisisä ja punaista valoa... yritti viestittää, että mulla saattoi olla auto rikki. now i get it...
     
    päivystäjä ja Bukero tykkäävät tästä.
  5. rysleri67

    rysleri67 1st gear

    Marmoritiskin takaa tuli hintatietoo..525 €
    + Työt.. Autovahinkokeskus 120 € käytetty..
    Autoliike maksaisi koko rempan vaan käytetyllä osalla..
    Kai noilla käytetyilläkin on joku takuu..
     
  6. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Johan on rapee hinta. Mutta kai ne autoliikkeen ikkunat sen verran lämpöä hukkaa, että jostain se lämmityskulu on katettava.

    Viime kesänä kyselin lahen marmorista, niin 220 oli hinta. Espoossa on Michaels garake josta voi kans kysellä, eli vaihtoehtoja on.
     
    jorkat tykkää tästä.
  7. the kuningas

    the kuningas 3rd gear

    Onko 20" vanteita jääny kellää, saa olla rumatkin kunhan on pyöreät?
    tscustomskalajoki ät gmail.com

    Tai jos ei oo niin sitte voin myydä 3000km ajetut nokian nastat 245/45/20"
     
    Muokattu: 19.3.2018
  8. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Ajovalon korkeudensäätömoottori täytyy uusia. Onko sillä joku numero tai löytyykö samanlainen esim. mersusta?
     
  9. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    VANKKURI tykkää tästä.
  10. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    En löytänyt. Tuo ajovalojen korkeuden säätö kun tuntuu olevan marginaali-ilmiö, varsinkin jos jenkeistä katselee. Toki myyvät kokonaisia umpioita, mutta kun tarvitsisi vain sen moottorin.
     
  11. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Onkohan tässä sama juttu kun 1gen avo-sepossa, jenkkimallissa korkeussäätö tehdään pellin alta ruuvimeisselillä, vientimallissa napista kabiinin puolelta. Voi olla ne korkeussäätömoottorit kiven alla meren takana.
     
  12. Raisu66

    Raisu66 1st gear

    CRD tärisee tyhjäkäynnillä. Kun nostaa kierroksia vaikka vain 200 kiekkaa, niin tärinä häviää. Ei muita oireita. Onko kenelläkään vinkkejä?
     
  13. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Onko ylimääräsiä ääniä tai vikavaloja?

    Voi olla turbiini. Tai suuttimet vuotaa tai painetta puuttuu polttoainepuolelta, vuoto tai tukkeentunu suodatin, vettä dieselin seassa jne. EGR toimintahäiriö, läppämoottorit imusarjassa jumittaa, kaasupolin menettäny kalibroinnin tms... Pikkusen enempi pitäs tietää että vois arvailla muutenki ku hakuammunnalla.
     
    Raisu66 tykkää tästä.
  14. Raisu66

    Raisu66 1st gear

    Ei vikavaloja. Ei mitään toiminnallista havaittu. Kiihtyy, vastaa kaasuun, ei kulutusmuutoksia, ei savuta eli moottorin toiminta vaikuttaa aivan normaalilta.

    Tärinä tuntuu eniten ratissa (?) ja kuminana moottoritilan kuskin puolella. Turbon ilmanotto?
    Egr-venttiili avattu ja toiminta tuntuu olevan ok. Egr-pressure back-anturi puhdistettu. Tosin molemmat olivat kuulemma aikas karstattomia. Voisiko olla EGR-paineventtiili sökö ja pitää egr-kierron päällä myös tyhjäkäynnillä? Moottorin käyntiääni normaalin siisti.

    Tärinä on aivan samanlainen riippumatta siitä onko vaihdevalitsin parkilla, pakilla, vapaalla tai draivilla. Merkkihuolto oli sitä mieltä että vaihteisto tärisi auton alla olevista osista eniten. Moottoritilassa turbon raitisilmaputki/filtteriboksi ja ohjausvarsi. Vaihteisto toimii ilman havaittavia ongelmia. Ainoa minkä olen vuosien saatossa huomannut on että 1500 kierroksen kohdalla kuuluu takaata/auton alta vaimea jurina. Ei merkitystä mikä vauhti tai vaihde.

    Auton tärinä ei ole kova, kyydissäolijat eivät sitä huomaa ellei siitä itse mainitse... Itse olen jo aivan raivon partaalla ; )

    Kaasupolkimen olen joskus kalibroinut, sen voisi taas tehdä. Moottorin kannattimet ovat uudet ja tärinä lisääntyi vaihdon jälkeen. Se oli tärinälle ensimmäinen arvaus ja toinen kannatin olikin lysähtänyt. Auto huollettu säännöllisesti ohjelman mukaan. Laatikkoöljyt vaihdettu 153 tkm, nyt ajattu 243 tkm. Tilaan nyt autoon vaihteistoöljyn vaihdon laatikon pesulla. Katsotaan onko vaikutusta.

    Merkkihuolto esitti vaihtoehdoksi egr:n ja suuttimien lisäksi turbiinin momentin siirrintä. Mutta eikä silloin pitäisi olla vaihteenvalitsimen asennolla jotain vaikutusta tärinään?

    Jonkunlainen perusteltu arvaus voisi vähentää kuluja kun en nyt oikein osaa valita seuraavaa korjaus/selvityskohdetta. Valohoitoa on nyt annettu usean pajan toimesta ja tullut tehtyä peliliikkeitä, jotka ovat vieneet rahaa, mutta tulos on jäänyt laihaksi.
     
  15. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    No nyt on vähä taustatietoa niin voi paremmin pohtia :)

    Onko vaihelaatikon hännän kiinnityksen tukikumit/rakenteet tarkistettu? Ihan pikkusen tuo kuulostas noilla tiedoilla että vika voisi olla turbiinissakin, mutta on siis ihan arvailua kuitenkin.

    Ite en usko että välttämättä turbon jutuissa olisi tuo vika, tyhjäkäynnillä kun ei ole paineita tms. niin mahdollisuus siihen aika pieni mielestäni.

    Tuo EGR systeemi, vaihelaatikon kiinnitykset sekä turbiini olisi noilla tiedoilla se mihin varmaan ite koittasin perehtyä seuraavaksi jos varmistettu että polttoainepuolella on paineet kunnossa ja suuttimet ei vuoda.
     
    Raisu66 tykkää tästä.
  16. Raisu66

    Raisu66 1st gear

    OK. Kiitos vinkeistä. Vaihteiston keskikannatin on vaihdettu samalla kuin moottorin kannattimet. Tutkitaan vielä tuo häntäpuoli ja tilaan sitten vaikka vielä uuden EGR-paineanturin. Nyt laatikkoöljyn vaihtoon... Samalla voisi pyytää tutkimaan laatikon kiinnitykset.

    Sen verran vielä että syöttöpaine ruiskuille on OK. Testeri ei jostain syytä antanut korjausarvotietoja suuttimista.
     
    Muokattu: 23.3.2018
  17. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Kannattanee koittaa tuo EGR juttukin testata ennenku osia tilailee. Sehän kyllä helposti herjailee koodeillakin jos EGR puolella häikkää.
     
  18. calkemp

    calkemp 3rd gear

    Ostin käytettynä MoPar alkuperäiset kattotelineet, mutta niistäpä puuttuikin kiinnitystinksit jotka tulee oventiivisteen alle. Eihän kellään ole jäänyt niitä kiinnityksen vastakappaleita hyllyyn tai jopa sinne tiivisteiden alle? Kyseessä ILMAN kattokaiteita oleva farkkurysy.
     
  19. jorkat

    jorkat Gearhead

    laakerivika
     
  20. toyota...

    toyota... Gearhead

    tuli eilen haettua hemi farkku. On se vaan hieno peli ajella. Sai heti koeajaa vajaan viissataa kilsaa kotiin :)

    pari kysymystä olisi heti. Lähivalot tuntuu näyttävän vähä ylös, pitäiskö niiden hakee korkeutta joka käynnistyksessä? Valot syttyy automaattisesti, ja kun kääntää katkasijaa vaihtuu parkeille, ja viimeisessä palaa kaikki valot kuin O asennossa? Kuinkas vaihdelaatikon öljymäärän tarkistus, ja voiko sitä vaihtaa autotalli olosuhteissa?
     
    Charger´69 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!