Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. toyota...

    toyota... Gearhead

    paljoko sitä sie on?
     
  2. matti163

    matti163 Gearhead

    En muista tarkkaa määrää, mutta kaks litran purkkia riittää ja hieman jääkin.
     
    toyota... tykkää tästä.
  3. matti163

    matti163 Gearhead

    Saattahan noissa laaduissa olla eroja? Tiiä sitten. Nykyään mobilin öljynvalinta opas suosittelee näköjään tuota 0w40 tai 5w40 tuon 0w30 ja 5w30 rinnalla. Ennen tyrkytti vain noita jälkimmäisiä.
     
  4. toyota...

    toyota... Gearhead

    toi ajovalojen kytkin vähä ihmetyttää. Valot siis syttyy heti ku kääntää virrat päälle, ja palaa auton käydessä. Seuraavassa pykälässä on parkit ja viimeisessä valot kuten o kohdassa. Tuohon on joskus vaihdettu toi katkasija, lieneekö ihan oikean moinen? Eikös joissakin katkasijoissa ole se A kohta mikä pitäis olla automaattiset valot, minkä vaatii koodaamista päälle? Olis mulla päiväajovalo ledit hyllyssä, mut ei taida tähän saada helposti?
     
  5. päivystäjä

    päivystäjä 2nd gear

    -07 vuonna tehdystä valokatkaisijasta ainakin piti nykäistä se väännin irti ja siitä vuolaista pikku valupinni pois että katkaisija kääntyy nollan alapuolelle. Noin 2 minuutin homma. Silloin ksenonit ei pala kuin pimeällä mutta sen päivävalot eli pitkät 30% teholla palaminen täytyy ohjelmoida merkkiliikkeessä. Eikä ainakaan Oulussa ollut enää sopivaa ohjelmaa siihen käytössä. Pitikö olla starsense?
     
  6. Jarde1

    Jarde1 Gearhead

    Tuos kans syttyy valot automaattisesti kun virrat on päällä, saa olla kokoajan 0 asennossa. Katkaisia on vissiin joskus vaihdettu. Tuon näköinen:

    [​IMG]
     
  7. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Vähän jännä jos valot palaa o-asennossa. Eikö sulla ole kaikki umpiot pimeänä o-asennossa? Ja mitä tulee katkaisimen modaamiseen, niin sekä vanhemmalle ja uudemmalle katkaisimelle löytyy juu tubesta ohjeita. Niissä katkaisimissa on vähän eroa sisuskaluissa, mutta dremeli on vastaus molempiin. Muista pitää huolta niistä pikkukuulista jota katkaisimen sisältä löytyy. Tai sitten ostaa uuden katkaisimen missä on valmiina A-asento.

    Ajovalot saa DRL moodiin starscanilla tai witechillä, eli sillä uudemmalla ohjelmalla. Homma menee niin, että auton maakoodi muutetaan USA/Kanada ja sen jälkeen valikko mahdollistaa päiväajovalo-ohjelmoinnin. Tämän jälkeen auto muutetaan takaisin alkuperäiseen maakoodiin, esim. Saksaan.

    Jos modaat vain valokatkaisimen, niin silloin voi kaupan hyllystä löydetyt päiväajovalot asentaa vaikka sinne sumareiden viereen, jonne tehdas jonkun stoorin mukaan olisi niitä joskus asennellut. Ja näin ei tarvitse ohjelmoida erikseen softaa.
     
  8. toyota...

    toyota... Gearhead

    just samanlainen katkasija löytyy. Ja kaikkivalot mittarivaloja myöten palaa 0 asennossa. Löytyiskö tosiaan johdot sumareiden vierestä?
     
  9. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Onhan noita katkaisimia erimallisia, joten näemmä myös sellaisia, että valot palaa o-asennossa. En muista nähneeni valikoissa mahdollisuutta asettaa eri valovaihtoehtoja, mutta en ole asiaan niin kiinnittänyt huomiota. Muistaisiko joku muu?

    Jos jälkiasenteiset päiväajovalot haluaa asentaa, niin sitten tulisi tuo katkaisinasia saada kuntoon. O-asennossa ei saisi palaa mitään polttimoita yhdessä päiväajovalojen kanssa. Tosin Suomi on saanut erivapauden takavalojen polttamisen suhteen.

    Mitä tulee johtoihin, niin ei tehdas yleensä ylimääräisiä johtoja asentele. Jos sulla on kaupasta ostetut päiväajovalot, niin joutunet vetelemään johdot itse sopiviin paikkoihin.
     
  10. Jarde1

    Jarde1 Gearhead

    Piti vielä äsken kokeilla, eli valot palaa automaattisesti 0-asennossa ja kun kääntää parkeille ja siitä takaisin 0, valot sammuu.
     
  11. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Mulla pelas omassa 300C myös samalla tavalla mikäli oikein muistan.
     
    päivystäjä tykkää tästä.
  12. the kuningas

    the kuningas 3rd gear

    Minäkin haluaisin niin toimivan. Ärsyttävä lisätyö käännellä katkasiaa. Vuolin sen automaatti asennon mutta päivällähän se ei polta sitte mitään valoja.
     
  13. päivystäjä

    päivystäjä 2nd gear

    Sama oli mulla. Ratkaisin asian ottamalla taustapeilin takaa sadetunnistimen liittimen irti. Samassa boxissa valojen hämärätunnistin. No sitten ei pelannut tihkukytkin eikä kuskin ikkunan automaatti ylösnousu eikä radio/cd vaihtonappi. Mutta koin ne pienenpänä haittana. Pitempään sateella ajaessa tökkäsin liittimen paikoilleen
     
  14. HEM1

    HEM1 2nd gear

    Hei,

    Uusi ja onnellinen 2005 Chrysler 300c 5.7L Hemi omistaja kirjautuu palstalle.
    "Charger´69" varmaan tunnistaa auton hyvin!

    Kaikki on pelannut loistavasti tähän asti. Asensin autoon 9" android radio/navi/ajotietokoneen, aivan upea laite ja helpottaa matkantekoa kovasti. (Antaa mm. mahdolliset vikakoodit selkokielisinä) "Torque" appi kertoo kaiken tarpeellisen ja tarpeettoman auton ja moottorin tilasta. Androidiin on tarjolla valtavasti applikaatioita autoilua varten.

    Viime viikolla autoon asennettiin eFlexFuel etanolisarja. Ensimmäinen pidempi reissu on nyt tehty etanolilla, n. 700km. Muutamia huomioita on tullut tehtyä. Kylmäkäynnistyksen kanssa ei ole ollut ongelmia, johtuneeko tupla tulpista. Startatessa -15 asteen pakkasessa antaa pyörittää moottoria ehkä 0,5s pidempään ennen starttia.
    Väännön lisääntyminen on tuntuvaa. Luolaparkin rampissa vaihtoi bensalla aina pienemmälle, nyt ei vaihda. Auto tuntuu nyt muutenkin entistäkin sähäkämmältä.
    Käyntiääni muuttui myös entistä matalammaksi murinaksi, syytä voi vaan kuvitella.
    Keskikulutus tuon 700 km matkan aikana oli erittäin maltillista. En ajellut mitään säästöajoa, ohituksissa kaasu pohjaan ja muutaman kerran muuten vaan. Muuten ajelin tasaista 90-100 tuntivauhtia vakionopeuden säätimellä. E85:sta kului keskimäärin 13L /100km. Polttoaineen hinta oli ST1 kortilla 0,95 Eur/Litra. Tämän laitteiston etuna on hyvä etanolianturi, takkiin voi siis laittaa etanolia, bensaa tai molempia sekaisin. Polttoaineen syöttö säätyy automaattisesti seoksen mukaan. Pitää vielä hakea 200 Euron muutostuki, kunhan saan aikaiseksi tyyppihyväksyttämisen katsastuskonttorilla.

    Aluksi tuntui vähän pyhänhäpäisylta laittaa iso V8 käymään etanolilla, nyt jo alkaa tottua ajatukseen. Kaveri, joka asensi eFlexFuel-laitteiston vakuutteli, että kaikki vuoden 2000 jälkeen tehdyt autot ja niiden osat kestävät etanolia. hänellä on yli kymmenen vuoden kokemus aiheesta, joten uskotaan pois.
     
    Charger´69, Bukero ja päivystäjä tykkäävät tästä.
  15. päivystäjä

    päivystäjä 2nd gear

    Itselle aikanaan suunnittelin tuota e85 sarjaa mutta -07 ei saanut muutoskatsastettua etanolille ja auton käytös epäilytti mutta kokemuksista päätellen tuli parempi kuin bensalla:). Jos joskus satun sen -06 srt8 jeepin ruotsista saamaan niin taidan sen e85:lle muuttaa.;)
     
  16. toyota...

    toyota... Gearhead

    tekeeköhän noilla halvoilla ebayn parkkisensoreilla mitää? Tarvis varmaan tulpat vaihtaa 150tkm huollossa(5,7), ainakin ohjekirjassa oli vaihtoväli 75tkm. Kestääkö normitulpat sen ajomäärän? Näkyy vaan olevan montaa tulppamerkkiä/ mallia myynnissä.
     
    Muokattu: 2.4.2018
  17. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Onnea uuden auton johdosta!

    Ja siitä etanolista. Kerro miten kumitiivisteet kestää. Kyselin merkkiliikkeestä ja kertoivat, ettei 300c ohjekirjan mukaan saisi käyttää korkeaetanolista bensaa, käyntihäiriöiden pelossa. Toki e85 aiheuttaa varmasti vikakoodin kun kiihdyttelee, jos muutossarjaa ei ole. Mietin voiko siis kumitiivisteet sulaa.

    Jenkeissä ovat jotkut e85:lla ajaneet, muutossarjan jälkeen tuhansia ja tuhansia maileja, mutta olisi tosiaan mielenkiintoista kuulla sun kokemukset pidemmältä ajalta. Tai joltain muulta.
     
  18. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Toiseen autooni kiinan parkkitutkan laitoin. Siinä se on toiminut viimeiset viisi vuotta.
     
    toyota... tykkää tästä.
  19. toyota...

    toyota... Gearhead

    rockautosta löytyy 17 eri tulppa vaihtoehtoo, kannattaako laitta normit, vai platina tai iridium. Saavuttaako hyötyä, ja minkämoiset on alkuperäiset tulpat, mille vaihtoväli 75tkm? Nykyisillä alkuperäis asenteisilla tulpilla vissiin ajettu 152tkm :eek:

    no mä jo hätäilin ja tilasin champion platinat :D
     
    Muokattu: 2.4.2018
  20. Jarde1

    Jarde1 Gearhead

    Mistä tuollainen löytyi ja saiko ratin napit toimimaan tuon kanssa?
     

Kerro tästä muillekin!