Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. Aka

    Aka 3rd gear

    Tuo maakoodin vaihto ja DRL-valojen käyttöönotto onnistuu ihan tavallisella ELM piiriin perustuvalla OBD2 mokkulalla ja tietokoneella käyttäen AppCar-DiagFCA ohjelmaa...

    https://appcar-diagfca.com/en/
     
    Teemu T., VANKKURI ja päivystäjä tykkäävät tästä.
  2. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

  3. Teemu T.

    Teemu T. 2nd gear

    Onpas hyväntuntuinen ohjelma tämä. Kiitos tästä. Melkein täytyy laittaa tilaukseen.
    Ilmeisesti toi on puolalainen softa? Vähän hanurista kun tuolla luki, että pitää olla windows-kone? Mulla on pari vanhaa windows-läppäriä, mutta mahtavatkohan vielä startata...
    Onko mitään käsitystä mitä tuo "advanced user" tarkoittaa? Ainakin näyttäisi olevan rengaskoon muuttaminen "for advanced users only".
    Pystyykö oikeesti tuolla poistamaan TPMS-järjestelmän toiminnasta? Oletko kokeillut?
     
  4. the kuningas

    the kuningas 3rd gear

    Myös merkkisoittimiin saa rattinappiadapterin. Laita viestiä jos kiinnostaa...
     
  5. Aka

    Aka 3rd gear

    Joo, puolalainen softa. Hyvin toimi ainakin itselläni tuo ohjelman ostaminen, vastaus ja latauslinkki tuli nopeasti maksamisen jälkeen. Toi ohjelmahan on sitten lukittu auton VIN:iin, joten ei toimi kuin yhdessä autossa kerrallaan...

    Rengaskoon muutoksesta antoivat tällaisen vastauksen,

    "2. In the cars with the NAG1 trensmission from Mercedes, after reprogramming the tirecircuit, you must additionally carry out the Initialize EGS routine (Appcar can do it). Otherwise, the transmission will enter to the Limp In Mode.

    3. Tires circumference programming and axle ratio can result in DTCs, so we recommend doing this only for advanced users.

    It does not matter what tool you use - WiTech, Diablosport, SuperChips, ProCal or our App."

    Mulla auto on 2005 joten siinä ei tuota TPMS järjestelmää ole, mutta tiedän muiden kokemuksesta että kyllä toimii.
     
  6. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Mun mielestä ohjekirjassa puhutaan high methanol fuelista, joka ei ole etanolia?:odeek:
    Muutenkin nuo merkkiliikkeen väitteet välillä on vähän.....

    Itse ajelen parasta aikaa ilman muutossarjaa 30% etanoli 98E5 seoksella. Toimii kuten ennenkin.
     
    Muokattu: 3.4.2018
  7. HEM1

    HEM1 2nd gear

    Ei pitäisi sulaa mitään. Monesta lähteestä ja tutkimuksesta saamieni tietojen mukaan käytännössä kaikki polttoaineelle altistuvat osta ovat olleet etanolin kestäviä vuoden 2000 jälkeen tehdyissä autoissa. Ranskassa joku heppu ajeli 200 000 kilsaa etanollilla samalla menopelillä. Ei mitään ongemia ja kone on taatusti puhdas lasittumista ja karstasta.

    Yksi hieno puoli on vieläpä kotimaisuus! Ei mee juurikaan tankkausrahoja Putlerille tai arabidiktaattoreille.
     
    Muokattu: 3.4.2018
  8. HEM1

    HEM1 2nd gear

  9. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Moro! Joo kyllä tunnistan sun auton :D Toivottavasti on mukavia kilsoja ollut. Oot vissiin päässyt jo tehoreserviäkin kokeilee kun tiet ollu sulana ;)

    Tarkistapa muuten sitten kun kesätassuja vaihdat että istuuko ne talvirenkaitten mutterit niihin kesävalsseihin niinku pittää, että kartio on oikea. Hoksasin tuossa yks päivä että tulikohan sulle mukaan ne kesärenkaiden mutterit, en muista oliko ne erit, saatto olla että ne samat mutterit passas molempiin, sekä kesäsiin että talvirattaisiin. Ja jos ei passaa niin kai ne mulla jossaki autotallissa on ne kesävanteiden mutteritkin :)
     
  10. rb

    rb Double Gearhead

    Näissä + - 0 olosuhteissa kannattaa muistaa, että:

    https://www.trafi.fi/yleisilmailija...ailun_turvallisuus/bensiiniin_lisatty_etanoli

    Erityisesti veden suhteen alkoholia sisältävän polttoaineen käyttäytyminen poikkeaa merkittävästi alkoholittomasta bensiinistä. Alkoholi nimittäin liuottaa vettä, jolloin polttoaineen sekaan päässyt vesi ei erotu säiliön pohjalle. Vesipitoisuuden noustua riittävän suureksi, suuruusluokkaa muutama prosentti riippuen polttoaineen alkoholipitoisuudesta ja lämpötilasta, ei bensiini liukene enää alkoholiin, vaan vesipitoinen alkoholi erottuu säiliön pohjalle erilliseksi faasiksi. Tällöin säiliöstä voi tulla moottorille pelkkää vesipitoista alkoholia.

    Jostain muistikuva, että 30% etanoli olisi huonoin suhde faasiutumisen kannalta, mut toki siinä vaikuttaa vielä enemmin se veden määrä, jota meidän keväisissä olosuhteissa saattaa kondensoitua melkoisesti.

    Mut joo...... oon mäkin tankannu talvella ~20 pinnaa ja kesällä noin 50 pinnaa RE 85:sta.
    Nyt lähtee viides kesä, eikä vielä ole hemi yskähtänyt...
     
    elkamiina tykkää tästä.
  11. Teemu T.

    Teemu T. 2nd gear

    Voi olla ehkä parempi ettei lähde itse ohjelmoimaan uutta rengaskokoa.

    Toi olis kyllä hyvä, jos tuon TPMS:n sais kokonaan pois. Ehdin kyllä jo tilata uudet anturit kesäpyöriin, mutta kuitenkin...
     
  12. päivystäjä

    päivystäjä 2nd gear

  13. the kuningas

    the kuningas 3rd gear

    Onko jollain PIKKUKILVET autossa? Mielestäni joskus näin nettiautossa mutta en muistanut ottaa tunnusta talteen niin vois saada itellekkin?
     
  14. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Onko kukaan asennellut ilmajousia kolmisataseen? Päässä pyörinyt ajatus semmoisista.

    Onko tietoa miten nuo jälkiasennussarjat toimii esim. suomen talvessa? Tenua ilmeisesti vain säiliöön?
     
  15. Teemu T.

    Teemu T. 2nd gear

    Jos sulla on jenkkimallin auto ja siihen ei normikilvet mahdu, niin voit pyytää minikilvet. Mulla on ollut jenkkituonneissa minikilvet, ja ne saa kyllä asialliselta katsastusukolta ilman mitään kummempia anomuksia. Vai mitä meinaat? Ei niitä sen perusteella jaeta, että jollakin muulla on sellaiset.
     
  16. toyota...

    toyota... Gearhead

    5,7 tulpista ei kukaan kommentoinu mitää :D kai niillä sit vaan ajetaan...

    vähä tekis mieli jotain porinäputkee hommata, mut paljoko sit lienee ärsyttäis matka ajossa :p
     
  17. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    5.7 V8 Hemi (2005-2008)
    Mopar p/n SPRE14MCC4 (Champion 570)
    (.045 gap, 16 plugs, tighten to 13 ft. lbs.*)

    (*NOTE: The 5.7L V-8 is equipped with torque critical tapered design spark plugs. Do not exceed 15 ft. lbs. torque.)



    5.7 V8 Hemi (2009-2010)
    Mopar p/n SPLZFR5C11G (NGK)
    (.040 gap, 16 plugs, tighten to 13 ft. lbs.*)

    (*NOTE: The 5.7L V-8 is equipped with torque critical tapered design spark plugs. Do not exceed 15 ft. lbs. torque.)

    Tuossa WK Jeeppien tulppatiedot, liekö samat 300C: ssä..?
     
  18. toyota...

    toyota... Gearhead

    onkohan toi kiristys tiukkuus kylmään vai lämpöseen koneeseen? Lähinnä niiden kestoikä mietitytti..
     
  19. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ja niitä tulppia on sitten 16 kpl siinä moottorissa....
     
  20. toyota...

    toyota... Gearhead

    just noita SPRE14MCC4 marmori kauppas 6,41€ kpl, samat rokkiautossa 1,1€ kpl. Tilasin siis jokku tuplaplatina tulpat 3,15€ kpl+tullit yms.

    Tässä on vissiin alkuperäiset tulpat ja mittarissa 152tkm...
     

Kerro tästä muillekin!