Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

    ok. ajelin ongelmitta platinakärkitulpilla 125tkm, joten ainakin mulla ne pelas. sen kyllä huomasin vakiopadassa, että oli liian laihalla monin paikoin tehtaalta tullessaan. kaipasi reilusti lisää heinää nopeissa polkemisissa ja täyteen kuormattuna aivasteli välillä kovemmastakin nopeudesta vedätettäessä.

    platinakärkitulppien kärkivälien kasvattaminen voisi vähentää/poistaa ongelmasi, sillä suuremmat/kuumemmat kipinät sytyttävät laihemmankin seoksen paremmin.

    tarkistitko tulppien kärkivälit ennen asennusta? putsasitko puolien kosketuspinnat?
     
  2. toyota...

    toyota... Gearhead

    kärkiväli on 1,15 liuskamitalla kattoin. Vanhat oli kulunu 1,5-1,7mm
    mitä kosketus pintaa tarkotat? Sitä jousta mikä sisällä törrää ja siirtää virran tulppaan? Vai mistä puola on kiinni kannessa?
     
  3. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

    molemmat, mutta varsinkin se törräävä jousi
     
  4. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

    ai niin. sähän vaihdoit vain 12 kynttilää. joko vaihdoit loputkin?
     
  5. toyota...

    toyota... Gearhead

    juu vaihdoin loputki jo. Mihkähän tota kärkiväliä vois kokeilla?

    tosiaan pikkukierroksilla ei mitää häiriöö, sit ku lyö kaasun pohjaan ja kierrokset nousee yli neljän tuhannen rupee yskiin. Nätisti kiihtyy ku kierrokset pitää esim kolmessa tonnissa.
     
  6. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

    tarkista ensin vikakoodit, jos ei ole lukijaa niin sillä virtalukkomenetelmällä
    ysikasia tankkiin
    1,20-1,30mm
    akun miinuskaapeli irti vaikka siksi aikaa, kun mulaat tulppien kanssa niin seostrimmit lähtee jostain alkuarvoistaan säätämään seosta.
     
    toyota... tykkää tästä.
  7. toyota...

    toyota... Gearhead

    nollautuuko vikakoodit akun irrottamalla?
     
  8. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

    jos heikko koodi niin lähtee. kaikista en ole varma. mikäli vika on päällä eli pending niin pompsahtaa heti takaisin.
     
  9. toyota...

    toyota... Gearhead

    muistissa on p0300 ja p0339
    eka on hutikipinä, ja toka kampiakselin asentotunnistin. Vikavalo ei pala. Muutaku hetken ku nykäsee...
     
  10. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

    vähän uhkaava juttu. tee nyt kuitenkin ekaks ne mitä kerroin. niin kerron sitten lisää.
     
  11. toyota...

    toyota... Gearhead

    säädin kärkiväliä isommaksi, ja putsasin johdot hyvin. Kaasu pohjaan ja taas vikavaloja. P0315 ja sytytyshäiriö 7 pytyssä. Radioko meni lukkoon ku oli johto irti.

    huomenna menee vanhat tulpat takas, tie viittiikö niitä ees putsata/ säätää kärkiväliä?
     
  12. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

    niin sitä en ehtiny kertoa, että kaikkien platinakoutattujen tulppien kärkivälejä ei suositella säädettäviksi, sillä joissakin on sivuelektrodissa lohkeileva pinnoite. mutta tässä sun keississä ei taida siitäkään olla kyse

    oliko se akun miinus irti kuinka kauan?

    kokeile toki vanhoilla tulpilla, mutta musta tuntuu, että pirssissäsi on jotain muuta mätää...

    näissä on heikot kampiasennon ja nokka-asennon tunnistimet, jotka kannattaa vaihtaa ennen kuin rupeaa epäilemään jakoketjun venymää. nokan asentotunnistin on superhelppo vaihtaa eikä kampitunnistinkaan tuota ongelmia. awd-mallissa vittumaisempi.
     
  13. toyota...

    toyota... Gearhead

    olin se jokku tunnin irti, ja myöhemmin minuutin. Sit jumittu mankka. Auto pelas täysin ennenku vaihdoin tulpat, niin uskon et ne ei vaan sovi tähän.
     
    Muokattu: 25.4.2018
  14. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

    tilasitko ne jostain netistä?
     
  15. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

    yritän ettiä jostain niiden mun käyttämien platinoiden tiedot
     
  16. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

    champion double platinum
     
  17. toyota...

    toyota... Gearhead

    champion 7570. Rock autosta tuli, ja neljä oli kärki litissä, ja tuli niiden tilalle takuuna uudet.

    haluuko kukaa ostaa vähä ajettuja tulppia jos haluu kokeilla? :D
     
    kalvetinhet tykkää tästä.
  18. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

    säästä ne ittelles.
    hommaa uudet nokka- ja kampiasentotunnistimet.
     
  19. toyota...

    toyota... Gearhead

    tuossa kun ajelin rauhallisemmin konetta lämpöseksi, ei mitään vikakoodia. Sit ku paino kaasun lattiaan ja kierrokset nousi punarajalle nykäs muutaman kerran ja sit tuli 7 pytyn sytytys häiriö. Myöhemmin ilmestyi myös toi kampiakselin tunnistin.
     
  20. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Jos se pelas ennen tulpanvaihtoa niin ei ole mitään syytä epäillä että olisi kampiakselin/nokan tunnistimet menny vaikka vikakoodeja niistä voi tullakin.

    Vaiha takas vanhat tulpat ja kokeile toimiiko. Tarkista myös noiden tunnistimien liittimet. Jos vanhoillakin tulpilla tulee edelleen nuo vikakoodit niin sitten vasta on syytä alkaa epäilee että niissä on vikaa ja pitää tilata ne osat. Aina yksi muuttuja kerrallaan edettävä, muuten kyllä saa vitusti palamaan rahaa näiden kanssa.

    Yksi potentiaalinen vika voi olla myös tuo TOYOTA nimimerkki, voi olla Moparilla vaikea sopeutua tilanteeseen että sitä puikottaa tuommosella nimimerkillä oleva kaveri... :rotfl::poff::odwink:
     
    VANKKURI, toyota... ja päivystäjä tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!