Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. toyota...

    toyota... Gearhead

    Päätti tänään auto taas nykiä, ja auton sammutuksen jälkeen hetken päästä ei meinannut lähteä tulille, pariminsaa odottelua niin taas lähti. Jotenkin tuntuu että kun hetken seisoo ja puolilämpösenä lähtee liikkeelle niin nykii, tai sammahtaa tyhjäkäynnillä. Sitten taas ku vauhtiin pääsee, niin ei pahemmin nyi, jos ei kierrättele. Uus kampiakselin anturi on tulossa Tukholmassa... Aattelin pitääkö tilata jo lisää tunnistimia, tai jotain muuta? :D
    [​IMG]
     
  2. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

    kuvailisitko hieman, että kuinka kokenut olet autosähkötöissä / yleismittarin käytössä?
    mikäli yleismittarin käyttö on rutiinia niin voin neuvoa, että kuinka tarkistat paineanturin toiminnan (koodi: p0129 baro/map jotain huttua...). mikäli, et ole sinut asian kanssa niin turha alkaa tähän rustaamaan ohjeita, joten viet auton autosähkärille, joka nopsaan tsekkaa, että mitä anturi näyttää. auto sammuksissa / käynnissä läppää auottaessa.

    erikseen vielä alipainepumpulla varmistaa, että anturin pcm-signaali muuttuu jne.
     
  3. toyota...

    toyota... Gearhead

    En juurikaan ole mittaria käyttänyt, jotain antureita joskus mittaillu, tuntuu että toi p0129 koodi tulee vain silloin kun vika on päällä, ja sahaa pidempään käyntiin. Ku malttaa odottaa pari minuuttia, niin lähtee heti. Kaks kertaa ton koodin lykännyt... Noita muita yleensä...
     
  4. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Jos haluaa nuo reikä/uralevyt, niin itse ostin EBS turbo grooved levyt. Suomessa hinta alle 200€ pari, ulkomailta varmaan halvempi. Oikealle ja vasemmalle oma levy eteen sekä taakse ja nyt 30000km takana, ihan uuden veroiset vielä.

    Edittiä sen verran, että onpa hinnat pompsahtanut, ei saa enään alle kahteensataan. Ebayssa $582 koko sarja.

    Tavallista levyähän saa muutamalla kympillä kpl, niistä ei osaa sanoa kuin sen omasta kokemuksesta, että saa mitä osuu kohdalle. Koskee sekä merkkilevyjä että tarvikkeita.
     
    Muokattu: 4.6.2018
  5. HEM1

    HEM1 2nd gear

    kitos kaikille jarrulevyistä opastaneille!
    Elkamiina, katselin ebaysta noitaEBS reikä/uralevyjä ja aikamoinen hintahaitari näyttäisi olevan. Englannista toimituskulut vain n. 20 Eur, pitää katsoa tarkemmin tätät valikoimaa: https://tinyurl.com/y8u69ewx

    Näyttäisi etulevyihin olevan ainakin kahta halkaisijaa merkkikohtaisella haulla, 320 ja 345mm Meneekö sinne kumpia vaan? Täytyy mitata mitkä alla nyt on.
    Ajattelin laittaa eteen kalliimmat kiekot ja taakse vähän edullisemmat, uritetut myös. Käsittääkseni tämä on OK, koska eteen kohdistuu enemmän rasitusta.

    J-P
     
  6. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Suomessa Hemi, Kiisseli ja 3.5 ainakin on noilla 345mm etulevyillä ja 320mm jäähdytetyillä takalevyillä.
     
  7. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

    ok. tuskin on sitten anturivikaa. joissakin hempoissa tuntuu olevan ominaisuutena antaa tuo p0129-koodi myös silloin mikäli keskeyttää avaimesta käynnistyksen ennen kuin auto ehtii käynnistyä. en ole tarkemmin tutkinut, mutta arvelisin sen liittyvän siihen, että mittaa ilmanpaineen (baro) kun virta kytketään ja starttauksen aikana mittaa jo imusarjan alipainetta (map) ja mikäli startissa tulee jotain fuulaa niin lukeekin alipaineen vallitsevaksi ilmanpaineeksi, jolloin tulee koodi.
     
  8. toyota...

    toyota... Gearhead

    Just tuollain käyny ku starttaa, niin hörähtää, ja sit heti perään sammahtaa.
     
  9. J.J

    J.J Gearhead

    Moottori lukee ulkoilmanpainetta tuossa sun tapauksessa starttauksen aikana luultavasti sen takia että kampiakselitunnistin ei anna pyörintänopeussignaalia.. eli korjaa ensin nuo kampiakselitunnistimeen liittyvät viat.
     
    kalvetinhet tykkää tästä.
  10. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Muista sitten että EBS:n mukaan takuu on voimassa vain jos napa (siis se osa mihin levy kiinittyy vanteen kanssa) on vaihdettu!! Riitelin aikoinaan EBS:n kanssa tästä ja heidän takuuehdoissaan lukee niin...
     
    kalvetinhet tykkää tästä.
  11. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Täysin toisaalta ymmärrettävää. Voi apinat huutaa kieroja levyjä ja vaatia uusia suotta. Kyllä ne navat omassa kulkineessa aika karussa kunnossa olikin vanhojen levyjen alta. Neekerintukkaa ja teräsharjalaikkaa vain, niin jo toimii.
    Kuinka moni kotimekaanikko kiinnittää huomiota siihen navan vastepintaan....
     
    kalvetinhet tykkää tästä.
  12. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Jep, aika harva, tosin kotimekaanikotkin alkaa olemaan harvassa, ainakin siitä miten korjaamolla on ruuhkaa, päätellen...
     
    elkamiina ja rb tykkäävät tästä.
  13. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

    300c jarrusatuloiden liukutappi/-tapit jamanthavat helposti jumiin, varsinkin suojakumin rikkouduttua ja tämä johtaa käytännössä aina levyn kieroutumiseen
     
  14. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ja ne puslat naukuu kuin se kuuluisa katti helvetistä ;-)

    Tosikko puhuu, katti naukuu...
     
    kalvetinhet tykkää tästä.
  15. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

    otaksun, että naukuvat puslat/nivelet ovat lähinnä takavetoisten ongelmia, sillä monivedoissa etupään tuenta muistuttaa yllättävän paljon gc jeepin tuentaao_O
     
  16. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    En ota enää kantaa sun teorioihin....

    Tosikko lopettaa... Jolloin jää paljon hyvää tietoa jakamatta... Tiedätte kenen syy se on...
     
  17. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

     
    urho3 tykkää tästä.
  18. HEM1

    HEM1 2nd gear

    Kiitos vinkeistä!
    Vaihdan itse levyt ja palat, siinä ei kovin pitkään mene.
    Tuo navan puhdistus olis varmaan itsellä unohtunut helposti.
    Päädyin tilaamaan Saksasta tuuletetut levyt eteen ja taakse, ei halvimmasta päästä muttei kalleimmastakaan.
    Hylkäsin uritetut ja reikäiset mallit ja en pelkästään hinnan vuoksi. Näin tuubessa testivideon, jossa testattiin vaikutusta jarrulevyjen toimintaan urilla yms. labrassa. Lopputulos oli ettei käytännössä juuri ole vaikutusta. Enemmän vaikutti maetreriaali ja muu rakenne.

    J-P
     
    Charger´69 tykkää tästä.
  19. toyota...

    toyota... Gearhead

    Tunnin homma kun vaihdoin kampiakselin anturin. Ei ainakaan nyt yskinyt yhtään koe ajolla, ja sai kenkääki :D
     
    kalvetinhet ja päivystäjä tykkäävät tästä.
  20. Jarde1

    Jarde1 Gearhead

    Kävin eilen kaunistelemassa katsastustilastoja eli hyväksytty. Tosin PT:n tilastot huononi, tuli korjauskehotus raidetangon päästä.
     

Kerro tästä muillekin!