Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. toyota...

    toyota... Gearhead

    Jostain syystä ei saanut päivävaloja päälle vaikka olivat kokeillut parilla kun eri maakoodilla. Pohjoisamerikka/Kanada
     
  2. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

    oliko synkkä talli
     
  3. toyota...

    toyota... Gearhead

    Ihan perus korjaamo tasoa. Pitäisikö olla valosa? Vaikuttaako ohjelmointiin?
     
  4. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Palaako sulla lyhkäset siinä 0-asennossa? Vai onko umpiot pimeänä? Itsellä on pimeät polttimot, eikä mitään relettä löydy valokatkaisijan luota, mikä taas joillain löytyy.

    Witechissä pitää olla jokin tietty versio, että sillä voi ohjelmoida päiväajovalot. Mutta ne oli ne ensimmäiset softat, millä ei moinen onnistunut. Tuskin kenelläkään on kymmenen vuotta vanhoja softia käytössä... Merkkihuollossa on varmasti uusin softa käytössä, joten veikkaan, että kyse on nyt siitä, etteivät ole asiaa ennen tehneet. Ai niin ja kannattaa ottaa virrat pois ohjelmoinnin jälkeen ja sitten kokeilla valojen toiminta. Mikäli useamman kerran niitä valikoita vaihtelee, niin voipi mennä purkki sekaisin ja jäädä valot päälle, kun ei se auto enää tiedä mitä siltä halutaan.

    Mutta itse olen Witechillä päiväajovalot aktivoinut. Olisiko usa (tai kanada) maakoodiksi, sitten DRL aktiiviseksi ja auton maakoodi aktivoinnin jälkeen takaisin Saksaan. Muutoin herjaa abs-valoa, jos maakoodi on jotain muuta, kuin minne auto on alun perin valmistettu.

    Maakoodi on vaihdettava, jotta valikossa oleva DRL muuttuu aktiiviseksi vaihtoehdoksi, mutta sen jo tiesitkin.

    Mikäli tallissa sen ohjelmoinnin tekee ja jos siellä on tarpeeksi pimeää, niin ajovalot syttyy 0-asennossa. Sitten kun kirkkaalla taskulampulla näyttää tuulilasille, niin sitten pitäisi vaihtaa päiväajovalot. Tunnistimia on muistaakseni kaksi. Auringon tunnistin siinä kojelaudassa, jonka jos peittää, niin lyhyet syttynee ja auto luullee että on yö. Joka sitten ohjaa myös ilmastoinnin luulemaan, että aurinko ei paista.

    Ja toinen tunnistin on peilin luona oleva sadetunnistin. En nyt muista miksi niitä on kaksi, vaikka yhdellä pärjäisi. Oliko se niin, että valikosta sai ohjelmoitua siten, että jos alkaa sataa, niin ajovalot syttyy. Liittyisikö sateeseen tuo valojen sytyttäminen.
     
    Muokattu: 9.7.2018
  5. toyota...

    toyota... Gearhead

    Joo valot palaa 0 asennossa. Katkaisija modattu et löytyy myös A asento.

    Ja tosiaan oli heille ihan uusi kokeilu, huollon tiskin hepulla oli itellä kans kolmesatku niin meinas ite kokeilla joskus ajan kanssa...
     
    Muokattu: 9.7.2018
  6. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Liittyiskö juuri tuohon? En asiaa tunne, mutta jos releen ottaa pois, niin sammuuko valot?

    Jos päiväajovalot kytkee aktiiviseksi, niin ne palaa myös 0-asennossa, joten olisiko tuossa sitten ristiriita, eli yrittää polttaa samanaikaisesti päiväajovaloja ja lyhkäsiä?

    Jos käsijarru on päällä kun ajovalot on 0-tai parkit-asennossa, niin päiväajovalot sammuu.
     
  7. toyota...

    toyota... Gearhead

    Se relepoksi on aika iso, ja johtoihin kytketty, että irrottaminen lienee tuskaa :(
     
  8. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Lienee siis helpointa vetää johdot puskurille ja ruuvata irralliset päiväajovalot puskurin alalaitaan.
     
    kalvetinhet tykkää tästä.
  9. MJF

    MJF Double Gearhead

    Viime yönä koteutui diesel-farmari pihaan. Ihan mukavaa matkantekoa oli, 500km oli kotimatkaa :) Jos jollain sattuis oleen vetokoukkua tai 20" renkaita vanteineen ylimääräisenä, voi vielä tarjota ennen kuin tilaan uusia.
     
  10. Aka

    Aka 3rd gear

    https://appcar-diagfca.com/en/

    Tuolla ohjelmalla ja Bluetooth OBD-mokkulalla voi itse ohjelmoida nuo päivävalot käyttöön.
    Itsellä sytyttää päivävaloiksi pitkät ajovalot, mutta antaa virtaa polttimoille vain 6v etteivät pala liian kirkkaasti.

    [​IMG]

    Kannattaa tarkastaa tuo valoisuusanturi tuosta kojelaudan päältä jos et itse ole modannut tuota valokatkaisijaa, mulla oli edellinen omistaja peittänyt osan siitä mustalla erkalla, ilmeisesti jotta katkaisijan modauksesta olisi jotain hyötyä ilman päivävalojen ohjelmointia. Oli aikas huomaamaton tuo teippi...
     
    Muokattu: 9.7.2018
  11. toyota...

    toyota... Gearhead

    Virtojen katkasu ei ainakaan näkynyt auttavan.
     
  12. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

    päiväajovalot sopivat näppärästi sinne sumareiden "sisäpuolelle"
     
  13. toyota...

    toyota... Gearhead

    Jos siihen pistää päiväledit, niin mistä näppärästi ottaa lähivalojen heräte virran vaihtoreleelle?
     
  14. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

    vaikka parkeilta, mikäli välttämättä haluaa tehdä laillisen kytkennän. itse tykkään, että autosta saa tarvittaessa kaikki valot pois ilman moottorin sammuttamista.
     
  15. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Niiden takatukivarsien puslien koosta. Rokkiauto myy eri kokoja esim. Camber-kulmien säätöä varten. On 39.5 mm ja 41.5 mm puslia, riippuen varmaan vuosimallista ja siitä onko tukivarsi alumiinia vai rautaa. Itsellä alumiiniset vuoden 2005 kipossa ja koko oli 39.5, mutta mittaamallahan nuo saa selville.
     
  16. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Onnea uuden auton johdosta! Ainakin Puolasta (ebay) saa vetokoukkuja edulliseen hintaan. Laadusta en tiedä. Myös itse ajattelin irrotettavan koukun hankkia.
     
  17. MJF

    MJF Double Gearhead

    Ebayn koukku näkyy olevan tosiaan suorastaan edullinen, purkaamoilla näkyvät pyytävän enemmän... Mukana tuli vain yksi avain, olisi käyttöä toisellekin. Minkähänlaisia nuo ebayn taittoavaimet on laadultaan? Paikallinen avainseppä sanoi heti ettei tee ebayn aihioista. Onko toisen avaimen ohjelmointi merkkiliikkeen hommia?

    Onko soitin toiminut, onko ollut valittamista? Tuliko sopiva asennuskehys ja kaikki tarvittavat johtosarjat mukana?
     
  18. toyota...

    toyota... Gearhead

    Joko sä ne uretaani puslat oot vaihtanut? Onko liian jäykät käyttöauto?
     
  19. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Toisen avaimen ohjelmointi onnistuu manuaalin mukaan kahdella alkuperäisellä avaimella. Olisiko ollut ohje käyttöohjekirjassa. Itsellä ei onnistunut, mutta Witechillä ohjelmoituna onnistui taittoavaimen tekeminen. Ehkä niitä on muitakin softia.

    Niissä harakiriavaimien päissä on sitten eroja, eli kokeile kuskin oveen kun olet jossain sen jyrsinyt. Jos ei avaa, niin vika voi olla avaimen päässä, eli viila käteen ja kulmaa muuttamaan. Sitä uutta avainta kun vertaa alkuperäiseen, niin siitä eron huomaa.

    Itse tein taittoavaimen, joka ei suoraan mahdu kuskin oveen. Mutta kun avaimen "lukituksen" vapauttaa ja avaimenperän laittaa vinottain, vai miten sen sanoisi, niin sitten menee avain pohjaan asti,
     
  20. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Juu alla on, tosin projekti jatkuu, niin en ole päivittänyt tietoja.

    Rokkiautosta Energy suspensionin puslasarja on nyt takakelkassa ja takatukivarsissa. Mielestäni on ok, enkä eroa huomaa edelliseen, paitsi pienen tumahduksen kun johonkin kynnykseen ajaa. En nyt tiedä onko siellä jokin liian tiukalla vai löysällä.

    Samalla vaihdoin STR:n iskarit taakse ja ajattelin, että onko ne iskarit nyt mitkä ääntä pitää vai mikä. Nivomatit kun takana on. Mutta nyt laitoin taakse alkuperäiset jouset, niin ei se ääni hävinnyt. Joku siellä ääntelee vaimeasti.

    Mutta huomasin, että edestä kolisee myös. Just kävin vaihtamassa säädettävän Camber/Caster -alapallonivelen eteen, joka on huono esitys. Parempi olisi ollut säädettävä ylätukivarsi (ylätukivarren pallonivel), mutta näillä mennään. Nyt on pyöränkulmat (auraukset)pielessä ja niitä vähän säätelen, että pääsen ajamaan nelipyöräsuuntaukseen. Etupään kolinan aiheutti / aiheuttaa nyt poikittaisen tukivarren kiinnitysreikä, joka on harakiriosassa millinosan suurempi, mitä alkuperäisessä. Siinä harakiriosassa on siis väljyyttä pultinreiässä, joka menee runkoon kiinni. Tosin kai siinä pultinreiässä pitää olla vähän väljää, mutta ei kait liikaa? Kertoo ken tietää.

    Eli ihan hirmuisesti ei ole niistä uretaanipuslista kokemusta. Mutta ei ne huonoilta vaikuta kun ei ne mitään kovaa muovia ole. Jäykkää tavaraa on, ehkä kovempaa kuin kuminen pusla, mutta ei kuitenkaan mitään metallia. Noissa mun puslissa käytetään vanhan puslan uloimmaista holkkia, eli sisältä poltetaan ja puristetaan kumit pois. En tiedä onko hyvä, mutta sellaiset ne nyt on, eli käyttää vahan puslan osia hyväksi.
     
    Muokattu: 12.7.2018

Kerro tästä muillekin!