Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. toyota...

    toyota... Gearhead

    Oliko punasia, vai mustia? Takapää kolisee/ natisee, et jotain tarvis tehdä...
     
  2. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Mustia on. Noissa Energyn puslissa ei taida olla värillä hirveästi väliä. Ne mitkä ovat mustat, niin niissä voi olla grafiittia liukasteena. Huom: Jos on. Käsittääkseni noissa ei ole kovuuseroja punaisen ja mustan välillä. Ja sanoisin, että omassa autossa kolina, tms on väärä sana, sillä se on enemmän tumahdus, kun monttuihin, tärinäraitoihin, tms. ajaa. Edestä kuuluu sama tums-ääni, jossa on uudet kumipuslat, kuin mitä takana on.

    Lyhyillä kokemuksilla ei mulla ole noista alle laittamistani puslista huonoa sanottavaa. Tosin toi raitojen päälle ajettaessa kuuluva tums-ääni askarruttaa, mutta veikkaan kuuntelevani tällä hetkellä kaikki mahdolliset äänet linnun viserryksestä aina jarrujen kirskumiseen.

    Onkohan muilla kokemuksia uretaanipuslista?
     
  3. toyota...

    toyota... Gearhead

    Sinne takapää hän sais varmaan kans nippoja soviteltu, jos jaksaa porailla. Etupäästä loppu klopina ku rasvas kaikki pallonivelet.
     
  4. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Joo ei siellä takana oo palloja, mutta ne uretaanit. Ajelin tosiaan äsken mukulakivellä, eikä kyytiläinen valittanut. Sanoi ettei huomaa mitään ihmeellistä. Enkä huomannut minäkään. Paikat ei pudonnu hampaista.
     
  5. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Vinkkejä takapään puslien vaihtamiseen:
    - muutaman puslan voi tukivarsiin vaihtaa takakelkan ollessa paikallaan. Jonkun puslan voi vaihtaa siten, että käyttää C-puristinta, jolla vaihtaa lähinnä vain olkavarren puoleiset puslat, mutta ei sisempiä. Camber-tukivarren voi kuitenkin irroittaa kelkaa pudottamatta.
    - vasen ja oikea eroavat hivenen, varsinkin jos on tuplaputket. Toiselta puolelta voi saada tukivarren irti, mutta toiselta puolelta ei.
    - kelkan pudottaminen kokonaan pois on paras vaihtoehto, jos kaikki puslat vaihtaa. Toki kelkaa voi pudottaa alas kymmenen senttiä, mutta helpommalla pääsee kun tekee alkuvoimistelut kunnolla ja pudottaa koko paketin pois.
    - kelkka pudotetaan lyhyesti siten, että pakoputki pois, kardaani irti, jarrusatulat irti, käsijarruvaijeri irti ja ohjeiden mukaan myös polttoaineen täyttöputki pois. Toisin sanoen tankki tyhjäksi ja täyttöputki pois. Mutta se on siinä ja siinä osuuko kelkka täyttöputkeen, joten varmuuden vuoksi kannattaa ajaa tankki tyhjäksi ennen remonttia, ettei siinä tuskassa tarvitse irroitella takapenkkiä.
    - täyttöputki on siinä kuskin puolella, kelkan etupään kohdalla.
    - ennen kelkan pudotusta kannattaa merkitä kelkan ja taka-aurauksen paikat vaikka valkoisella merkitsemiskynällä.
    - jotkut ovat rakentaneet tunkkiinsa tuen takakelkan liikuttelua varten ja jos tilaa on, niin sitten vaihteistonosturia käyttäen. Mutta putoaahan tuo metalli ja nouseehan se myös muilla tavoilla.
    - jos olkavarren irroittaa esim narinahelan vaihtoa varten ja samalla känkän sisuskalut vaihtaa, niin ihan ensimmäisenä ennen kuin kelkkaan mitenkään koskee, kannattaa irroittaa se navan mutteri, joka on sitten tiukassa. Se mutterin irroittaminen on oma juttunsa ja siihen on omat niksit.
    - pulttikoot on tukivarsissa luokkaa 15 mm ja 18 mm.
    - kelkan puslat voipi olla tiukassa, joten puukko- tai paineilmasaha sekä paineilmataltta erilaisilla päillä on kovia juttuja.
    - kelkan puslat jos irroittaa palasina, niin tärkeää on ottaa kaikki kumi pois vähintään siitä kohdasta, jota sahaa tai taltalla murjoo kasaan.
    - mitähän vielä. No loput selviää, jos hommaan ryhdyt. Aikaa menee, mutta ei tuo homma vaadi kuin voimaa, normitouhujen lisäksi.
     
  6. toyota...

    toyota... Gearhead

    Tuossa on kyllä varmaan pirunmoinen työ kairata niitä vanhoja puslan sisustoja tyhjäksi.

    Tarkotin et rasvaus ja nipat olis varmaan hyvät näillekin polyuretaani puslille. Ainakin itellä on maasturi hommissa kulunut useempisarja uretaani puslia. Rasvaus hivenen auttanut. Sinne holkin pintaan pääsee ajan mittaan suolakura, ja rupee ruostumaan, ja karhea pinta hankaa puslaa nopeammin.
     
  7. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Näinhän se on. Puslien mukana tuli pari purkkia vaseliinia ja sitä levittelin reilusti joka paikkaan. Myös pusliin, kuten ohje neuvoi. Ja sitten kun tuo vaseliini katoaa, niin voi alkaa ääntelemään nuo puslat, kuten mainitsit. Siihen vaivaan olisi nuo mainitsemasi rasvanipat kyllä hyvät.

    Ja ne kelkan puslat saa mukamas 12 tonnisella prässillä painettua pois - tiedä häntä ja itse vähän epäilen. Toki vaatii sen, että kelkka on lattialla ja prässin saa soviteltua siihen viereen. Prässillä saa kuitenkin vähintään sen keskiholkin puristettua pois, jonka jälkeen puukkosahalla kumit irti. Ehkä joku voisi käyttää tohoa ja polttaa kumit pois. Palloniveliä siinä ei ole, joten lämpöä uskaltanee käyttää. Mutta tuo puslan ulkokuori pitää poistaa takakelkasta, joten se on joka tapauksessa edessä.

    Ja eräs tapa on sitten se paineilmataltta. Mutta jos kelkka on irti, niin ei siinä päristelyssä mene puslaa kohti varmaan kuin puolisen tuntia. Sahalla kun vielä avittaa, toki varoen, ettei kelkkaa naarmuta. Ekassa puslassa menee enemmän aikaa, kun joutuu harjoittelemaan.

    Kokemuksen perusteella polttaisin kumit keskiholkkeineen pois, jahka kelkan saisi vain sellaisen paikkaa, jossa toholla voisi poltella. Jos hyvin palaa/kuplii, niin saattaa kumit pullahtaa itsekseen pois. Jäisi vain tuo ulkokuoren irrottaminen. Itse en siis kelkkaa poistanut, joten en tankin luona liekkiä käyttänyt. Porasin lieriöporalla kumia jonkin verran pois ja se auttoi keskiholkin poistamisessa. Muutoin prässäsin keskiholkin runkoa vasten pois, hallitunkilla kelkkaa nostaen.
     
    Muokattu: 13.7.2018
  8. toyota...

    toyota... Gearhead

    Vaihtelin gulf 5w20 koneeseen. Samalla huomasin että jäähdytys neste on ala rajalla, onko näissä jotain perus paikkaa mistä tihkuu? Joskus huomasin pohjapanssarin reijällä punaisen tipan... Vuotoa ei näkynyt.
     
  9. jus57

    jus57 Gearhead

    Juu on.Termostaatin kuminen tiiviste antautuu vanhuuttaan ja on sitten ”ihanassa” paikassa vaihtaa...
     
    toyota... tykkää tästä.
  10. toyota...

    toyota... Gearhead

    Uus tiiviste tulee vissiin termarista mukana? Tuskin erikseen kannattaa vaihtaa?
     
  11. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Toinen on jäähdyttäjän letkujen klemmarit
     
    toyota... tykkää tästä.
  12. Jza

    Jza Double Gearhead

    Oma häristin sekoili tänään tuolla motarilla kurvaillessa. Muutaman kerran kun runttasi kaasun semipohjaan, niin kierrokset nousi jonnekin 3.5-4k paikkeille, mutta muuten ei tapahtunut mitään kiihtymisen suhteen, vaikka loota pykälsi alas? :eek: Pintakaasulla sai lisää vauhtia kyllä. Mahtaako alkaa loota pettämään, vai sekoileeko elektroniikka... Räpeltämätön kiisseli. Vikailmoituksia ei tullut, mutta sama fiilis kuin että menee koskemaan jarruun, niin veto loppuu.
     
  13. toyota...

    toyota... Gearhead

    Onkos hemppoja moni ohjelmoinu? Celtic tuning lupaa 375hv/569nm. Kuinka kulutuksen käy?
     
  14. Petri111

    Petri111 1st gear

    SRT8 ohjelmoitiin muutama viikko sitten kyseisen valmistajan softalla. Kulutus eroa ei kaupunkiajossa huomaa. Tien päällä Tipahti pikkaisen. Kaikin puolin mukavammaksi tuli ajoltaan.
     
  15. Fleetline

    Fleetline Gearhead

    Onks tää ominaisuus vai vika kun sedanin takapenkin turvavyöt eivät anna oikein yhtään liikkumavaraa. Siellä istutaan kuin kirkossa selkä tiiviisti selkänojaa vasten. Molemmissa mulla olleissa sama juttu.
     
  16. toyota...

    toyota... Gearhead

    Samaa muksut on kitissy farmarin takavöistä, ettei meinaa saada enää kiinni jos auto liikkuu, lieneekö joku kiristys jos vaihde päällä ettei anna löysää?
    Nyt osaavat jo lyödä heti kiinni ku autoon istuu :D
     
  17. N1ko

    N1ko 3rd gear

    Takaturvavöissä on se lukitus systeemi, jos vetää vyöt täysin ulos niin ne lukittuu kireimpään kohtaan ja aukeaa vasta kun päästää vyöt kelaamaan kokonaan sisään. Vissiin tehty turvaistuimia ja paketteja varten, tai sitten vaan ärsyttääkseen
     
  18. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Jos on 300C:n Xenon-umpio pelkääjän puolelle tarjolla, niin laita yksityisviestiä. Taitaa toi orkkis korkeudensäätömoottori temppuilla. Uusi ballasti ja polttimot löytyy omasta takaa.
     
  19. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

    tarkista että lootan etupään oikealla puolella oleva sähköpistoke ja sen ympärystä on kuiva.
     
  20. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Turvaistuimia varten on tuo ominaisuus ja esiintyy muissakin merkeissä.
     
    kalvetinhet tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!