Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Jos ostat käytetyn VARMISTA että myyjä on palauttanu oman autonsa vakioksi. Yhtä kapulaa voi käyttää vain yhteen ohjelmoituun autoon. Jollei myyjä palauta autoaan vakioksi kapula jää varatuksi hänen autolle ja et saa omaasi ohjelmoitua.
     
    toyota... tykkää tästä.
  2. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Intunen i3:een saa useamman oikeuden ostaa, eli vaikka naapurin autot samaan kapulaan, Mutta ei tuo palikka toiminut mun 2005 vuoden 3.5;ssä.
     
  3. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Ebay on pullollaan noita tehdaspalautettuja ja tsekattuja i3 ja predatoreja. Huomattavasti uutta halvempia ja takuulla toimivia. (paitsi siis ainakin allekirjoittaneen ja VANKKURIN 3.5 versioissa)
     
    Muokattu: 4.10.2018
  4. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Jep saa muistaakseni 5 eri lisenssiä yhteen kapulaan, mutta hyvin todennäkösesti nuo myynnissä olevat on yleensä sen 1 lisenssin kapuloita ja se pitää olla palautettu pois käytöstä siinä olleesta autosta. Ja vaikka ois 5 lisenssiäki niin se ei auta mitään jos kaikissa noissa 5 autossa on sitten ohjelmat edelleen sisällä :D
     
  5. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Mites tuon 3.5 litrasen ilmastoinnin kompuran kytkimen/hinhapyörän laakerin vaihto menee? Onnistuuko autossa ollessa vai pitääkö kompura irrottaa?

    Laakerin vaihto menee varmaankin seuraavalla tavalla? Yksi päätypultti kompurasta auki. Sen jälkeen irtoaa päätylevy ja shimmilevy (prikka). Seuraavaksi irrotetaan lukkorengas, joka pitää hihnapyörän paikallaan. Ja tämän jälkeen taistellaan tuo hihnapyörä irti jollain konstilla. Hihnapyörästä prässillä laakeri irti.

    Onko tuo hihnapyörä kokonaan metallia vai jotain bakeliittiseosta? Jos sitä murjoo irrotettaessa... tai prässätessä.

    Laakeri on vissiin 30x52x22 ja kompura 10S17C, ellen sitten väärin muista.
     
  6. C '70

    C '70 3rd gear

    No nyt tuli tännekki pihalle kauan ihailtu 300c diesel onhan tuo melko messevä laite ajella.
     
    VANKKURI, Charger´69 ja päivystäjä tykkäävät tästä.
  7. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Loppuikin vaihteistoöljyn vaihdon ilo lyhyeen. Voiko se Red Linen ATF C+ aiheuttaa seuraavaa? Vaihteet hukassa kun valitsee, laatikko nykii, ihan kuin vaihde ei pysyisi päällä vaan hyppiii päältä ja nappaa taas kiinni, vaatii välillä aika korkeat kierrokset liikkeelle lähtiessä, täristää kiihdytyksessä?
    ihan kuin öljy vaahtoaisi tai seassa olisi ilmaa? Öljyn taso on oikea.

    Toi piti olla yhteensopiva öljy, mutta tarviskohan silti vaihtaa se ATF+4?

    Nyt on kyllä aika kettumainen ajettava.
     
  8. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Laitoito tarpeeksi öljyä kun vaihdoit ja mittasit oikein? Tuo vaihteiden pois hyppiminen kuulostaa sitlä ettei ole tarpeeksi öljyä tai painetta.
     
  9. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Huuhtelin laatikon parilla vaihdolla, sen jälkeen vaihdoin suodattimen ja lisäsin sen service määrän, eli 3,8 litraa. Käytin toosan kuumaksi ja lisäsin määrää kunnes pohjakosketuksessa tikussa on noin 55mm korkeudella öljyä. Kaikenkaikkiaan öljyä on laitettu noin 5 litraa.
     
  10. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Aika jännä. Tehdasmanuska sanoo että 7 litrua menee pelkästään jos on suodatin vaihdettu.

    [​IMG]
     
  11. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Juu varmaan eri määrä. Ei tullut mainittua tässä, eli vaihteisto on 42RLE. Siinä oli tuo 3,8 litraa + se kuumana lisäys merkkien väliin. Mutta öljyn kokonaismäärä kyllä on melko sama, reilu 8 litraa.
    Toi toimi muutaman päivän kuin kello, paremmin kuin ennen öljynvaihtoa. Nyt vaan pari päivää kiukutellutkin oikein reilusti. Sieltä tuli yläkautta nelisen litraa imupumpulla ja litran verran öljypohjassa jämiä.
    Toi tikku on vähän hankala, mutta kyllä se suunnan näyttää. Kuumana tyhjäkäynnillä P asennossa öljyn pinta siis 50mm tikussa.

    Vaahtoa kyllä näyttäisi tikussa olevan...sehän on näemmä yli- tai alitäytön merkki.:D

    EDIT: Luin service manualia. Siinä - tai tuossa taulukossa jota käytin, on virhe. Service manualin mukaan vaihdevalitsin tulee mitatessa olla N asennossa. Taulukko käski mitata P asennossa. N asennossa tyhjäkäynnillä tikku ei edes kastu. Pinnan tulisi kylmänä olla noin 1/8 tuumaa alarajan alapuolella. Taidanpa kokeeksi lisästä siis pari litraa öljyä.
     
    Muokattu: 8.10.2018
  12. toyota...

    toyota... Gearhead

    Ei nyt elkamiinan laatikkoon liity, mutta mersufoorumilta lueskellu, että Nag1 lootasta tulee suodattimen vaihdon yhteydessä joku vajaa nelisen litraa öljyä pihalle. Ja loput joutuu huuhteleen pihalle. Ja jos toi manuska sanoo että seitsemän?

    Se jäänyt vähän epäselväksi että pitäisikö keppiä hämmentää huuhdeltaessa?
     
  13. toyota...

    toyota... Gearhead

    Juuri kävin kyselemässä huolto pakettia paikallisesta liikkeestä. Kone näytti jotain olikohan ligui moly öljyä, mitä saa vain 5L kannuissa, ja hinta 80€. Mersuihin kai laittavat 5vaihteiseen febi81258 öljyä, jossa Mersun suositus 236.10. Jonku 11-12€L. olisko tämä nyt käypästä tavaraa? Se on punaista, vanha öljy on kellertävää...
     
    Muokattu: 8.10.2018
  14. the kuningas

    the kuningas 3rd gear

    Muokattu: 8.10.2018
  15. MJF

    MJF Double Gearhead

    Vieläkö the kuninkaalla on kaasujousia takaluukkuun? Vetokoukkua oon tässä asentanut ja kerta luukusta päähän riittää tällä kertaa... Muutenkin on ollut kyllä vastuksien taivalta. Kaikki muovinippelit meni luonnollisesti uusiksi, siihen olin osin varautunutkin. Mutta kun takavalojen johtosarjan liitin meni kans rikki. Ihan nätisti lähti irti, eikä mitään näytä rikki olevan, mutta ei vaan toimi. Nitkuttamalla syttyy valoja, tunnin nippusiteillä virittelyn jälkeen ainakin tällä hetkellä toimii kaikki. Itse koukun asennuksessa ei mitään ihmeitä ollut. Piti vain ihmetellä insinöörien järjenjuoksua pakoputkien kohdalla, toisen puolen putkessa on liitos taka-akselin kohdalla, toinen menee eteen asti yhtenä pötkönä. No ei tämä kyllä ainut insinöörien ihmetys ole ollut tässä autossa :confused:
     
  16. the kuningas

    the kuningas 3rd gear

    Löytyy niitä. Niitä on eri päillä niin ota kuva...
     
  17. C '70

    C '70 3rd gear

    Huomasin ettei lampun pesiät toimi jostakin syystä. Ajotietokoneesta laitoin kyllä päälle ja sulakkeet katoin. onko jollain ollu noitten kanssa mitää ongelmia esim. ton pesiän moottorin kanssa.
     
  18. päivystäjä

    päivystäjä 2nd gear

    Onko tässäkin että eivät toimi kuin ajaessa?
     
  19. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Tartteeko olla valot päällä?
     
  20. päivystäjä

    päivystäjä 2nd gear

    ..ja pimeää että ne on päällä. Ei muista enää.. niissä oli joku juttu.
     

Kerro tästä muillekin!