Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. MudMax

    MudMax Gearhead

    ^Miten tuore tieto, että kasataan Pirkkalassa? Kävin 2014 tontilla niin silloin ne isot boksit tinattiin siellä, mutta hieman epäilen näiden uusien pienten ja selvästi halvempien tinaamista Suomessa.

    Jäsenalennus on jäsenille, mutta Suomessahan taitaa olla yli miljoona metsänomistajaa, joten melkein joka talossa on mahdollisuus jäsenyyteen.
    Itse ostin ennen kuin oli mitään jäsenalennuksia ensin ne isot kirkkaat boksit ja lisäksi vielä uudemmat mustat isot bluetooth-boksit entiseen johto-/anturisarjaan.
     
  2. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Juu, en mä ole sekoittanut. Mulla on tuo kiinalainen boksi. Alussa vähän mietin, onko kyseessä sama firma, mutta eip ollut. Sittemmin löysinkin netistä haulla noita bokseja mm. Ebaystä
    Se että haeskelin Motonetin haulla, ei muuta sitä, että päädyin ottamaan sen halvemman.
    Itse en nykymaailmassa laske latiakaan enään kotimaisuuden päälle, varsinkin kun se on taas kotimaisuudessaan satasen kalliimpi. Todennäköisesti elektroniikan osat on silti kiinasta.
    Mulle riittää, että boksi toimii ja onhan silläkin takuuta 3v. Tällä mennään. Ihan on vielä ollut vakuuttavan oloinen ja toiminut. Katsastuksestakin meni läpi.
     
    Muokattu: 27.12.2018
  3. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Mielenkiinnolla kuuntelen, miten tuo toimii. Varsinkin kun siinä ei ole sitä etanolianturia.

    Ja veikkaan, että kaupungissa vie selkeästi enemmän, mutta maantiellä ero ei ole niin huumaava. Mutta pidähän meidät kuulolla. Veikkaan, että kiinnostuneita lukijoita on useampi.
     
  4. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Sen verran väliaikatietoja. Kyllä se boksi jotain haistelee. Ihan samoilla ajotottumuksilla menty, niin kulutus on noussut prosenteissa 13,6%. Eli aiemmin täydestä tankista puoleen on menty noin 320km. Nyt päästiin 270km. 50/50 seos tankissa. Seuraavana kokeillaan pelkällä ponulla.
     
  5. toyota...

    toyota... Gearhead

    Katkeileeko ovien johtoniput? Huomannut vaan että ovivalo syttyy ku raottaa ovea, vähän enemmän auki niin sammuu, ja täysin auki niin palaa taas? Ja peilin lämmitys ei toimi kuskin ovessa...
     
  6. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Mietin voisiko hidit muuttaa dual hideiksi vai pitäisikö sanoa bi Xenon. Originaali projetorin linssi on Valeon 2,5 tuumainen 89202526. Jos tuosta mallista olisi kääntyvällä linssillä oleva malli, niin onnistuisikohan kaukovalojen parantaminen tuolla keinolla.

    Ballasti ja korkeudensäätömoottori ovat kai Audin A4:n kanssa samaa maata, ellen pahasti väärin muista. Joten olikohan vanhemmissa Audeissa bi Xenoneita, jos sieltä suunnalta linssiä etsisi?

    Edit: b6 koppasessa Audi A4:ssä bi Xenonit on 3 tuumaset, joten ne ei sovi.
     
    Muokattu: 1.1.2019
  7. N1ko

    N1ko 3rd gear

    eFlexfuelilta joskus kysyin 6.1 Hemiin muutossarjaa, niin sanoivat, että polttoainepumpun virtaus ei ehkä riittäisi. Sarja olis kyllä löytynyt. En sitten kuitenkaan kokeillut, vaikka isompi pumppu ei kauhean kallis olisi ollutkaan.
     
    päivystäjä ja MudMax tykkäävät tästä.
  8. OK

    OK Gearhead

    Kyllä ne oven ja korin välisen kumiputken sisällä olevat johdot katkeilee :(
     
  9. MJF

    MJF Double Gearhead

    https://www.retrofitlab.com/xenon-projectors-1

    Tuolla on erilaisia bi-xenon projektoreita. Noilla on monet Audinkin orkkis-xenonit parannettu. Kiinnostais kyllä jos jotkut noista sopii suoraan tai kohtuudella.
     
  10. toyota...

    toyota... Gearhead

    Nyt kun on lunta, ja muutenkin ollut liukkaampaa, niin vähän yllättynyt kuinka paljon sutimisen esto antaa ruopia ennenkuin puuttuu peliin ja rupee himmaan. Ku tonhan saa ihan poikittain kaasulla :D
     
  11. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Löysin ebaystä kaukokäynnistimen vuosimallista 2005 alkaen ja se purkki on nyt tilauksessa. Menee muutama viikko kun saan osan kotiin ja lisäksi autoon asennettua. Kirjoittelen sitten lisää aiheesta.
     
    matti163, toyota... ja MJF tykkäävät tästä.
  12. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Ei vaan tahdo löytyä kuin 3 tuumasia D1s polttimolla. 2,5 tuumaiset on halogeeneillä, mutta yksi kiinan malli löytyi, joka on 2,5 tuumainen ja D2s polttimolle. Tosin se D2s polttimo vaatii jotain muunnosta nykyiseen, kun ei siinä ole sytkää itsessään.

    En nyt kuitenkaan ole noista kiinan ihmeistä vakuuttunut tai että menisikö joku yleismallin projektori edes paikalleen. Mutta jos olisi ylimääräiset umpiot, niin voisihan sitä umpion heijastinta yrittää porata kolme tuumaiseksi, mutta ei nyt ole toisia varastossa.
     
  13. HEM1

    HEM1 2nd gear

    Hei,

    Ajattelin laittaa tänne viestiä imusarjan läpän putsauksesta, auto on 2005 Hemi V8 jolla ajettu n. 150 000km.
    EGR sotkee imusarjaa ja sähköistä läppää, jota kaasupoljin sähköisesti säätää.
    Mulla oirehti niin, että käynnistyksen jälkeen kierrosluku sahasi ees taas 600 ja 1000 kierroksen välillä aika pitkään. tasaantui sitten koneen lämmetessä.

    Irroitin sähköisen läppäosan ja se olikin takaosastaan paksun tahmean pikimäisen töhnän peitossa. Samaa töhnää oli myös koko osan sisäpinnalla. Ostin Biltemasta ilmaläpän puhdistusainetta (sillekkin on siis ihan oma aineensa!) Suihkutin osan aineella, tuntui tosi tehokkaalta liuottimelta. Vanhalla hammasharjalla ja kangasriekaleella hankasin pois kaikki jäämät. Osasta tuli kuin uusi.
    Putsasin imusarjaa sisältä niin paljon kuin vaan ylsin. Asensin läpän paikoilleen ja suihkutin reiluhkon määrän läpän ohitse suoraan imusarjaan.
    Annoin sitten koneen käydä n. 5 min.
    Tämän jälkeen suihkutin ainetta tosi reilusti läpän ohi toisen annoksen ja annoin vaikuttaa puolisen tuntia. Sen jälkeen putsari kiinni ja n.20min ajoa.
    Aikamoiset savut tuli aluksi pakoputkista tasaantui kyllä pian.
    Huom. aluksi voi olla starttivaikeuksia ja kone voi käydä epätasaisesti, se kuulemma on normaalia. Saattaa antaa virhekoodejakin, mulla ei tosin tullut niitä. Nekin häipyvät itsestään kuulemma. Löysin ohjeet Amerikkalaiselta foorumilta.

    Nyt kone käy ihan tasaisesti alusta asti. Tuntuu muutenkin pikkaisen pirteämmältä. Eihän se tökötti ainakaan ilman virtausta paranna siellä. Koko hommaan meni n. 20 min, jos ei lasketa tuota viimeistä ajeluvaihetta mukaan. Suosittelen.
     
    VANKKURI tykkää tästä.
  14. Soikhei

    Soikhei 1st gear

    Takaiskarit Chrysleriini tulivat jenkeistä Rockautosta Gabriel osanumerolla GABG51721 ja kuinka ollakkaan, autossani onkin Nivomat- iskarit takana. Luulo ei ole tiedon väärti. Eipä ollut tullut katsottua tarkemmin. Muistelin kyllä et aika paksut jötikät ne takaiskarit ovat. Nyt kun ryömin alle niin iskarin kapea alaosa paljasti totuuden. Himpun harmittaa, mut oppirahat on maksettava.
    Nyt olisi myynnissä Helsingissä 2kpl takaiskareita hintaan 50e/kpl. US partsissa noiden hinta noin 114e kpl.
    Osaisko joku minua viissampi kertoa löytyykö Rockautosta autooni sopivat Nivomat iskarit.
    Paketti tuli viikossa, joten pianhan tuo on vahinko korjattu kun saa uudet tilaukseen. Nyt ei vaan viittis vääriä tilata.
     
    Muokattu: 11.1.2019
  15. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    olisit myyny sen vanhan kaasuläppäkotelon jollekulle ja hommannu tällasen:
    [​IMG]
    Whether you drive a Dodge Ram or Jeep, Chrysler 300, Dodge Magnum/Charger or the Hot Challenger R/T and SRT8 The BBK engineers have designed a great simple bolt on throttle body - that will add 12-15 Horsepower without sacrificing mileage or drivability.

    Available in 85mm and 90mm versions our New "Power+Plus Series" Hemi Throttle Bodies are manufactured from brand new CNC machined 356 Aluminum Housings that are fitted with the highest quality components and brand NEW Factory OEM Electronic throttle controls - making installation a true bolt on with no modifications.

    For model years 2003-2012 only.
    http://www.shophemi.com/p-2292-bbk-dodge-hemi-57l-61l-85mm-throttle-body.aspx
     
  16. SRT8

    SRT8 1st gear

    Täysin turha vakiomoottorille, Alkuperäinen läppärunkokin riittää pitkälle.
     
  17. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Eikö normi-iskarit mene nivojen paikalle?
     
  18. Soikhei

    Soikhei 1st gear

    Kuulemani mukaan Nivomatissa on yläpäään kiinnitys hieman erilainen. Uskoisin et paikalleen saataisiin menemään, mutta vaatisi oletettavasti vahvemmat jouset normi-iskareilla. Eli nivomat-iskareilla on erilaiset jouset takana kuin normi-iskareilla varustetuissa. Ovat vaan aika hinnoissaan nuo Nivomatit, Rockautossa näytti olevan reilut 200e kpl. Pitää maanantaina tiedustella UsPartsin tilannetta.
     
  19. toyota...

    toyota... Gearhead

    Mulla oli edellinen omistaja laittanut normi iskarit nivomattien tilalle. Ainakin farkussa perä oli liian löysä ja kuorman kanto olematon. Muksut takapenkillä ja kaksi koiraa kontissa, niin ei tarvinnut olla kummoinen töyssy ku hakkasi iskarit pohjaan. Näissähän ei ole mitään pohjaan lyönti kumeja. Tilalle meni heittämällä nivomat iskarit. Yläpään otin vanhoista.
     
  20. toyota...

    toyota... Gearhead

    Tuota projektori umpioo kattelin, voishan siitä saada isonnettua sitä reikää helposti. Jos muuten sopii kiinnikkeisiin? Ja puhutaanko noissa linssin ulkohalkaisijasta, vai kokonais ulkohalkaisijasta?
     

Kerro tästä muillekin!