Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. toyota...

    toyota... Gearhead

    Oli eilen umpio irrallaan ja osina, kun huurtumis ongelmaa koitin ratkaista. Samalla otin mittoja, kun täällä joku suunnitteli bi-xenon lamppuja.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Kiersin silikonilla lampun sauman ympärinsä, ja pohjassa olevan ballasti myös, jostain kumminkin tänään kun autoa pesin niin imas huuraa lasiin? Voiko ne polttimot vuotaa niin paljon?
     
    VANKKURI tykkää tästä.
  2. Petri111

    Petri111 1st gear

    En ole itselläni huomannut ikinä kyseistä huurtumis ongelmaa. Onhan sinulla polttimoiden kumiset suojat paikoillaan.
     
  3. toyota...

    toyota... Gearhead

    On niissä kumit paikoillaan, vain hantin puoleisessa kyseistä ongelmaa.
     
  4. Petri111

    Petri111 1st gear

    Outo homma. Ei uskoisi, että polttimon välistä vetäisi kosteutta. Epäilen, että saumasta päästää edelleen kosteuden umpioon. Olihan umpiot varmasti kuivat, kun laitot takaisin paikoilleen.
     
  5. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Näyttäisi olevan luokkaa 2,5 tuumaa, tosin tarkkaa mittaa ei kuvien perusteella saa.

    Mikäli linssi olisi 3" tulisi halkaisija olla noin 7,5 cm. Mutta ei näin taida olla.
     
  6. toyota...

    toyota... Gearhead

    Aika tarkkaan 65mm halkaisija. Kaippa sitä umpion pohjaa vois isontaa mistä toi menee läpi, jos kiinnitys pulttijako sopis?
     
  7. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Jaaha, rupesinpa yrittäämään pihalla tätä "cradle shift" metodia puoltamisen poistamiseksi. Kävin viimevuonna mittaamassa pyöränkulmat ja casteri on pielessä apukuskin puolella. Mitattu arvo oli 9,10 kun tehtaan mukaan pitäisi olla 10,40. Vasemmalla puolella arvo oli suht kunnossa.

    Tähän löytyi hyvät ohjeet netistä. Löysätään kaikki apurungon pultit ja jätetään kuljettajanpuolella oleva taaimmainen hieman tiukalle. Sitten pullotunkilla työnnetään apukuskin puolelta apurunkoa eteenpäin pari milliä. Sen jälkeen taas tsekata kulmat.

    Toivottavasti tää auttaisi tohon veemäiseen puoltamiseen.
     
  8. MJF

    MJF Double Gearhead

    Sopiiko kardaanin tukilaakeri jostain Mersusta?
     
  9. Bukero

    Bukero Gearhead

    aeromotorssista vasta tilasin, tuli viikossa, mut ei oo vaan vielä eksynyt paikoilleen
     
  10. Soikhei

    Soikhei 1st gear

    Takaiskari asiaa. Nivomateista toinen alkoi vuotamaan ja piti tilata rockautosta uudet. Sachsin nivomat-iskareita ei ollut silloin tarjolla, ja osanumeron mukaan Monroen vastaavat pitäisi sopia, kuinkahan käynee, onko kokemusta eri merkkisistä nivomateista? Aikaisempi tilaus oli tavalliset gabrielin iskarit ( samat kuin U.S. parts myy), kun en sen vertaa tajunnut et mulla on takana autossa nivomatit. Pitää laittaa kommenttia miten auton käytös muuttui kun uudet iskarit alla. Viimeiset puoli vuotta huomannut kovemmassa vauhdissa et takapää hieman nuljuaa, on siis levoton.
    Toinen vanhoita nivomateista pitäisi olla vielä kohtuu iskussa, eli jos jollain tarvetta vain yhdelle nivomatille niin yv.llä viestiä, halvalla saa.
    Samoin nuo paketissa olevat Gabrielit joutaisi pois nurkista, eli jolla on tavalliset iskarit niiin nyt sais iskemättömät iskarit edullisesti.
     
  11. OK

    OK Gearhead

    Onko noihin takapään tukivarsiin sopivien puslien varaosanumeroita mersulta tai joltain muulta valmistajalta tiedossa?
     
  12. toyota...

    toyota... Gearhead

    Ylempään poikittais tukivarteen ei sopinut Mersun vastaavat puslat kuin sorvilla pintaholkkia ohentamalla.
     
  13. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    voi olla jo myöhäistä, mutta ennen kuin käänteleee kelkkaa niin kannattaa kokeilla lähteekö puoltaminen pois niinkin yksinkertaisella tavalla, että ottaa pyöränkulmien säädössä ratilla aavistuksen "ennakkoa" siis siten, että ratti ei olekaan aivan suorassa, kun säädetään.
     
  14. softail

    softail Gearhead

    Kertokaas viisaammat...abs ebs valo sytty tos pari vkoa sitten...koodinluku kertoi vian olevan edessä oikealla...jarrukilpi oli irti ja hinkutti anturiin ja siihen kehään. Laitettiin kilpi kiinni mutta ei auttanu. Vaihdettiin uus anturi mutta ei auttanu. Onko se kehä nyt sitten saanu jotenki kipeetä...ei saa irrallaan vaan koko napa:mad:
     
  15. toyota...

    toyota... Gearhead

    Huomasin, että kun vaihdoin tuon xenon ballastin, niin enään ei korkeus säätö pelaa. Ennemmin oli ongelma että valo välkkyi välillä. Onko poksi viallinen? Vai voiko olla jokin muu tiltti päällä?
     
  16. Bukero

    Bukero Gearhead

    vaihda kaapeli, vaihda poksi...:D
     
  17. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Juu on myöhäistä sillä tulin just testilenkiltä ja apurungon siirto auttoi. Nyt pysyy kaistalla taas. Pienestä se on kiinni. Runko siirtyi ehkä 3mm. Sitten mittaukseen ja säätään auraukset uudelleen.
     
    Custom_Rod tykkää tästä.
  18. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

  19. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Vikakoodi kertoo onko vika johdossa, esim. "ei yhteyttä" tai sitten "väärää tietoa antava". Jos vikakoodi herjaa ei yhteyttä eli katkosta, niin johto on todennäköisesti poikki, Silloin vika ei ole kehässä. Ja itse jouduin nollaamaan koodin Witechillä kun ei se valo muuten sammunut. Ehkäpä kolme puhdasta ajokertaa voisi vikavalon saada sammumaan, mutta en ole varma. En muista pitikö autolla ajaa vähintään 40 km/h per ajokerta?

    Oliko se vikakoodin numero mikä, jos korjaamon manuaalista katson?

    Ainakin eBayssä on irtokehiä myynnissä, mutta purkamistahan tuo vaihto edellyttää.
     
  20. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Sama vika oli ja kun ajovalon avasin ja moottorin irroitin, niin putsasin kaikki liittimet. Sen jälkeen ei ole tuota vikaa ollut. Veikkaan siten kontaktivikaa.

    Oliko vikakoodeja? Itsellä tarjosi can-väylän vikaa ajovalon ja sen jatkuvasti kenkkuilevan mustan sikaripurkin välillä. Saamarin Headlight level translator. Se temppuilee nyttenkin. Tosin otin liittimen irti, niin ei kiusaa. Alkoi parkkitutka temppuilemaan ajossa. Näytti mm. ledejään ja katkoi mankasta virtoja.
     

Kerro tästä muillekin!