Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. toyota...

    toyota... Gearhead

    Ei ainakaan diaplon kapulalla löytynyt koodeja.
     
  2. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Diablosta en tiedä kun ei se asentunut mun 2004 valmistuneeseen 3.5 litraseen.

    Sitä en tiedä pääseekö Appcarilla kuinka syvälle? Ilmeisesti aika pitkälle pääsee ja näkee samanlaisia asioita kuin merkkitesterillä?

    Merkkitesterillä näkee yleensä paljon, kuten modulien mallinumerot, jännitteet, abs-anturien nopeustiedot tai esimerkiksi airbagin-johtojen vastusmäärät. Tosin merkitesterit, varsinkin ne joilla voi ohjelmoida viimeisimmät softat, on harvassa, ellei sitten Kiinan kopiota käytä. Ne ei ehkä tahdo toimia, kun niihin online versioihin tuli jokin esto kesällä 2017? Chrysler esti rekisteröimättömiä laitteita ottamasta yhteyttä online servereihin. Ja jos yhteyden sai, niin sen jälkeen laite lukkiutui. Korjatkoot se kuka enemmän tietää.

    Mutta noihin ongelmiin ja niiden syihin: Ainakin itse olen törmännyt jatkuviin sähköongelmiin. Monesti syy on ollut johdoissa tai liittimissä. Halvinta puljua lienee käytetty johtosarjojen toimijjajana.

    EDIT: Katselin Appcarin sivuja ja näyttäisi siltä, että sen kautta näkee samoja asioita kuin merkkitesterillä. Täytynee mielenkiinnosta hankkia tuo sovellus.
     
    Muokattu: 30.3.2019
  3. toyota...

    toyota... Gearhead

    Saakohan lampun sisälle tulevaa johtosarjaa jostain? Silloin Räpellyksen yhteydessä suihkin auki oleviin liittimiin jotain VP sähkölaitteiden suoja spreitä... Olikohan siinä vika :D
     
  4. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Tuskin johtosarjaa saa mistään uutena. Myyvät koko valaisinta. Ja korkeudensäätö on vain aussi ja eurooppavehkeissä. Itse ottaisin lampun irti ja kävisin liittimet uudestaan läpi. Jos ajovalo ei käynnistyksen yhteydessä mene alas ja ylös, niin vika on siinä ajovalon säätömoottorin johdossa. Tai vika on can-väylässä, jossa ne johdot menee säätömoottorilta ballastille ja lopulta sinne mustaan sikaripurkkiin. Johdon saa säätömoottorista irti, mutta moottori on jo v-mäinen irroitettava. Se ei ole tarpeellista mutta onnistuu, silloin on sormet naarmuilla ja koppa olutta kulunut.

    Kun umpio on irti, niin lamppua voi testata laittamalla johdot paikoilleen. Jos ei edelleen toimi, niin johdot uudelleen irti ja kasaan. Moottori tuskin on rikki tai niin veikkaan.

    Arvelen, että jos moottori ei liikuta ajovaloa, on vika moottorin ja ballastin välisessä johdossa, mutta taikapalloa ei minulla ole, joten en enempiä arvuuttele.

    Ja voihan sitä vaihtaa ballastien puolta ja katsoa mitä tapahtuu.
     
  5. toyota...

    toyota... Gearhead

    Toi hanttarin puoleinen on tehnyt ennemmin isomman alas-ylös liikkeen kuin kuskin puoleinen. Ja toi hantinpuoli pimeä, ei vain huvittaisi nyppiä puskuria irti ja lamppua irti.

    Valokatkaisin on modattu, että automaatti asento löytyy. Mites jos laittaa erilliset päiväajovalot, niin pystyykö konetilasta jostain ryöstään herätteen, että palaisi auton käydessä? Ja voiko lähivalon johdosta ryöstää releelle virran että drl sammuu kun lähivalot syttyy?
     
    Muokattu: 30.3.2019
  6. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Ei se vika korjaannu, ellei puskuria pois ota :)
     
  7. Arttu78

    Arttu78 Gearhead

    Hmm....Mulla toi parkkitutka kenkkuili aikansa, siis pyysi "huoltamaan" yms, nyt ei pelaa ollenkaan ja radio pimeni täysin, ehkä samaan aikaan. Siis ei soita edes levyä, kello toimii mutta ääntä ei kuulu eikä tosiaan ala pyörittää levyäkään jos laittaa sisään. Huollossa kun jäi hetki aikaa niin tutkailivat, mitään vikakoodeja ei tule eikä mitää ylim. valoja pala missään, parkkitutka ja radio vain on pimeänä. Meinasin joku ilta ottaa radion irti ja katsoa ettei siellä ole mitään irronnut.
     
  8. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    outoa.. parkkitutkan sensoreiden pimeneminen on kyllä ihan nortsi homma.
     
  9. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Ota takaluukun sulakerasiasta radion sulake irti. Väriltään keltainen. Paikkaa en muista. Sitten laita sulake takaisin. Radio voi lähteä tuolla tempulla toimimaan.

    Ota sen jälkeen ajovalojen translator box, eli se sikarilaatikon liitin irti. Se on siinä pissapojan täytön vieressä. Boksi on 10 mm mutterilla kiinni. Jos parkkitutka ja radio-ongelmat sillä poistuu, kun liitin on irti, niin vian lähteen löysit. Kyseinen headlight level translator voi aiheuttaa ties mitä ongelmia.
     
  10. Fireball

    Fireball Gearhead

    Kaikki LAD5G ballastit ei ole samanlaisia

    Compatibility Warning! This ballast is known to work with the cars listed, but not all vehicles that use the Valeo LAD5G 12-pin ballast. If your vehicle has Adaptive Headlamps (the light moves left-to-right), that function will not work. Self-leveling may also not function. However, the light will work (but may show an "adaptive", "AFS" or similar error).
     
  11. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Mites tojota se sun 9" radio on toiminut? On nyt Alissa alennuksessa ja kovasti toosaa mietin. Siis radiota.
     
  12. toyota...

    toyota... Gearhead

    Jos mua tarkoitit, niin mulla on vakio mankka. Etu kajarien päivitys ollut kyllä mielessä. Vissiin 6x9"ovissa?
     
  13. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Ok. Muistin väärin. Se taisi olla HEM1 jolla on tuo mankka.
     
  14. HEM1

    HEM1 2nd gear

    Hyvin on 9" Androidvehje pelannut. Loistavat soundit originaalivahvarin ja kajareiden kanssa. Tässä autossa on se laajempi Boston Audion systeemi, jossa on myös subwoofer.
    laitoin puhelimeen softan, joka osaa automaattisesti käynnistää yhteyden laitteen sinihampaan kautta, kun on lähellä autoa tai autossa.
    Mulla on vielä asennettuna AGAMA car launcher, on kivan näköinen ja ajaessa helppokäyttöinen. Olen ollut erittäin tyytyväinen hankintaan.
    Laite on vielä kytketty kiinteästi ecuun ja canbussiin, rattinapit toimii ja mahdolliset vikakoodit näkee heti selkokielisinä.
     
    Charger´69, VANKKURI, MJF ja 1 muu tykkäävät tästä.
  15. MJF

    MJF Double Gearhead

    Olipas taas hankala paikallistettava jurina. Tammikuussa jo alkoi vähän kuulumaan. Oli katsastus justiin silloin niin pyöriteltiin pyöränlaakerit, mutta ei siellä huomattu mikä olisi ollut. Vähän aikaa ajeltua, tulin siihen tulokseen että vänkärin puolen etupyöränlaakeri se varmaan on ja tilasinkin uuden. Laakeria odotellessa mietin kun vakkari päällä ajaessakin ääni muuttuu mäessä, että olisiko tuo kuitenkin kardaanin tukilaakeri. Satellite on ollut sopivasti levällään tallissa niin ei ole nosturillekaan päässyt tässä välissä tarkistelemaan. Loppuviikosta kuulostelin taas pyöränlaakereita, tein pari kurvausta ja kappas vaan kun ääni pahenikin kertalaakista. Samalla syttyi esp, abs ja luisutteluvalot kojelautaan. Vikakoodeja yritin katsoa kännykällä, mutta eihän nuo bluutuuthit taas halunneet yhdistää. Nyt aamulla sitten raivasin halliin tilaa sen verran että sai keulan tunkkien päälle ilmaan, ja kappas kun se olikin kuskinpuolen etulaakeri mikä oli selvänä. Juutuupista katselinkin jo vaihtovideot valmiiksi, semmonen 10 minuutin homma näytti olevan :D Rengas irti, satula irti, satulan kannake irti, napakuppi irti, mutteri auki ja napa käsin nykäisemällä irti. Kuulat ja sisäkooli tipahtikin lattialle, olihan tuo jo aikakin vaihtaa. Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä ja osia ja työkaluja etsiessä koko hommassa menikin reilu puoli tuntia :eek: Oli kyllä helpoin pyöränlaakerin vaihto ikinä. Vielä jäi valot palamaan mittaristoon, pitää koittaa vielä saada yhteys jollakin toimimaan.
     
  16. Bukero

    Bukero Gearhead

    mites/millainen noissa etunavoissa on absinkehä...
     
  17. MJF

    MJF Double Gearhead

    Eikö tuo liene ollut siinä navan takapinnalla, anturi lukee kilven läpi. Saako noita jarrukilpiä uusia, ei satu silmään yhtäkkiä etsimällä. Toiselta puolen kihnutti kilpi levyä vasten, nyt kun vääntelin sitä irti levystä niin nyt se on sitten irti siellä.
     
  18. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Ei sitä välttämättä tarvi vaihtaa uuteen. Se on alumiiniä ja ruuvinkannat tuli kilvestä läpi. Omakohtaisia kokemuksia. Sinne vaan isommat prikat ja mielellään joku kumi tai muovivälike prikan alle tai kuten itse laitoin 6/10mm läpivientikumit, koska se sinkitty ruuvi syö sen alumiinin.
     
    Muokattu: 2.4.2019
  19. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Isommilla prikoilla hoidettu myös täällä.
     
  20. the kuningas

    the kuningas 3rd gear

Kerro tästä muillekin!