Kokemuksia Chrysler 300C

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. softail

    softail Gearhead

    Vielä tuosta etunavasta...tilasin tänään uuden ja kun katoin juutuupista videoo niin väittivät että on 35mm avainkoolla se keskimutteri...onko oikeesti tuo koko? itellä loppuu 32 ja ikh, motonet, biltema niin ei löytyny sieltäkään tuota kokoa:odeek:
     
  2. MJF

    MJF Gearhead

    Mulla sattui oleen 36mm hylsy, aukesi silläkin
     
  3. toyota...

    toyota... 3rd gear

    Kyllä se on ballastissa vika. Vanhalla säätyy lamppu, mut ei syty, uudella syttyy, mut ei säädy :D
     
  4. Petri111

    Petri111 1st gear

  5. toyota...

    toyota... 3rd gear

    Tälläkin palstalla oli viime syksynä? Vai koskahan oli, niin stoukattu srt myynnissä. Saattaisi löytyä jos jaksaa selata taaksepäin. Ja siis ihan Suomessa!
     
  6. MudMax

    MudMax Gearhead

    Muokattu: 7.4.2019
  7. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Eikö se myynnissä ollut 300c ollut 5.7 joka oli stroukattu 6.1 litraiseksi?
     
  8. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    muistaakseni oli 5.7->6.4
     
  9. toyota...

    toyota... 3rd gear

    Viime kesänä tilasin jostain helman kiinnitys klipsuja, nämähän eivät sopineet. Liian pitkiä. Saakohan jostain varmasti sopivia?
    [​IMG]
     
  10. matti163

    matti163 3rd gear

    toyota... tykkää tästä.
  11. toyota...

    toyota... 3rd gear

    "joulupukki" kävi eilen :D
    [​IMG]
    Vähän jännästi tehty toi x kohta, putkissa vaan pienet reijät kyljissä.
     
    Muokattu: 17.4.2019
    mopar72, päivystäjä, VANKKURI ja 1 muu tykkäävät tästä.
  12. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    Onko kenellekään jäänyt ylimääräisiä vanteita nurkkiin pyörimään?
    Kun menin ostamaan takaveto farkun ja siinä olevat vanteet vähän turhan euron näköset.
     
  13. ouzou

    ouzou 3rd gear

    Nyt crd teki sellaisen tempun, että meni vikatilaan (?) Ja ei antanu kierroksia nostaa liikkellä yli 2400rpm vaan alkoi ryskäämään, auton sammuttaminen ei auttanut asiaan ja pienen matkan ajelun jälkeen alkoi mittaristossa vilkkumaan )z( merkki. Mistähän moiset ongelmat mahtaa johtua, ja miten voiko näistä lukea vikakoodeja ilman testeriä?
     
  14. veekasino

    veekasino 1st gear

    Olisko jollain sisäpiiritietoa mistä lähteä ongelmaa etsimään, käytin korjaamolla ja eivät osanneet sanoa äkkisältään mitään. Kyseessä Chrysler 300C 5.7 hemi -07 ,114tkm rullattu.

    Vikakoodit:
    P0300 - Havaittu useiden sylintereiden sytytyshäiriö
    -Sytytyskatkos

    P0132 -O2-anturi 1/1
    -Virtapiirin ylijännite

    P1128 -Polttoainejärjestelmän suljettu silmukka ei mahdollinen
    -Vireillä
    -Rivi 1

    Oireet:
    -Aamutukkoisuutta havaittu ja pitää käydä paikallaan ainakin 5min ennekuin lähtee ajamaan, muuten pätkii ja yskii ellei jopa sammu. Lämpimänä käy suhteellisen hyvin paitsi tyhjäkäynnillä kierrokset hieman seilaa välillä.

    -Tehonlaskua havaittu

    -Polttoainekulutus lisääntynyt noin 1L/100km

    -Lepuutus matka-ajossa ei enää lähde toimintaan.

    -Huollettu säännöllisesti ja tulpat uusittu 40000km sitten.

    Olisin kiitollinen jos jotain hyviä vinkkejä saisin pahin skenaario on se, että vien auton pajalle ja vaihtavat summamutikassa uutta osaa niin kauan kuin rikkonainen osa tulee vastaan.
     
    Muokattu: 18.4.2019
  15. OK

    OK Gearhead

    o2- 1/1 anturin ja varsinkin johdotuksen tarkistaisin ensimmäiseksi.
     
  16. OK

    OK Gearhead

    Swirli….Vastusta liittimiin ja matka jatkuu.
    Vikakoodit pitäis tulla näyttöön kun räplää virta avainta päälle ja pois kolmekertaa peräjälkeen.
     
  17. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    P0300- MULTIPLE CYLINDER 1 MISFIRE. Huom. en nyt tiedä tarkoittaako tämä useita sylintereitä, sillä jos ykkössylinterissä on vikaa, niin koodi olisi p0301.

    Possible Causes
    (K343) ASD RELAY OUTPUT 2 CIRCUIT
    INJECTOR CONTROL CIRCUIT
    COIL CONTROL CIRCUIT
    IGNITION WIRE
    SPARK PLUG
    IGNITION COIL
    FUEL PUMP INLET STRAINER PLUGGED
    RESTRICTED FUEL SUPPLY LINE
    FUEL PUMP MODULE
    FUEL PRESSURE LEAK DOWN
    FUEL INJECTOR
    ENGINE MECHANICAL PROBLEM
    PCM
     
  18. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    P0132-O2 SENSOR 1/1 CIRCUIT HIGH

    When Monitored:
    With the ignition on and the O2 1/1 Sensor at operating temperature.

    Set Condition:
    The ECM detects a short to voltage on the (Z43) O2 1/1 Negative Current Control circuit for 2.0 seconds.

    Possible Causes
    INTERMITTENT DTC
    (Z43) O2 1/1 NEGATIVE CURRENT CONTROL CIRCUIT SHORTED TO VOLTAGE
    (Z43) O2 1/1 NEGATIVE CURRENT CONTROL CIRCUIT SHORTED TO THE (K343) FUSED ASD RELAY
    OUTPUT 2 CIRCUIT
    (Z43) O2 1/1 NEGATIVE CURRENT CONTROL CIRCUIT OPEN OR HIGH RESISTANCE
    OXYGEN SENSOR
    ENGINE CONTROL MODULE (ECM)
     
  19. toyota...

    toyota... 3rd gear

    Mulla viime keväänä Hemi yski ja sammuili, ja herjas sytytys katkoksia. Oli kampiakselin tunnistin rikki.
     
  20. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    En löytänyt P1128

    Mutta jos joku anturi antaa väärää tietoa, ei moottori mene ns. closed loop tilaan, vaan moottori toimii kuin kylmänä käynnistetty. Tällöin motti käy esiasetetuilla tiedoilla, jolloin mm. kulutus on suurempi.

    Homma menee jotakuinkin niin, että kun moottori on lämmin niin happianturit ohjaavat polttoainesyöttöä ja sytytystä niin, että lambda-arvo pysyy noin 1 paikkeilla. Mutta jos joku anturi antaa väärää tietoa tai jokin syy sotkee polttoaineen annostelua tai palamista, niin hämilleen tuo tietokone menee.

    Mutta kuten OK mainitsi, niin sieltä minäkin lähtisin liikkeelle.
     

Kerro tästä muillekin!