Kokemuksia Chrysler Saratogasta?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Toke, 24.11.2005.

  1. Toke

    Toke Gearhead

    eli tollasta 3 litrasta oon kattellu käyttikseks, minkälaisia vehkeitä on?
    Onko paljon tyyppi vikoja?

    Kertokaa hyvät ja huonot kokemukset?
     
  2. smuige

    smuige Gearhead

    3l veekutonen on ainakin mitsubishin kone 8) mutta mutta kaverin mutsilla oli tuollainen ja aika vikaherkkä yksilö tais olla, kansivikaa ja sähköhäikkää.
     
  3. impala67

    impala67 Double Gearhead

    tuli ajeltua 2.5 koneisella, ja ihan mukavan tuntuinen dartinkorvike se oli. etuveto tekee vähän heppoisen oloiseksi, ja onhan se pieni auto. ei silti mitään kummempia vikaelämyksiä. muista että moparin etuvetolaatikot tarttee sitä parasta vaihdelaatikkoöljyä useilla plussilla. (+3 3-loviseen muistaakseni).
     
  4. challenger500

    challenger500 Gearhead

    Faija on ajellu 10 vuotta nyt 2,5 koneisella togalla. ihan normaalia kuluvien osien vaihtelua ollut. Ei erityisempiä vikoja.
    Talvikäytössä ikkunat vetelee kyllä huuruun, ja muutenkin kostealla kelillä eli puhallintsydeemit ei oo ihan up to date sanottaisko näin.
     
  5. Stone

    Stone 3rd gear

    Vähän reilu 300 tkm ajetusta Toogasta meni just 2-3 viikkoo sitten laatikko paskaksi. A604 on tosi tarkka öljyistään, ATF 3+ ja 4+ on ainoat mitä se sietää. Vaihtoväli 30 tkm MAX.

    Muutama ruostumiselle herkkä paikka, helppo suojata tosin.

    Muuten ei pahaa sanottavaa. Pieniä huoltotoimenpiteitä, lamppujen vaihtoja jne. Komeaa kyytiä tarjoaa, semmonen 150 km/h matkavauhtina ei tunnu missään.
     
  6. V.Kutvonen

    V.Kutvonen 1st gear

    saratoga

    Jossakin joku viisas sano että:Kulutus ku kymppipyörässä,käsiteltävyys ku tankkerissa,tilat ku optimisti-jollassa...
     
  7. Stone

    Stone 3rd gear

    Re: saratoga

    Joo tostahan on vitsiä väännetty, että on kuin lentotukialus (USS Saratoga) kulutus ja kääntösäde, mut noi tilat ei pidä paikkaansa. On nimittäin tilava sisältä, takanakin mahtuu ihan miehenkokonenkin istumaan ilman että on polvet suussa ja takaraivo katossa, toisin kuin yhdessäkään samankokosessa eur/jap. missä olen joutunu takapenkille menemään.
     
  8. Kannan myös vähäisen kokemukseni kekoon. Emännän käyttiksenä 3.0 -90, normaaleja huoltokohteita(jarrulevyt,-palat, iskarit,jakopää) vaihdeltu, ollut meillä reilun vuoden jona aikana reilu 20t km veivattu. Hymyilyttää kun veljeni(reilu 2m ja 150kg) mahtuu kerrankin kohtalaisesti samaan aikaan istumaan edessä ilman että hartiat ottavat yhteen, elikäs kohtuu tilava. Mukavuudesta kertonee, että Saratoga on miellyttävämpi ja hiljaisempi ajaa kuin oma tämän vuosituhannen kiisseliCordobani, jolla rullailen työmatkoja. Matka-ajossa kulutukset emännän käskiessä(lue pihistellessä) 10.4l, itellä +1l. Monessako euro/japsivanhuksessa (15v) löytyy samat tilat ja varusteet? Peltikin on vielä kovaa, tais olla sinkittyä tavaraa. Summa summarum, kelpo käyttis kun ennakoi kääntösäteen laajuuden.
     
  9. jarkkom

    jarkkom 1st gear

    2,5 litraisesta myös on kokemusta.. Oikeestaan eka jenkki millä olen ajellut. Kyyti on tasaista kunhan saa liikkeelle ja mielestäni sisätilat ja takaboxi on tilavat. 260tkm mittarissa ja kuluttaa ihmeen vähän varsinkin motarilla (oma 205 GTI syö enemmän).

    En ole sen kummempia vikoja huomannut kuin mitä euro/japseissakaan.
     
  10. Jordan

    Jordan Gearhead

    Perheessä sellainen 2,5 oli ja ei siinäkään ihmeempää ollut, mutta sen lootaöljyn kanssa oikeasti pitää olla tarkka. Siitä huomautteli jo 90 alussa useampi huoltomies. :soosoo:
     
  11. Classic1964

    Classic1964 Double Gearhead

    Starttivikaa on ollu aikas usein. Muuten ihan okei "Mitsu" niinkuin jotkut sanovat.
     
  12. Mäksä

    Mäksä 1st gear

    Pakkohan se oli sitten tännekkin rekisteröityä :)

    tänään(eilen lauantaina) tuli kotkasta haettua 3.0i aut saratoga ja kyllä tuntuu hyvältä autolta, edelliset kokemukset kahdesta saabin 9000:sta turbolla ja ilman...automaatti vaihtaa niin paljon paremmin etten voi edes kuvailla sitä eroa :p samoin melutaso on aivan jotain muuta luokkaa syslerin eduksi.

    noin muutoin ajotuntuma on todella sama kuin saabissa, sisustan materiaalit ja väritykset tuttuja saabista ja auton koko myöskin..edellinen 2.0T aut. saabi kyllä piristettynä kiihtyi kuin synti, mutta kyllä toi on aivan helmi joka nyt tuli hommailtua. 93vuoden on ja ajattu 145tkm, ja siltä se myös näyttää, loistavassa kunnossa.

    mutta saabisti on aina saabisti joten joskus kyllä vähintään kakkos tai harrasteautoksi pakko saada takaisin turbosaab :), kaiken kaikkiaan loisto auto kuitenkin tuo saratogagin


    täytyy täs kysellä et miten tos toimii penkinlämppärit :D, ku ei mitään kytkimiä löytyny, vai onko automaattiset kuten 900 saabissa, vai eikö ole ollenkaan vaikka myynti-ilmossa luki niin
     
  13. Stone

    Stone 3rd gear

    Kyllä mulla ainakin on kaksi "hipaisu"-kytkintä perseenlämmittimille, heti mittariston alla...vois sanoo kuin Räty aikoinaan:"Kai ne jossain on".
     
  14. Mäksä

    Mäksä 1st gear

    tuol toises ketjus sain vastaukseksi et ois automaattiset :p

    no täytyy vielä tutkia.

    entäs sitten heti mittariston alla, mutta ratinyläpuolella kuitenkin niin on sellainen pieni "näyttö" jossa lukee "front drive", mitäs merkkaa
     
  15. eski

    eski 1st gear

    etuveto.
     
  16. Mäksä

    Mäksä 1st gear

    juu no sen verran minäki jo tajusin :D, mutta miks se siin täytyy olla erillisessä näytössä
     
  17. eski

    eski 1st gear

    Miksi sitten kysyt..:)

    Tietääkseni tämä on ihan siksi että jos autoa ennestään tuntematon hyppää ajamaan niin tietää mistä vetää.. samoin taitaa lukea myös unleaded fuel only.
     
  18. impala67

    impala67 Double Gearhead

    teksti johtuu siitä että perusmallin saratoogissa (eli sisarmalleissa dodge spirit ja plymouth acclaim) saattaa olla rattikarahka eikä sporttista lattiavalitsinta...

    rattikarahkaversiossa automaatin näyttö on "front wheel drive" tekstin kohdalla.
     
  19. eski

    eski 1st gear

    Täytyy myöntää, että en ole yhdessäkään jenkkimallin nähnyt rattivalitsinta.

    Joissain hieman vanhemmissa malleissa, ei spirit/acclaim kyllä. Minivaneissa useammin.
     
  20. Mäksä

    Mäksä 1st gear

    ja ihmettelin tätä myös siksi että ohjekirjassa saratogan mittaristo kuvassa näkyi vaihteenasennot tuossa ruudussa.

    kaiken lisäksi mitä väliä onko lattialla vai ratissa, miksi se ei voi siltin näkyö siinä. saabissa totuin siihen et mittaristosta näki mikä vaihde päällä niin hieman outoa :p
     

Kerro tästä muillekin!