Kokemuksia Jeep srt8

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja päivystäjä, 20.1.2018.

  1. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Mulla oli 6400e viime vuonna -06 eli samaa luokkaa.varmaan nytkin. Tosin mulla oli vaan 51tkm mittarissa
     
  2. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

  3. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Mulla olis jeepin alta jääneitä kesä/kitkarenkaita yhteensä 6kpl.
    295/40R20 110w acenis kesärenkaat pintaa 4mm 2kpl Kitkarengas Nokian wr suv3 295/40R20 110v xl kaksi kappaletta pintaa 6mm Kitkarengas Hankook winter icept.
    Kitkarenkaissa pyörintäkehän eroa 1.1%
     
  4. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

  5. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Miten on porukoiden srt8: t pelanneet, omasta vaan pesty välillä kuraa pois, luntahan ei isommin ole harmi kyllä ollut. Jäätikköä senkin edestä..
     
  6. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Tämä talvi onkin sitten ollut normaaliluminen.

     
    isalmela tykkää tästä.
  7. jtammel

    jtammel Gearhead

    Pitkästä aikaa eksyin takaisin tänne jeeppi palstalle. Vinkiksi muille SRT8 omistajille että kannattaa käyttää irti se kyljensuuntainen muovihelma. Sieltä saattaa paljastua ruostevauriota jos ajettu ympäri vuoden. Osittain todella olematonta ruostesuojausta tehtaalta.
     
    hartsa69 tykkää tästä.
  8. jtammel

    jtammel Gearhead

    Vähän myöhään kommentoin mutta menköön ;)

    Varttimailia en ole virallisesti ajanut mutta Racelogicilla otettu useita mittauksia molemmista jeepeistä:
    2007 jeeppi kulkee 12.8 loppunopeus 173, 0-60mph 4.2s, 0-100 km/h 4.5 . Alla vakio koko 20" vanteet.
    Seisova maili oli muistaakseni 228 ajettu Hallissa.

    2006 (ex jeeppi) kulki aika lailla samat ajat 12.9 vartti loppunopeus 170, 0-60mph 4.3, 0-100 km/h 4.6. Muuten samoilla spekseilla kuin 2007 paitsi alla 22" OEM replikat. Seisovaa mailia en tällä jeepillä ajanut.
     
  9. jtammel

    jtammel Gearhead

    Tämä! Suosittelen lämpimästi tuota letkunvaihtoa vaikka ei vielä oirehtinutkaan. Minulla kaksi kertaa pullahti se mutka klemmareista irti ja sitten riitti. Vaihtoin tähän HHP single piece -letkuun ja problem solved:
    https://highhorseperformance.com/st...006-2010-jeep-grand-cherokee-srt-stg-6-23035/
     
  10. jtammel

    jtammel Gearhead

    Fun fact, tuo SAY-823 taisi olla juurikin se jeeppi jota koeajoin muistaakseni talvi 2009 tai 2010. Jos tässä oli peräkontissa "subbari" ? Kyseinen auto ja koeajolenkki vahvisti päätöksen että tuollainen Jeeppi oli saatava vaikkakin sitten munuaisensa kanittamalla. Hinta oli silloin suht kova joten muutama vuosi meni ennen kuin pääsi unelmansa toteuttaan;)
     
  11. jtammel

    jtammel Gearhead

    Tämä harmaa oli minulla muistaakseni 55tkm-96tkm välisen ajan ja näytti lähteneen kiertoon sen jälkeen. Tai no enää ei ole näkynyt joten toivottavasti joku nauttii :)
     
  12. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Olihan taas lennokas lehtijuttu.
    Ihan Mielen kiinnost: Syökö noi rauhallisessa ajossa 19 L satkulle?
     
  13. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Minulla menee maantiellä rauhallisessa talviajossa jopa 13. Nyt on pyörinyt kait jossain 15-17 kieppeillä sekalaisessa maantiepainotteisessa..
     
  14. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Kerta riitti vuosi sitten minulle, ja jonkin aikaa ajelin väliaikaisella letkulla kunnes Jamantilta tuli Commanderin letku.
     
    JAMANT tykkää tästä.
  15. jtammel

    jtammel Gearhead

    Oulu - Kemi joskus piruuttani testasin . Tarkoituksessa köröttelin tuon välin mahdollisimman rauhallisesti. Oli silloin aika lailla 80:n pätkää ja jonkun verran 100:n alueita.
    Keskikulutus oli muistaakseni jotain 13.x. Eli rauhallisessa ajossa taajama alueen ulkopuolella pääsee reilusti pienemmälle kulutukselle kuin tuo 19L.

    Mutta tosimaailmassa, kun pörrään 99% tässä Oulun alueen akselilla, joka sisältää taajamaa/kaupunki ajoa sekä siirtymiä pohjantiellä (motari) ,sekä suht raskasta kaasujalkaa aina kun tilanne sitä vaatii, on keskikulutus tällä hetkellä 18.1 L/100.
     
    isalmela ja hartsa69 tykkäävät tästä.
  16. jtammel

    jtammel Gearhead

    Huomasin tuossa autoa pestessä että takaikkunan pyyhkjänvarsi oli mennyt halki. Ei nyt SRT specifinen ongelma mutta kuitenkin. Näköjään nämäkin voivat rikkoontua.
    Eipä hätää sillä jamantilta löytyi uusi osa:)

    [​IMG]
     
    isalmela tykkää tästä.
  17. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Kappas, en ole omaa edes käyttänyt, pitäisköhän poistaa koko systeemit..
     
  18. jtammel

    jtammel Gearhead

    Mulla nyt poistettuna mutta on se hieman töpön näköinen kun pelkkä kiinnitys tanko töröttää
     
  19. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Kuvasta ei käy ilmi, otitko jo sen alumiinisen kartioprikan pois akselilta? Se uusi varsi ei mene paikoilleen, jos se kartioprikka on siellä akselissa kiinni...
     
  20. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Nii täytyisi siloitella koko luukku sitten., sellaseen tuuning malliin kilpi puskuriin roikkumaan :D
     

Kerro tästä muillekin!