https://www.is.fi/autot/art-2000000287651.html ...Huomennapa se selviää. Aamulla auto Helsingin satamasta Nokian katsastusasemalle ja sieltä Kärsämäkeen.
Jeeppi kotihalla lyhyet tyypit ajettu (20km) putki olikin vakio ja tyhjäkäynnillä ei kuule mitään sisälle mutta pari kolme tuhatta rpm ja kuulostaa yllättävän äänekkäälle. Muuten olen tyytyväinen. Auto oli paremmassa kunnossa kuin uskoinkaan ja positiivinen yllätys oli että 51t mailia olikin 51tkm eli 32.xxx tmailia. Olim koko ajan siinä uskossa että mailit on tosiaan tion 51tkm Navigaattori ei taida suomea tunnistaa ja basson saundi voimaton. Näytön kielikin oli Espanjaksi? Ilmeisesti akku ollut irti ja kaikki säädöt std asetuksissa. Pitää lähteä kokeilemaan ja säätämään paremmin kunhan muksut nukkuu. Kokeilla samalla käykö chrylerin diablosport jeeppiin. Ja tulevaisuudessa e85 sarjan tilaukseen e-fuelilta. Katsastus tehtiin Nokialla Teemu.T:n suosituksesta. Kiitos Teemulle ja mcmiehelle uusien sääntöjen mukainen hyväksyntä tuli. Teemu oli katsastuksessa mukana ja hyväksyntä Teemultakin
On se kumma juttu kun ei ole samat säännöt kaikilla katsastusasemilla. Noo, onneksi osataan valkata harrastajien kesken ne hyvät asemat... Ja puskaluuri pirisee... Todella siisti auto oli tämä! Kuskin penkkikin kuin uusi, eli kilsat kyllä pitää paikkansa. Se epsanja on jostakin syystä esiasetuksena siellä näytössä, sama juttu mun autossa. Sen saat kyllä vaihdettua sieltä helposti. Onko siinä E85:ssä ihan aikuisten oikeesti järkeä? Mieluummin sitten vaikka kaasupullot konttiin, jos haluaa säästää... Ei se nyt niin paljon vie. Mulla on keskikulutus ollut omassa autossa koko ajan alle 20ltr/100km.
Ei mua säästäminen kiinnosta 300c forumilla puhuttiin tehon ja alavääntöjen lisäyksestä ja käyntiäänen muuttumisesta se kiinnostaisi kokeilla. Harmi vaan kun tankki on niin pieni. Niin saa ravata jo nyt tankilla saatika jos saa e85:sta tankkiin. Mun ajomäärillä tuo efuelin hinta 400e ei toisi säästöä ensimmäisiin vuosiin. Sain kännykän(samsung s7) kytkettyä autoon niin pääsi kaverille soittamaan uconnectilla. Basson exqvalisaattoei löytyo niin sai jo vähän potkua bassoon. Diablo testaus jäi
Ihan oikeasti jos puhutaan alaväännön ja tehon lisäyksestä tollasessa vaparikoneessa, niin tässä on ratkaisu. Muut on lillukanvarsia: https://www.procharger.com/truck-su...grand-cherokee/2010-06-srt8-61-grand-cherokee
Onko kukaan kuvannut lämpökameralla srt:n pakoputken päitä ajon jälkeen. Ajelin 80km cruserilla ja pintakaasulla ja menin peräkontista nostaan tavaroita pois niin poltin melkein polveni. kamera käteen ja oli muuten kuuma yli 150 astetta viereinen putken pää 120 astetta ja kun 10min kävi tyhjäkäyntiä lämmöt laski 120/80 asteeseen. Enkä käsikopelolla huomannut virtauseroja putkien välillä.
mahtaako olla toinen katti sökö? luulis kyllä herjaavan jotain... toki, jos kattien jälkeiset lambdat on disabloitu niin ei kerro mitään. x-pipen luulis kanssa tasaavan tuota putkenpäiden lt-eroa? kokeile mitata tyhmäkäynnillä vuorotellen suoraan molempien kattien takaa samoista kohdin putkien lämpöjä. vakioputkistokin voi selittää lt-eron.
^^Ei ole lämpökameraa, mutta kivastihan tuo työntää tyhjäkäynnillä lämmintä kun menee takakontista jotain ottamaan..
kiinalaisen ir-lämpömittarin saanee jo kympillä tai muutamalla niin ei tartte lämpökameraan investoida.
Kännykkäkauppaan kokeilemaan cat s60 kännykkää siinä on lämpökamera https://www.dropbox.com/sh/mapjsus8xgacjx2/AABGnJYreLJ4NlYsBtrnOjsQa?dl=0 Edit. Kannattas näköjään katsoa mitä dropboxlinkin takaa löytyy ennenkuin jakaa. No ei onneksi pornosivuistoilta ylimääräiset kuvat löydy. Nyt ylimääräiset poistettu
Pitkien valojen automaattivaihtaja on vekkuli keksintö. Huomannut että aina tullut vaihdettua lyhyet liian aikaisin. Kun kukaan vastaantulija ei ole vilkutellut valoja (ainakaan vielä) Ei tarvitse ihmetellä miksi ylipainoisia Amerikkalaisia on liiaksi asti. Sitä laiskistuu täysin.
Kyllä ne säännöt on samat joka asemalla. Joillakin asemilla joutuu vain taivuttelemaan hiukan enemmän rautalankaa... Motskarihommissa touhuaa muutama semmoinen heebo, jotka etsivät aina sen kaikkein v-mäisimmän konttorin ja leimaavat siellä. Olettavat, että leimalla on jotenkin enemmän arvoa silloin. Eräänlaista masokismia se. Mun mielestä on kumminkin hyvä pitää mielessä, että monet säännöt tuottavat harrastajille oikeuksia. Esimerkiksi oikeuden saada jenkkivaatimukset täyttävän auton rekisteröintikatsastus hyväksyttyä ilman eri kommervenkkejä. Oikeuksiaan saa ja pitää vaatia!
Onko kellään ylimääräistä eurooppa/Suomi navigation cd levyä moparin alkuperäiseen soittimeen jeepissä on Usa kartta sisässä.
No niin charger69 Oulun usacar sou lauantaina 12 päivä olen tulossa. jos oulunsalon molemmat srt8jeepit saataisiin parkkipaikalle niin olisi 3 vierekkäin. https://m.nettiauto.com/jeep/grand-cherokee/9611381 https://www.is.fi/autot/art-2000000287651.html
Nyt on 265/50/20 ja 295/45/20 kumit alla. Pyöränkotelot täyttyi kivasti ja uraherkkyys poistui. Tosin nopeusmittari valehtelee nyt noin 10kmh. https://www.dropbox.com/s/o9k0diw1c9ddd57/20180517_203611.jpg?dl=0 Jos jeeppikuume vaivaa niin Suomessa on 3 myynnissä https://m.nettiauto.com/jeep/grand-cherokee/9648882?vifAdCount=0&vifNav=Y https://m.nettiauto.com/jeep/grand-cherokee/9646903 https://m.nettiauto.com/jeep/grand-cherokee/9611381
Nyt on hetki ajeltu ja ihmetelty -08 Grand Cherokee SRT8:lla. Voimaa on, mutta eihän sitä ikinä liikaa voi olla, niin onko kukaan kokeillut esim. Celtic Tuningin valmista softaa? Lupaavat 470hv/630nm tai jotain tuonne päin. Puhutaan siis alle 10% tehonlisäyksestä, mikä kuulostaa realistiselta vapaastihengittävään moottoriin, mutta silti edullisia hevosia jos mainospuheet toteutuvat. Olisi kiva kuulla kokemuksia jos joku on tuollaiseen lähtenyt?
mikäli e85-asemia on lähimailla sopivasti niin viinalle optimoimalla voisit päästä vielä lähemmäs puolta tuhatta