Kokemuksia Jeep srt8

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja päivystäjä, 20.1.2018.

  1. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Parisataa kilsaa ajellut viinalla eli e85 sarja tuli tilattua. Ei säästömielessä vaan ihan vaan mielenkiinnosta pitääkö netin puheet lisävoimasta paikkaansa.
    https://fuelflexfinland.fi/
    Ensin oli ohjeen mukaisen 50/50 seos niin vähän tyhjäkäynti haki ja sammuikin kerran mutta rupesi siitä seuraavana päivänä toimimaan ihan normaalisti. Lisääntyneen alaväännön huomasi jo siinä vaiheessa. Mutta nyt kun on tankki täynnä e85:sta alavääntöjä on lisää ja voimaa tulee siinä samalla. Äänet muuttui matalammaksi kovemmilla kierroksilla tulee "räyhää" mukaan.:p. otin 0-100 videolle ja siitä yritin aikaa ottaa niin siinä 5 sekunnin kieppeillä nyt. eli semmoinen 0.4 sekunttia lähti pois ajasta. Moottorin käymti lämmöt laski 10 astetta. Ollen nyt 205F paikkeilla. Olen kyllä tyytyväinen halpoihin hevosiin. Sarja maksoi 267 euroa ja valtio avustaa 200e kunhan katsastan viinalle auton ja 1.12e maksaa abc:llä e85 ja 98 1.66eur. Niin toistaiseksi voin vain suositella:D. Kaikille Suomen kahdeksalle muulle srt8 jeepille.
     
    12345678910 ja Powerstroke tykkäävät tästä.
  2. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

  3. MudMax

    MudMax Gearhead

    Muutoskatsastuksen (ja muutostuen) osalta vain ennen 1.1.2007 käyttöönotettuihin, uudemmissa sitten laitteet vilkkuvine ledeineen mahdollisimman hyvin piiloon.
     
  4. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Niin. Sehän se jäi laittamatta
    Laillisesti vain -06. Onko ne Suomeen uutena myydyt 3kpl otettu käyttöön kaikki -06.
    Tosin trafin tietojen mukaan sininen on otettu 04/07 käyttöön ja on edelleen ensimmäisellä omistajalla.
    Jos on niin sittenhän jeeppejä mitkä mulla on tiedossa.
    -06=mulla musta tuotu Usasta Ruotsiin ja (2 tai 3 mustaa ja 1 hopea. Suomi)
    -07=3 kpl ( sininen Suomi ja toinen sininen ja musta Usa/Ruotsi)
    -08=2 kpl mustia
    -09=1 kpl (musta vai hopea? Saksasta)
    -10=1 kpl musta
    -11-18 ????

    Täydentäkää listaa kun onkait näitä enemmänkin. Tällä juorukalenterillä mitään merkitystä ole mutta mukava seurata. Ajokilometrit ja rekisterinumerotkin melkein kaikista tiedossa. Suht. Tarkasti. Niin hyvin nettiautossa ollut näkösällä ja tullin sivuiltakin jotain näkee.
     
    Muokattu: 21.10.2018
  5. toyota...

    toyota... Gearhead

    Mites pakokaasu päästöt E85? Tai 50/50%seoksella?
     
  6. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Fuelflexin sivuilla lukee että hiilidioksidipäästöt putoaa 80%.
    Eli jeepin 388gr olisi nyt 77gr. Aika ekoauto.:D. Olisiko laskennallisesti 50/50 seoksella on 40% pienemmät?.
    Tuolla sivulla on laskuri mihin voi ajokilometrit ja kulutukset syöttää . Kannattaa kokeilla.
    Mullakin putosi hiilipäästöt yli 4000kg vuodessa:p.
    Tosin jotkut arvot nousee.
    Se boxi on semmoinen tupakkiaskin kokoinen ja siitä tulee 2kpl akun miinusnapaan laitettavaa johtoa ne on valmiiksi 6mm kaapelikengillä.
    Asennus on helppo suuttimelta johto irti ja se tökätään boxin johtoon se on irtoliitin johon laitetaan irrallaan olevat 2johtoliitintä. tässä valitaan kumpi on suuttimen + johto.. sitten vaan suuttimeen valmis liitin edes sytytysjärjestyksestä tarvitse huolehtia. Asennukseen meni 30 minuuttia kun vartin ihmetteli.
     
    Muokattu: 21.10.2018
    belair66 ja toyota... tykkäävät tästä.
  7. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Tänään huomasin että jos valot on nolla asennossa vain päiväetuvalot palaa ja jos A asennossa niin silloin takavalotkin palaa:)
     
    Muokattu: 6.11.2018
    Teemu T. tykkää tästä.
  8. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Onko tässä flex-boxissa etanolianturia, jos paljonko se näyttää etanolin pitoisuuden ?

    Saako ulos yleensä minkalaista dataa....lämpötiloja kuten moottori/polttoaine, suuttimien aukioloaikaa/käyttöastetta tms ?

    Uteliaisuuttani kysyn kun puolisen vuotta ajanut E85:lla ja 76% yli ei ole noussut kertaakaan...saman suuntaisia kokemuksia ollut myös muilla.
     
  9. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Flexin boksista ei saa mitään ulos vaikka mukava olisi ollut kyllä seurata
    https://eflexfuel.fi/
     
  10. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    -09 on musta.

    https://m.nettiauto.com/jeep/grand-cherokee/10099261?vifAdCount=0&vifNav=Y
     
  11. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Jeepistä meni startti ja hinautin sen jm-garagelle Ylöjärvelle. Ja samalla vaihtui nastarenkaat alle kun täällä pohjoisessa ei kitkoilla oikein pärjää. Tai vaimo ei suostu ajamaan. Nyt mulla olisi nokian suv3 kitkat ylimääräisenä ylöjärvellä myynnissä 255 ja 295 20 tuumaa. Pintaa taitaa olla sentti jäljellä. Tarjouksia otetaan vastaan.
    Edit. Eturenkaat onkin hankookit. Ja korkeuseroa renkaille tulee 1% pitäisi olla 265 ja 295
     
    Muokattu: 5.12.2018
  12. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Oireilikos startti mitenkään vai menikö yks kaks?

    Mulla takasumarit kumpikin pimeenä, pohjat niin hapettuneet / ruosteessa että tilasin jo uudet setit.. varmuuden vuoksi jonkinlainen korjaussarjakin tulossa. (Jamantilta koko lysti..)
     
  13. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Kyllä se kerrasta meni. Ei haissut etukäteen eikä mitään mulla ainainen ongelma kun ajo on 90% lyhyttä 2km töihin ja kotiin tyyliä. auto ei tahdo keretä ladata akkua täyteen niin en huomannut sen kummempaa Itse asiassa startatessa loimahti auto ja piha savua täyteen ja akun alla oli johdot mustana niin startti käynyt ensin mielessäkään.
    Hinautin auton korjaamolle palovakuutuksen piikkiin kun viitsinyt kadun varteen jättää potkittavaksi.. Sitten vasta nettiin surffaamaan ja starttiin päin alkoin kääntyä. No startti siitä oli mennyt. Hinurin lavalla huomattiin että takaiskari oli vuotanut öljyt pihalle ja perän stefa kardaanin kaulalta tihkui öljyä. Saavat vaihtaa samalla nekin.
     
  14. artz

    artz Gearhead

    Pidemmän aikaa käyttöharrasteen hankinta ollut mielessä ja SRT8 Jeeppi yhtenä vaihtoehtona. Huolenaiheena on vaan luotettavuus. Amerikan palstoja lukenut jonkun verran ja moni kiroaa Jeepit alimpaan helvettiin ihmeellisten sähkövikojen takia. Menee kuulemma hermo kun uutenakin auto seissyt korjattavana tämän tästä.. Ei tunnu menevän ihan pelkästään maanantaikappaleiden piikkiinkään kun aika moni kirjoittelee samansuuntaisia ajatuksia. Se nyt on selvää että isossa autossa niveliä yms. menee ja polttoainetta vie mutta ylenmäärin sähkövikoja en salli. Joten, mikä on näiden vikaherkkyys teidän mielestä, joilla auto on ollut? (Toivon ettei liikaa kaunistella jos oma auto sattuu olemaan tai tulossa myyntiin.) Nettiauton myynnissä olleet ainakin vaihtelee yleisimmin 100-200tkm välillä, joten joku tollanen 2006 - 2009 kiinnostuksen kohteena. Ilmastoinnin läpissä kai on kaikissa jossain kohtaa se pakollinen korjauspaikka mutta se nyt ei sähköihin liittynyt sekään..
     
  15. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Omassa (2010) ei ole ollut kuin abs-anturi sökönä. Satunnaisesti ajonesto temppuilee (starttaa, mutta sammuu) ja jonkin kerran ilmeisesti 'ohjauskulmantunnistin' (tms.) aiheutti vikavaloja.
    Ainakaan tämä wk1 ei ole mitenkään erityisen vikaherkkä, seuraava wk2 saattaa ollakin.
     
  16. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Mitä itse fb:n jeep srt forumeita seurannut tosiaan wk2 2011-2013 on sähkövikaisia. Mulla -06 ollut vajaan vuoden ja startti on mennyt ja pakkitutkan anturi oli jo ostaessa rikki.
    Yksi erittäin ärsyttävä ja melkeimpä vaarallinenkin juttu kun vauhdista tahallaan tai vahingossa heität Neutraalille niin pitää pysähtyä että ottaa Driven päälle.Jos väkisellä yrittää niin saa vaan transmission failuren jos kaasuttelee D päällä siinä vaiheessa.. taisipa loppuvuodesta olla jossain päin Suomea olla motarilla kolarikin kun oli kuski räpeltänyt vapaalle eikä saanut vaihdetta päälle ja oli pysähtynyt.. en kyllä autosta enkä muusta tiedä mitya heti tuli oma jeeppi mieleen. Paljon fb:n vikavalokyselyistä johtuu yksinkertaisesti tyhjästä akusta.
    Siinä pari ryhmää johon kannattaa laittaa liittymisanomusta jos fb:hen on tunnukset..


    https://m.facebook.com/groups/2257612385?ref=m_notif&notif_t=group_highlights

    https://m.facebook.com/groups/1453851894943021?ref=bookmarks
     
  17. artz

    artz Gearhead

    Jos teillä on hyviä kokemuksia tästä wk1, niin hyvä. Ehkä en ihan vielä hylkää tätä autovaihtoehtoa pois listaltani. Mutta kun noita jenkkilän kokemuksia luin, niin (edmunds.com consumer review pätkien mukaan, eri vuosimalleista toki) on tässä vanhemmassakin yllättävän paljon kaikkea outoa tullut vastaan. wk2 toki sitten voi olla vielä enemmän vikoja, niitä en ole tutkinutkaan. Ehkä harkinta silti vielä jatkuu ja pitää lueskella lisää.
     
  18. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Jeep teki takaisinkutsun virtalukon vaihtoon siinä oli jotain ongelmaa ja mulla se on vaihtamatta.
    Sitä ei trafin sivuilla nyt edes näy mutta kyllä se keväällä oli ainakin Teemu T kävi virtalukon vaihtamassa?

    https://www.cars.com/recalls/jeep-grand_cherokee-2006/

    https://recall.trafi.fi/#vclass=Henkilöauto&mark=Jeep&model=

    https://www.cars.com/research/jeep-grand_cherokee/recalls/

    https://www.apu.fi/artikkelit/chrys...inkutsun-syyna-taas-kerran-virtalukko-ongelma
     
  19. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Siis pitääkö olla jenkkituonti jotta saa vetopainoksi enemmän kuin 1500kg? Tuolla 1500 kilolla kun ei oikein pärjää.
     
  20. Teemu T.

    Teemu T. 3rd gear

    Kyllä.
    Mulla on nyt toinen srt8 Jeep menossa. Ja USA-malli tääkin.
    Olen vetänyt 3500kg venekärryä.
     

Kerro tästä muillekin!