Kokemuksia Jeep srt8

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja päivystäjä, 20.1.2018.

  1. hartsa69

    hartsa69 Gearhead

    [​IMG]Jeep SRT8 front brake dust shield by Hartsa T, on Flickr

    Jarrukilpi kuskin puolella on vielä ihan pelastettavissa, eihän tuo kallis osa olisi jos niitä saisi.. = tarkemmin en ole vielä hakenut mutta ainakaan orkkista ei saa "enää". Kätevä tekisi rosterista itse.
     
  2. hartsa69

    hartsa69 Gearhead

  3. jtammel

    jtammel 3rd gear

    Voin suositella tuota Johanin softaa. Yritin toiseen jeeppiin hankkia Jersey Boyn softaa mutta kaverin kanssa oli todella hidasta kirjeenvaihtoa. Molempiin tuli sitten Johanin softat. Tyyppi on nopea vastaamaan ja miellyttävä asioida.
    Varttimailista lähti about 0.4 sekuntia pois , eli 12.8 kellotti racelogicilla mitattuna. Otin racelogic mittaukset vakiosta läpi jokaisen softa iteraation (7) ja tuohon päädyttiin. Laatikko toimii myös napakammin.

    Tätä siis käytän: https://www.vboxmotorsport.co.uk/index.php/en/products/performance-meters/performancebox

    Ai niin, sitä harmaata ei minulla enää ole mutta se taitaa vielä Sipilällä olla. Vinkiksi jos joku haluaa valmiin paketin.
     
    hartsa69 ja päivystäjä tykkäävät tästä.
  4. hartsa69

    hartsa69 Gearhead

    Tällä hetkellä ei taida olla yhtään SRT -Jeeppiä Nettiautossa..?

    Otin valmiiksi uudet jarrupalat eteen + taakse, EBC: n redstuffit. Samaten uudet pohjauskumit taakse, orkkikset alkaa olla aika möhjönä (mitään ole rallia ajanut..). On ne uudet takaiskaritkin jo varattu.

    Rengaspaineanturi vuoti taas, korjaussarjalla se varmaan pitää taas talven pari..

    Kesäkumeiksi ajattelin kysellä 275 / 315 -settiä, kuulemma ne on ihan istuvat vakiovanteille ja kaariin.
     
  5. jtammel

    jtammel 3rd gear

    Liki 100 000 km yhteensä tullut ajettua kahdella srt jeepillä ja kyllä uskallan suositella käyttikseksi tai harrastepeliksi. Ainoa "sähkövika" joka vaivasi molempia oli keskikonsolin nappuloiden tastavaojen palaminen. Sekin on helppo korjata vaihtamalla vain uudet lamput. Joutuu tosin kolvaamaan.
     
    päivystäjä tykkää tästä.
  6. PPRCuda

    PPRCuda Gearhead

  7. päivystäjä

    päivystäjä 2nd gear

  8. PPRCuda

    PPRCuda Gearhead

    Talvirenkaat nastoilla, ulkolämpötilamittari.
     
    isalmela ja päivystäjä tykkäävät tästä.
  9. päivystäjä

    päivystäjä 2nd gear

    Katsastin auton viinalle Huhtikuussa ja ajellut e85:lla talven. Pakkasella meni hyvin kun auto oli roikassa niin sai lämpimällä moottorilla lähteä ja pakkasta oli parjhaillaan yli -30astetta. Jos pakkasta 5astetta niin ilman lämmitystä pitää autoa käyttää puoli minuuttia tyhjäkäynnillä ennen liikkeelle lähtöä. Muuten sammuu kun laittaa vaihteen päälle. Puolikylmällä moottorilla starttiin tulee ränttätänttää kun tyhjäkäynti seilaa. En tiedä käykö vaan 7 pytyllä vai mitä mutta noin 5 sekunttia starttauksen jälkeen rauhoittuu.
    Virta avaimesta käännettäessä auto ei käynnisty heti kuten bensalla vaan menee 1-2sekunttia ennen kuin käynnistyy.
    Diablosportin ohjelma sisässä. En ole vakio ohjelmalla kokeillut miten pelaisi. Mutta bensaan en palaa. ja pakokaasut haisee pikkuisen tuulilasinpesunesteelle. olisinko jotain 5tkm ajanut e85 ja 15tkm yhteensä jeepillä. Kulutuksia en bensalla laskenut mutta abc äpillä keskiarvokulutus tällä hetkellä 17.8litraa sataselle.
     
    Muokattu: 12.5.2019
  10. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Gearhead

    Talvella jos ajaa, niin kannattaa tankata vähän bensaa joukkoon...95E10 kurabensa riittää, parantaa syttymistä huomattavasti pakkasesta.
    Kun auto jää seisomaan muutamaksi päiväksi tai tiedossa on pakkasta, silloin tankkaa muutaman prosentin bensaa (5 - 10%) joukkoon.
    Bensa maksaa joo, mutta toisaalta kulutuskin putoaa aavistuksen.

    Tuo on ihan normaalia että pitää käyttää vähän ennen liikkeelle lähtöä...pitkää käyttämistä on syytä välttää, kone pitää saada lämpiämään mahdollisimman nopeasti eli ajoon heti kun ei nikottele.

    Tuo Jeep:n kulutus e85:lla kuulostaa todella kohtuulliselta, jopa pieneltä :odcool:
     
    päivystäjä tykkää tästä.
  11. päivystäjä

    päivystäjä 2nd gear

    Joo ajotietokoneen mukaan matkaa ajaa 80 mittarissa niin menee vähemmällä kuin bensalla. Ja apsi äpin 566km keskiarvo 12.5 litraa:eek: toinen tankki meni 12.9 litralla. Usko oikein itsekkään:oops:. Nyt kun ajanut vaan parin kilsan pätkä ajoja niin tankilla pääsi 193km eli 36.8litran keskiarvokulutus:cool:.mikä on ihan jees:D. Vaihdoin vappuna kesärenkaat alle ja niissä on korkeampi profiili niin 7-9km/h heitti mittari satasen vauhdissa navin mukaan. Diablolla laitoin renkaat oikean kokoiseksi niin mittari ei heitä kuin korkeintaan 1kmh. Nyt auto kiihtyy väännöillä eikä kierroksilla.vaikuttaa varmasti kaupunkiajossa kulutusta lisäävästi.
    Kaikkein mukavinta e85:ssa on että kuumat kelit ei vie kymmeniä hevosia moottorista kuten bensalla kävi vaan persdynossa pysyy samana.
     
  12. oldirtyjuhis

    oldirtyjuhis Gearhead

    Osaisiko kukaan kertoa, onko tälle SRT8 mallille mitään kriittistä ajomäärää, minkä verran ajettuja ei enää kannattaisi ostaa? Onko tässä 6.1 litraisessa V8 moottorissa paljastunut mitään vakavia heikkouksia? Kestääkö esim. alapään laakerit, toimiiko voitelu kunnolla myös paljon ajetuissa? Normaalit huollot alusta (iskarit, jarrut yms) sekä tavalliset vanhan auton ylläpitokulut ei pelota mutta jos 20000 € hintainen pata laukeaa, niin se on jo kallis remontti. Automalli kiinnostaisi todella paljon mutta kun tekniikka ei ole tuttua toisen merkin harrastajana, niin siksi kyselen etukäteen enemmän tietäviltä. Kiitos jo etukäteen vastauksista.
     
    päivystäjä ja isalmela tykkäävät tästä.
  13. hartsa69

    hartsa69 Gearhead

    Kopsasin jostain:

    ’08-’10 6.1L (370ci) SRT8 HEMI

    The SRT8 Challengers used a 6.1L engine through the ’10 model year, all rated at 425 hp and 420 lb-ft. VCT and MDS aren’t used, making them easier to modify. Upgrades over the 5.7 include a forged crank, sodium-filled exhaust valves, a windage tray, and trimetal bearings. Hypereutectic pistons and fracture-prone main caps remain. Still, DC Performance says the 6.1 remains reliable on the street with up to a 35 percent power increase.

    Con rods break (700 hp): Compared with 5.7L rods, the 6.1’s powdered-metal rods are stronger and thicker with better bolts, but are still marginal over 700 hp.

    Main caps fracture (800 to 900 hp): 6.1 caps have the same problems as the 5.7. However, the block does have reinforced bulkheads and (despite a larger stock bore) 3.5mm-thicker cylinder walls. With billet caps, Arrington’s A.J. Berge says a 6.1 block is good to at least 1,800 crank hp with the stock stroke; up to 1,400 hp with 4-inch (or more) strokes.


    Valvetrain issues: Arrington reports sporadic failures on ’09 to ’10 6.1s with green-stripe valvesprings. Occurring on bone stockers with less than 10,000 miles, they were replaced under warranty. For high-perf use, over-0.550-inch-lift cams need better springs and hardened pushrods. The 6.1’s durable lightweight valves can often be reused.

    Eli viritettynä voi olla jotain..?

    Loota:

    Transmission
    ’08-’11 NAG-1 Five-Speed Auto
    Used on all V8 Challengers with automatics, a built Mercedes NAG-1 can support more than 1,100 hp, but in stock form it begins having some issues as early as 450 to 500 hp. This trans uses its own computer; Mopar Performance offers a high-perf controller module that lets you raise the shift points and hold any manually selected gear indefinitely.

    General hard street driving (30,000 miles): Westminster Transmissions’ Joe Piraino says some police cars have seen soft, mushy shifts. First the trans won’t stay locked up in high gear, then Third goes, then everything else goes away. Once the computer sees poor shift quality, it puts the car into limp mode. Rebuild the trans with heavy-duty aftermarket parts.

    2-3 shift slippage (450 to 500 hp): Severe use can glaze the clutches. Bill Shur at Paramount Performance has a Stage 2 valvebody kit that selectively raises hydraulic pressure to the clutches, preventing them from slipping without bone-jarring shifts.



    3-4 shift problems (500 to 550 hp): Paramount’s Stage 2 valvebody and its heavy-duty clutches are one cure.

    Programming-induced failures (600 hp): Piraino says, If you hook up on sticky tires with the stock torque management programmed out, you will break the trans.

    Torque converter problems (over 650 hp): There’s no speed limit on the Autobahn. The stock, Mercedes-derived converter is furnace-brazed and uses Torrington bearings for durability, and one in good condition will stay locked up in high gear. Beyond 650 hp, Paramount, TCI, The Converter Shop, Pro Torque, and others offer gonzo, high-stall converters that can take anything you throw at them.

    Flexplate cracks (over 650 hp): Replace with an SFI-certified aftermarket flexplate.

    Planetaries fail (1,142 hp): Replace with a fully built NAG-1. Shur says his complete tranny has no power limit and comes with an unlimited warranty. Westminster has built NAGs that have survived 1,192 hp on a chassis dyno.
     
    päivystäjä tykkää tästä.
  14. päivystäjä

    päivystäjä 2nd gear

    isalmela tykkää tästä.
  15. hartsa69

    hartsa69 Gearhead

    Yksi rengaspaineanturi (orkkis) vuoti, ja eikun uutta tilalle. Ilmaa pitää mutta evic näyttää että 0 baria. Ilmaa on ja rengasliikkeen käsikapula anturin tunnistaa. Vaatii varmaan uudelleenohjelmointia paikan päällä..
    linkki videoon
    [​IMG]tpms by Hartsa T, on Flickr
     
    päivystäjä tykkää tästä.
  16. hartsa69

    hartsa69 Gearhead

    Korjaantui uudelleenohjelmoinnilla.
     
    isalmela tykkää tästä.
  17. päivystäjä

    päivystäjä 2nd gear

    Minä poistin appcar ohjelmalla käytöstä koko rengaspainemittauksen. Kun silloisissa talvirenkaissa ei ollut antureita. Nyt olisi anturit renkaissa mutta en ole ottanut mittausta takaisin käyttöön.
     
  18. hartsa69

    hartsa69 Gearhead

    Kappas, Jeeppi alkoi tiputtamaan jäähdytysnestettä, ei paljoa mutta huomaa kyllä että vajenee ja läiskä alla. Viikolla pikaseen katsottiin alle eikä nähty niin nopealla tarkastelulla vuotokohtaa. Onko näissä hemeissä jokin tyypillinen kohta? Vesipumpun tiiviste, termari, klemmarit..?
     
  19. päivystäjä

    päivystäjä 2nd gear

    300c ryhmässä klemmarit vuosi läpi kun tuli painetta. Kylmänä ei vuotanut.
     
  20. hartsa69

    hartsa69 Gearhead

    Thanks, täytyy se ekana tarkistaa.
     
    päivystäjä tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!