Kokemuksia LT1 ahtamisesta?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Joni P., 14.1.2017.

  1. Joni P.

    Joni P. 3rd gear

    Onko kellään täällä omakohtaista kokemusta LT1 moottorista ahdetussa setupissa?
    Millaisilla paineilla on vielä pysynyt pannu kasassa ja kun paikat pettää, mikä on se heikoin lenkki?

    Ei havitella kuuta taivaalta, kunhan jäätelökioskille pääsee kruisailemaan ja vähän kumia lyömään katuun.
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    En tiedä mitä versiota tarkoitit mutta -90 luvun pannuissakin puristussuhde on 10.5:1 ja se on pikku haaste jos jotain painetta haluaa koneeseen tunkea.
     
  3. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Säätäminen on noissa direct injection -moottoreissa haastavaa, eli tarttee joko base tunen tai jonkun sisäpiiristä.
     
  4. Joni P.

    Joni P. 3rd gear

    C4 Vette. En tiennytkään että LT1 on muissa kuin viimeisissä C4 Vetteissä ja Camaroissa. Luulin että se on ollut vain muutaman vuoden "siirtymävaihe" LS:ään.

    Kestää ne suuremmillakin puristussuhteilla kun vaan seokset on kohdallaan ja voitelu/jäähdytys toimii. Maltillisilla paineilla mennään. Laatikko kuitenkin varmuuden vuoksi jo vahvistettu ja kansipahvit vaihdettu Cometicin MLS versioihin.
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Pleetukalla on 3 ollut täysin erilaista LT1 kikkaraa. Paisti että sitä viimeistä versiota tehdään edelleen.
     
  6. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

  7. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    Ymmärtääkseni 90-luvun lt-ykkösestä taitaa saada kohtuu helposti? sen 400 ulos vaparinakin, eikä sen jälkeenkään tarvita isompaa varoivaisuutta käyttäjältä... Tietty jos 2-300 000 mailia ajettuun koneeseen heittää kylkeen ahtimen ilman muita remontteja, saattaa pieni varovaisuus olla paikallaan ;)
     

Kerro tästä muillekin!